Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2004, 20:22   #21
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Wolf heeft niet het minste idee welke nationaliteiten er voor een vertekend beeld zou kunnen zorgen.
Natuurlijk niet, naar alle waarschijnlijkheid heeft Wolf het onderzoek zelfs nog niet gelezen of zelfs maar van ver bekeken, of wel soms Wolf?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 00:42   #22
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Als je het mij vraagt scheelt er overigens meer met de berichtgeving in de krant dan met dat onderzoek, de titel van het onderzoek luidt immers "Moslim in Nederland. Een onderzoek naar de religieuze betrokkenheid van Turken en Marokkanen."
Aangezien het onderzoek enkel en alleen handelt over de religieuze betrokkenheid van Turken en Marokkanen lijkt het mij niet meer dan logisch dat er geen onderoek werd gedaan naar de religieuze betrokkenheid van andere groepen Moslims.
Wel, dan kan men ook niet gaan beweren dat er een dalende interesse is voor godsdienst bij moslims. Simpel.
Oud 1 augustus 2004, 00:43   #23
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, naar alle waarschijnlijkheid heeft Wolf het onderzoek zelfs nog niet gelezen of zelfs maar van ver bekeken, of wel soms Wolf?
En dan maar persoonlijk worden, typisch voor fascistisch links.
Oud 1 augustus 2004, 00:47   #24
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens het onderzoek zelf vormen mensen van Marrokaanse of Turkse afkomst 2/3e van de moslims in Nederland. De conclusies mogen dus rustig veralgemeend worden naar andere moslims. Wolf heeft niet het minste idee welke nationaliteiten er voor een vertekend beeld zou kunnen zorgen.
Somaliërs, Iranezen? Eigenlijk interesseert het mij niet welk soort moslims Nederland bevolken, het zijn er in ieder geval net zoals hier veel te veel.
Oud 1 augustus 2004, 00:54   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
8) Ge zult het niet graag lezen, maar fascisme is [size=6]RECHTS 8) [/size]
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 01:00   #26
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Somaliërs, Iranezen? Eigenlijk interesseert het mij niet welk soort moslims Nederland bevolken, het zijn er in ieder geval net zoals hier veel te veel.
Ach, ge smijt er gewoon met Uw pet naar.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 01:02   #27
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) Ge zult het niet graag lezen, maar fascisme is [size=6]RECHTS 8) [/size]
8) Lang geleden misschien voor dwanmatig en utopisch links met de titel ging lopen. 8)
Oud 1 augustus 2004, 01:40   #28
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk worden? Ik stel u een vraag of heb je dat vraagteken aan het einde van de zin niet zien staan? Ik zal de vraag misschien nog eens herhalen: "Heb je het onderzoek gelezen of zelfs nog maar bekeken, Wolf?".

Ik werd dus in mijn ogen absoluut niet 'persoonlijk', tenzij je natuurlijk vindt dat een vraag stellen gelijk staat aan persoonlijk worden, mij als fascistisch (links) bestempellen daarentegen...
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 1 augustus 2004, 01:52   #29
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, dan kan men ook niet gaan beweren dat er een dalende interesse is voor godsdienst bij moslims. Simpel.
Met alle respect, maar hiermee bewijst u alleen maar wat ik voorheen nog als vraag formuleerde. Indien u het rapport zelf zou lezen dan zou u immers kunnen vaststellen dat er niet gesproken wordt over 'de moslims' doch over Turken en Marokkanen.

Ik citeer overigens een klein stukje uit het besluit van deze publicatie:
[font=Quadraat-Regular][size=2]In dit rapport werd herhaaldelijk geconstateerd dat het enthousiasme voor, wat in dit rapport overigens wordt aangeduid als ‘religieus exclusionisme’, onder Turken en Marokkanen bepaald gering is. Deze constatering berust zoals gezegd op antwoorden van respondenten in verschillende grote enquêtes. Wij realiseren ons dat dit type onderzoeksmateriaal slechts tot op zekere hoogte inzicht biedt in wat er onder Turken en Marokkanen in Nederland leeft. Daarnaast mag wellicht ten overvloede worden opgemerkt, dat ook een gering potentieel voor religieus extremisme onder omstandigheden voldoende kan zijn voor een aanzienlijke maatschappelijke ontregeling.[/size][/font]

[font=Quadraat-Regular][size=2]Dat klinkt inderdaad zeer politiek correct, wat dat dan ook zou mogen betekenen.
Wel een leuke tactiek anders hoor, al wat niet in je kraam past in het ene of het ander hokje duwen en van oordeel zijn dat (meer) argumentatie bijgevolg niet nodig is. [/size][/font]

Laatst gewijzigd door Dies : 1 augustus 2004 om 01:54.
Oud 1 augustus 2004, 02:03   #30
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Ach, ge smijt er gewoon met Uw pet naar.
Dat doen ze in dat onderzoek, kennelijk zijn ze niet in de migrantenwijken geweest maar hebben ze enkele excuus-moslims gevonden om zo de uitkomst van het onderzoek te bepalen. Slinkse multikul bedoeld om de moslims nog eens in het zonnetje te zetten.
Oud 1 augustus 2004, 02:03   #31
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Persoonlijk worden? Ik stel u een vraag of heb je dat vraagteken aan het einde van de zin niet zien staan? Ik zal de vraag misschien nog eens herhalen: "Heb je het onderzoek gelezen of zelfs nog maar bekeken, Wolf?".

