Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2013, 10:11   #21
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Uniform lijkt me in die definitie te passen, denk je ook niet?

Of uniforme kledij zoals U wil.
Ambtenaren in uniforme kledij?

Tja, als de Antwerpse burger dat belangrijk vindt...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 10:12   #22
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Hier slaat BDW de plank mis. Hij zou beter eens concreet omschrijven wat hij beschouwt als homo-kledij.

Los daarvan stel ik me de vraag op welk gebied men niet neutraal is als men "homo-kledij" zou dragen. Ik zie het echt niet in.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 10:25   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Zijn voorbeeld is overigens schitterend : een burger heeft er geen boodschap aan dat de loketbeambte een homoseksuele islamiet is die voor het VB stemt.
Inderdaad eentje om in te kaderen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 10:28   #24
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Groot gelijk Bart! Neutraliteit geldt ook voor homo's. Waarom zouden zij eigenlijk weeral een uitzondering moeten zijn?
Omdat dit seksualiteit betreft en niet politiek of godsdienst, toon je met een kleedje of rok dan niet dat je vrouwelijk bent?

Het gaat over de combinatie homo en politiek en dat zal altijd wel moeilijk zijn, dreadlocks zijn bv ook een godsdienstig symbool. Het zal moeilijk zijn maar voor mij is alles goed om die hoofdoekjes te kunnen vermijden.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 10:33   #25
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ambtenaren in uniforme kledij?

Tja, als de Antwerpse burger dat belangrijk vindt...
Politie, brandweer, parkwachters, groendienst, stadswacht, museum en vuilnisdienst zijn meestal ook ambtenaren en hebben een uniform.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 10:33   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Hier slaat BDW de plank mis. Hij zou beter eens concreet omschrijven wat hij beschouwt als homo-kledij.

Los daarvan stel ik me de vraag op welk gebied men niet neutraal is als men "homo-kledij" zou dragen. Ik zie het echt niet in.
U geeft er de voorkeur aan dat elke loketbeambte een plakkertje op zijn/haar hoofd kleeft met vermelding "ik ben hetero en single" of "ik ben homo maar heb al een relatie", al of niet gepaard gaande met een t-shirt van zijn/haar politieke partij en met hun religieuze overtuiging vermeld via hun hoofdbedekking? Atheisten mogen dan een theepotmuts dragen.

Ik neem aan dat je zoiets beter vindt. Tenslotte wil je zeker je ID kaart niet laten uitschrijven door een een "homoseksuele islamiet die voor het VB stemt".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 2 februari 2013, 10:35   #27
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U geeft er de voorkeur aan dat elke loketbeambte een plakkertje op zijn/haar hoofd kleeft met vermelding "ik ben hetero en single" of "ik ben homo maar heb al een relatie", al of niet gepaard gaande met een t-shirt van zijn/haar politieke partij en met hun religieuze overtuiging vermeld via hun hoofdbedekking? Atheisten mogen dan een theepotmuts dragen.

Ik neem aan dat je zoiets beter vindt. Tenslotte wil je zeker je ID kaart niet laten uitschrijven door een een "homoseksuele islamiet die voor het VB stemt".
Probeer eens bij het onderwerp te blijven en overdrijf niet zo ongelooflijk. Mijn vragen zijn duidelijk:

- wat is homokledij ?

- wat heeft een roze T-shirt met neutraliteit te maken ?
Oud 2 februari 2013, 10:36   #28
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Weten we ondertussen al wat een homo T-shirt is, voor we over plakkertjes verdergaan?
(Weten we ook ineens wat hetero T-shirts zijn...)
Oud 2 februari 2013, 10:40   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeer eens bij het onderwerp te blijven en overdrijf niet zo ongelooflijk. Mijn vragen zijn duidelijk:

- wat is homokledij ?

ik blijf netjes binnen het onderwerp, maar blijkbaar zie jij de connectie niet.

