![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is er een draagvlak voor een onafhankelijk Vlaanderen. | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
29 | 55,77% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
24 | 46,15% |
Wat is Vlaanderen ? |
![]() ![]() ![]() |
11 | 21,15% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heb ik dat dan gezegd? Maar Vlaamsgezind was in het verleden wel degelijk een vies woord en is dat nu -gelukkig maar- steeds minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrij zielig dat op het huidige moment waar het Vlaams Nationalisme nooit een groter draagvlak had jij niet durft kiezen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 januari 2013 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg het toch maar eens uit. Ik ben vrij zeker dat jouw idee over mij op vooringenomenheid is gebaseerd en ik wil die graag uit de wereld helpen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er dan ook van overtuigd dat het gemiddelde van de voorstanders van een onafhankelijk Vlaanderen, van al deze partijen samen, veel hoger zal liggen dan dat wat gij meent dat het is. Willen ze echt weten of het gedragen wordt of niet, kan dan ook alleen maar echt geweten worden wanneer ze er een referendum rond organiseren. Gezien dat partijen zoals CD&V en co, daar kennelijk een heilige schrik van hebben, ga ik er vanuit dat een onafhankelijk Vlaanderen weldegenlijk een draagvlak geniet in Vlaanderen. Wanneer alle andere partijen deze stelling willen onderuit halen, dat ze het dan maar bewijzen bij middel van een referendum, zo niet houden ze beter hun smoelen dicht over het ontbreken van een draagvlak dienaangaande. Het enige waaraan het hier aan ontbreekt, is aan de moed van bepaalde politici. Laatst gewijzigd door Garry : 4 januari 2013 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Ik zie geen reden om uitvoerig te gaan uitleggen wat al duidelijk is. Ofwel is er dan -van de kant van de lezer- sprake van onwil, ofwel van ontoereikend intellect. In beide gevallen vind ik het sop de kolen niet waard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij gelooft dat een condoom met gaten effectief is.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg het dan beknopt uit. Ik heb er begrip voor dat het moeilijk is om heel even uit je vooringenomenheid ten aanzien van 'LangLeveBelgië' te stappen.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Hangt af waarvoor je het wil gebruiken maar ik zou het toch niet aanraden. Geoon al de verschillende mogelijke machtsverhoudingen gewesten/gemeenschappen/federale overheid zorgt echter voor meer mogelijkheden dan "federaal of onafhankelijk".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soevereiniteit kan maar op 1 niveau liggen. Het niveau met de soevereiniteit is onafhankelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Dus je wil beweren dat er maar 2 mogelijkheden zijn, federalisme of onafhankelijkheid? Dat geloof je toch zelf niet? Wat dan met confederalisme, unitarisme etc?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het komt er niet op neer op wat ik geloof of niet. Het is gewoon dat ik wil begrijpen wat jij bedoelt. Jij hebt het over onafhankelijkheid terwijl je eigenlijk autonomie bedoelt. Dat maakt de discussie onmogelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Hmm neen, ik heb het weldegelijk over onafhankelijkheid, aotonomie heeft een andere invulling die niet direct van toepassing is in deze context (tenzij we het hebben over de autonomie van vlaanderen om een eigen cultuurbeleid op te stellen etc).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
51,1% voor onafhankelijkheid, 40,5% tegen In 2006: 51,3% voor onafhankelijkheid, 40,5% tegen Laatst gewijzigd door Jakko : 4 januari 2013 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, de vraag luidt: wanneer zal de regering-Di Rupo haar eigen woorden ernstig nemen en dus de nodige wetgeving voorzien voor een dergelijke volksraadpleging? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |