Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2004, 14:41   #21
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje

Gezien de generaliserende toon van bovenstaande quote vermoed ik dus dat u geen Belg bent? Of juist wel, omdat u andere eigen mensen afmaakt (mensen die weliswaar niet tot uw partij behoren, maar daarom niet minder politicus zijn)?

Ik kan u direct één illusie armer maken. Ik ben 100% Vlaming, 100% Belg!
NVG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 14:47   #22
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Ik kan u direct één illusie armer maken. Ik ben 100% Vlaming, 100% Belg!
Oh, maar dat ging niet om een illusie van mijnentwege hoor. Ik stelde de vraag enkel omdat u zelf nogal afgeeft op bvb. Moerman en me dunkt nog een heel pak andere politici. Rancune, afgunst, nijd en jaloezie zijn ook u dus niet vreemd. Een echte Belg, naar uw eigenste definitie. Hoe groot is uw navel al?

(PS de hypocriete houding om eerst anderen te verwijten de "Belgische mentaliteit" te bezitten, om zich daarvoor zélf daaraan schuldig te maken, koppel ik niet aan nationaliteit maar aan uw partijkeuze, als u het belieft...)

Laatst gewijzigd door Turkje : 20 juli 2004 om 14:49.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 14:52   #23
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oh, maar dat ging niet om een illusie van mijnentwege hoor. Ik stelde de vraag enkel omdat u zelf nogal afgeeft op bvb. Moerman en me dunkt nog een heel pak andere politici. Rancune, afgunst, nijd en jaloezie zijn ook u dus niet vreemd. Een echte Belg, naar uw eigenste definitie. Hoe groot is uw navel al?

(PS de hypocriete houding om eerst anderen te verwijten de "Belgische mentaliteit" te bezitten, om zich daarvoor zélf daaraan schuldig te maken, koppel ik niet aan nationaliteit maar aan uw partijkeuze, als u het belieft...)
Ik geef nét niet af op politici. Maar al u die mening toegedaan bent, tant pis. U mag me wel eens opsommen op wie ik afgeef hoor. En als u het verschil tussen professionele kritiek en afgeven niet kan maken zegt dat meer over u dan over mij. De threads hier over vb. Els Van Weert, da's afgeven.

En ik ben op en top positivo. Rancune, afgunst, nijd en jaloezie maken mensen zoals Coveliers, antipolitiekers ten top, echt niets voor mij.

Maar bedankt om uw bezorgdheid
Oud 20 juli 2004, 14:55   #24
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Wat Freya Vandenbossche betreft antwoord ik met een quote van NVG

