![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | ||||
|
Parlementslid
|
Citaat:
In provincie Antwerpen behaalde de N-VA 37 of 38 % van de stemmen in oktober jl. In alle andere provincies 26 �* 28 %. Het verschil ? Het BDW-effect, dat enkel in Antwerpen speelde. Elders kon men niet voor hem kiezen. Dat effect maakt dus een verschil van om en bij de 10 %. Bij provincieraadsverkiezingen, waar nationale thema's nauwelijks speelden, nota bene. Wat ook al wat wil zeggen... In 2014 kan de partij die BDW-bonus in alle provincies WEL verzilveren vanop een lijstduwersplaats. Geëxtrapoleerd zou dat neerkomen op grosso modo een 36 �* 38 %. Tel daar een VB bij dat circa 10 % van de stemmen immobiliseert, en houd rekening met de polarisatie die zonder twijfel de resultaten naar extreme hoogtes zal jagen, en de traditionele partijen + groen kunnen geen kant meer op. Bye bye belgium. Citaat:
Eerlijk : ik zie de PVDA sowieso geen grote partij worden, maar �*ls het dan al zou gebeuren, dan zal dat niet van de N-VA komen, maar van de communicerende vaten SPA-rood en SPA-groen, die er gewoon een derde vaatje zullen bij krijgen om die 20 % van de koek die ze gemiddeld krijgen mee te verdelen. Links in Vlaanderen is een minderheid die door de perverse nevenwerkingen van het cordon sanitaire desondanks steeds in de pluchen zetels heeft kunnen zitten. Citaat:
Ik zou er dus maar niet te veel op rekenen. Citaat:
De Coninckplein was een botsing tussen De Wever en de culturele sien, die per definitie een links volkje is. Het departement cultuur is nu eenmaal het merendeel van de tijd gedomineerd geweest door linkse beleidsmakers �* la Bert Anciaux. En wiens brood men eet... Enfin. Links volk dus. Had ik zelf ook al aangehaald. Het Homo-T-shirt : de politieke tegenstanders van BDW schreeuwen moord en brand. De koepelorganisatie van Antwerpse holebi-bewegingen haalt de schouders op, en verklaart doodleuk dat ze de uitlatingen van BDW niet stigmatiserend of aanstootgevend vindt. Nu jij ? "Verwijten naar hiphopmuziek" moet zijn "vaststelling over hiphopmuziek". Hij refereert naar een studie die hij niet zélf heeft uitgevoerd, en schrijft letterlijk dat er geen oorzakelijk verband is. Hoe dan ook vrees ik dat je alweer een pijnlijke veralgemening maakt als je "een klein groepje hiphoppers met lange tenen" gelijkstelt aan "dé jongeren". Enfin. Wat ik dus al schreef : linksen, sociaal profitariaat en belgicisten. Meer eieren heeft BDW niet gebroken. De migranten, homo's en jongeren heb je er zelf bij verzonnen/veralgemeend (waarbij de veralgemening van sociaal profitariaat (= de patsers) naar migranten een ranzig bruin randje verraadt in je denkpatroon).
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 5 februari 2013 om 21:48. |
||||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#23 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#24 |
|
Minister-President
|
En over Europa... Wat is het alternatief? België(dus ook Vlaanderen) is dermate verbonden met de Europese economie dat we er niet eens uit kunnen stappen. En waarom zouden we? Ondanks de crisis blijft Europa de grootste economische macht ter wereld, natuurlijk holt de politiek daar op achter... Binnen 50 jaar is België en Vlaanderen een nostalgisch, achterhaald gegeven en gaat het enkel om Europa. Of we kiezen voor regionalisme en kunnen onze "eigenheid" botvieren in bittere armoede en ellende. Uw keuze.
