Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2012, 15:38   #21
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een jaarlijkse gay-parade omdat er een jonge student verkracht werd door een homo en z'n vriendjes???
Zou het om te beginnen niet beter zijn er voor te zorgen dat de minderjarige allochtone verkrachtende homo een werkelijke straf krijgt voor z'n daden...
Het zou misschien goed zijn dat de allochtone gemeenschap het homo-zijn ook als een deel van hun samenleving ziet. Dat vermijdt ook excessen.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 15:38   #22
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Waar moet dat heen ?
Oud 26 november 2012, 15:39   #23
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een jaarlijkse gay-parade omdat er een jonge student verkracht werd door een homo en z'n vriendjes???
Ja. Dat is een signaal dat beter kan tellen dan vingertikken en weet ik veel welke debiele campagne men misschien zal bedenken en die de juiste doelgroep niet zal bereiken. Omdat de campagne specifiek richten tot de juiste doelgroep niet poco zal zijn.

Citaat:
Zou het om te beginnen niet beter zijn er voor te zorgen dat de minderjarige allochtone verkrachtende homo een werkelijke straf krijgt voor z'n daden...
Ja. Maar dat is niet genoeg. Het staat buiten kijf dat dat uitschot moet aangepakt worden. Net zoals het buiten kijf staat dat dringend een boodschap moet gezonden worden naar al degenen die overwegen in zijn voetsporen te treden door eens goed in hun neus te gaan wrijven dat holebi's en sexy kledij hier wél aanvaard worden en kunnen, of het hen nu aanstaat of niet.

Laatst gewijzigd door Sammael : 26 november 2012 om 15:40.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 15:41   #24
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je klinkt als het VB net voor men ze veroordeelde.
En dan?
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 15:42   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Ja. Dat is een signaal dat beter kan tellen dan vingertikken en weet ik veel welke debiele campagne men misschien zal bedenken en die de juiste doelgroep niet zal bereiken. Omdat de campagne specifiek richten tot de juiste doelgroep niet poco zal zijn.

Ja. Maar dat is niet genoeg. Het staat buiten kijf dat dat uitschot moet aangepakt worden. Net zoals het buiten kijf staat dat dringend een boodschap moet gezonden worden naar al degenen die overwegen in zijn voetsporen te treden door eens goed in hun neus te gaan wrijven dat holebi's en sexy kledij hier wél aanvaard worden en kunnen, of het hen nu aanstaat of niet.
Als je daar post, "dat holebi's en sexy kledij hier wél aanvaard worden," dan vergis je je toch dapper.

Want, om te beginnen, dat hier, daar maken de moslims toch ook deel vanuit?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 15:45   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan?
Ik wijs u daarmee op het feit dat je je op het pad van het aanzetten tot haat begeeft.

Ik wijs u daarmee op het feit dat als je de moslimhaat tegen homo's aanpakt je enkel maar een symptoom bestrijdt.

Het grotere probleem dat je zou moeten aanpakken is de Belgische staat die u deze haatmaatschappij door de strot heeft geduwd.
Oud 26 november 2012, 15:53   #27
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Schandalig! De westerlingen kunnen zich weer eens aanpassen aan onverdraagzame importreligioten! En als alumnus van UFSAL/KUB (nu opgegaan in de HUB) neem ik dit persoonlijk op!
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 17:31   #28
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Medio oktober gebeurd en nu pas in de gazet? Wat wordt er nog allemaal verzwegen?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 18:03   #29
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw "kruistocht" om de aard van de Moslims in deze maatschappij te veranderen is gedoemd tot mislukken...
Wees toch maar voorzichtig en staar u niet té blind op die moslims, "Xenophon".

Tijdens de lessen waarin ik het onderwerp 'homoseksualiteit' aan bod liet komen, waren de meest extreme 'anti-homo'-uitspraken die ik tot nu toe al mocht horen afkomstig van leerlingen die zichzelf 'protestants' of 'oosters orthodox' 'christelijk' noemen.

Sommige - niet alle, dus - moslims bleken verrassend 'tolerant' te zijn, maar helaas waren die nooit in de meerderheid. In sommige klassen scheelde het echter niet veel.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 18:15   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik zou graag duidelijkheid hebben.

