Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2013, 13:22   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
in 6 gemeenten ligt het toch anders, en zijn zowat alle partijen er bij betrokken

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130103_088
in VIJFTIEN (15) gemeenten ligt het anders:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20130103_088

Citaat:
Lanaken, Bilzen, Heusden-Zolder

In minstens drie Limburgse gemeenten hebben gemeenteraadsleden van het Vlaams Belang steun gekregen van andere partijen om een zitje in de politie- of OCMW-raad te bekomen. Dat is onder meer het geval in Lanaken, Bilzen en Heusden-Zolder, waar politieke tegenstanders spreken van het doorbreken van het ‘cordon sanitaire’ rond het Vlaams Belang.

Brugge

Het lijkt erop dat ook in Brugge het cordon sanitair werd 'omzeild'. Daar behaalde Open VLD blijkbaar een extra zitje in de OCMW-raad met de steun van het Vlaams Belang. Hierover zouden afspraken gemaakt zijn met Open VLD-kopvrouw Mercedes Van Volcem.

Eerst zou er sprake geweest zijn van een gedeeld mandaat, maar uiteindelijk werd geopteerd voor een scenario waarbij Vlaams Belang in de loop van de legislatuur andere mandaten toebedeeld zou krijgen.

Steenokkerzeel

In de Vlaams-Brabantse gemeente Steenokkerzeel hebben oppositiepartijen CD&V en Vlaams Belang afgesproken om een zitje in de OCMW-raad te delen. 'Dat is gewoon het maximaliseren van het aantal mandaten voor mijn partij', bevestigt CD&V-fractieleider Erwin Verhaeren. 'Op vlak van beleidskeuzes of de aanpak van dossiers is er helemaal geen sprake van een ineensmelting.'

'Waarover Schouppe in de pers fulmineert, doet zijn eigen partij in Steenokkerzeel', trekt Bart Verstockt (Groen) van leer. Zo werd Vlaams Belanger Luc van Holle met de hulp van CD&V-stemmen verkozen tot de politieraad, terwijl partijgenoot Inge Moysons na drie jaar het OCMW-zitje krijgt van CD&V-verkozene Lieve Croon.

Steenokkerzeels CD&V-fractieleider Verhaeren ziet daar echter geen graten in. Hij benadrukt dat beide partijen inhoudelijk allerminst op één lijn zitten. 'CD&V is nog steeds CD&V en Vlaams Belang is nog steeds Vlaams Belang', klinkt het. 'Al heb ik er ook mijn twijfels bij of het VB nog dezelfde waarden en dezelfde invloed heeft als tien jaar geleden.'

Liedekerke

Eerder deze week liet voormalig staatssecretaris Etienne Schouppe (CD&V) weten dat in zijn gemeente Liedekerke het cordon sanitaire 'de facto' doorbroken was. Zo werd volgens Schouppe, voor de politieraad in Liedekerke een gemeenschappelijke lijst ingediend door Open VLD en Vlaams Belang. Voor de OCMW-raad werden de N-VA-kandidaten dan weer gesteund door Open VLD en Vlaams Belang, zei Schouppe.

Tienen

In Tienen zou Johny van Stiphout (Vlaams Belang) verkozen zijn in de politieraad. Van Stipthout zou hiervoor stemmen gekregen hebben van andere partijen.

Eeklo

Minstens twee mandatarissen van andere partijen dan Vlaams Belang moeten op Vlaams Belanger Filip Lecompte gestemd hebben voor een zitje in de politieraad Meetjesland-Centrum (Eeklo/Kaprijke/Sint-Laureins). Dat schrijven de regionale edities van Het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws.

Vlaams Belang zakte in Eeklo van drie zetels naar één en had dus minstens de steun van twee andere kandidaten nodig om een zitje in de politieraad te bemachtigen.

Ondanks de geheime stemming, is het volgens burgemeester Koen Loete (CD&V) "zo klaar als een klontje" dat het Vlaams Belang de lokale partij SMS en N-VA steunde in de stemming voor de OCMW-raad, waarna die partijen of één daarvan Lecompte met een zitje in de politieraad hielpen. De twee genoemde partijen ontkennen dat ze afspraken maakten met Vlaams Belang.

