Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2004, 13:33   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

5 van de 10 ministers hebben rechten gestudeerd. En dan zijn ze verwondert dat dit land naar de ''vaantjes'' gaat.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 13:34   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!tje
wat ik echt niet begrijp is waarom die peeters nu ook nog eens milieu als bevoegdheid krijgt? als groen!tje kan ik dat echt niet rijmen met de andere bevoegdheden van die man? Een ondernemer van de harde lijn die alles over heeft voor pure winsten maak je toch niet verantwoordelijk voor milieu.
ARM VLAANDEREN
Dat komt er van als je niet je verantwoordelijkheid nieemt en partijbelang voor het milieu stelt.
Oud 22 juli 2004, 13:35   #23
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

zoals ik zei : wat men krijgt is niet belangrijk, het komt neer op het krijgen zelf
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 13:42   #24
groen!tje
Burger

Standaard

sorry maar om weer 5 jaar als pispaal van de anderen te dienen hadden we deze keer geen zin.
Dit regeer akkoord bewijst nog maar eens dat een vlaanderen/belgië zonder groen! zich niets van onze leefomgeving aantrekt want waar is de sp.a nu met zijn groene reflex, de achterbakse kiekiekes. Als ze voor de verkiezingen eerlijk waren geweest en duidelijk hadden gesteld dat milieu hen geen moer kan schelen dan hadden wij nu met groen! NOG veel sterker gestaan en weldegelijk kunnen en willen wegen op deze regering!
We zullen dan ook constructief en kritisch opositie voeren niet zoals CD&V de afgelopen jaren en alleen maar roepen dat alles slecht is.
groen!tje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 13:45   #25
groen!tje
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
5 van de 10 ministers hebben rechten gestudeerd. En dan zijn ze verwondert dat dit land naar de ''vaantjes'' gaat.
idd als we af willen van dat regelneverij dan wordt het hoog tijd dat ook jan modaal zijn zeg krijgt daar waar het echt iets uitmaakt
Oud 22 juli 2004, 13:45   #26
Tegendradigaard

Standaard

Eerlijke politici VOOR de verkiezingen ??
de beste mop die ik deze eeuw gehoord heb.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 22 juli 2004, 13:50   #27
groen!tje
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Eerlijke politici VOOR de verkiezingen ??
de beste mop die ik deze eeuw gehoord heb.
Hebben we daar verdomme geen recht op
Oud 22 juli 2004, 13:57   #28
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Ondanks dat ik Kris Peeters niet ken, ben ik toch blij dat men een technocraat in de regering opneemt.

Technocraten zijn over het algemeen betere ministers dan beroepspolitici.
Afwachten hoe dhr. Peeters het er als technocraat van gaat afbrengen.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 14:01   #29
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd als we af willen van dat regelneverij dan wordt het hoog tijd dat ook jan modaal zijn zeg krijgt daar waar het echt iets uitmaakt
Ik denk dat Peeters anders wel zijn best zal doen om die regelneverij zoveel mogelijk te beperken.
Oud 22 juli 2004, 14:03   #30
Tegendradigaard

Standaard

Tuurlijk hebben we daar recht op Groentje.
Maar ik ben er nog nie veel tegengekomen...

Oud 22 juli 2004, 14:03   #31
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
wat ik echt niet begrijp is waarom die peeters nu ook nog eens milieu als bevoegdheid krijgt? als groen!tje kan ik dat echt niet rijmen met de andere bevoegdheden van die man? Een ondernemer van de harde lijn die alles over heeft voor pure winsten maak je toch niet verantwoordelijk voor milieu.
ARM VLAANDEREN
Ik begrijp dat wel. En Peeters zal ook als geen ander begrijpen hoe nefast de verstikkende milieuwetgeving wel is voor het ondernemerschap. De groene bedoelingen zijn goed, maar helaas verstikt VLAREM elk ondernemingsinitiatief. De modale gegadige ondernemer in spé (en die lopen niet in trossen rond) verliest elke motivatie als hij geconfronteerd wordt met de indrukkende milieuwetgeving. Die wetgeving slaat elk economisch initiatief morsdood nog voor het op poten staat. Peeters is door het geklaag en gezaag van moegetergde kmo-ers terzake al voldoende ervaringsdeskundige om aan een deregulering te beginnen waar de nood het hoogst is.
En dat zal moeten. Als er jobs gecreeerd moet worden om de sociale zekerheid betaalbaar te houden moet men eerst een bedrijfsvriendelijk klimaat scheppen. Het hoeft niet eens bedrijfsvriendelijk te zijn, bedrijfshaalbaar is al een start.
Met mussen knuffelen en 1 % minder dioxines betaal je geen sociale zekerheid.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 14:04   #32
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Een goeie zaak. Van Rompuy was nog teveel gezicht van de rechtervleugel van de CVP die op haar bek is gegaan.
Het is hard, zeker omdat hij de voorbije 5 jaar zijn job goed gedaan heeft, maar het was nodig.
Akkoord, maar dan had Peeters maar mee met de verkiezingen moeten doen, zo eenvoudig is het.
Oud 22 juli 2004, 14:05   #33
Tegendradigaard

Standaard

ge moogt gerust zijn dat die milieugestapo mannen veel kmo's naar de knoppen hebben gereglementeerd.