Ofwel is die hogeschool zwaar in de fout gegaan, en dan moet dat publiekelijk afgekeurd worden, èn moeten er koppen rollen in de directie;

Ofwel is de gazet die het uitbracht zwaar in de fout gegaan, en dan mag er ook wel een hoofdredacteur zijn vulpen gaan afgeven bij de personeelsdirectie.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 18:19   #31
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Wat dat 'voorstel' van een hele reeks 'gay parades' doorheen 'de probleemwijken' betreft:

Weten we al om wélke wijken het gaat?
Wie moet voor de beveiliging/ordehandhaving instaan/opdraaien?

Zouden we niet efficiënter te werk kunnen gaan door die problematiek op het niveau van het sowieso verplichte onderwijs aan te pakken?

Zijn er bijvoorbeeld argumenten vóór of tégen pakweg het invoeren van 'quota' voor 'openlijk-niet-hetero'-leerkrachten?

Oud 26 november 2012, 18:32   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is een begin, of misschien een manier om zich terug te trekken voor de HUB zonder gezichtsverlies...ontkennen.

Nu nog de verkrachting zelf serieus nemen, want de commentaar "De daders zijn hier de enigen die op de vingers getikt moeten worden." lijkt me te veel de indruk te geven dat verkrachting een fait divers is.

Journalisten-verkrachters dienen we niet op te leiden.
De verkrachterkes waren allochtone "jongeren" van 15 en 17 jaar oud.
Zij kunnen het woord "journalistiek" waarschijnlijk nog niet schrijven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 18:37   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Verkrachters moeten niet op de vingers getikt te worden, die moeten gecastreerd worden.
de jongeskes zitten al in een jeugdinstelling.

Laten we hopen dat ze een goede beurt krijgen van eigen volk .

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 november 2012, 18:39   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De verkrachterkes waren allochtone "jongeren" van 15 en 17 jaar oud.
Dat las ik ook naderhand. Ze zijn ook geplaatst in een jeugdinstelling of zoiets stond erbij. Dus toch iets meer dan alleen 'op de vingers tikken'. Het heeft blijkbaar wel een maand geduurd voor men het nodig vond te ageren.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 november 2012 om 18:39.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 18:40   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen "kruistocht", verre van. Maar we moeten eens ophouden met dat verkrampt gedoe en dat continue bange denken en gedragen en die onszelf opgelegde dwang om het altijd "netjes" en "leuk" te houden.

Rustige dialoog, een "choquerend" filmpje in een tv-programma, eens op de vingers tikken... Dat is allemaal bullshit en brengt geen zoden aan de dijk.

Een gay parade door probleemwijken. Dat is er nodig. Dringend.
dit heeft hier niks met homo toestanden te maken!

De gast die zich verkleedde is niet gay, de jongens die hem verkrachten zijn gewoon aan pederasterie, hebben misschien niet anders gekend en ontdekten dat ze zelf ondertussen ook schaamhaar hadden, dus " mogen ze ook jongens penetreren."

Ze hebben het slachtoffer niet verkracht omdat die gay was, maar omdat die "aanduidde" dat hij penetreerbaar was vermits verkleed als meisje.
Beetje zoals in Afghanistan waar hopen jonge jongens zich in meisje moeten verkleden om als sexslaaf te dienen voor de oudere mannen.

Laatst gewijzigd door circe : 26 november 2012 om 18:41.
Oud 26 november 2012, 18:42   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wees toch maar voorzichtig en staar u niet té blind op die moslims, "Xenophon".

Tijdens de lessen waarin ik het onderwerp 'homoseksualiteit' aan bod liet komen, waren de meest extreme 'anti-homo'-uitspraken die ik tot nu toe al mocht horen afkomstig van leerlingen die zichzelf 'protestants' of 'oosters orthodox' 'christelijk' noemen.

Sommige - niet alle, dus - moslims bleken verrassend 'tolerant' te zijn, maar helaas waren die nooit in de meerderheid. In sommige klassen scheelde het echter niet veel.
Jaja, uiteraard, en als we moslims elk apart nemen valt er waarschijnlijk met de meesten wel redelijk te praten.

Maar dat neemt niet weg dat moslims als groep intolerant tot ronduit vijandig staan tegenover homo's. En een groot aantal vrouwen. En andere godsdiensten. En niet gelovigen. En waarschijnlijk vergeet ik er nog want de lijst zal wel groter zijn.
Oud 26 november 2012, 18:48   #37
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, uiteraard, en als we moslims elk apart nemen valt er waarschijnlijk met de meesten wel redelijk te praten.