Wat Els Van Weert betreft, treed ik u bij..
Citaat:
* na 7 jaar sloten de federale regering en de gewesten op 8 maart 2004 dan een akkoord om 7,5% minder CO2 uit te stoten. Het Kyoto akkoord is een feit. Voor het eerst een akkoord waarbij Wallonië erkent meer inspanningen te gaan leveren dan Vlaanderen.
Dat is geen prestatie van Freya, bovendien is dat akkoord een discussie op zich waard. Het staat immers alles behalve vast of dit een positief gegeven is.
Citaat:
* nieuwe Kyotomaatregelen: bij de aankoop van een milieuvriendelijke auto tot 4000 euro terug. Ook energiebesparende ingrepen zoals dubbele beglazing, isolatie van daken en zonnepanelen worden goedkoper.
Maw: 1 sector wordt bevoordeeld tov een andere, de eerlijke concurrentie is ver te zoeken. Bovendien is dit een aalmoes in vergelijking met de taxatie op de automobilist.
Citaat:
* Het 'duurzame ontwikkelingsplan' wordt voorgesteld en blijkt volgens de pers "ambitieus, fris en opgewekt" te zijn.
Dat plan is nergens voor nodig.
Citaat:
* Freya sluit een akkoord met de banken ivm de kosten die banken aanrekenen bj het afhalen van geld.
Anders uitgedrukt: Ons belastingsgeld wordt gebruikt om een kartel op te zetten tussen de banken. Eerlijke concurrentie is ver te zoeken.
Citaat:
* Bankreclame voor jongeren aan banden. Freya sluit hierover opnieuw een akkoord met de banken.
Hier lag ik nu eens echt van wakker.
Citaat:
* Energiebewust verdient een plus. Nieuwe maatregel die de aankoop van milieuvriendelijke- en/of bewuste toestellen moet aanmoedigen.
De autheur valt in herhaling. Zie commentaar hierboven.
Citaat:
* Banktarieven online vergelijken: er wordt een simulator opgesteld en online gezet waarmee u online alle banktarieven kan vergelijken en de goedkoopste bank kan uitzoeken die aan uw behoeften voldoet.
Laat de mensen zelf beslissen. Dit is een verkwisting van overheidsgeld.
Citaat:
* Mobiele operatoren ondertekenen gedragscode: De code bevat richtlijnen om de zogenaamde premiumdiensten (sms, mms en geo-lokalisatie of LSB) te regelen. "Dit is een belangrijke stap vooruit in de bescherming van de consument in de mobiele telefoniesector",.
De beste bescherming van de consument is het vrijlaten van die markt. Laat die operatoren zich maar kapot concurreren. Verder wil ik nog even opmerken dat het grootste deel van de meerprijs die men in Belgie betaalt voor communicaties afkomstig is van een oud staatsmonopolie en een "licensie" om GSMs uit te baten
Citaat:
* Waterstof als milieuvriendelijk alternatief voor diesel of benzine: ook de overheid geeft het goede voorbeeld en engageert zich om chronologischgewijs alle overheidvoertuigen te vervangen door milieuvriendelijke waterstofvoertuigen.
Tof zeg, we gaan extra uitgeven voor speciale voertuigen!
Citaat:
* Telecomwet beschermt consument: een nieuwe telecomwet moet de consument beter beschermen, is aangepast aan nieuwe juridische situaties en regelt ook de concurrentie tussen verschillende aanbieders.
Na kartelvorming van de banken, gaan we ook een kartel vormen tussen de telefoonmaatschappijen. Nog een paar jaar en dan kunnen we klagen dat de privatisatie helemaal niet voor lagere prijzen zorgt en ons afvragen waarom.
Citaat:
* Geen kleine lettertjes in elektriciteitscontract: te vaak wordt de consument speelbal tussen electriciteitleverancier en netbeheerder. Deze nieuwe vorm van contracten, die niet opgesteld zijn in een moeilijk jargon maken hier een eind aan en plaatsen de netbeheerders en leveranciers voor hun verantwoordelijkheid. Gedaan met de consument in het ongewisse te laten.
Laat ons vooral niet de mens verantwoordelijk maken om een contract te lezen voor hij het tekent. Dat zou te simpel zijn.
Citaat:
* Nieuwe Garantiewet: Of het nu om een vulpen, gsm of wasmachine gaat, de eerste twee jaren na de aankoop hebt u sowieso recht op een gratis vervanging of herstelling. Is dit niet mogelijk, dan krijgt u uw geld terug. Goede zaak, denkt u nu. Maar wat na die twee jaar? Dan geniet u nog altijd van een wettelijke waarborg. Een betere bescherming en een duidelijker regeling voor de consument dus.
Tof, een dienst die men oplegt aan alle fabrikanten. Het alles-gratis sprookje in zijn vele vormen.
Citaat:
* Nieuw Renovatieproject aan de Gentse Dampoort (verloederde buurt)
Heeft Freya stemmen nodig in Gent?
Citaat:
* Design moet beter. Sommige producten zijn niet aangepast aan mensen met een handicapt of oudere mensen. De nieuwe overeenkomst maakt dit voor de toekomst beter vermijdbaar.
Uiteraard, laat ons allen betalen voor inmenging in hoe producten moeten vervaardigd worden, want een politieker, die kan dat beter bepalen als het amalgaam van consumenten.
Citaat:
* Geen geknoei met kilometerteller. Nieuwe wet, nieue regeling die het knoeien makkelijker opspoorbaar en strafrechtelijke vervolging mogelijk maakt. Tevens bescherming voor consument die door zulks bedrog getroffen is.
Dat het knoeien met een kilometerteller al perfect vervolgd kan worden onder de contractwet, laten we even in het midden. Immers: Een extra wet is precies wat we nodig hebben, ons rechtssysteem is te simpel.
Citaat:
* Freya tikt Electrabel op de vingers. Electrabel maakte een facturatiefout waardoor veel klanten teveel betaalde. Freya pikt dit niet en dreigt met sancties.
De consumenten zelf zijn er niet toe in staat om hun leverancier op de vinger te tikken, tante Freya gaat dat doen.
Citaat:
* Halt aan ongevraagde pakjes. Sommige postorderbedrijven sturen ongevraagd pakjes en daarna factuur. Dit kan niet en wordt aan banden gelegd.
Dit kan onder de huidige wetgeving ook niet.
Citaat:
* Halt aan televisiegames en andere sms-gokspelen. Nieuwe wet: bij ieder spal moet je een smsm krijgen met vermelding van prijs en manier om uit te schrijven uit de service. Er komt ook een onderzoek naar de wettelijkheid van diverse televisiegames.
Laten we vooral de mensen zelf niet laten beslissen.