Oud 22 juli 2004, 14:10   #34
groen!tje
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik denk dat Peeters anders wel zijn best zal doen om die regelneverij zoveel mogelijk te beperken.
begrijp mij niet verkeerd, ik denk dat Peeters een heel bekwaam man is, maar niet op milieu. De manier waarop hij zijn belangen bij UNIZO invuld (snel en veel winst voor de bedrijven ten koste van alles) en die van het milieu stroken niet met elkaar. Ik heb van Peeters nog nooit een uitspraak gehoord die mij doet besluiten dat deze man in staat is om de belangen van de bedrijven en die van het milieu met elkaar te verzoenen.
Bedrijven moeten winst maken en mensen te werk stellen maar niet ten koste van alles want dan valt op een bepaald moment het kaartenhuisje in elkaar en zijn de grote winstnemers met alles weg en staan wij met lege handen op straat.
Daarom is Peeters niet de man voor milieu
Oud 22 juli 2004, 14:13   #35
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
begrijp mij niet verkeerd, ik denk dat Peeters een heel bekwaam man is, maar niet op milieu. De manier waarop hij zijn belangen bij UNIZO invuld (snel en veel winst voor de bedrijven ten koste van alles) en die van het milieu stroken niet met elkaar. Ik heb van Peeters nog nooit een uitspraak gehoord die mij doet besluiten dat deze man in staat is om de belangen van de bedrijven en die van het milieu met elkaar te verzoenen.
Bedrijven moeten winst maken en mensen te werk stellen maar niet ten koste van alles want dan valt op een bepaald moment het kaartenhuisje in elkaar en zijn de grote winstnemers met alles weg en staan wij met lege handen op straat.
Nu vraag ik mij af waarom een minister van Milieu persee pro-groen zou moeten zijn 8)
Oud 22 juli 2004, 14:13   #36
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Wie dan wel Groentje?

We hebben gezien hoe Groen aan het beleid deelneemt en de kiezer heeft massaal bedankt voor de eer!
Groen is geen partij om mee te regeren, dat zie je wel in de Antwerpse gemeenteraad met Chantal Pauwels en Erwin Pairon: onbekwamere mensen kan je je moeilijk voorstellen!
Nee dank U, voor ons geen groene communisten meer!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 14:15   #37
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Waarvoor hebben wij die overbodige regering eigenlijl nodig?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 14:17   #38
groen!tje
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Ik begrijp dat wel. En Peeters zal ook als geen ander begrijpen hoe nefast de verstikkende milieuwetgeving wel is voor het ondernemerschap. De groene bedoelingen zijn goed, maar helaas verstikt VLAREM elk ondernemingsinitiatief. De modale gegadige ondernemer in spé (en die lopen niet in trossen rond) verliest elke motivatie als hij geconfronteerd wordt met de indrukkende milieuwetgeving. Die wetgeving slaat elk economisch initiatief morsdood nog voor het op poten staat. Peeters is door het geklaag en gezaag van moegetergde kmo-ers terzake al voldoende ervaringsdeskundige om aan een deregulering te beginnen waar de nood het hoogst is.
En dat zal moeten. Als er jobs gecreeerd moet worden om de sociale zekerheid betaalbaar te houden moet men eerst een bedrijfsvriendelijk klimaat scheppen. Het hoeft niet eens bedrijfsvriendelijk te zijn, bedrijfshaalbaar is al een start.
Met mussen knuffelen en 1 % minder dioxines betaal je geen sociale zekerheid.
Grootmoedig als we zijn zijn we zelf de eerste om toe te geven dat we ons in het verleden gezondigd hebben aan regelneverij op op het gebied van milieu en daarmee onze eigen ruitrn hebben ingeslagen. Natuurlijk is het beter om resultaat verbintenissen aan te gaan en de sectoren/bedrijven zelf te laten beslissen hoe zij die resultaten halen. Ik vrees alleen dat we nu terug de andere kant gaan opgaan, waar alles kan en alles mag als het maar veel en snel geld opbrengt. Het word stilaan tijd dat we eens verder kijken dan onze neus lang is en een lange termijn visie ontwikkelen. Hoe willen we dat vlaanderen er voor onze kinderen/kleinkinderen uitziet?
Oud 22 juli 2004, 14:19   #39
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

De vrije markt economie vult zelf de problemen wel in. Dat doet ze al eeuwen, ze zal dat nu ook doen. Ongetwijfeld is milieu een probleem, maar doe nu niet alsof middenstanders daar niet van wakker liggen...
Oud 22 juli 2004, 14:20   #40
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
begrijp mij niet verkeerd, ik denk dat Peeters een heel bekwaam man is, maar niet op milieu. De manier waarop hij zijn belangen bij UNIZO invuld (snel en veel winst voor de bedrijven ten koste van alles)
Ik denk dat u UNIZO verwardt met het VBO of de VEV...

Peeters is de voorbije jaren vooral in het nieuws geweest in verband met de maatregelen die paars in petto heeft om het SZ niveau van de zelfstandigen op te trekken...

Citaat:
en die van het milieu stroken niet met elkaar. Ik heb van Peeters nog nooit een uitspraak gehoord die mij doet besluiten dat deze man in staat is om de belangen van de bedrijven en die van het milieu met elkaar te verzoenen.
Waarschijnlijk omdat hij daar nog nooit over is geïnterviewd?

Citaat:
Euhmm... volgens mij gaat Peeters vooral snoeien in de administratie die het verkrijgen van vergunningen enz. bemoeilijkt. Het lijkt me niet echt realistisch te stellen dat tijdens deze regering plots alle normen en wetgeving (Vlarem is geschreven onder CVP regering) van tafel geveegd zullen worden... Anderzijds verwacht ik ook niet teveel "nieuwe ecologische initiatieven".

Hopelijk doet hij ook iets aan het toelaten van proefvelden (al was het maar voor unze uniefs) voor genetisch gewijzigde producten...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be