Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2012, 00:08   #21
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar gaat het me allemaal niet over.

Ze hebben gevochten voor democratie.

Ze moeten nu de wil van het volk respecteren. De burgemeester is de autoriteit de de gemeente vertegenwoordigt en hij/zij moet daartoe gerespecteerd worden ongeacht of het een tsjeef, een sos, een blauwe of een geel/zwarte is.
(en dat is van een heel andere orde dan "te bestrijden op politiek vlak met al mijn krachten, met al mijn vermogens, zoals ik de ps-premier bestrijd' .. bla bla ...)
Ze mogen dus zeggen dat ze met weinig komen, zelfs tegen hun goesting, maar "het bestuur van hun vereniging" moet er zijn. Uit respect voor hun gevallen kameraden, en uit respect voor de democratie.

Tenzij je geen legalist bent.

Dju, ik klink hier gelijk een onderpastoor ...

.
Eerlijk gezegd, ik vermoed dat zij niet zozeer voor de democratie of wat dan ook gevochten hebben , maar eerder tegen de Duitse bezetter. Ik vermoed tevens dat zij alles wat Vlaams is voor de eenvoud van denken vereenzelvigen met die Duitse bezetter van destijds.

Ik denk dat die misvatting er niet meer uit te krijgen is, wegens al te vastgeroest op die leeftijd.

Anderzijds, vermits de allerjongste oudstrijders van WOII nu toch minstens zo’n 85 jaar oud zijn, zullen er tegen het einde van het mandaat van de nieuwe Antwerpse bestuursploeg weinig of geen oudstrijders meer opdagen op herdenkingsplechtigheden, en is het probleem – voor zover er een is – vanzelf opgelost.

Maar voorlopig hebben zij – gelijk of ongelijk – recht van spreken, en belet niets u om bij wijze van tegengewicht te klinken als een onderpastoor.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 07:55   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, ik vermoed dat zij niet zozeer voor de democratie of wat dan ook gevochten hebben , maar eerder tegen de Duitse bezetter. Ik vermoed tevens dat zij alles wat Vlaams is voor de eenvoud van denken vereenzelvigen met die Duitse bezetter van destijds.

Ik denk dat die misvatting er niet meer uit te krijgen is, wegens al te vastgeroest op die leeftijd.

Anderzijds, vermits de allerjongste oudstrijders van WOII nu toch minstens zo’n 85 jaar oud zijn, zullen er tegen het einde van het mandaat van de nieuwe Antwerpse bestuursploeg weinig of geen oudstrijders meer opdagen op herdenkingsplechtigheden, en is het probleem – voor zover er een is – vanzelf opgelost.

Maar voorlopig hebben zij – gelijk of ongelijk – recht van spreken, en belet niets u om bij wijze van tegengewicht te klinken als een onderpastoor.
Het recht van spreken wordt niet ter discussie gesteld.

Maar als je deelneemt aan de organisatie van de maatschappij, bijvoorbeeld als politieke verantwoordelijk enerzijds, ofwel bijvoorbeeld als bestuurslid van een vereniging die tesamen met de gemeentelijke autoriteiten iets doet voor 11 november, dan heb je daar onvermijdelijk plichten aan vasthangen.

Besef dan dat het opnemen van die verantwoordelijkheden nog kan in diverse gradaties. De oudstrijders kunnen met weinig komen (tsja, de individuele leden kunnen niet veplicht worden) ..
De burgemeester van Gent (ooit in een recent verleden) weigerde ostentatief als vrijzinnige om de kroonprins te volgen in de kathedraal, voor de plechtigheid van 15 november. Maar hij heeft hem wel ontvangen aan de deur van de kerk ... (hij had zelfs de vervangende burgemeester kunnen sturen, maar dan kwam zijn signaal helemaal niet over ...)

Maar zoals het nu gegaan is met die oudstrijders in Antwerpen, zijn het duidelijk politieke spelletjes.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 08:46   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zinloos, provocatief, dat zijn de woorden die bij mij opkomen als ik het artikel lees. De verwijzing naar het VNV is trouwens voorbij het politiek fatsoen.
Als ik het mag samenvatten in één woord : dom.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 08:54   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oudstrijders uit WO1 zijn er niet meer,dat waren ECHTE oudstrijders.
Oudstrijders uit WO2 zijn een ronduit zielige verzameling.....De enkele die echt goed gevochten hebben ,of aktief bijgedragen hebben aan de Duitse nederlaag,behoorden feitelijk tot het Britse Army,Navy,Air-Force en de koopvaardij.Die zie je waarschijnlijk zelfs niet in die "vaderlandslievende" verenigingen van pauwtjes met geleende pluimen...
Oudstrijders uit Korea vochten niet voor Belgie maar voor de VN......het zijn ook ECHTE oudstrijders maar ze vochten geintegreerd in Amerikaanse divisies...

Ze zijn stervende...laat ze....