Manman, ik had veel liever gehad dat ze gewoon niets deed dan dit...
Oud 20 juli 2004, 14:58   #25
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet ook niet dat Freya nog maar amper 12 maanden minister was, dus niet mis voor die tijd, al is negatief doen en afbreken natuurlijk leuker.

Belgen moeten steeds negatief zijn en eigen mensen afmaken. Kijk nu Els Van Weert, die vrouw is sinds deze morgen staatssecretaris en volgens di forum is ze al dom, slechtste politica ooit,.... Heeft één van jullie er al ooit mee gesproken? Ik denk het niet dus is het nogal laf om haar nu al (enkele uren na eedaflegging) af te schrijven. Geef die vrouw (die overigens ruimschoots onderschat is door jullie) haar kans. Belgen: wees optimistischer en abitieus!
Eh, ik ben zeer optimistisch, ik hoop dat Els niets doet, dan is ze alvast beter als Freya. Ze zou in die positie een pak beter maatregelen kunnen uitvaardigen ipv zich te bemoeien met de relatie tussen bedrijf en klant.
Oud 20 juli 2004, 14:59   #26
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Dat is geen prestatie van Freya, bovendien is dat akkoord een discussie op zich waard. Het staat immers alles behalve vast of dit een positief gegeven is.

Maw: 1 sector wordt bevoordeeld tov een andere, de eerlijke concurrentie is ver te zoeken. Bovendien is dit een aalmoes in vergelijking met de taxatie op de automobilist.

Dat plan is nergens voor nodig.

Anders uitgedrukt: Ons belastingsgeld wordt gebruikt om een kartel op te zetten tussen de banken. Eerlijke concurrentie is ver te zoeken.

Hier lag ik nu eens echt van wakker.

De autheur valt in herhaling. Zie commentaar hierboven.

Laat de mensen zelf beslissen. Dit is een verkwisting van overheidsgeld.

De beste bescherming van de consument is het vrijlaten van die markt. Laat die operatoren zich maar kapot concurreren. Verder wil ik nog even opmerken dat het grootste deel van de meerprijs die men in Belgie betaalt voor communicaties afkomstig is van een oud staatsmonopolie en een "licensie" om GSMs uit te baten

Tof zeg, we gaan extra uitgeven voor speciale voertuigen!

Na kartelvorming van de banken, gaan we ook een kartel vormen tussen de telefoonmaatschappijen. Nog een paar jaar en dan kunnen we klagen dat de privatisatie helemaal niet voor lagere prijzen zorgt en ons afvragen waarom.

Laat ons vooral niet de mens verantwoordelijk maken om een contract te lezen voor hij het tekent. Dat zou te simpel zijn.

