Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2012, 14:33   #21
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Ten andere: Gaan stelen voor levensonderhoud en gezinsverzorging is sowieso echter toch stilzwijgend toegelaten of ten minste door de vingers gezien.

De pakkans is gering en de rechtsstraffen onuitvoerbaar. De behoeftigen dienen wel komaf te maken met hun weerhoudendheid of verdringende remming, hetgeen in deze samenleving als een ziekte fungeert.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 14:37   #22
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Ik had graag ook 1000 euro opslag gekregen maar de regering heeft beslist dat ik de komende 4 jaar enkel nog indexatie krijg...
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 14:49   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Ik had graag ook 1000 euro opslag gekregen maar de regering heeft beslist dat ik de komende 4 jaar enkel nog indexatie krijg...
Ik begrijp het, alleen als jij opslag krijgt mogen de leefloners voldoende krijgen om mee rond te komen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 14:53   #24
demonen
Banneling

Standaard

Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 14:54   #25
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een paar maanden gepensionneerd en moet het bijgevolg zien te redden met een klein inkomen , maar ik klaag niet want er zijn veel mensen die voor de som die ik krijg een hele maand moeten gaan werken .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 16:00   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,Krijgen ,
Recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op.
Oud 12 december 2012, 16:46   #27
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik verslikte me even in mijn koffie toen ik dit zag, snappen die mensen nu écht niet dat dat geld ergens vandaan moet komen?!

Moest geld aan de bomen groeien, ik zou zeggen, doen! maar helaas, het groeit niet aan bomen. Dit is gewoon krankzinnig.

http://www.standaard.be/artikel/deta...21211_00398836
Als die nu elke dag onder bedreiging eten gaan stelen en die worden opgepakt. Zouden die ook veroordeeld worden door een rechter ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 17:03   #28
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op, recht op.
waarom ?
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 17:08   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
waarom ?
Omdat je het anders niet krijgt.

Neem mijn geval, ik krijg niets, van niemand, geen dop, geen OCMW, geen ziekenkas; waarom niet? Omdat ik als autist mijn papperassenwinkel niet in orde kan houden, ergo, geen recht op iets, ik krijg dus niets.

Iemand die wel dop/leefloon en dergelijke krijgt heeft er dus recht op. Dit staat trouwens buiten kijf, het gaat hier over de hoogte van de steun in welke vorm dan ook, de sommen zijn te laag.
Oud 12 december 2012, 17:11   #30
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Omdat je het anders niet krijgt.

Neem mijn geval, ik krijg niets, van niemand, geen dop, geen OCMW, geen ziekenkas; waarom niet? Omdat ik als autist mijn papperassenwinkel niet in orde kan houden, ergo, geen recht op iets, ik krijg dus niets.

Iemand die wel dop/leefloon en dergelijke krijgt heeft er dus recht op. Dit staat trouwens buiten kijf, het gaat hier over de hoogte van de steun in welke vorm dan ook, de sommen zijn te laag.
ik vind dat we toch wat af moeten van dat recht op
Oud 12 december 2012, 17:13   #31
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neem mijn geval, ik krijg niets, van niemand, geen dop, geen OCMW, geen ziekenkas; waarom niet? Omdat ik als autist mijn papperassenwinkel niet in orde kan houden, ergo, geen recht op iets, ik krijg dus niets..
Bulshit

in dat geval helpt de sociale dienst vh ocmw u

als erkende gehandicapte (ook autisten vallen daaronder) hebt ge recht op een waslijst aan maatregelen, kortingen, tegemoetkomingen,voorrang wachtlijsten, verhoogde terugbetalingen,...

frank
ne zieke heeft recht op verzorging en gezinnen hebben recht op een minimum water, gas electriciteit
de gepensioneerde heeft recht op zaken en ne kleine heeft recht op onderwijs.
en eigenaars hebben het recht hun huis in te brengen in hun belastingen

