Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2012, 09:51   #21
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Maar ik ben dan ook tegen privatisering en geloof ook niet dat openbaar vervoer winstgevend moet zijn.
Daar ben ik het mee eens. Ik vind dat er een grondig en onafhankelijk onderzoek moet komen hoe het komt dat De Lijn zo slecht werkt. Geloof me vrij ik neem lang genoeg het openbaar vervoer om te weten wat voor stommiteiten men bij De Lijn allemaal aanvangt, en waarom het niet werkt. Er zitten daar al meer dan 30 jaar de grootste knoeiers in de administratie en in de directie. Niet moeilijk dat daar niets werkt en dat de regering er maar geld moet blijven inpompen. Een grondige doorlichting is noodzakelijk en desnoods een volledige nieuwe ploeg aan de top, zonder vriendjespolitek en onafhankelijk van elke partij.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 21:31   #22
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Daar ben ik het mee eens. Ik vind dat er een grondig en onafhankelijk onderzoek moet komen hoe het komt dat De Lijn zo slecht werkt. .
Meer directeurs als chauffeurs en het gros is politiek benoemd?
uit ervaring weet ik (jobstudent) dat er vroeger maximaal 3 man op den dispatch zat voor de regio a'pen.
in 't weekend eentje

3 voorvallen in 't weekend tegelijk en het liep mis wegens onderbemanning
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 05:20   #23
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Inderdaad niet, ik woon dicht genoeg bij men werkplaats om de bus te pakken. Weliswaar niet die van de lijn. Maar ik ben dan ook tegen privatisering en geloof ook niet dat openbaar vervoer winstgevend moet zijn.
Het hangt er van af hoe je het bekijkt.
Winstgevend betekent dat iets meer waard is dan wat het kost om het te produceren. Bij openbaar vervoer is er echter ook een maatschappelijke meerwaarde. Als je die meeneemt in je berekening dan is veel OV winstgevend, echter een bus die de hele dag leeg rond rijd bijvoorbeeld heeft geen maatschappelijke meerwaarde, en kan je beter opdoeken.

Ik denk dat je het beste de uitvoering van het OV privatiseert. De Lijn staat dan in voor ticketverkoop, marketing en de dienstregeling, en het rijden met bussen besteden we gewoon uit via openbare aanbestedingen.
Ook moeten de lokale overheden er meer bij betrokken worden. En de tarieven mogen best wat omhoog. En waarom moet het ook overal hetzelfde zijn? Waar het OV van betere kwaliteit is mag de prijs best wat hoger zijn.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be