Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2004, 11:55   #21
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Andermaal een schrijnend verhaal dat aantoont hoe krakkemig ons hele procedure en vreemdelingenbeleid in elkaar zit. Jouw verhaal loopt erg parallel aan het mijne, maar ik ga het hier weer niet uit de doeken doen, ik heb het al zo dikwijls gedaan.

In dit verband kan ik iedereen het onderstaande boek aanbevelen:

[font=Verdana][size=2]Titel Het salon is vol?
Auteur Jules Fernon
Uitgeverij EPO vzw; 1996; 248 pagina's; www.epo.be
ISBN 90 6445 960 6
[/size][/font]
[font=Verdana][size=1]Synopsis
[font=Verdana][size=1]In België woren mensenrechten massaal geschonden als het om vreemdelingen gaat. Met de boutade Het salon is vol gaf de verantwoordelijke minister, [size=4]Louis Tobback[/size], te kennen dat er alles gedaan wordt om inwijkelingen uit het land te houden. Gastvrij België heeft plaats gemaakt voor een België... vrij van gasten. En dat escaleert, ondanks vermaningen van internationale gerechtelijke instanties. Het lijkt erop dat de autoriteiten niet zullen rusten vooraleer de vreemdeling van miserie het land uit vlucht. Dit zwartboek is een minutieuze reconstructie van dat afschrikkingsbeleid. Van a (-zielzoeker) tot z (-ondebok): de sociale uitsluiting, de administratieve labyrinten, de politieke rechteloosheid, gevangenis en mishandeling, het optreden van OCMW's en gemeentebesturen... De auteur wil de ogen openen van wie denkt dat de vijanden van de democratie alleen in uiterst-rechtse hoek zitten.[/size][/font]
[/size][/font]
En Piano, heb je uw [size=5]PARTIJGENOOT[/size] TOBBACK al eens door de vleesmolen durven halen over zijn aanzetten tot racisme? Wat belet je om je om je partijgenoot aan te klagen bij het Centrum Leman? 8)
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 13:55   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
@Bartje, jij liegt en kan je verhaaltje niet hard maken. Mijn staving ligt in de wet. Lees ze.
Jouw staving ligt helemaal niet in de wet; die bestaat alleen in je ziekelijke brein.

Citaat:
@Rafke, little percy, je ging mij toch negeren....waar het hart van vol is hé!
Nee hoor lieverd, ik raad anderen aan om jouw provocaties te negeren; ik probeer hen te verwittigen dat ze aan jou beter geen tijd verprutsen, want dat je toch niet tot een zinnige discussie in staat bent. Dan heb ik het vooral over nieuwere forummers, want de oudgedienden hier kennen je ondertussen maar al te goed.

Ik persoonlijk heb nooit beweerd dat ik je zou negeren, lieve schat, wel integendeel: ik zoek je berichtjes net op omdat ze een bijzonder hoge amusementswaarde hebben. Je bent des te hilarischer omdat je het allemaal nog ernstig meent ook. Kortom, het zou zonde zijn om de komische talenten van zo'n schertsfiguur zonder meer te negeren. 8)
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 17:07   #23
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
@Bartje, jij liegt en kan je verhaaltje niet hard maken. Mijn staving ligt in de wet. Lees ze.
@Rafke, little percy, je ging mij toch negeren....waar het hart van vol is hé!
Blijkbaar heb je inderdaad al de reputatie van dorpsidioot.
En je doet die inderdaad alle eer aan.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 17:17   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Blijkbaar heb je inderdaad al de reputatie van dorpsidioot.
En je doet die inderdaad alle eer aan.
Lol

Oud 28 juli 2004, 11:50   #25
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
En Piano, heb je uw [size=5]PARTIJGENOOT[/size] TOBBACK al eens door de vleesmolen durven halen over zijn aanzetten tot racisme? Wat belet je om je om je partijgenoot aan te klagen bij het Centrum Leman? 8)
Reminder Piano ...
of ben je bezig het interview met Marion Van San in de Humo te lezen. Goed zo. Verplichte lectuur voor politiek correcte heksenjagers als jij. Vergeet vooral het paragraafje niet te lezen waarin staat dat drie kwart van de 2de generatie Nieuwe Belgen- Marokkanen nog steeds trouwt met iemand van het moederland, feit dat voor de aanvoer van een hoop nieuwe integratieonwilligen of -onbekwamen zorgt met de nodige overlastproblemen als gevolg.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 21:15   #26
SURFERKE
Vreemdeling

SURFERKE's schermafbeelding

Stuur een bericht via Yahoo naar SURFERKE
Standaard

Feit is dat "schijnhuwelijken" een steeds toenemend probleem zijn.
Feit is ook dat diegene die met controle belast zijn op den duur zo vaak geconfronteerd worden met die problematiek, dat men aannemelijk "achterdochtig" wordt. En zoals steeds is de enkeling die het allemaal eerlijk en goed bedoelt mee onderworpen aan die controle en verbolgen, want die ziet alleen zijn eigen situatie.
Zonder versterkte controle en een portie achterdocht is het hek echter helemaal van den dam.

Boze gedachten maken lange nachten
SURFERKE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 22:03   #27
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

En maar schelden en beledigen.
Maar geen argumenten. Zelfs geen antwoord op eenvoudige vragen.
Links niveau!

Nogmaals: als je een administratief probleem hebt, stap dan naar een van de ombudsmannen.
Waarom doe je dat niet.
Omdat je liegt!

Laatst gewijzigd door dorus : 28 juli 2004 om 22:06.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 14:22   #28
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
En maar schelden en beledigen.
Maar geen argumenten. Zelfs geen antwoord op eenvoudige vragen.
Links niveau!

Nogmaals: als je een administratief probleem hebt, stap dan naar een van de ombudsmannen.
Waarom doe je dat niet.
Omdat je liegt!
Dorus, waarom denk je dat ik niet naar de ombudsman gestapt ben?
Maar natuurlijk heeft u gelijk en ben ik een leugenaar.
Gelukkig geeft u met uw diepgaande en verhelderende argumentatie en staving van uw hoogstaande verklaringen duidelijk aan hoe het er zou moeten aan toegaan.
Ik verontschuldig me voor mijn domheid en mijn leugenachtigheid.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be