Tof, een dienst die men oplegt aan alle fabrikanten. Het alles-gratis sprookje in zijn vele vormen.
Heeft Freya stemmen nodig in Gent?

Uiteraard, laat ons allen betalen voor inmenging in hoe producten moeten vervaardigd worden, want een politieker, die kan dat beter bepalen als het amalgaam van consumenten.

Dat het knoeien met een kilometerteller al perfect vervolgd kan worden onder de contractwet, laten we even in het midden. Immers: Een extra wet is precies wat we nodig hebben, ons rechtssysteem is te simpel.

De consumenten zelf zijn er niet toe in staat om hun leverancier op de vinger te tikken, tante Freya gaat dat doen.

Dit kan onder de huidige wetgeving ook niet.

Laten we vooral de mensen zelf niet laten beslissen.

Manman, ik had veel liever gehad dat ze gewoon niets deed dan dit...
Ik kan tegen kritiek en wil die best weerleggen. Ik wil er dus best over discussiëren, maar men mensen zoals u denk ik niet dat dat enig verschil uitmaakt. U ligt blijkbaar van niets wakker. Dan is alles vlug opgelost. Zelf de grootste SP.a haters zien hier goeie punten. M.a.w. uw kritiek is allesbehalve redelijk.

Éen voorbeeld. De aanpak van de stadbuurten in Gent die volledog verloederd zijn. Ouderen en bejaarden leven er in huisjes waar bij regen het water binnengutst. En ik kan u eerlijk zeggen: Die mensen liggen daar él van wakker, maar slaapt u gerust verder. Met een gerust geweten!
Oud 20 juli 2004, 15:01   #27
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Manman, ik had veel liever gehad dat ze gewoon niets deed dan dit
Volledig mee eens.

Belooft voor haar nieuwe job....als er iets is wat de arbeidsmarkt kan missen als de pest, dan is het nog meer regulering.
Oud 20 juli 2004, 15:03   #28
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Éen voorbeeld. De aanpak van de stadbuurten in Gent die volledog verloederd zijn. Ouderen en bejaarden leven er in huisjes waar bij regen het water binnengutst. En ik kan u eerlijk zeggen: Die mensen liggen daar él van wakker, maar slaapt u gerust verder. Met een gerust geweten!
Behoort de renovatie van een stadsbuurt tot het takenpakket van een federaal minister voor consumentenzaken?
Zou ze daar ook iets voor gedaan hebben als we het niet in Gent was geweest maar bvb. in Kortrijk?
Oud 20 juli 2004, 15:11   #29
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik geef nét niet af op politici.
Dan bent u ook geen 100% Belg. Enige consequentie van uw zijde zou niet misstaan hoor...

Citaat:
U mag me wel eens opsommen op wie ik afgeef hoor. En als u het verschil tussen professionele kritiek en afgeven niet kan maken zegt dat meer over u dan over mij.
De threads hier over vb. Els Van Weert, da's afgeven.
1. Als u het beleid van Moerman valoriseert door 1) te verwijzen naar de hoeveelheid maatregelen die ze op 12 maanden erdoor heeft gejaagd en 2) één voorstel te bekritiseren, dan mag u dat "professionele kritiek" vinden, maar dat zegt dan meer over u dan over mij.

2. Alhoewel ik ook vind dat posts zoals "Van Weert is oerdom" zonder dat daar enige argumentatie bijstaat, niet echt de meest relevante bijdragen van dit forum zijn (understatement), kan ik wel begrijpen dat vele mensen die indruk hebben. Veel zinnigs heb ik inderdaad nog niet uit haar horen komen...

Citaat:
En ik ben op en top positivo. Rancune, afgunst, nijd en jaloezie maken mensen zoals Coveliers, antipolitiekers ten top, echt niets voor mij.
Op en top positivo. Ik dacht al dat je een of andere psychische stoornis moest hebben om nog lid te zijn van de SP-A...

