![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nou, een pinautomaat dan he. Of ne chickenbak ; een kauwgumballenapparaat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En den droogkuis. Tja, wij zeggen dat hier ook. En de wasseret. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn interesse was meer inhoudelijk gericht, hoewel de meeste brieven over koetjes en kalfjes gingen, genre "Tante Germaine heeft van de champetter nen brief ontvangen met daarin de tijding dat onzen Tuur zijnen lijfelijken aanwezigheid vereist is in Brussel voor de keuring van den troep, en dit den tweeden zondag na Paaschen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
OK, fouten schrijven is erg. Maar dt-fouten schrijven is nog véél erger. En dat is iets wat jij al te veel doet. Dat is echt storend.
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het taalgebruik is een deel van de veruiterlijking der persoonlijkheid : wie verzorgd is en derhalve verzorgd wil voorkomen, zal ook zijn/haar taal verzorgen. Dat heeft dus niets te maken met opschepperij, frustratie, of met “professor” zijn. Bovendien is een verzorgd taalgebruik een uiting van respect voor de eigen cultuur, of bijwijlen zelfs, zoals in mijn geval inzake dit forum, voor andermans taal en cultuur. Men kan de keuze maken om onverzorgd voor te komen en/of om weinig respect te betonen voor de eigen of voor andermans cultuur, maar men kan en mag degenen die het anders zien niet als afwijkend beschouwen van de te volgen norm, want de norm inzake taalgebruik en respect mag nooit verwateren tot een peil waarbij enkel slordigaards zich goed voelen : net zo min als u goede buizenfitters kunt verwijten het beter te doen dan onkundige knutselaars, kunt u mensen die belang hechten aan een verzorgde taal een te weinig “volks” of onvoldoende slordig omgaan met taal verwijten. Ik kan slechts hopen dat u met die gedachte kunt leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Het rendement van zijn scheldorgeltje heeft jammer genoeg niet te lijden onder zijn taal-onkunde, wel integendeel helaas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De officiële spelling is zodanig complex dat het quasi onmogelijk is om volledig foutloos te schrijven. Dat komt omdat men regionale en historische schrijfwijzen wenst te behouden, hetgeen gemakkelijk leidt tot inconsistente regels. De taalunie geeft dat zelf toe.
Citaat:
Als je dan nagaat dat quantummechanica het met 5 axioma's kan stellen en de algemene relativiteitstheorie met 2, dan is het geen wonder dat niemand 100% juist schrijft. Naast de spellingsregels denk ik ook dat elk individu zijn eigen manier heeft om zinnen te vormen. Ik denk dat ik gemiddeld taalvaardig ben, maar ik heb wel altijd de neiging om in spreektaal te schrijven. Zelfs na 5 maal herlezen denk ik dan, dit zal wel gaan, maar de volgende dag lijkt het weer nergens op. Nederlands is een taal die je volgens mij wat soepel moet kunnen beoordelen.
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens vind ik het niet erg dat iemand het niet nodig vindt om een verzorgd taalgebruik na te streven. Ik vind het echter wel degelijk erg dat men mensen terechtwijst omdat zij hun taalgebruik wensen te verzorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sierlijk en haast literair taalgebruik. En ook de bladspiegel was formeel, met datum + Locatie rechts bovenaan en "hoogachtend" vanonder. Ik schrijf zelf nog veel te veel fouten. Maar ik stel het erg op prijs wanneer men me er op wijst.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 20 november 2012 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Ik hou er altijd van om de posts van Gwylan te lezen. Zwierig, zelfs wat gekunsteld, maar op de positieve manier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() lol
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk vind ik het hier goed meevallen kwa spelling, zeer goed meevallen zelfs. Ik denk ook dat bijna iedereen inspanningen levert om zonder al teveel fouten te schrijven.
Echt een verademing tegenover Franstalige fora waar je een soort brabbeltaal geserveerd krijgt met tien spelfouten in een vierletterwoord... ![]()