![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Kogel is door de kerk....
Moedig van Leterme maar tegelijk beetje respectloos voor de fractie. Ik denk dat Eric Van Rompuy nogal pissed moet zijn, die is altijd al gewoon geweest z'n zin te krijgen. In ieder geval...moedig van leterme! Laatst gewijzigd door NVG : 21 juli 2004 om 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor Van Rompuy zal het zeker en vast niet aangenaam zijn, maar ik veronderstel dat deze zich daar wel zal bij neerleggen en constructief met zijn partij zal blijven samenwerken. Dat Chirs Peeters, volgens mij de 7de advocaat in deze regering, bekwaam zal zijn, dient eveneens afgewacht. Hij zal waarschijnlijk gekozen zijn als tegenwicht voor Vervotte (vakbond). Deze regering verdient m.i. alleszins een eerlijke kans. Van mij krijgt ze die alleszins voorlopig toch. Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet regelmatig mijn spitsneus zal tussensteken. Laatst gewijzigd door Chipie : 22 juli 2004 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals ook Spitsmuis stelt, ik blijf alvast gereserveerd maar toch matig optimistisch tegenover de nieuwe ploeg. Het interview in Terzake eergisteren was niet slecht, al is het volgens mij duidelijk dat de VLD als zwakste partij volgens mij voor de meeste moeilijkheden gaat zorgen. Het is duidelijk dat die partij meer dan ooit aan het zwalpen is, en het feit dat de mannen die het voor het zeggen hebben allemaal op federaal niveau zitten, is niet echt gezond voor de Vlaamse regering. PS: qua "respectloosheid" voor de fractie kan de keuze van de SP-A ministers anders ook wel tellen -> ze zijn immers allemaal afkomstig van het federaal niveau ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Dit is in feite een stap terug naar de oude cvp. De postjes worden terug verdeeld naar de standen toe...
Het was toch gedaan met de standen meneer Leterme?
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Als het de bedoeling was van Leterme om de standen terug aan postjes te helpen, dan vind ik het nogal grof om 's mans intelligentie op zo'n lage manier in te schatten. Wie zou er immers dan zo stom zijn om direct zo iemand minister te maken? 2. Kris Peeters heeft vorige legislatuur (blijkvaar volgens Leterme vruchtbare) oppositie gevoerd tegen paars. De talrijke debatten tonen dat zeker aan. Ik beschouw de huidige demarche dan ook als enerzijds een soort compensatie, en anderzijds als een positionering van de CD&V zelf (bvb. tegenover de VLD, die traditioneel "de partij van de zelfstandige" is). En geef eerlijk toe: het charisma van Eric van Rompuy is nu niet van een dermate hoog kaliber dat Leterme zou staan te springen om die man minister te maken ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik deel uw mening Turkje. De VLD is nog niet stevig, ze velde de vorige regering, haar partij en deed geen deugd voor de indruk van het beleid in het algemeen. Ze zou ook nu wel eens de zaak kunnen neersleuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Tuurlijk, maar ik zou het erg vinden dat deze ministerpost nu inneens terug Unizo pro-CD&V moet maken. Neen, het charisma van Eric Van Rompuy is niet denderend, hij haalt ook maar weinig stemmen. Maar mensen als Schouppe en Tom Dehaene hebben een schitterend verkiezingsresultaat gehaald!
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Welke kleur het UNIZO ook mocht hebben, of willen hebben, het zit in de regering
![]() Heeft het niet te maken met een signaal dat men wil werken aan het ondersteunen van kleine ondernemers? We leven trouwen in KMO-land. En zo is er eentje van het veld zelf die, als er negatieve maatregelen te melden zijn, of andere tegenspoed, de klus dan mag klaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() van plaats hem minister van middenstand te maken of zoiet....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat ge krijgt is nie zo belangrijk, als ge het maar krijgt..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Een goeie zaak. Van Rompuy was nog teveel gezicht van de rechtervleugel van de CVP die op haar bek is gegaan.
Het is hard, zeker omdat hij de voorbije 5 jaar zijn job goed gedaan heeft, maar het was nodig.
![]() |
#15 |
|
![]() en zijn gezicht is dan nog niet eens een gezicht he...
maar da van mij ook nie dus op zich is dat nie zo erg
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb niets tegen Peeters, maar ik vind dit toch niet echt kunnen van de CD&V om Peeters minister te maken. Hij heeft niet meegedaan met de verkiezingen en draagt voor mijn dan ook geen legitimiteit van de bevolking. Ik ben er wel van overtuigd dat hij een goede minister kan zijn, maar zonder verkiezingen heb je volgens mij geen recht op een ministerpost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ik vind dat ik er veel meer recht op had...
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een mogelijke uitleg zou bv. kunnen zijn: "Binnen onze parlementsleden of partij hebben we niemand die voldoende capaciteiten heeft om minister te worden en dus nemen we maar iemand van buiten de partij"? Dan kan in feite iedereen zich kandidaat stellen. Voor mij is het parlement het belangrijkste politieke orgaan. De regering moet in feite enkel uitvoeren wat de parlementsleden goedkeuren. Ik zou het dan ook opportuun vinden dat ALLE ministers uit het parlement afkomstig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() wat ik echt niet begrijp is waarom die peeters nu ook nog eens milieu als bevoegdheid krijgt? als groen!tje kan ik dat echt niet rijmen met de andere bevoegdheden van die man? Een ondernemer van de harde lijn die alles over heeft voor pure winsten maak je toch niet verantwoordelijk voor milieu.
ARM VLAANDEREN ![]() |
![]() |
![]() |