U spreekt trouwens over Coveliers als zijnde een antipolitieker. Geldt dat voor Jan van Duppen ook? Die kon het immers ook niet verkroppen dat de voorzitter, en niet de kiezer, besliste over "wie, wat, waar en wanneer"... Tja, ik zal daaruit dan maar besluiten dat voor wie niet het slaafse voedvolk wil spelen, in de politiek geen plaats is weggelegd. En zo komen we wonder boven wonder weer uit bij de topic : Els van Weert
Oud 20 juli 2004, 15:12   #30
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Behoort de renovatie van een stadsbuurt tot het takenpakket van een federaal minister voor consumentenzaken?
Zou ze daar ook iets voor gedaan hebben als we het niet in Gent was geweest maar bvb. in Kortrijk?
Jazeker. Dit project is namelijk een project dat resulteert onder de bevoegdheid "duurzame ontwikkeling", een bevoegdheid die tot gisteren onder Freye VDB resulteerde en vanaf vandaag onder staatssecretaris Van Weert (spirit).

Het is zo dat in het blok "wonen" van het federaal regeerakkoord van 2003 de overheid stelt dat ze niet enkel wil ingrijpen in de woningmarkt dmv sociale woningen, maar ook privéprojecten wil ondersteunen in ruil voor sociale bevrediging.

Zo werden er diverse projecten opgestart (eerste was dat in Gent aan de Dampoortbuurt) waar grote private huizenblokken gerenoveerd werden door een samenwerking eigenaars-overheid. De overheid betaalde een deel van de kosten terug en in ruil daarvoor werden er contracten met de eigenaars gesloten waardoor de hurprijs voor de sociale bewoners de eerstkomende jaren niet mag stijgen en de sociale identiteit van het gebouw behouden moet blijven.

Dit was het pilootproject in Gent en het feit dat Freya een speciale band heeft met die stad zit daar wellicht voor iets tussen. Ze kent de noden van die buurten. Maar nu lopen er al diverse gelijkaardige projecten in de diverse grootsteden van ons land.
Oud 20 juli 2004, 15:18   #31
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgen moeten steeds negatief zijn en eigen mensen afmaken. Kijk nu Els Van Weert, die vrouw is sinds deze morgen staatssecretaris en volgens di forum is ze al dom, slechtste politica ooit,.... Heeft één van jullie er al ooit mee gesproken? Ik denk het niet dus is het nogal laf om haar nu al (enkele uren na eedaflegging) af te schrijven. Geef die vrouw (die overigens ruimschoots onderschat is door jullie) haar kans. Belgen: wees optimistischer en abitieus!
Geef dan is een voorbeeld van een degelijk wetsvoorstel dat afkomstig is van het brein van Elsje?

btw: van de Belgen krijgt ze idd een kans. Als het de Vlaamse kiezer gerespecteerd zou worden, was ze nog altijd voorzitter van het marginaal verschijnsel genaamd spirit. Het is trouwens een schandaal dat volksverraders zoals zij en Berre den Bleiter in de Vlaamse regering een functie krijgen.
Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op.
rainman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 15:21   #32
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Tja, "duurzame ontwikkeling" is duidelijk een vlag die vele ladingen dekt. Zo schept Freya zelfs op dat ze in het kader van duurzame ontwikkeling timers heeft laten installeren op de toiletten van haar kabinet (www.billy-globe.org/nl_2001/dd/interview_freya.htm)! Ge ziet: de wereld wordt ineens een heel pak beter met ons Freya !
Oud 20 juli 2004, 15:22   #33
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainman
Geef dan is een voorbeeld van een degelijk wetsvoorstel dat afkomstig is van het brein van Elsje?
Ik alludeerde toch niet op wetsvoorstellen, of wel? Wordt iemands verstandelijke vermogens afgemeten aan het aantal wetsvoorstellen?

Ik zeg enkel dat ze verstandelijker is dan dat wat velen hier laten uitschijnen en die haar enkel kennen van de media. En da's een jammere zaak.

