![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Tronen kunnen mij wel/niet schelen | |||
wel |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,93% |
niet |
![]() ![]() ![]() |
20 | 74,07% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, ik weet niet wat voor maatschappelijke problemen jij allemaal ziet, maar in mijn geschiedenis komen de meest prangende problemen voort uit problemen met staatshoofden. Dus die post goed in orde brengen, lijkt me een voorwaarde om nog maar te beginnen spreken over de rest van de problemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=182392 http://forum.politics.be/showthread.php?t=176125 Ik heb niets tegen Eno zelf. Dat ik geen "respect" zou hebben voor hem, is belachelijk.
Laatst gewijzigd door lombas : 29 januari 2013 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het enige wat de koning doet is handtekeningen zetten en reclame maken voor België in het buitenland (en toespraken houden ![]() Symbolendiscussie dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het is duidelijk dat er hier veel republikeinen zitten, die ten opzichte van de gehele bevolking niets voorstellen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wat deze poll betreft: Zal ik een nieuwe poll posten getiteld: Bent u Monarchist/republikein? Of heb je daar ook bezwaren tegen? Laatst gewijzigd door eno2 : 29 januari 2013 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat stelt toch op zijn minst al een duidelijkere vraag, doch vertelt het evenmin iets over het ambt zelf. Een monarchist kan voor een verkozen monarch zijn. Een republikein kan tegen een presidentschap zijn.
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() Citaat:
U kan deze stelling zonder twijfel ook staven. Laatst gewijzigd door *Allah* : 29 januari 2013 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de president van Vlaanderen wordt ook niet gekozen door het volk en is dus ook niet democratisch ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat jaarlijks miljoenen belstinggeld uitgekeerd worden aan deze adellijke telgen, vindt u geen discussie waard? Dat deze leden van koninklijken bloede geen belastingen betalen, zelfs geen BTW en accijnzen (tegen de grondwet in!)... is niet de moeite om eens over na te denken? Alles laten zoals het is, de bestaande subsidie-politiek handhaven en deze flagrante discriminaties in stand houden, zou integendeel uw gemoedsrust gunstig stemmen? Aan de verdedigers van het koningshuis... hebben jullie dan echt geen greintje rechtvaardigheidsgevoel? Stellen democratische waarden dan zo weinig voor? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() de minister-president Peeters is wel degelijk verkozen... alleen moet hij nog de eed afleggen bij de koning en dat is er te veel aan. Bovendien is zijn mandaat beperkt in tijd en dient hij verantwoording af te leggen aan het parlement.
Laatst gewijzigd door *Allah* : 29 januari 2013 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Republiek. Laat ons zeggen dat u een nogal "lokaal" concept van aanhangers van de republiek op nahoudt. Mijn mening is, dat ik met uw "bekrompen" " lokale" opinie niet per definitie moet akkoord gaan. Dat is een mening die in een democratisch land normaal aanvaardbaar is....niet ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar laten we het eens doen ......we "stemmen" voor de "minister president". doen zou ik zeggen, ga ervoor...... ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard kunnen tronen mij schelen... Anders zou'k niet willen dat ze verdwijnen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Beetje rare poll. Tronen kunnen mij wel schelen, want ik ben tegen de erfelijke monarchie, dus moest ik "wel" antwoorden.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |