Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2013, 12:13   #21
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Even nuchter blijven .

Eerst en vooral , ik ben er absoluut niet tegen dat de dotatie van Fabiola /Laurent en Astrid zoudenworden afgeschaft .

Maar neem nu de dotatie van Astrid .

Astrid 320.000 € / jaar : 11 miljoen Belgen = 0,030 € per jaar per Belg Oei das veel .

Laurent 307.000 € / jaar : 11miljoen Belgen = 0,028 € Per jaar Oei das ook veel .

Fabiola 1.450.000 € per jaar : 11 miljoen Belgen = 0,13 € per jaar , Oei das veel

OK, het hoeft niet , maar zou jij echt niets beter te doen hebben met je tijd om 5 uur per week op internet te zitten raaskalken over een besparing van 3 Eurocent op jaarbasis ?

Ik vraag me af of het bedrag dat we verprutsen aan het krantenpapier rond dit thema niet veel veel groter is dan kleinzerige zever .
Hoe kom je erbij dat 11 miljoen mensen afdragen .. er zijn ongeveer 4.489.000 afdragenden.. en waarom zou die broedkip van Opus Dei een cent moeten krijgen terwijl de bedelaar die bij de Ford z'n werk verloor er geen krijgt ?
Oud 28 januari 2013, 12:18   #22
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Even nuchter blijven .

Eerst en vooral , ik ben er absoluut niet tegen dat de dotatie van Fabiola /Laurent en Astrid zoudenworden afgeschaft .

Maar neem nu de dotatie van Astrid .

Astrid 320.000 € / jaar : 11 miljoen Belgen = 0,030 € per jaar per Belg Oei das veel .

Laurent 307.000 € / jaar : 11miljoen Belgen = 0,028 € Per jaar Oei das ook veel .

Fabiola 1.450.000 € per jaar : 11 miljoen Belgen = 0,13 € per jaar , Oei das veel

OK, het hoeft niet , maar zou jij echt niets beter te doen hebben met je tijd om 5 uur per week op internet te zitten raaskalken over een besparing van 3 Eurocent op jaarbasis ?

Ik vraag me af of het bedrag dat we verprutsen aan het krantenpapier rond dit thema niet veel veel groter is dan kleinzerige zever .
En vergeet er ook niet de lonen van het honderdtal agenten bij te tellen die den boel in't oog moeten bewaken. Gewoon afschaffen die handel.
Desnoods wil ik wel nog bijdragen voor een opleiding heftruckchaffeur o.d. voor het familleke.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 28 januari 2013 om 12:20.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 12:39   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het wordt hoe langer hoe transparanter:

De nationale pravda: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...astrid_dotatie

Citaat:
Astrid ontvangt jaarlijks zo'n 320.000 euro. Ze houdt vol dat deze som steevast wordt besteed aan doelen die het welzijn van het land ten goede komen.
GVA : http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...n-dotatie.aspx

Citaat:
Prinses Astrid zet zich vooral in voor de malariastichting Roll Back Malaria, kansarmoedebestrijding en onderzoek naar (zeldzame) ziekten. Dat betekent niet dat die 320.000 euro Belgisch belastinggeld rechtstreeks naar die goede doelen vloeit. "Nee, de dotatie dient puur om de werking van haar eigen administratie te financieren", legt Goddyn uit. "Zo moeten haar secretaressen worden vergoed en haar reiskosten worden betaald. Ik heb toch de indruk dat er een zekere zelfcontrole is, want bij een reis naar Laos in de strijd tegen clustermunitie herinner ik me dat prins Lorenz zijn vliegticket en hotelkosten zelf betaalde. De dotatie wordt dus niet voor de echtgenoot gebruikt."
We weten nu al dat tante bie maandelijks 120.000 € nodig had (nu nog maar 80.000) om haar afwas te laten doen en haar eitje te laten pellen, want tante Bi gaf het geld helemaal uit aan haar "huishouding" en in de fondsen zit enkel geërfd geld van haar peter...

Men zou toch durven hopen dat ze ondertussen toch al tijd genoeg hebben gehad om tenminste met één en dezelfde leugen te voorschijn te komen, maar zelfs dié moeite blijken ze voor die sale flamins niet te willen doen.
Net zoals Flupke indertijd negen maanden tijd had om te oefenen : "het is een meisje" of "het is een jongen" en dan na NEGEN maanden afkwam met "het is een vrouwtje"!

Ze zullen het druk druk druk hebben zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 januari 2013 om 12:40.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 19:07   #24
*Allah*
Burger

Standaard

Wij hebben haar akkoord niet nodig om komaf mee te maken!
*Allah* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 21:57   #25
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Hoe kom je erbij dat 11 miljoen mensen afdragen .. er zijn ongeveer 4.489.000 afdragenden.. en waarom zou die broedkip van Opus Dei een cent moeten krijgen terwijl de bedelaar die bij de Ford z'n werk verloor er geen krijgt ?
Het ergste is dat haar ventje mede-eigenaar is van een bank waar alléén de superrijken welkom zijn...

Hij zou ergens tussen de 2.5 en 4 miljoen euro jaarlijks inkomen hebben...

Die dotatie van momenteel 330.000 euro had ze dus gerust al jaren kunnen weigeren gezien de inkomsten van haar ventje...

Het betreft voor haar immers niet meer dan een zakcentje....

Maar is ze zoals alle saxen coburghs "scheppen maar,hoe meer hoe liever".....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be