Als u per sé wetsvoorstellen wilt kan ik u doorverwijzen naar www.dekamer.be
U kan daar mss. eens uw licht opsteken.
Oud 20 juli 2004, 15:24   #34
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Een kleine illustratie van Els' kunnen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Els Van Weert, op haar website
Pleidooi van ‘ervaren gids’ voor belastingsvlucht is maatschappelijk onaanvaardbaar
Spirit-voorzitster Els Van Weert noemt de rol die oud-premier Dehaene speelt in de fiscale vluchtplannen van Interbrew maatschappelijk onaanvaardbaar. Als boegbeeld van de christen-democraten heeft hij de belangrijke politieke verantwoordelijkheid om mee te werken aan oplossingen om de maatschappelijke zetel van Interbrew in België te houden.
Het mogelijk vertrek van Interbrew naar een fiscaal belastingsparadijs zal ook andere bedrijven stimuleren om deze piste te volgen. Het zal de economie en de werkgelegenheid op lange termijn schaden. Het is perfide dat Dehaene als bestuurder van Interbrew geen problemen heeft met de verhuis van de maatschappelijke zetel naar Luxemburg. Als premier zou hij de plicht hebben om alles in het werk te stellen om dit te verhinderen. Eerder dan met minister van Financiën Reynders op zoek te gaan naar een oplossing in het kader van de nieuwe fiscale instrumenten, wil hij als een van de best betaalde bestuurders voordeel halen uit een fiscale vlucht. CD&V heeft de fiscale amnestie, ook voor vele gewone mensen, in het parlement verketterd, maar laat nu zijn verkiezingskopstuk de fiscale belastingsparadijzen, als een ervaren gids, promoten bij onze Belgische bedrijven. Els Van Weert wil dat de regering naast snelle fiscale afspraken met Interbrew tegelijkertijd ook de werkzekerheid van de Interbrew-werknemers op tafel legt en garanties hiervoor afdwingt.
Fiscale belastingparadijzen?
Waar ze wschl natte regen hebben.
Om over de inhoud van deze persmededeling nog maar te zwijgen.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 20 juli 2004 om 15:25.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 15:26   #35
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Tja, "duurzame ontwikkeling" is duidelijk een vlag die vele ladingen dekt. Zo schept Freya zelfs op dat ze in het kader van duurzame ontwikkeling timers heeft laten installeren op de toiletten van haar kabinet (www.billy-globe.org/nl_2001/dd/interview_freya.htm)! Ge ziet: de wereld wordt ineens een heel pak beter met ons Freya !
En zo worden woorden dus verdraaid.

Dit is het desbetreffende artikel:

Citaat:
Bent u op uw kabinet en in uw privé-leven bezig met duurzame ontwikkeling?
“Op het kabinet gebruiken we fairtrade producten en op de toiletten staan timers. Verder wordt er ook gerecycleerd. Zelf gebruik ik ook fair tradeproducten en doe ik mee aan het project 'klimaatwijken'. Ik woon in een wijk met veel kinderen. We hebben een beurtrol opgesteld om de kinderen af te halen van school. Zo werk je mee aan een aangename buurt.”
Ik wil er u op wijzen dat het gaat om electriciteitsbesparende timers die na enkele minuten zonder activiteit zorgen dat de lichten uitgaan en aangaan wanneer er opnieuw iemand binnenkomt in de toiletten. Is idd. milieubesparing en een voorbeeld van "duurzame ontwikkeling".

Laatst gewijzigd door NVG : 20 juli 2004 om 15:26.
Oud 20 juli 2004, 15:27   #36
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan tegen kritiek en wil die best weerleggen. Ik wil er dus best over discussiëren, maar men mensen zoals u denk ik niet dat dat enig verschil uitmaakt. U ligt blijkbaar van niets wakker. Dan is alles vlug opgelost. Zelf de grootste SP.a haters zien hier goeie punten. M.a.w. uw kritiek is allesbehalve redelijk.

Samengevat zeg je: Ik zou dat kunnen weerleggen, maar gij zijt een slechte mens.

