Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2004, 16:39   #21
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 4000 mensen die reeds getekend hebben, en de vele duizenden die dat nog zullen doen, zijn gewone Belgen die bekommerd zijn om de toekomst van hun land.
Op 13/06/04 hebben 1.250.000 vlaams nationalisten getekend voor een onafhankelijk Vlaanderen met Wallonië als bevoorrechte handelspartner...

hoeveel van hen waren eentalig frans en van adel?
Capisch?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 25 juli 2004 om 16:40.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 16:42   #22
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

4.000 handtekeningen is niet niks op een dag. Wat me opviel is dat de mensen gewoon direct tekenden. Ze moesten er niet eens over nadenken: het volstond dat het ging om een handtekening vóór België, tegen het Vlaams-nationalisme.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 16:44   #23
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Op 13/06/04 hebben 1.250.000 vlaams nationalisten getekend voor een onafhankelijk Vlaanderen met Wallonië als bevoorrechte handelspartner...

Capisch?
En die ééntalig Franstalige affiches / brochures in Brussel dan, waarin met geen woord over Vlaemsche onafhankelijkheid wordt gerept?
Oud 25 juli 2004, 16:49   #24
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ze moesten er niet eens over nadenken: het volstond dat het ging om een handtekening vóór België, tegen het Vlaams-nationalisme.
Dat hebben ze dan ook niet gedaan
Oud 25 juli 2004, 16:55   #25
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hebben ze dan ook niet gedaan
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 17:46   #26
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
4.000 handtekeningen is niet niks op een dag. Wat me opviel is dat de mensen gewoon direct tekenden. Ze moesten er niet eens over nadenken: het volstond dat het ging om een handtekening vóór België, tegen het Vlaams-nationalisme.
We rest our case...

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 17:56   #27
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Moet ik daaruit afleiden dat u die mensen voor dommeriken neemt? Is de gemiddelde Vlaams-nationalist al zo hautain geworden?

Die mensen hadden tevoren reeds nagedacht en waren tot de conclusie gekomen dat het Vlaams-nationalisme geen euro waard is.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 25 juli 2004 om 17:58.
Oud 25 juli 2004, 18:18   #28
Fieseler

Standaard

Citaat:
Die mensen hadden tevoren reeds nagedacht
U kan het natrekken op dit forum maar ik wordt NOOIT persoonlijk.
Maar zou U niet ophouden hierover door te bomen... ik voel een beetje plaatsvervangende schaamte voor het feit dat U zichzelf hier te k*kken zet.
bjvoorbeeld: Ik mag hieruit opmaken dat U deze mensen op voorhand gepolsd heeft?
Dus U kent deze mensen allemaal persoonlijk? Hebben ze hard nagedacht of een beetje enz..

Citaat:
het Vlaams-nationalisme geen euro waard is.
Volgens de meest recente KBC studie: 5.200.000.000,- € per jaar(zonder intrest op de staatsschuld)
Volgens de laatste studie van het VBO: 10.000.000.000,- € per jaar

Wilt U dit eens gaan uitleggen aan onze gehandicapten, werklozen, mensen die een sociale woning willen, zorgbehoevenden, universiteiten, ziekenhuizen, onze geroemde vlaamse produktieve arbeiders... ach hoe triviaal zullen deze dingen klinken in de oren van de behoeders van ons establishment.
Oud 25 juli 2004, 18:55   #29
alecia
Lokaal Raadslid

alecia's schermafbeelding

Standaard Fieseler

Ge hebt groot gelijk fieseler. Ik volg je al een tijdje nu en kan tussen de regels door opmerken dat uw visie (meestal) overeenkomt met wat een meerderheid denkt maar niet durft te zeggen...
alecia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 21:11   #30
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kan het natrekken op dit forum maar ik wordt NOOIT persoonlijk.
Maar zou U niet ophouden hierover door te bomen... ik voel een beetje plaatsvervangende schaamte voor het feit dat U zichzelf hier te k*kken zet.
bjvoorbeeld: Ik mag hieruit opmaken dat U deze mensen op voorhand gepolsd heeft?
Dus U kent deze mensen allemaal persoonlijk? Hebben ze hard nagedacht of een beetje enz..

Volgens de meest recente KBC studie: 5.200.000.000,- € per jaar(zonder intrest op de staatsschuld)
Volgens de laatste studie van het VBO: 10.000.000.000,- € per jaar

Wilt U dit eens gaan uitleggen aan onze gehandicapten, werklozen, mensen die een sociale woning willen, zorgbehoevenden, universiteiten, ziekenhuizen, onze geroemde vlaamse produktieve arbeiders... ach hoe triviaal zullen deze dingen klinken in de oren van de behoeders van ons establishment.
Weer een mooi voorbeeld van de onverbeterlijke en lasterlijke leugens van het Vlaams-nationalisme: het VBO hield het in haar verslag op 2 miljard euro en verwees daarmee alle Vlaams-nationale cijfers naar de prullenmand ! Bravo voor die groteske leugen !

Ik zal inderdaad uw nazi-tactieken gaan uitleggen aan de door u geciteerde personen. De Joden zullen er zich heel snel in herkennen.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 25 juli 2004 om 21:13.
Oud 25 juli 2004, 21:22   #31
Fieseler

Standaard

Citaat:
het VBO hield het in haar verslag op 2 miljard euro
Dit klopt... rechtzetting... het was de idd de vereniging van Vlaamse ondernemingen, de naam ontsnap mij... VVO?
Oud 25 juli 2004, 21:29   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Waar staat is kan geen vrijheid zijn. Opblazen die boel!
Oud 25 juli 2004, 21:29   #33
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit klopt... rechtzetting... het was de idd de vereniging van Vlaamse ondernemingen, de naam ontsnap mij... VVO?
Goed dat u uw fouten toegeeft, dat zouden uw medestanders meer moeten doen.