Ham

In Ham stelt oppositiepartij Pro Ham dat het cordon sanitaire werd doorbroken door Open VLD. De liberalen zouden hun aandeel in zowel de OCMW-raad als in de politieraad met minstens één zitje zien aandikken hebben dankzij steun van het Vlaams Belang. Open VLD ontkent echter contacten met de extreemrechtse partij.

Zandhoven

Een soortgelijk scenario speelde zich volgens CD&V-burgemeester Luc Van Hove (CD&V) af in de Antwerpse gemeente Zandhoven. Daar zou N-VA bij de geheime stemming voor leden van de politieraad in Zandhoven, massaal voor een verkozene van het Vlaams Belang hebben gestemd.

De doorbreking van het cordon sanitaire zou volgens burgemeester Van Hove zelfs van bovenaf georkestreerd zijn. ‘Als ik hoor wat er in andere gemeenten aan de hand is, lijkt dit inderdaad geen alleenstaand geval te zijn. Ik vrees dat het ware gelaat van N-VA hier naar boven komt', aldus de CD&V-burgervader.

Buggenhout

In Buggenhout hebben CD&V en Vlaams Belang een gemeenschappelijke voordrachtsakte voor de OCMW-raad ingediend, waarbij de vierde kandidaat van de lijst de laatste drie jaar van de legislatuur opgevolgd zou worden door een Vlaams Belang-mandataris.

De twee partijen haalden echter onvoldoende stemmen daarvoor, maar konden er via de stemprocedure wel voor zorgen dat Rosette Buys (Open Vld) niet verkozen raakte in de OCMW-raad en dus niet onmiddellijk voorzitter kan worden.

'De meerderheid (NCD, N-VA en Open Vld, red.) rekende erop om de oppositie tegen elkaar uit te spelen met hulp van het cordon, maar dat is hen niet gelukt', klinkt het. Vlaams Belanger Steven Creyelman raakte wel verkozen voor de politieraad.

Lebbeke

In buurgemeente Lebbeke is Vlaams Belanger Gunther Buggenhout verkozen als politieraadslid, met steun van N-VA. In ruil daarvoor steunde Vlaams Belang de kandidaturen van N-VA voor de OCMW-raad.

N-VA lijsttrekker en kamerlid Karel Uyttersprot zegt dat er 'bij zijn weten' geen afspraak was. 'Het gaat om geheime stemmingen en ik weet voor wie ik gekozen heb', aldys Uyttersprot. 'Ik heb in eer en geweten gestemd voor N-VA.'

Burgemeester François Saeys (Open Vld), die een coalitie met CD&V vormt, reageert kort: 'Vlaams Belang wordt gecatalogeerd bij de niet-democratische partijen, maar blijkbaar nemen bepaalde partijen daar geen aanstoot meer aan.'

Westerlo

In Westerlo denken de groenen dat het kartel Open VLD/SP.A/Positief Westerlo een akkoord heeft met Vlaams Belang om Dora Weckhuysen (Open VLD) aan boord van de OCMW-raad te krijgen.

Dora Weckhuysen is de echtgenote van Open VLD-fractieleider Frans De Cock en die laatste ontkent formeel het bestaan van een deal met Vlaams Belang. Verder verzekert hij dat het niet de bedoeling is dat zijn echtgenote binnen enkele jaren plaats zou ruimen voor iemand van het Belang.

Kortrijk

In Kortrijk ontstond er opschudding na de verkiezing van Vlaams Belanger Maarten Seynaeve in de politieraad. De Kortrijkse Vlaams Belang-fractie kan in principe maar 16 stemmen uitbrengen. Toch kreeg Seynaeve 17 stemmen achter zijn naam. Vanwaar die 17de stem komt blijft vooralsnog een raadsel.

Oppositiepartijen CD&V en Groen zijn niet te spreken over de demarche die volgens hen uit de nieuwe meerderheid komt. Nonsens, klinkt het bij de stadscoalitie, die het argument naar voor schuiven dat ze hierdoor een zitje verliezen in de politieraad.

Denderleeuw

Dan is er ook nog de kwestie Denderleeuw, waar CD&V/N-VA en SP.A/Open VLD elk evenveel zetels hebben en waar het Vlaams Belang de rol van scherprechter toebedeeld lijkt te krijgen. Zo steunen de CD&V en de N-VA een voorstel van het Vlaams Belang om vroeger samen te komen.

