![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() De website eigenaar heeft nog altijd het recht te beslissen wat hij doet met je reactie.
ALs ge graag vrije mening wilt hebben maak uw eigen blog, daar kunt ge zoveel zagen als ge wilt zonder dat iemand het er komt afzwieren. Zolang u de wetten naleeft natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Zelfs gratis wordt zijn consulting bij het huisvuil gezet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Ik reageerde regelmatig op het Knack-forum. Niet scherper en niet als reactie op andere posts. Uitsluitend opde inhoud van het artikel. Hier raakt men de journalist en zijn mening. Nochtans hou ik mij netjes aan de vorm en regeltjes.
Sedert de omslag bij Knack werd ik reeds driemaal gecensureerd. Als men laat, na 23 h, post dan blijft je bijdrage staan. Dan slaapt de censor. Kijk je 's morgens even na dan merk je dat jouw post en enkele andere verdwenen zijn. Duidelijke censuur. Bij de meeste kranten, en vooral DS, is er geen mogelijkheid meer om te reageren bij niet welgevallig nieuws. Men wil de 'sleche' boodschap niet nog erger maken met 100 niet-poco commentaren. Zeer doorzichtig. Als je de posts van meerdere forummers chronologisch na leest dan zie je verwijzingen naar vorige bijdragen die reeds verdwenen zijn. Dit gaat niet over scheldpartijen maar over inhoudelijke bijdragen. Bij het reageren op medeforummers raad ik aan de bedoelde post te vermelden , gevolgd met het uur en datum. vb( @ kiekeboe, 11h43 ). Het best lijkt mij kranten en tijdschrift die geen open discussie toelaten te negeren. Vooral de huidige Knack waar men van de forummer anonymiteit weigert en zelf de meeste artikels schrijft met initialen. Een andere vorm van manupilatie is de lay-out. Het vroegere kleine artikeltje in de papieren versie op pagina 26 (wij hebben het vermeldt, maar jullie, lezers, hebben niet opgelet) sneeuwt de redaktie nu onder in de digitale versie met een vloed van onbelangrijk nieuws zodat het bewuste "onaangename" nieuws wegschuift van je scherm en uit de aandacht gaat. enz, enz,... Media is politiek..
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 26 november 2012 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leve de Belgische vorm van "democratie." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En zodus is er genoeg vrijheid om te zeggen wat je wil, maar als het onwaarheden zijn bedoelt om een andere groep te schaden mag dat beperkt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we eens naar het minst gemodereerde (en een van de grootste) Nederlandstalige forum kijken vandaag: mamjo.com Waarom zijn vrouwen zo goedkoop snel neukbaar?*«*1*2*3 Blanke agenten vermoordden ongewapende Rishi Chandrikasing*«*1*2*3*4*5*» waarom stinken koelies zo*«*1*2*3*» De "Alleen maar nette mensen" topic (Part 2)*«*1*2*...*68*69*» potentie Jaren in de bijstand maar wel pizza laten bezorgen**«*1*2*3*4*» wie kent hem Lerares laat intieme delen masseren in ruil voor goede punten*«*1*2*» Hoertje slaat op de vlucht voor groot geschapen klant*«*1*2*» Ifanildo Held*«*1*2*» mannen die bang zijn in bed?*«*1*2*» Je kind versieren met goud*«*1*2*» Stille tocht voor doodgeschoten jongen Den Haag*«*1*2*» Door dik en dun vriendinnen? uitkering Vrouw met drugspruik gepakt OM eist 5 jaar voor verkrachting 11-jarig meisje Ik ben geen buitenvrouw!*«*1*2*3*4*» Veel huishoudens hebben weinig vet op botten Echtgenoot ontdekt na 19 jaar huwelijk dat vrouw transgender is wie heeft zijn kerstboom al staan.*«*1*2*» waarom zijn mensen die wiet roken zo ontzettend lui? Ann vd lisle je bent ech ziek Politie graaft lichaampje pasgeboren baby op wie kent Eugenie Cairo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik kijk uit naar uw verklaring, hopelijk met inhoud dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staat daar om te beginnen niets bij over onwaarheden waarvan de inhoud dan bepaalt wordt door santos. Je schijnt eigenlijk te zeggen dat jij bepaald wat een mening is en wat niet. Een grotere farce dan dat kan je eigenlijk van het begrip vrijemeningsuiting niet maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik moet u toch niet uitleggen dat de vrije meningsuiting stopt, daar waar de censuur begint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Doe het dan eens op HLN.. daar kennen ze ook wat van censuur op de commentaar op hun artikelen. Als je de kern van de zweer aanraakt plaatsen je gewoon je reply niet eens.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor u schijnt vrijheid van mening een vrijbrief te zijn om iemand uit te schelden, leugens te verkopen, waarheid veranderen etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zonder moderatie zou het al snel een riool worden, zeker de politieke artikels. Kranten hebben daar lang heel slecht mee omgegaan : men kon anoniem posten. Tot voor enkele jaren waren op hln.be de reacties op zuiver politieke artikels in meerderheid verzuurde schrijfsels waar in heel veel gevallen duidelijk een leiddraad achter zat. Daar zat veel manipulatie achter. |
|
![]() |
![]() |