Volgens mij is "homokledij" kledij waarmee de drager je duidelijk wil maken dat hij homosexueel is. Je gaat ook niet werken in een travestietenkleedje, noch in een bilspleetshortje waar je mee naar de gay parade trekt.

Te moeilijk?

Oud 2 februari 2013, 10:43   #30
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik blijf netjes binnen het onderwerp, maar blijkbaar zie jij de connectie niet.

Volgens mij is "homokledij" kledij waarmee de drager je duidelijk wil maken dat hij homosexueel is. Je gaat ook niet werken in een travestietenkleedje, noch in een bilspleetshortje waar je mee naar de gay parade trekt.

Te moeilijk?
Volgens jou dus.

En daarmee zijn we uitgepraat. Kom terug als je de definitie van homo-kledij volgens BDW weet.
Oud 2 februari 2013, 10:44   #31
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Tot op heden heeft nog niemand mij kunnen uitleggen wat dit met "neutraliteit" te maken heeft.
Oud 2 februari 2013, 10:45   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surround Bekijk bericht
op welke manier is een regenboog T-shirt dit, behalve voor bekrompen mensen?
Het gaat niet enkel over uiterlijke kentekenen van iemand sexuele voorkeur, maar ook over uiterlijke kentekenen van iemands politieke, ideologische of religieuze overtuiging.

Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Als jij loketbediende bent hoef ik me echt niet te ergeren aan jouw politieke of ideologische overtuiging indien ik als burger totaal tegenstrijdige overtuigingen heb. Indien je na je werkuren op straat wil rondlope als travestiet die ijvert voor het milieu en een mutske van Groen! op zijn hoofd zet is dat een andere kwestie.

Oud 2 februari 2013, 10:45   #33
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surround Bekijk bericht
Dit mag dus
Dat is de vraag.
Ik weet het dus echt niet...
Oud 2 februari 2013, 10:46   #34
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Oei Bart, je hebt wat in gang gestoken, ik hoor de (s)linkse kerk al te keer gaan.

Maar consequent is hij wel.
Inderdaad, ik vind dat een terecht besluit, geen problemen mee en volgens mij homo's ook niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 10:48   #35
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet enkel over uiterlijke kentekenen van iemand sexuele voorkeur
Tiens... Ik dacht dat het daar nu net wèl over ging... Of is homoseksualiteit tegenwoordig ook al een politieke ideologie?
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 10:48   #36
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Als jij loketbediende bent hoef ik me echt niet te ergeren aan jouw politieke of ideologische overtuiging indien ik als burger totaal tegenstrijdige overtuigingen heb. Indien je na je werkuren op straat wil rondlope als travestiet die ijvert voor het milieu en een mutske van Groen! op zijn hoofd zet is dat een andere kwestie.
Dit heeft allemaal werkelijk niets te maken met iemand zijn of haar seksuele geaardheid.
Oud 2 februari 2013, 10:49   #37
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad, ik vind dat een terecht besluit, geen problemen mee en volgens mij homo's ook niet.
Dat verbaast me, alice... Ik zou gedacht hebben dat jij wel de laatste was die ermee akkoord ging dat homoseksuelen zich moeten verstoppen...
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 10:50   #38
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Tiens... Ik dacht dat het daar nu net wèl over ging... Of is homoseksualiteit tegenwoordig ook al een politieke ideologie?
Blijkbaar... ik wist het ook niet.
Oud 2 februari 2013, 10:50   #39
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

- wat is homokledij ?

Iets wat je in de gay shop kan kopen?

Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 10:51   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ik zie dat jullie dus pleiten voor een ambtenaar die er op deze manier uitziet?

De Dienst Bevolking van Antwerpen:

of nee, dat is waar je hebt nu ook nog dat schandalige verbod op gezichtsbedekkende kledij nietwaar? Zullen we dat ineens ook maar afschaffen?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be