Laatst gewijzigd door kelt : 23 november 2012 om 08:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 09:11   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik heb nochtans al mening vlaams-nationalist horen verklaren dat zij België willen splitsen buiten een parlementaire meerderheid om.
Een beetje zoals België ontstaan is bedoel je ?
Oud 23 november 2012, 10:23   #26
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En nog steeds moet u bewijzen waar het verband ligt tussen dat alles en de N-VA.
Dat verband mag er toch zijn? Is daar iets mis mee?

Ik heb compassie met die dementerende oude man!
Oud 23 november 2012, 10:33   #27
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nochtans al mening vlaams-nationalist horen verklaren dat zij België willen splitsen buiten een parlementaire meerderheid om.
Buiten het federaal parlement om lijkt me logisch, maar een meerderheid in het Vlaams parlement lijkt me toch aangeraden.
Oud 23 november 2012, 10:37   #28
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"De N-VA is geen democratische partij"
Waar halen ze dat toch? Ze zeiden (zeggen) dat van het VB ook, volgens mij hoort dat zinnetje thuis onder dezelfde noemer als "dat is een extreem rechtse racistische partij".
Zielig
Oud 23 november 2012, 10:44   #29
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Buiten het federaal parlement om lijkt me logisch, maar een meerderheid in het Vlaams parlement lijkt me toch aangeraden.
Een meerderheid binnen het Vlaamse parlement die beslist over de toekomst van gans België voorstellen als democratie?
Dat wil zeggen dat de meerderheid van 6 miljoen Vlamingen beslist over de toekomst van 10 miljoen Belgen.
M.a.w. De wil van iets meer dan 30% van de bevolking laten beslissen is democratie?

Waar hebt gij lessen over democratie gekregen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 10:50   #30
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Een meerderheid binnen het Vlaamse parlement die beslist over de toekomst van gans België voorstellen als democratie?
Dat wil zeggen dat de meerderheid van 6 miljoen Vlamingen beslist over de toekomst van 10 miljoen Belgen.
M.a.w. De wil van iets meer dan 30% van de bevolking laten beslissen is democratie?

Dus als Tibet morgen onafhankelijkheid wil moeten ook eerst nog vijfhonderd miljoen Chinezen akkoord gaan?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 11:00   #31
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bij een splitsing van belgië moet dat mogelijk zijn. Als de Vlamingen morgen zeggen foert, dan is het gedaan. geldt trouwens ook voor het Waals parlement, als zij morgen beslissen België op te doeken dan moet het gedaan zijn.
Oud 23 november 2012, 11:03   #32
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

La belgique is geen democratie.
Oud 23 november 2012, 11:38   #33
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar een minderheid die de meerderheid kan blokkeren is wel democratisch?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 12:11   #34
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Met dat soort tendentieuze topic-titels moet ik eens goed lachen. Feit is, mijn onderschrift wordt hier door die zeer honorabele Oud-Strijders bevestigd :

Zowel N-VA als VB (maar vooral het VB) zijn de erfgenamen vh Nazi-gezinde en antisemitische VNV (klik)
waarom dan geen cordon rond pvda? Wellicht vindt u dit artikel minder grappig?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 12:18   #35
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Oudstrijders uit WO1 zijn er niet meer,dat waren ECHTE oudstrijders.
Oudstrijders uit WO2 zijn een ronduit zielige verzameling.....De enkele die echt goed gevochten hebben ,of aktief bijgedragen hebben aan de Duitse nederlaag,behoorden feitelijk tot het Britse Army,Navy,Air-Force en de koopvaardij.Die zie je waarschijnlijk zelfs niet in die "vaderlandslievende" verenigingen van pauwtjes met geleende pluimen...
Oudstrijders uit Korea vochten niet voor Belgie maar voor de VN......het zijn ook ECHTE oudstrijders maar ze vochten geintegreerd in Amerikaanse divisies...

Ze zijn stervende...laat ze....

Niet stervende,wel al gestorven,mijn "oude" was vrijwilliger Brigade Piron,streed in vuurlinie.
Thx voor de zielige verzameling
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 12:19   #36
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Link tussen N-VA en VNV....
Wel de vader van Bart was conciërge in het lokaal VNV.
Bart groeide daar trouwens op.

Nu wachten op XIII die alles volledig zal ontkennen,volgens insiders doet die persoon dat beetje overal,en zou een zekere "Lady Godiva" zijn.Persoon die op de lijsten N-VA stond.

Laatst gewijzigd door cairn : 23 november 2012 om 12:23.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 12:26   #37
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cairn Bekijk bericht

Nu wachten op XIII die alles volledig zal ontkennen,volgens insiders doet die persoon dat beetje overal,en zou een zekere "Lady Godiva" zijn.Persoon die op de lijsten N-VA stond.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 12:29   #38
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cairn Bekijk bericht
Dat is wel een zware strohalm om de N-va te linken met het VNV, hoor...
Oud 23 november 2012, 12:41   #39
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Dat is wel een zware strohalm om de N-va te linken met het VNV, hoor...
Hij was trouwens conciërge van het VNJ gebouw.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 12:55   #40
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Zou zo'n oudstrijder na zonsondergang nog alleen op straat durven komen in Antwerpen en zonder kleerscheuren terug thuis komen? Als het dat is waarvoor zij gevochten hebben? Proficiat!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be