![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Pietje mijn slanggen doen niks op bevel.En hondden die doen toch ook iets op bevel zitten en zo
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() Volgens mij is het een ongeoorloofd risico dat wij lopen als wij wilde dieren zomaar naar hier halen. Biologisch gezien kennen wij de gevolgen van het 'oogsten' van wilde dieren niet. Toch is het zo dat wegens economische redenen(zoals circussen bijvoorbeeld) reeds vele dieren met uitsterven begreigd worden. Ik onderzocht enkele jaren terug de zaak van de Tijger. Is hier iemand het ermee eens dat tijgers zomaar afgeslacht worden om allerlei tijgerproducten(zoals tijgerpillen, tijgerWIJN, tijgergal, tijgerhersenen, tijgerogen enzovoort)gebruikt worden voor bijgeloof? Ik denk het niet. Welnu, ik trek graag de lijn door tot bijvoorbeeld de Chimpansee die men terugvindt in elk zichzelf respecterende dierentuin.
Vindt u het aan de mens toegelaten zomaar een hypotheek te leggen op het ecosysteem louter en alleen voor diverterende doeleinden? Vandaag de dag zijn er al zo'n misbruiken met eenvoudig te houden dieren zoals honden, katten, paarden (kortom:de huisdieren),... Lopen de 'wilde' dieren dan niet een NOG groter risico op verwaarlozin daar zijn Veel moeilijker te onderhouden zijn...? Weten alle eigenaars van die bijzondere dieren wel hoe specifiek zij voor hun exoot moeten zorgen? Wat gebeurt er als zo'n dier op ons ecosysteem losgelaten wordt(het dier kan altijd ontsnappen)? Er zijn teveel vraagtekens om dierenhandel ongecontroleerd te laten verlopen. Ik ben voor het verbod op de handel in exoten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
CIRQUE DE SOLEIL een MASSAverkoop en WERELDsucces. Die hebben geen enkel dier, integendeel het staat in hun missie, zij zijn volledig tegen dierenkunstjes. Misschien moeten de circussen dan meer kwaliteit aanbieden ipv wilde diersoorten? Het is potverdorie al een contradictie in termis, WILDE diersoorten in gevangenschap gaan tentoonstellen en kunstjes laten opvoeren. Enneuh, die grondleggers van cirque de soleil, die zijn begonnen als straatacrobaten en mimespelers. Het k�*n best, als kleiner circus.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Pietje niemand weet wat een merns denkt.En jullie gaan weten wat een dier denkt.Vraag dit eens aan De Motte of hij dat weet.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
'Da's 't zelfde niet... blablabla... die worden daarvoor gekweekt... blablabla... geen wilde dieren... blablabla... pijnloos afgemaakt... blablabla ...' Allemaal dikke onzin om jullie geweten te sussen. Ga op een ander de schijnheiligaards uithangen aub. Een dier in een circus wordt verzorgd, want het brengt geld op. Een dier in het wild daarentegen... pootje verstuikt = finito. Nog een geluk dat er circussen zijn, zo zijn we tenminste zeker dat er een paar overleven. Ooit al bij stilgestaan dat die dieren het zelf misschien wel leuk vinden, al die aandacht ? Trouwens, een kat/hond/paard is net zo goed een wild dier als een leeuw. Wat is de volgende stap ? Het verbieden van katten ? 't Is hier al gezegd geweest, en ik ben het ermee eens : als je niet wil dat dieren kunstjes moeten leren, dan ben je er ook tegen dat mensen kunstjes moeten leren, dus schaf maar meteen het onderwijs af. We zien alweer een staaltje van waar onze politiekers mee bezig zijn. Wie ligt daar nu eigenlijk van wakker (behalve het extreem linkse Gaia) ? 't Zou misschien beter zijn moesten we al die beestjes gewoon stemrecht geven...
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burgemeester
|
![]() Als we op het terrein komen van wat een dier denkt en voelt zitten we op onstabiele ondergrond. Voor mij hoeft het dier niet per sé ongelukkig te zijn in zijn kooi (hoewel de omstandigheden soms toch wel de aanleiding daartoe geven omdat het dier bijvoorbeeld te weinig plaats heeft), maar ik vind de risico's die genomen worden en de hypotheken die voor circusamusement aangegaan worden, onverantwoord.
En het kan inderdaad zonder. Oriana's voorbeeld strookt dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Pietje onderwerpen worden wij dan ook niet onderworpen.We zijn ook maar zoogdieren hoor wel met ontwikkelde hersennen
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
maar... kunnen dieren voelen... en ja die voelen pijn ja die voelen verveling... ja die hunkeren instinctief naar VRIJHEID... er bestaat zoiets als een collectief geheugen, zeer zeker sterk ontwikkeld bij dieren, hoe denk jij anders dat vogels toch die broedplaatsen vinden, ook als ze op hun eentje vliegen? Dat instinct, dat collectieve geheugen, dat onderdruk je door hun in een hok te steken ~ ook al beseffen ze de betekenis niet van w�*t hen overkomt, ze zullen altijd die drang hebben om hun instincten te volgen. Die te boycotten is op zich al misdadig, en dan hebben we het dus nog niet gehad over "gevoelens" van een dier.
![]() |
![]() |
#33 |
Burgemeester
|
![]() Niemand die probeert mijn argumenten van tafel te vegen? Ik vind de genomen risico's te groot. Mensen die het tegendeel beweren, weten niet waarover ze spreken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
In plaats van met mijn kinderen naar het circus te gaan, zal ik ze eens meenemen naar de Volvo in Gent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Burgemeester