Ik werd dus in mijn ogen absoluut niet 'persoonlijk', tenzij je natuurlijk vindt dat een vraag stellen gelijk staat aan persoonlijk worden, mij als fascistisch (links) bestempellen daarentegen...
Ja ik heb het gelezen, zo goed?
Oud 1 augustus 2004, 02:07   #32
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Met alle respect, maar hiermee bewijst u alleen maar wat ik voorheen nog als vraag formuleerde. Indien u het rapport zelf zou lezen dan zou u immers kunnen vaststellen dat er niet gesproken wordt over 'de moslims' doch over Turken en Marokkanen.
Weet ik wel, maar heeft diegene die deze topic gestart heeft daar weet van? Aan zijn titel te oordelen niet.
Oud 1 augustus 2004, 02:14   #33
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Dat klinkt inderdaad zeer politiek correct, wat dat dan ook zou mogen betekenen.
Wel een leuke tactiek anders hoor, al wat niet in je kraam past in het ene of het ander hokje duwen en van oordeel zijn dat (meer) argumentatie bijgevolg niet nodig is.
Allez, nog wat argumentatie.
Merkwaardig, percentages die als positief mogen beschouwd worden zijn duidelijk vermeld, wanneer de percentages wat gevoeliger liggen heeft men het over: "overgrote meerderheid" en "slechts een zeer klein deel". Dit is politieke correctheid in de zuivere zin van het woord: minderheden beschermen door gevoelige thema's uit de weg te gaan. Niet geloofwaardig.
Oud 1 augustus 2004, 02:21   #34
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

In plaats van in dergelijke algemene, en dus vage, termen te spreken zou u die aantijgentingen misschien ook kunnen duiden met enkele concrete voorbeelden uit het onderzoek. Tot op heden bent u namelijk niet in het minst overtuigend.
Oud 1 augustus 2004, 02:31   #35
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
In plaats van in dergelijke algemene, en dus vage, termen te spreken zou u die aantijgentingen misschien ook kunnen duiden met enkele concrete voorbeelden uit het onderzoek. Tot op heden bent u namelijk niet in het minst overtuigend.
Ik wil u niet overtuigen, als jij dit waardeloos onderzoekje voor waarheid wil aannemen dan is dat uw zaak. Mij persoonlijk maakt het geen bal uit wat je geloofd.
Citaat:
Zo is in het betrekkelijk korte tijdsbestek van vier jaar (1998-2002) het moskeebezoek onder Turkse moslims afgenomen van 44% tot 35%. Onder Marokkanen is de voorkeur voor een islamitische school teruggelopen van 38% naar 23%.
Citaat:
Een minderheid (31 procent van de Turken en 35 procent van de Marokkanen) vindt dat religie ook in de publieke sfeer een rol moet spelen. Daarvan wil een overgrote meerderheid de godsdienst wel weghouden van de politiek.
Citaat:
Slechts een zeer klein deel van de Turkse en Marokkaanse jongeren is 'exclusionistisch' te noemen
Zo goed? Of moet ik het ook nog eens onderlijnen?

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 1 augustus 2004 om 02:33.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 02:55   #36
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil u niet overtuigen, als jij dit waardeloos onderzoekje voor waarheid wil aannemen dan is dat uw zaak. Mij persoonlijk maakt het geen bal uit wat je geloofd. Zo goed? Of moet ik het ook nog eens onderlijnen?
8) IEDER onderzoek, dat niet in het "blok-kraam" past, vinden jullie wel waardeloos.8)
Oud 1 augustus 2004, 03:02   #37
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
8) IEDER onderzoek, dat niet in het "blok-kraam" past, vinden jullie wel waardeloos.8)
8) Correctie: ieder politiek correct onderzoek vinden wij waardeloos.8)
Oud 1 augustus 2004, 03:21   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
8) Correctie: ieder politiek correct onderzoek vinden wij waardeloos.8)
8) Waardeloos, is alleszins een adjectief die het beste bij jullie past 8)
Oud 1 augustus 2004, 14:33   #39
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
8) Waardeloos, is alleszins een adjectief die het beste bij jullie past 8)
En gevaarlijke dwangmatige onzin past dan weer beter bij jullie.
Oud 1 augustus 2004, 14:33   #40
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: ieder politiek correct onderzoek vinden wij waardeloos.
En wat is dat, zo een 'politiek correct onderzoek'? Een onderzoek dat niet in uw kraam past?

P.S. Op welke pagina's van het onderzoek vind ik de door u geplaatste stukjes tekst terug?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be