![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ik raaskal niet, ik had onze vriend zijn theorie niet gelezen. Maar hij had gelijk; QUA TAAL. Racisme is er uiteraard enkel wanneer er mensen in betrokken zijn en worden uitgesloten, vervolgd, vermoord door de staat of door personen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
[size=6]ra·´cis·me (het ~) [/size] 1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassenhaat, rassendiscriminatie 2 leer van de superioriteit van het ene ras boven een ander => rassenwaan
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jij droomt gewoon van une grande belgique latine, une et indivisible en hebt blijkbaar niet het minste respect voor je eigen moedertaal. ![]() Is genoteerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Ik werk passief mee
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De belgicisten tonen eens te meer hun ware gelaat. Of om een uitspraak van de Waal Gérard Harry in zijn "Le Petit Journal" aan de halen (aan de vooravond van WO I): "Le flamand, dialecte provincial effiloché en patois locaux, est appelé �* disparaître parce qu’il n’est la langue que d’un petit, petit peuple." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() De "Belgen" (lees: Luikenaars en Fransen) hebben het altijd al van verraders als Bruno moeten hebben.
Kroonprins Willem van Oranje-Nassau (de latere Willem II) sprak ook liever Frans dan Nederlands en had een ontzettende bewondering voor de Franse cultuur. Dankzij zijn verraad konden de Franse revolutionairen de Belzieke staat uitbouwen. Louis De Potter, nochtans een van de founding fathers van den Belziek, erkende de culturele verschillen tussen noord en zuid (a part de taal), en heeft al heel snel na de secessie van België deze veroordeeld. Nochtans heeft hij er vlot aan meegewerkt, maar uiteindelijk streefde hij naar een hereniging met een federaal model. Hij erkende dat in de nieuwe staat -ondanks de klassieke Belzieke propaganda als zouden wij de meest liberale staat in Europa geweest zijn- er minder vrijheid was dan in het VKN. Hij stierf in volle teleurstelling. Laat ons hopen dat het Bruno ook zo vergaat, met zijn waanideeën...
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Nederlands verdwijnt dus (en daar hebt u blijkbaar geen enkel probleem mee) omdat m�*�*r 22 miljoen mensen deze taal spreken. Wat een belachelijk argument; dan zouden het Noors, Zweeds, Deens, Fins, Iers,..... allemaal moeten verdwijnen. Toch vreemd dat de belgicisten; zogezegd de liefhebbers van "verscheidenheid", de kleine taaltjes willen doen verdwijnen om zo tot een "grote" cultuur, zoals de Franse (?) te behoren. Indirect geven ze dus toe dat een staat met twee verschillende culturen niet kan werken, aangezien ze de "kleinere" cultuur willen doen verdwijnen. Ik noem zoiets nestbevuiling en verraad van je eigen Vlaamse/Nederlandstalige cultuur- en taalgemeenschap. Sorry, maar voor zo'n mensen heb ik geen respect. Géén. Ik hoop dat ik dit alles verkeerd begrepen heb, Tacitus! ![]() |
||
![]() |
![]() |