![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat die misvatting er niet meer uit te krijgen is, wegens al te vastgeroest op die leeftijd. Anderzijds, vermits de allerjongste oudstrijders van WOII nu toch minstens zo’n 85 jaar oud zijn, zullen er tegen het einde van het mandaat van de nieuwe Antwerpse bestuursploeg weinig of geen oudstrijders meer opdagen op herdenkingsplechtigheden, en is het probleem – voor zover er een is – vanzelf opgelost. Maar voorlopig hebben zij – gelijk of ongelijk – recht van spreken, en belet niets u om bij wijze van tegengewicht te klinken als een onderpastoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je deelneemt aan de organisatie van de maatschappij, bijvoorbeeld als politieke verantwoordelijk enerzijds, ofwel bijvoorbeeld als bestuurslid van een vereniging die tesamen met de gemeentelijke autoriteiten iets doet voor 11 november, dan heb je daar onvermijdelijk plichten aan vasthangen. Besef dan dat het opnemen van die verantwoordelijkheden nog kan in diverse gradaties. De oudstrijders kunnen met weinig komen (tsja, de individuele leden kunnen niet veplicht worden) .. De burgemeester van Gent (ooit in een recent verleden) weigerde ostentatief als vrijzinnige om de kroonprins te volgen in de kathedraal, voor de plechtigheid van 15 november. Maar hij heeft hem wel ontvangen aan de deur van de kerk ... (hij had zelfs de vervangende burgemeester kunnen sturen, maar dan kwam zijn signaal helemaal niet over ...) Maar zoals het nu gegaan is met die oudstrijders in Antwerpen, zijn het duidelijk politieke spelletjes. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zinloos, provocatief, dat zijn de woorden die bij mij opkomen als ik het artikel lees. De verwijzing naar het VNV is trouwens voorbij het politiek fatsoen.
Als ik het mag samenvatten in één woord : dom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oudstrijders uit WO1 zijn er niet meer,dat waren ECHTE oudstrijders.
Oudstrijders uit WO2 zijn een ronduit zielige verzameling.....De enkele die echt goed gevochten hebben ,of aktief bijgedragen hebben aan de Duitse nederlaag,behoorden feitelijk tot het Britse Army,Navy,Air-Force en de koopvaardij.Die zie je waarschijnlijk zelfs niet in die "vaderlandslievende" verenigingen van pauwtjes met geleende pluimen... Oudstrijders uit Korea vochten niet voor Belgie maar voor de VN......het zijn ook ECHTE oudstrijders maar ze vochten geintegreerd in Amerikaanse divisies... Ze zijn stervende...laat ze.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 23 november 2012 om 08:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb compassie met die dementerende oude man! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zielig
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat wil zeggen dat de meerderheid van 6 miljoen Vlamingen beslist over de toekomst van 10 miljoen Belgen. M.a.w. De wil van iets meer dan 30% van de bevolking laten beslissen is democratie? Waar hebt gij lessen over democratie gekregen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Niet stervende,wel al gestorven,mijn "oude" was vrijwilliger Brigade Piron,streed in vuurlinie. Thx voor de zielige verzameling ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Link tussen N-VA en VNV....
Wel de vader van Bart was conciërge in het lokaal VNV. Bart groeide daar trouwens op. Nu wachten op XIII die alles volledig zal ontkennen,volgens insiders doet die persoon dat beetje overal,en zou een zekere "Lady Godiva" zijn.Persoon die op de lijsten N-VA stond. Laatst gewijzigd door cairn : 23 november 2012 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Dat is wel een zware strohalm om de N-va te linken met het VNV, hoor...
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() Zou zo'n oudstrijder na zonsondergang nog alleen op straat durven komen in Antwerpen en zonder kleerscheuren terug thuis komen? Als het dat is waarvoor zij gevochten hebben? Proficiat!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |