![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sorry maar denk van niet wanneer het over een tewerkstelling gaat van een persoon die je niet kunt tewerkstellen omdat zij daarvoor niet in aanmerking komt. Daarom nam de arbeidsauditeur uiteindelijk een beslissing waardoor de vergoeding via dat fonds zal gaan en mogelijk op de ouders verhaald kan worden omdat zij verantwoordelijk zijn voor de tewerkstelling van iemand die niet in dienst had mogen zijn.
|
|
|
|
|
|
#22 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
De reden waaorm de arbeidsrechtbank de vordering afwees, was dat dit geval niet zou kunnen worden aanzien als een arbeidsongeval. Een arbeidsongeval is: - een plotse gebeurtenis - die zich voordeed tijdens de uitvoering van het werk - en die gebeurde door de uitvoering van het werk Het klassieke voorbeeld is een schilder die van een ladder valt. De arbeidsrechtbank oordeelde dat de onfortuinlijke dood van de kinderoppas het gevolg was van het handelen van Hans Van Themsche en niet werd veroorzaakt door de uitvoering van Oulematou haar werk. |
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar je kunt toch geen arbeidsovereenkomst afsluiten met iemand die je niet mag tewerkstellen omdat die persoon illegaal is? Of is het zo dat omdat er tewerkstelling was, men uitgaat van een bestaande arbeidsovereenkomst? |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En de AO-overeenkomst is er op van toepassing.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 20 november 2012 om 00:19. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Minister-President
|
Een overeenkomst maken kan wel. Weliswaar niet geschreven of wat dan ook. Maar de AO-wetgeving is van toepassing igv een arbeidsongeval.
|
|
|
#26 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Er zijn trouwens ook argumenten om te stellen dat het wel een arbeidsongeval was. Ze was nl. door haar werk op die plaats en dus in de vuurlinie* van die zot. * verexcuseer mij de woordkeuze Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banneling
|
Ze kunnen de familie van de vrouw uitbetalen met het geld dat ze krijgen voor hun baby, als dat ook als een werkongeval gezien wordt dan krijgen ze toch een 5000 euro. Of is een illegaal meer waard dan een kind?
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Waren die niet voor de vrouw aan de haard, de VBers?
|
|
|
#29 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
een aspect waar we het nog niet over gehad hebben is of iemand die ILLEGAAL in het land is en hier bovendien illegaal aan het werk is, onder dezelfde arbeidsvoorwaarden kan vallen als mensen die hier wel legaal zijn. Want indien dat het geval is, dan opent zoiets niet zozeer een perspectief maar eerder een open schuurdeur voor bewust misbruiken vanwege de illegale personen. Men kan in dit geval eventueel ook voor "eigen risico" gaan. Maar ik weet niet of daar een wet voor is.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2012 om 08:09. |
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Me dunkt dat Oulemata hier Luna van school haalde, of in ieder geval iets "van en naar het werk (thuis)" deden. Indien ik word neergeschoten op weg van en naar het werk, valt dit me dunkt ook onder arbeidsongeval. Of is het enkel een arbeidsongeval als ik wordt doodgeschoten in functie van mijn jobinhoud? Als ik word aangereden is het arbeidsongeval, als ik door een moordenaar wordt aangereden is het dat niet?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu, de les is dat je geen illegalen moet tewerk stellen, dat lijkt me duidelijk. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik vind het niet kunnen dat o.a. mensenhandel en koppelbazerij nu blijkbaar aanvaardbaar geacht wordt. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat is niet gelijk aan mensenhandel, of koppelbazerij, en evenmin ga je de ouders omwille van de illegale tewerkstelling vervolgen. Wat wel kan, is een boete, en dat lijkt er wel aan te komen. Toch wel erg naar, want die mensen verloren zelf hun kind. Wie vergoed hen daarvoor? Laatst gewijzigd door alice : 20 november 2012 om 15:34. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Werknemers zonder papieren: een rechtengids. blz 22. Wat als ik toch een ongeval krijg tijdens het werk? In België zijn werkgevers verplicht om een verzekering voor arbeidsongevallen te hebben, ook voor hun clandestiene werknemers. Er bestaat een speciale overheidsinstelling die dat controleert: het Fonds voor Arbeidsongevallen. Als je baas geen verzekering had afgesloten, kan het Fonds voor Arbeidsongevallen zelf de nodige kosten vergoeden na een arbeidsongeval. Het zal die kosten dan doorrekenen aan je werkgever.[...] Ook bij een dodelijk ongeval is het belangrijk om aangifte te doen. Want als zo’n ongeval erkend wordt kan de familie een schadevergoeding krijgen.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 20 november 2012 om 18:52. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik denk dat er voor beide stellingen iets te zeggen valt, maar dat is dan ook maar mijn mening en ik heb geen ervaring daarin. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Gouverneur
|
De ouders van Luna hebben zich daar niet schuldig aan gemaakt. Oulematou is nl. naar België gekomen met een geldig visum dat op het ogenblik van de tragische feiten vervallen was.
|
|
|
|