Nu zou er in Denderleeuw zelfs een scenario overwogen worden waarbij er door de extreemrechtse partij gedoogsteun zou worden geleverd aan CD&V en N-VA. Een voorstel dat bij Open VLD-boegbeeld Gwendolyn Rutten op weinig genade kan rekenen. 'Gedoogsteun leidt tot chaos', fulmineert Rutten.
byebye joske geyssels.

ik vind het wel heel erg.
In veel gemeenten had de coalitie er helemaal anders uitgezien als deze trend zich vroeger had getoond.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 januari 2013 om 13:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 14:27   #22
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Neen.

En ik heb helemaal over geen enkele open brief gesproken.

Maar als de rel tussen N-VA en de Koning voor u gewoon "geneuzel opgeschreven in de kranten" is an dat u dat "niets zegt", dan vermoed ik dat deze discussie niet echt erg zinvol is.

Dat is nu precies wat ik bedoel, natuurlijk weet ik dat Bart geen openbrief heeft geschreven aan de Koning. Doch stelling nemen tegen bepaalde uitspraken van de Koning doe je per open brief,tenminste als je je zelf als politicus serieus wilt nemen.
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 14:30   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
Dat is nu precies wat ik bedoel, natuurlijk weet ik dat Bart geen openbrief heeft geschreven aan de Koning. Doch stelling nemen tegen bepaalde uitspraken van de Koning doe je per open brief,tenminste als je je zelf als politicus serieus wilt nemen.
Dan moet je er wel van uitgaan dat le rwa de NVA viseerde, en dat deed ie toch niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 januari 2013, 15:16   #24
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Gedoogsteun is ook niet mijn voorkeur. Maar de VVD heeft veel stemmen weggekaapt door de rechtse helden uit te hangen tijdens de campagne in Nederland, en kijk naar de gevolgen.
Dus Gwendolien, die chaos, het is maar hoe je het bekijkt.

En lol @ burgemeester van Zandhoven "het ware gelaat". NVA vanuit niks naar 8 en zelf twee zetels verloren, tsja.

U hebt allen dat idiote cordon jarenlang gesteund, het enige Europese land waar zoiets bestaat nota bene, wel, het is jullie eigen schuld.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 4 januari 2013 om 15:19.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 17:04   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel, het is jullie eigen schuld.
hier maak ik toch bezwaar tegen. Hoe kan je als kiesgerechtigde belg dat cordon wegstemmen?

Niet door op VB te stemmen
Niet door op de andere partijen te stemmen!

Het cordon werd uitgevonden door een rasechte stalinist die onder het mom van groen! in de politiek werd gecatapulteerd. Jos Geyssels kreeg als dank voor zijn medewerking zelfs het etiket "minister van Staat" opgeplakt door de niet-populistische rwa, terwijl hij nooit of misschien een paar maanden? minister is geweest.

Op jos geyssels kan je ook niet stemmen.

dus hoe geraakt je van deze democratische maatregel af?

Oud 4 januari 2013, 17:50   #26
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen Peter, dat is te kort door de bocht, in een democratisch land behoort geen enkele partij hoe abject je de standpunten kan vinden uitgesloten te worden van verantwoordelijk te nemen.
De kiezer stemt NV-A om één reden: los te komen van de Franstalige, de enige overeenkomst tussen VB en NV-A. Op de NV-A rust geen cordon-sanitaire dus logisch dat het VB leegloopt.
Dat is wellicht jouw mening, maar niet die van de kiezers dan toch. Het onderzoek van Swyngedouw na de verkiezingen van 2010 naar kiesgedrag van de n-va stemmer toont heel andere zaken.
Pagina 4 van het onderzoek : 17% van de n-va kiezers wil vlaamse onafhankelijkheid, 10% wil zelfs terug een unitaire staat.