Laatst gewijzigd door 1207 : 12 december 2012 om 17:14.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 17:13   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
ik vind dat we toch wat af moeten van dat recht op
De sociale zekerheid afschaffen bedoel je? En dan stoppen met zoveel belasting te betalen? Graag, liever vandaag dan morgen.
Oud 12 december 2012, 17:14   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het, alleen als jij opslag krijgt mogen de leefloners voldoende krijgen om mee rond te komen.
Van mijn eindejaarspremie hou ik netto 30 procent. Ik denk dat ik voldoende solidair ben met de leefloners. Dat het niet voldoende is ligt niet aan het feit dat ik te weinig geef, maar enkel en alleen aan het feit dat er teveel leefloners zijn. Simple as that.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 17:14   #34
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Juist, de laagstverdieners onder de armoedgrens zware opslag geven en belastingsreductie.
Heb je nog meer van die realistische voorstellen?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 17:27   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Bulshit

in dat geval helpt de sociale dienst vh ocmw u

als erkende gehandicapte (ook autisten vallen daaronder) hebt ge recht op een waslijst aan maatregelen, kortingen, tegemoetkomingen,voorrang wachtlijsten, verhoogde terugbetalingen,...
Dat is niet wat de mensen van het OCMW tegen mij vertelden. Ik ben daar eens geweest omdat ik geen inkomen had, ze vertelden me dat ik maar moest gaan werken. Ik toonde hun de diagnoses van de dokters - ze waren toen ongeveer zes maanden oud, dat ik niet kon gaan werken, bleek dat die veel te oud waren, alle diagnoses moesten allemaal opnieuw gemaakt worden. We spreken dan diagnoses in de psychiatrie, neurologie, endo-crinologie en neuro-liguistiek. Die onderzoeken daar gaat minstens 18 maand over, er is op de neurologie alleen al een wachtlijst van zes maand om een eerste afspraak te krijgen.

Toen ik het OCMW vroeg hoe ik al die medische onkosten moest betalen zonder inkomen vertelden ze me dat ik dat maar moest gaan lenen, en ik mocht oprotten.

Dus, gelieve mij niet te vertellen dat het OCMW mij gaat helpen, want dat is de waarheid niet.
Oud 12 december 2012, 17:29   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Van mijn eindejaarspremie hou ik netto 30 procent. Ik denk dat ik voldoende solidair ben met de leefloners. Dat het niet voldoende is ligt niet aan het feit dat ik te weinig geef, maar enkel en alleen aan het feit dat er teveel leefloners zijn. Simple as that.
Niemand zegt dat je te weinig geeft of niet solidair bent, het gaat over het feit dat je met een leefloon niet eens de rekeningen kan betalen.
Oud 12 december 2012, 17:39   #37
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Te weinig krijgen
Te weinig verdienen

Te veel belastingen betalen
En van waar komt het geld dat ze krijgen?
Van de belastingbetaler. Minder belastingen betalen = minder geld om uit te delen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 17:40   #38
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Loon naar leven.

Leef dan gewoon wat meer.
Oud 12 december 2012, 17:41   #39
Mr.White
Burger

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat de mensen van het OCMW tegen mij vertelden. Ik ben daar eens geweest omdat ik geen inkomen had, ze vertelden me dat ik maar moest gaan werken. Ik toonde hun de diagnoses van de dokters - ze waren toen ongeveer zes maanden oud, dat ik niet kon gaan werken, bleek dat die veel te oud waren, alle diagnoses moesten allemaal opnieuw gemaakt worden. We spreken dan diagnoses in de psychiatrie, neurologie, endo-crinologie en neuro-liguistiek. Die onderzoeken daar gaat minstens 18 maand over, er is op de neurologie alleen al een wachtlijst van zes maand om een eerste afspraak te krijgen.

Toen ik het OCMW vroeg hoe ik al die medische onkosten moest betalen zonder inkomen vertelden ze me dat ik dat maar moest gaan lenen, en ik mocht oprotten.

Dus, gelieve mij niet te vertellen dat het OCMW mij gaat helpen, want dat is de waarheid niet.
Leer 2 zinnen Roemeens (bv. ' ik ben een Roma' en 'ik heb geen inkomen') -dat zou je al een eind op weg moeten zetten...
Oud 12 december 2012, 17:41   #40
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niemand zegt dat je te weinig geeft of niet solidair bent, het gaat over het feit dat je met een leefloon niet eens de rekeningen kan betalen.
misschien als ze eens enkel aan die mensen leefloon geven die het echt nodig hebben (zoals zieken, gehandicapten) dat er dan meer kan gegeven worden

nu importeren ze honderd duizenden mensen op enkele jaren , mensen waarvoor hier geen werk is , een zeer groot gedeelte van deze mensen geven ze sociale woningen, huishoudhulp, leefloon, enz...

tja , dan is de pot op he
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be