Wil U ook de cijfers van de B.U.B. nu u er toch de meest objectieve bij haalt? Volgens ons zijn de transfers quasi nihil aangezien men geen rekening houdt met het terugverdieneffect of Marshall-effect: de Franstaligen consumeren en doen dat voorlopig nog veel met Belgische producten.
Oud 25 juli 2004, 21:30   #34
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ik zal inderdaad uw nazi-tactieken gaan uitleggen aan de door u geciteerde personen. De Joden zullen er zich heel snel in herkennen.
Van trivialiteit gesproken...
U zal waarschijnlijk niet door hebben dat U met zulke uitspraken niet mij maar de hele joodse gemeenschap beledigd?

Ik neem aan dat U het betwist dat er van Vlaanderen naar Wallonië voor 10.000.000.000 miljard € per jaar stroomt?

Als dat zo is mag ik dan vragen waarom de Walen dan zo'n probleem maken van een confederal staat? Ach natuurlijk, omdat ze in al hun altruistische elan zich niet goed voelen als ze Vlaanderen niet kunne besproeien met hun culturele verrijking.
Welnu... Vlaanderen is Wallonië niet waard... Vive le ratachisme
Oud 25 juli 2004, 23:23   #35
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Voor ons tellen álle mensen... voor de N-VA uiteraard enkel de Vlaams-nationale elite (dewelke geen enkele voeling heeft met het volk).
De 4000 mensen die reeds getekend hebben, en de vele duizenden die dat nog zullen doen, zijn gewone Belgen die bekommerd zijn om de toekomst van hun land.
Ik aanvaard dat een professor, econoom of een bedrijfsleider met iets meer kennis van zaken spreekt dan mijn tante of mijn overbuur. Dat maakte dat manifest van de BUB ook zo zielig.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 23:25   #36
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Weer een mooi voorbeeld van de onverbeterlijke en lasterlijke leugens van het Vlaams-nationalisme: het VBO hield het in haar verslag op 2 miljard euro en verwees daarmee alle Vlaams-nationale cijfers naar de prullenmand ! Bravo voor die groteske leugen !

Hij verwarde het VBO met het VEV, niet eens bewust waarschijnlijk. Staak uw geleuter over nazi-praktijken dus maar...

Als Jood zou ik flink beledigd zijn als de Holocaust voortdurend misbruikt werd door een stelletje belgicistische fanatici.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 10:00   #37
Fieseler

Standaard

Citaat:
Hij verwarde het VBO met het VEV, niet eens bewust waarschijnlijk
Pffff, eindeljk, VEV, dat was het waar ik naar zocht zie... amaai zeg, wordt ik oud...en dan mijn spelfouten nog als het laat wordt...

Maar even ter zake: ik heb het hier dus nog NIET gehald over de verdeling van repressiemiddelen in pakweg het verkeer, de werklozen, sociale misbruiken, kopelbazerij,fiscaliteit, milieu, luchthavens enz.
Als je die dan eens optelt bij hetgeen het V E V heeft berekend... dan moet Vlaanderen er nóg Nazistischer uitzien voor de gemiddelde blinde royalist.
Oud 26 juli 2004, 10:12   #38
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Het VBO is dat niet die organisatie die op verdwijnen staat?

het VBO heeft al meermaals zichzelf belachelijk gemaakt.

Het VBO verliest haar macht aan de VOKA. Het VBO heeft geen enkele aantoonbare studie gehanteerd die dit aantoont van die 2 miljard! De VOKA en de KBC tonen dit echter wel aan met universitaire studies. Trouwens de VREG en de OESO (buitenlandse organisatie!?!?) hebben de transfers beaamt die de KBC hanteren.
Oud 26 juli 2004, 10:14   #39
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Pffff, eindeljk, VEV, dat was het waar ik naar zocht zie... amaai zeg, wordt ik oud...en dan mijn spelfouten nog als het laat wordt...

Maar even ter zake: ik heb het hier dus nog NIET gehald over de verdeling van repressiemiddelen in pakweg het verkeer, de werklozen, sociale misbruiken, kopelbazerij,fiscaliteit, milieu, luchthavens enz.
Als je die dan eens optelt bij hetgeen het V E V heeft berekend... dan moet Vlaanderen er nóg Nazistischer uitzien voor de gemiddelde blinde royalist.
trouwens, het VEV hebben we ook al in onze zak als medestander. Het VBO is een kliekske die eet uit de Belgische vetpotten.
Oud 26 juli 2004, 10:23   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Capisch?
Hier moet ik toch even tegenwringen.

Uit het stemgedrag op één of andere partij, mag je niet zomaar gratuite conclusies trekken qua goed- of afkeuring van een of ander item uit de koppelverkoop die een partijprogramma eigenlijk is.

*Een katholieke kwezel die katholiek (CD&V) stemt hoeft daarom nog het secessionistsich discours van de N-Va-partner niet te appreciëren.
*Een racistische blokstemmer keurt niet noodzakelijk het communaitaire luik van het VB goed. Ook omgekeerd kan ik me best indenken dat een pure separatist, geen brood ziet in het vreemdelingenstandpunt van het blok, doch er wel voor stemt omdat echt separatisme enkel nog uit die hoek komt aangewaaid. (N-VA is ondertussen GeSchilzd )

Toegegeven: ik bezondig er mij ook op tijd en stond aan, en reken de 80% niet blokstemmers ook als die-hard BElgicisten, doch enige demagogie op een forum is nooit te versmaden.

Serieus:
Enkel een referendum met als enige kwestie 'onafhankelijk Vlaanderen of niet' kan in deze materie de ware wil van de bevolking blootleggen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be