Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2012, 20:55   #21
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Quickie maakt het weer bont:

In een echte democratie zouden zulke feiten zwaar aangepakt moeten worden, maar ja, dit is België....
http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verki...eschorst.dhtml
De Wever zijn reuzenposter was ook tegen de regels...
Oud 21 december 2012, 21:04   #22
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Bedoel je dit?

Citaat:
Volgens de Vlaamse administratie Ruimtelijke Ordening zijn de steigerdoeken van Bart De Wever, aan de gevel van wafelhuis Désiré De Lille op de Schoenmarkt, wél legaal. De N-VA-lijsttrekker wil nu eerherstel voor zichzelf en voor de adviseur van Ludo Van Campenhout.
http://www.gva.be/dossiers/gemeenter...erherstel.aspx

Nog altijd een ander verhaal dan dit:
Citaat:
Van Quickenborne zou als minister van Pensioenen een lijst misbruikt hebben om alle 65-plussers aan te schrijven. Schepen Wout Maddens (Open Vld) zou Kortrijkzanen, die renovatiepremies kregen, onrechtmatig geschreven hebben.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 21:12   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Bedoel je dit?

http://www.gva.be/dossiers/gemeenter...erherstel.aspx

Nog altijd een ander verhaal dan dit:
Tommm bedoelde dat het tegen zijn regels was...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 22:21   #24
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Het was gewoon een geniale creatieve vondst om voor een prikje gigantische hoeveelheden gratis reclame te krijgen in alle media. Maar er werd geen enkele regel geschonden.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 23:12   #25
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Dat van die VB'er was toch wel een gradatie erger. Wat in het kieshokje gebeurt is geheim. Het afkopen van fotos om zo te bewijzen wat ge gestemd hebt is een gevaar voor de democratie. Stel u voor dat een werknemer hetzelfde eist van zijn werknemers ofwel geen premie?
1 Kan je mij even aantonen welke wet stelt dat ik voor en na de stembusgang niet mag zeggen voor wie ik stemde? Want ik vrees dat ik die wet hier zowat elke tweede regel aan mijn laars lap...
2 Er werd nergens iemand tot iets gedwongen
3 Inderdaad was het fout. Maar zwaarder dan de overtreding van Quicky? Ik denk het niet.
Denk je nu echt dat Quicky, na al de heisa in de kranten over verkiezingsborden en het feit in acht genomen dat elke campagnevoerder (partij) in het lang en het breed alle verkiezingsvoorschriften met één klik kan raadplegen en, gezien de mogelijk zware gevolgen voor hemzelf en de partij (want die kan mee bestraft worden), dat ook in detail nakijkt?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 23:31   #26
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
1 Kan je mij even aantonen welke wet stelt dat ik voor en na de stembusgang niet mag zeggen voor wie ik stemde? Want ik vrees dat ik die wet hier zowat elke tweede regel aan mijn laars lap...
Voor zover ik weet beweert niemand dat dit verboden is.

Citaat:
Dwang? Nee. Omkopen? Ja. Kijk, de regels zijn er voor een reden en gelden voor iedereen.

Citaat:
3 Inderdaad was het fout. Maar zwaarder dan de overtreding van Quicky? Ik denk het niet.
Hangt af van hoe je het bekijkt. Vanuit het standpunt van de verkiezingen is wat in Ninove gebeurde erger, maar wat Quickie & co deden (indien waar wat er initieel in het artikel stond) is een inbreuk op de privacy (en zou dus ook zo vervolgd moeten worden).
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 27 december 2012, 10:20   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat kan N-VA er aan doen dat de VLD te grote affiches gebruikt heeft?

Het goede nieuws is dat N-VA een maand lang de burgemeester mag leveren in de grootste tsjevenstad van Belgie.

Wat een vernedering voor CD&V.
Stefaan DeClerck is een van de weinige cd&v'ers die openlijk GEEN afstand neemt van het confederalisme in het partijprogramma van de CD&V

eens zal N-VA medestanders moeten zoeken in Vlaanderen om dat confederalisme erdoor te duwen ...

geen goed idee dus om ideologische medestanders te schofferen en in te ruilen voor windhanen �* la Q ...

zeer kortzichtig en lokaal bestuurd van N-VA Kortrijk ... N-VA nationaal had hier moeten ingrijpen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 10:42   #28
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. U mag absoluut zeggen voor wie u gestemd hebt, u mag er zelfs over liegen. Wat u niet mag is bewijzen voor wie u gestemd hebt, dan schendt u namelijk het geheim van de stemming.