Maar dat neemt niet weg dat moslims als groep intolerant tot ronduit vijandig staan tegenover homo's. En een groot aantal vrouwen. En andere godsdiensten. En niet gelovigen. En waarschijnlijk vergeet ik er nog want de lijst zal wel groter zijn.
Ik heb NIET beweerd dat 'de moslims als groep' géén probleem hebben, hé.

Ik heb enkel willen signaleren dat het probleem 'homo-haat' zich NIET tot 'de moslims als groep' beperkt.

Mocht het probleem 'homo-haat' er enkel zijn vanwege 'de moslims als groep', dan was het probleem 'homo-haat' snel genoeg van de baan, me dunkt.

Laatst gewijzigd door djimi : 26 november 2012 om 18:50.
Oud 26 november 2012, 19:16   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb NIET beweerd dat 'de moslims als groep' géén probleem hebben, hé.

Ik heb enkel willen signaleren dat het probleem 'homo-haat' zich NIET tot 'de moslims als groep' beperkt.

Mocht het probleem 'homo-haat' er enkel zijn vanwege 'de moslims als groep', dan was het probleem 'homo-haat' snel genoeg van de baan, me dunkt.
en wat is de verhouding moslim/protestants/orthodox binnen de Belgische maatschappij? Ik ken namelijk geen protestanten, geen orthodoxe christenen, maar wel hopen homo-hatende moslims.

Oud 26 november 2012, 19:32   #39
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijnheer, sinds wanneer is het verboden voor twee mannen om hand in hand over straat te lopen en een pintje te drinken?

Sinds wanneer is het hier verboden om sexy gekleed te gaan?

En sinds wanneer is het verboden om dat massaal in een optocht te doen?

Is dat oproepen tot haat en geweld? Is een gay parade één groot haatfeest? De dag van de vuile jeannetten in Aalst ook?

Zou ik dat doen om te provoceren? Ja, verdomme. En dan? Mag dat niet meer? Is het verboden om een provocerende mening te hebben of om je mening op een provocerende manier te uiten?

Er is een jongen verkracht. Getekend voor de rest van zijn leven. Wat moet er gebeuren voor we massaal op straat komen en "stop" zeggen? Moeten er eerst een paar doden vallen?

De provocatie moet nu gebeuren. Hoe langer het uitblijft, hoe meer we als samenleving opkroppen. En hoe meer we opkroppen, hoe gevaarlijker het wordt als het ooit ontploft. Nu provoceren. Neem er een paar vechtpartijen op de koop toe, als het echt moet. Maar we moeten dit aspect van onze samenleving er nu inkloppen; over 10 jaar zal het niet meer gaan.

En ik geloof echt niet dat het vingertikken, buurtprojectjes en kleffe sensibiliseringscampagnes gaat lukken. Provoceren om het debat écht te openen, dat is wat er nu moet gebeuren.

Wat u zegt is (nog) niet verboden.
Maar als een groep van 5marokkanen je elke keer op je gezicht slaat, als ze 't zien, ... dan ga je 't vanzelf niet meer doen.
Net zoals hoofddoekjes in bepaalde wijken ook niet verplicht zijn.
Alleen, draagt een dame hem niet, dan stelt ze zich aan vanalle onaangename zaken bloot.
Zo gaat dat vandaag in europa.

Maar je maatschappelijke middelvinger vond ik wel goed.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 19:35   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou graag duidelijkheid hebben.

Ofwel is die hogeschool zwaar in de fout gegaan, en dan moet dat publiekelijk afgekeurd worden, èn moeten er koppen rollen in de directie;

Ofwel is de gazet die het uitbracht zwaar in de fout gegaan, en dan mag er ook wel een hoofdredacteur zijn vulpen gaan afgeven bij de personeelsdirectie.

.
Allez, ik heb iets van ver gehoord op een nieuwszender.

Vorige week of zoiets waren de daders nog niet gevat.
Toen werd daarom aangeraden om zich niet te verkleden.
(waarom vraag ik me af; wellicht hebben de verkrachters tijdens hun heldendaad iets laten horen omtrent de geaardheid of zoiets ... bla bla ...)

Nu zijn de daders gevat, en blijken ze minderjarig te zijn.

Straffen boel vind ik.

Wedden dat de helden een schouderklopje gaan krijgen, en dat we er nog van zullen horen binnen een paar jaar ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be