Dat is héél wat anders dan jouw idee dat die kiezer wil los komen van de franstaligen als belangrijkste motivatie.
De n-va groeide dan wel voort uit de restanten van de VU, ze evolueerden heel snel naar iets heel anders.

http://soc.kuleuven.be/web/files/6/3..._juni_2010.pdf
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 19:32   #27
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Nu vraag ik me toch al een tijdlang af in hoeverre het systematisch ALTIJD & OVERAL 'buiten spel houden' van een op gezette tijden zelfs niet bepaald kleine groep wettelijk verkozen volksvertegenwoordigers in overeenstemming te brengen is met het principe "no taxation without representation", en of het bijgevolg wel van 'politiek fatsoen' getuigt om de kiezers van deze groep volksvertegenwoordigers in de vorm van belastingen een bijdrage aan de staatsfinanciën te doen leveren zonder dat HUN wettelijk verkozen vertegenwoordigers zich WANNEER & WAAR DAN OOK met de besteding ervan kunnen & mogen bemoeien.

Hoewel het 'cordon sanitaire' volgens sommigen blijkbaar ingesteld werd om de democratie te verdedigen, vergt het eigenlijk een systematische inbreuk op meer dan één principe van diezelfde democratie, waarvan het "no taxation without representation" toch wel één van de meest fundamentele is.

Ik raak er meer en meer van overtuigd dat het 'cordon sanitaire' wegens deze in democratisch opzicht toch behoorlijk verregaande interne inconsistentie eigenlijk nooit verdedigbaar is geweest.

Diegenen die het 'cordon sanitaire' in naam van de democratie verdedigen zouden daar toch minstens even over na mogen denken, me dunkt. Of bewijzen ze liever alleen maar lippendienst aan die democratie van hun, en aanvaarden ze dan demagogie als een wettig en wettelijk politiek beleidsinstrument?

Let wel: diegenen die het 'cordon sanitaire' om een andere reden dan 'de verdediging van de democratie' steunen en als het moet zelfs openlijk de democratie als zijnde ongeschikt voor de politieke organisatie van dit land aan de kant durven te schuiven (*) hoeven zich het hoofd enkel te breken over de vraag wanneer precies - niet of - zij erin terecht zullen komen.

(*) http://www.larevuetoudi.org/fr/story...la-démocratie
Dat is een heel mooi en heel terecht principe. Maar de burger die wou stemmen op het vlaams blok heeft dat altijd kunnen doen, en heeft +/- 25 jaar lang zeer gretig van dat recht gebruik gemaakt. Voor 2010 was er geen enkele indicatie dat het cordon ook maar iemand ervan heeft weerhouden om op het blok te stemmen. Puur intuitief zou je zelfs kunnen zeggen : integendeel.
Denk jij dat iemand die op groen stemt niet beseft dat zijn partij quasi nooit zal deelnemen in een coalitie ? Is die zijn stem dan waardeloos ? Neen toch ?
Het cordon heeft Philip er nooit toe gebracht om zijn versleten plaat te vervangen, logisch ook want hij ging van overwinning naar overwinning. Het doel was altijd bereikt : verlenging van zijn parlementaire mandaat en voldoende mandaten om uit te delen aan zijn eigen slaafjes die daarmee ook zeker waren om nooit echt te moeten gaan werken. Dit mechanisme is tot op heden overigens volledig in voege, zij het dat de schaal ietwat kleiner is geworden.
Maar dan krijg je de pervertering van politiek inzicht, en de soort "logische" opname van het blok in de diverse coalities. Waarom ? Heeft Kortrijk een ondemocratisch bestuur omdat tafelspringer quickie de grootste partij cd&v eruit bonjourde ? Neen toch ? Tenzij een partij in haar eentje 51% van de stemmen haalt heeft ze nooit een legitieme claim op de macht. En macht wil niet zeggen machtsdeelname. Als twee of drie kleintjes besluiten om samen een meerderheid te vormen, kan dat. Daar is niks ondemocratisch aan.
Het cordon is een principieel standpunt, en ik begrijp heel goed dat dat bij sommige burgers moeilijk ligt. Maar is het daarom ondemocratisch ? Neen .

Ik heb mij altijd verzet tegen de slinkse pogingen om van de n-va een vlaams blok "light" versie te laten maken in de beeldvorming. Dat is onzin. Ik heb BDW, Jan Jambon, Bourgeois (hij zeker niet) Peumans, Weyts en consoorten nooit kunnen betrappen op ranzige praat inzake racisme en haat.

Maar zolang het blok niet erkent dat ze historisch fout zaten met hun raciale haatpolitiek kan er geen sprake zijn van een tsjeverige her-intrede van de braune bataillonen in het normale politieke leven, op bestuursniveau.