2. Het geheim van de stemming wordt zo nauw bewaakt net om te vermeiden dat iemand gedwongen zou kunnen worden om zijn stem bekend te maken.

3. Het geheim van de stemming is een fundament van onze kieswetgeving, de afmetingen van uw borden zijn daarbij vergeleken minder belangrijk dus ja de overtreding in Ninove dient zwaarder te worden ingeschat dan die in Kortrijk (waarmee ik niet beweer dat de sancties 100% in verhouding zijn met de gepleegde feiten).
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 11:01   #29
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer eerst de verkiezingswetgeving voor je uw mond opendoet.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 11:19   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

En wat betreft de titel van de draad: er is nergens (bij mijn weten) fraude vastgesteld.

Enkel de 'afspraken' over een ietwat sobere kiesstrijd, afspraken die wel wettelijk geregeld zijn, werden hier en daar overtreden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 12:43   #31
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Van fraude heb ik in deze ook nog niets gezien. Indien er vermoedens van fraude zouden zijn dan zou de correctionele rechtbank zich hiermee bezighouden ipv De Raad voor Verkiezingsbetwistingen
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 10:20   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En wat betreft de titel van de draad: er is nergens (bij mijn weten) fraude vastgesteld.

Enkel de 'afspraken' over een ietwat sobere kiesstrijd, afspraken die wel wettelijk geregeld zijn, werden hier en daar overtreden.

.
Ik moet even hernemen:
wat in Zelzate onderzocht wordt, lijkt mij wel te neigen naar fraude.

De kandidaat burgemeester daar, van de vld, wordt verdacht om volmachten geronseld te hebben in een bejaardenhuis.

Dat lijkt me echt naar verkiezingsfraude te neigen (als het waar is ...)
Zelfs al kan het effect maar zeer beperkt zijn, want men kan maar per individu één volmacht uitoefenen.
Bij wijze van spreken: als zijn vld-leden met 20 zijn, waarvan geen enkele een volmacht aanging voor zijn bejaarde vader of moeder, dan kunnen er maximum 20 geforceerde stemmen zijn.

Een goed systeem dus: één volmacht maximum per kiezer.
(en ik heb voor de laatste federale gestemd voor mijn schoonvader, en weet dus hoe dan gecontroleerd wordt: er wordt ook op mijn kiesbrief een stempel gezet. Op mijn kiesbrief kunnen dus maximum twee stempels komen: die van mijn kiesverrichting en die van mijn volmachtgever.)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 december 2012, 11:50   #33
giserke
Banneling

Standaard

Die truk van de volmachten ronselen in rusthuizen?
Dan kan best iedere partij zwijgen want dat gebeurt in iedere gemeente en door iedere partij.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 13:24   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die truk van de volmachten ronselen in rusthuizen?
Dan kan best iedere partij zwijgen want dat gebeurt in iedere gemeente en door iedere partij.
Ook bij dementerenden ? Of andere mensen die niet weten wat ze getekend hebben ?
Gaan ze zo ver ?

.

Oud 28 december 2012, 14:00   #35
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook bij dementerenden ? Of andere mensen die niet weten wat ze getekend hebben ?
Gaan ze zo ver ?

.
Yep, iedere kamer lopen ze af.
En waar het niet gebeurt is omdat de leidinggevenden van het rusthuis het verbieden.
Maar die hebben meestal zelf een partijkaart (om leidinggevende te worden) dus die houden hun kwakel.

Laatst gewijzigd door giserke : 28 december 2012 om 14:03.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 18:08   #36
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Gaan ze zo ver ?

.
Zeker bij dementerenden en andere mensen die niet weten wat ze getekend hebben. Zelfs tijdens de campagnes kwam er iemand van CD&V als ik het me goed herinner, dit verdedigen op de VRT
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be