![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook is het wel wat complexer dan dat. Iemand die met geweld is opgevoed, zal vaak geweld de normaalste zaak van de wereld vinden. Alleen het wilt niet zeggen, dat hij of zij dat altijd gaat vinden.
Als iemand bijvoorbeeld van baby tot een jaar of 18 alleen maar geweld heeft gezien, maar dan opeens in een milieu komt waar dat helemaal niet zo is. Dan kan hij of zij best dat vredelievende milieu overnemen. Het brein is redelijk flexibel, tenzij de psychische schade heel groot is, natuurlijk. |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe precies moet de bomma zich verdedigen tegen een inbreker met een mes? |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Terwijl het in mijn ogen een stuk complexer is. Die bomma kan zich niet verdedigen zonder wapen, maar wilt dat per definitie zeggen dat wanneer je wapens toelaat dat de wereld/maatschappij/samenleving dan wenselijker word? |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar wij spreken hier niet enkel en alleen voor die bomma. Wapens legaal maken, betekent gewoonweg dat iedereen wapens mag hebben. Ik weet niet of dat de maatschappij wenselijker maakt. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik denk dat de reactievermogen van een oude mevrouw niet in staat zal zijn het geweer op een efficiënte manier te gebruiken, het zal eerder anders uitlopen. Ik denk dat het beter is dat er geen geweer is. Een oude vrouw van 84 is gewoon een zeer zwak mensje, en eigenlijk moet gewoon voor gezorgd worden dat die niets overkomen.
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stel jezelf de vraag, kan een bomma van 84 een tweeloop op zo'n manier manipuleren dat ze zo'n losgeslagen crimineel tijdig kan neerleggen? Kan ze überhaupt de trekker overhalen met de loop op hem gericht? Allemaal heel simpel in theorie maar de praktijk is een ander verhaal.
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik meen dat het individu boven zo'n concept als de wenselijker maatschappij staat, ik meen dat als de bomma - of wie dan ook trouwens, een gewapende inbreker afschiet ze volledig in haar recht staat. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ach, die was toch al met 1 been in haar graf. Die arme jongen had het al zwaar genoeg wat met al dat werk, 34 steken is vermoeiend zelle! Sukkel hield er waarschijnlijk een spierscheuring aan over in de schouder!
/sarcasme
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sorry he vriend, maar je bent aan het zeveren. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stof tot nalezen en denken: http://www.hetoudegesticht.com/
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ze mag zich van mij wel degelijk gewapend verdedigen, het is zelfs haar recht in zo'n gevallen. Maar ik ben niet zo naïef dat ik geloof dat het allemaal zo gemakkelijk zou gaan bij zo'n oud vrouwtje. Je moet echt niet proberen om voor mij conclusies te trekken die nergens op slaan.
|
|
|
|