Hun verkozenen moeten hun wedde krijgen (het allerbelangrijkste...) en kunnen zetelen in de betreffende organen. Wat ze op vandaag nog altijd kunnen, en dat is al meer dan 20 jaar cordon het geval overigens.

Maar de rest van het politieke spectrum moet zich het recht blijven toe eigenen om voor zichzelf te beslissen dat ze wat er ook moge gebeuren, ze niet met die hoop drets in zee zal gaan voor een coalitie te vormen of hier meer actueel een problematische coalitievorming te depaneren door het cordon eventjes in de kast te stoppen.

Voor alle duidelijkheid : ik was tegen de juridische pogingen om het blok indertijd te laten verbieden als partij. Dat was een stap te ver. Laat ze opkomen, geef hun verkozenen hun wedde (sorry, hun mandaat... ) maar neem ze niet mee in coalities.

Al twintig jaar in voege, er veranderde niets. Onze vernieuwer Annemans bevestigde het zelf nog dat er geen sprake is van afstand te nemen van hun verleden en hun gedachtengoed.

Ik zou zeggen : volledig akkoord, blijf maar in je cordon zitten. We moeten enkel nog aftellen tot wanneer Philip & Gerolf een volledig parlementair pensioen zullen binnen hebben en dan zal de partij vanzelf ten grave worden gedragen.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 4 januari 2013 om 19:43.
Oud 4 januari 2013, 19:40   #28
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is wellicht jouw mening, maar niet die van de kiezers dan toch. Het onderzoek van Swyngedouw na de verkiezingen van 2010 naar kiesgedrag van de n-va stemmer toont heel andere zaken.
Pagina 4 van het onderzoek : 17% van de n-va kiezers wil vlaamse onafhankelijkheid, 10% wil zelfs terug een unitaire staat.

Dat is héél wat anders dan jouw idee dat die kiezer wil los komen van de franstaligen als belangrijkste motivatie.
De n-va groeide dan wel voort uit de restanten van de VU, ze evolueerden heel snel naar iets heel anders.

http://soc.kuleuven.be/web/files/6/3..._juni_2010.pdf
Klopt , het is ook mijn mening. let maar op bij de volgende verkiezingen,tenzij,....... tenzij men een middel heeft gevonden met het doel de kiezers de keuze NV-A te stemmen weet te ontmoedigen.
Ik kan trouwens geen enkel programma punt vinden waarom de kiezers juist NV-A hebben gestemd dan los van de Franstalige te komen. U wel?
Oud 4 januari 2013, 19:46   #29
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hier maak ik toch bezwaar tegen. Hoe kan je als kiesgerechtigde belg dat cordon wegstemmen?

Niet door op VB te stemmen
Niet door op de andere partijen te stemmen!

dus hoe geraakt je van deze democratische maatregel af?
Wat denk je door massaal niet te stemmen? Een utopie dat te denken, maar toch!
Ik stem al vanaf het afkondingen van het cordon sanitaire niet meer.
Oud 4 januari 2013, 19:49   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk je door massaal niet te stemmen? Een utopie dat te denken, maar toch!
Ik stem al vanaf het afkondingen van het cordon sanitaire niet meer.
En heeft het al iets opgebracht?

Ik bedoel maar, je kan evengoed zeggen, ik eet geen suikerwafels meer zolang het cordon bestaat, dat brengt evenveel op
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 19:51   #31
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze vernieuwer Annemans bevestigde het zelf nog dat er geen sprake is van afstand te nemen van hun verleden en hun gedachtengoed.
Van wat moeten zij dan wel afstand nemen???
En mag een politieke partij nog wel een andere ideologie hebben dan de uwe? Of is uw beeld van democratie er eentje a la dictatuur ter uwe ere???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 19:52   #32
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Klopt , het is ook mijn mening. let maar op bij de volgende verkiezingen,tenzij,....... tenzij men een middel heeft gevonden met het doel de kiezers de keuze NV-A te stemmen weet te ontmoedigen.
Ik kan trouwens geen enkel programma punt vinden waarom de kiezers juist NV-A hebben gestemd dan los van de Franstalige te komen. U wel?
Ontevredenheid met het huidige regime, angst voor de toekomst, onvoldoende duidelijkheid bij de traditionele partijen, onvoldoende politieke "stem" van één persoon die een partijstandpunt weergeeft, angst voor de financiële toekomst van zichzelf en zijn gezin, wie gaat mijn pensioen betalen ? wanneer gaan "ze" eens stoppen met zeveren over bhv en spreken over de economie, wie zorgt er voor de economie in tijden van crisis ? zal ik nog een eigendom kunnen verwerven met deze prijzen ? waarom moet ik belastingen betalen terwijl men geld weggooit aan in mijn ogen nutteloze zaken ? enz enz.

Dat zijn dingen die een modale burger zich afvraagt. Niet dat de niet benoemde burgemeester van een dorp naast brussel dat hij niet eens kan aanduiden op de kaart voor zijn beroep tegen zijn niet-benoeming nu kan verzet aantekenen bij een nationale en dus tweetalige kamer ipv een eentalig vlaamse. Dergelijke lulkoek interesseert slechts een heel kleine minderheid.

Mensen willen een krachtig bestuur. Geen gezever. Er zijn thama's genoeg om de regering di rupo op te counteren. Maar het gezever over communautaire punten heeft een zielig niveau bereikt.

Waarom denk je dat zo vele liberalen naar n-va zijn overgestapt ? Omdat ze een economisch programma willen ! geen gezever over straatnaambordjes in aalst.
Oud 4 januari 2013, 19:53   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En mag een politieke partij nog wel een andere ideologie hebben dan de uwe? Of is uw beeld van democratie er eentje a la dictatuur ter uwe ere???
Rationeel zijn is voor de fanaticus niet weggelegd.
Oud 4 januari 2013, 20:59   #34
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Van mij mag annemans, Philip, en al de rest van die bende tot het einde van hun dagen weigeren hun 70 punten plan als fout en een historische vergissing te bestempelen. Voor mij niet gelaten. Ieder diertje zijn pleziertje, zelfs al zit het graag in een schutkring.
Home sweet home.
Oud 4 januari 2013, 21:01   #35
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Rationeel zijn is voor de fanaticus niet weggelegd.
Je klinkt nu echt populistisch, net de jaren '30.
Oud 4 januari 2013, 21:17   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je klinkt nu echt populistisch, net de jaren '30.
En jij klinkt als je grote voorbeeld, Albert II.
Oud 4 januari 2013, 21:48   #37
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij mag annemans, Philip, en al de rest van die bende tot het einde van hun dagen weigeren hun 70 punten plan als fout en een historische vergissing te bestempelen. Voor mij niet gelaten. Ieder diertje zijn pleziertje, zelfs al zit het graag in een schutkring.
Home sweet home.
Hoe kom je bij dat puntenplan uit? Ik zie dat op de site van het Vlaams Belang niet staan.
Maar eigenlijk was de vraag :Van wat moeten zij dan wel afstand nemen???

Ik neem aan dat u pas zal stoppen met het preken van haat als elke partij als een hoop communistische hippies zo stoned als een kruk "leve belgie" staat te brallen of zo?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 22:52   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kom je bij dat puntenplan uit? Ik zie dat op de site van het Vlaams Belang niet staan.
Maar eigenlijk was de vraag :Van wat moeten zij dan wel afstand nemen???

Ik neem aan dat u pas zal stoppen met het preken van haat als elke partij als een hoop communistische hippies zo stoned als een kruk "leve belgie" staat te brallen of zo?
Kom kom, dat is geen haat, laat ons het Belgisch patriottisme noemen.
Oud 4 januari 2013, 23:00   #39
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het cordon werd uitgevonden door een rasechte stalinist die onder het mom van groen! in de politiek werd gecatapulteerd. Jos Geyssels kreeg als dank voor zijn medewerking zelfs het etiket "minister van Staat" opgeplakt door de niet-populistische rwa, terwijl hij nooit of misschien een paar maanden? minister is geweest.
Bij mijn weten is Geyssels nooit minister geweest.
En als ik die zijn smoel zie heb ik gegeten en gedronken zoals ze bij ons zeggen. Mij lijkt het wel dat die elke morgend een glas azijn drinkt inpaats van een glas fruitsap, de haat en verzuurdheid druipt er zo af.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 23:02   #40
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En jij klinkt als je grote voorbeeld, Albert II.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be