Allez, dan zullen we het bij uw ijzersterke argumentatie laten.
Oud 20 juli 2004, 15:34   #37
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Samengevat zeg je: Ik zou dat kunnen weerleggen, maar gij zijt een slechte mens.

Allez, dan zullen we het bij uw ijzersterke argumentatie laten.
Zeker niet maar wanneer je de aankoop van milieuvriendelijke toestellen goedkoper maken "oneerlijke concurrentie" noemt. Wanneer je de geleidelijke vervanging van staatsvoertuigen door Waterstofvoertuigen "verspilling" noemt. Wanneer je een plan voor duurzame ontwikkelijk "overbodig" noemt. Wanneer je het helpen van consumenten met het vinden van de goedkoopste bank, het performant en transparant maken van de banktarieven "niet liberaal want laat de mensen zelf kiezen" noemt en van al de rest "niet wakker ligt" vrees ik dat ik uw meningen met de beste argumentatie niet zal kunnen veranderen en steek ik daar ook geen energie in.

Laatst gewijzigd door NVG : 20 juli 2004 om 15:35.
Oud 20 juli 2004, 15:38   #38
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker niet maar wanneer je de aankoop van milieuvriendelijke toestellen goedkoper maken "oneerlijke concurrentie" noemt. Wanneer je de geleidelijke vervanging van staatsvoertuigen door Waterstofvoertuigen "verspilling" noemt. Wanneer je een plan voor duurzame ontwikkelijk "overbodig" noemt. Wanneer je het helpen van consumenten met het vinden van de goedkoopste bank, het performant en transparant maken van de banktarieven "niet liberaal want laat de mensen zelf kiezen" noemt en van al de rest "niet wakker ligt" vrees ik dat ik uw meningen met de beste argumentatie niet zal kunnen veranderen en steek ik daar ook geen energie in.
Weerleg het misschien eens punt voor punt, want elk puntje van dat lijstje is een discussie op zichzelf. Misschien dat mijn commentaar als totalitair overkomt, maar het lijstje op zich ambieert hetzelfde. Als trouwens uw enige reden voor discussie het overtuigen van de discussiepartner van uw gelijk is, ben je aan de basis verkeerd bezig en staan u veel frustraties te wachten.
Oud 20 juli 2004, 15:40   #39
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En zo worden woorden dus verdraaid.

Dit is het desbetreffende artikel:

Ik wil er u op wijzen dat het gaat om electriciteitsbesparende timers die na enkele minuten zonder activiteit zorgen dat de lichten uitgaan en aangaan wanneer er opnieuw iemand binnenkomt in de toiletten. Is idd. milieubesparing en een voorbeeld van "duurzame ontwikkeling".
En mag ik nu weten hoe woorden worden verdraaid? Gelieve de exacte frase waarin bepaalde woorden werden verdraaid weer te geven !

Dat u dit voorstel, dat ongeveer evenveel impact bezit als een pissende mug op het volume van de Atlantische oceaan, nog klakkeloos verdedigt, laat ik trouwens geheel aan uw capaciteiten over...
Oud 20 juli 2004, 15:41   #40
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Weerleg het misschien eens punt voor punt, want elk puntje van dat lijstje is een discussie op zichzelf. Misschien dat mijn commentaar als totalitair overkomt, maar het lijstje op zich ambieert hetzelfde. Als trouwens uw enige reden voor discussie het overtuigen van de discussiepartner van uw gelijk is, ben je aan de basis verkeerd bezig en staan u veel frustraties te wachten.
Zeker niet. Maar als een gesprekspartner toch geen oor heeft. Zelf nog niet de moeite doet om te luisteren (en zo komt uw kritiek over) dan heeft een gesprek weinig zin. Mijn lijstje was zeker niet totaliteir bedoeld, maar enkel als indicatie dat Freya wel degelijk egwerkt heeft. En dan zal ik de laatste zijn die zal zeggen dat alle punten perfect zijn, want dat zijn ze niet. Uw kritiek op de bankmaatregel ivm de gratis afhalingen vind ik bijvoorbeeld deels juist en correct.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be