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Minister-President
|
Ik ben nog steeds niet overtuigd van het voordeel. Bedenk dat 80% van onze wetten van de EU komt. Waarom zou regionalisering een voordelig effect hebben?
|
|
|
#27 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Overigens is het confederalisme naar mijn gevoel inderdaad een lege doos, maar niet in de zin die jij denkt/hoopt. Lees de geschiedenis van de laatste jaren uit het bestaan van Tsjechoslowakije er eens op na. Daar kan je véél uit leren over wat er belgië te wachten staat. De vraag is niet "of", de vraag is "wanneer".
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En we hebben 99% van onze genen gelijk met een aap en regenworm, procenten zeggen dus niet zoveel. 20% van de wetten behouden is blijkbaar genoeg om alles te verkloten. Moet je volgens de EU wetgeving ook niet democratisch zijn? Dan valt België al buiten de boot hoor, eerst nog koning en waal democratisch krijgen voor we zover zijn. Laatst gewijzigd door BonBon : 5 februari 2013 om 22:01. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Overigens vraag ik me nog steeds af of jij ook dagelijks hordes hongerige Slowaken van je stoep af moet jagen.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 5 februari 2013 om 22:05. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Abramis Brama, voor alle duidelijkheid :
ik ben de N-VA genegen, stem op die partij. Maar ik maak wel een onderscheid tussen wat ik hoop dat er zal gebeuren en wat ik denk dat er zal gebeuren. Ik vind dat je met je voorspelling de typische fout maakt van alle voorspellers. Vermits de toekomst duister en onzeker is, gaan de meeste voorspellers er gewoon van uit dat de bestaande toestand gewoon verder zal gaan, maar nog wat straffer. Maw. men ziet trendbreuken nooit aankomen. Een jaar geleden zag iedereen dus het einde van de euro, nu ziet niemand dat, omdat men gewoon zich niet een ander scenario kan voorstellen dan wat zich in het het heden afspeelt. Ik hoop dat in 2014 de N-VA de andere Vlaamse partijen nog eens in het stof doet bijten, en op zo'n manier dat het confederalisme wel moet op tafel liggen. Denk ik dat dit ook zal gebeuren ? Ik weet het niet, veel hangt af van de economie. Als die tekenen van verbetering toont (dankzij de goede beslissingen en inspanningen geleverd in de buurlanden, voornamelijk Duitsland) dan zie ik Di Rupo, Beke en Rutten direct die pluimen op hun hoed strijken. Ze zullen het verkopen als de vruchten van hun beleid, ook al surfen ze gewoon mee op de golven die in Duitsland gecreëerd werden. Maar of de Vlaming dat dan gaat doorhebben, dat weet ik niet. Veel mensen hebben dan de neiging van te zeggen "goh, het is toch aan het beteren, ze zijn zo slecht niet bezig.". Ik denk dat de uitslag van de verkiezingen dus in belangrijke mate zal afhangen hoe Europa er op dat moment economisch aan toe is, en regeringsleiders hebben daar soms verdomd veel chance mee. Ik zou dus het vel van de beer niet verkopen voordat hij geschoten is.
|
|
|
#32 |
|
Parlementslid
|
Uiteraard heb je gelijk, maar... kijk, de titel van de topic zegt het eigenlijk al : dit is bedoeld als een glazen-bol-topic, en hij moet dan ook zo opgevat worden. En net zoals Madame Blanche de toekomst niet kan voorspellen, kunnen wij dat inderdaad ook niet.
Maar dat neemt niet weg dat het leuk kan zijn om op een gefundeerde manier een poging te wagen. Als denkoefening is het gewoon interessant om argumenten uit te wisselen, misverstanden uit de weg te ruimen (of in het ergste geval : te creëren), zaken vanuit een ander perspectief te bekijken, enz... Maar exacte wetenschap ? Nee, dat is het inderdaad niet. Verre van. Gelukkig maar, eigenlijk.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan moeten ze nog de begroting voor 2014 opstellen waarin ze nog zoveel meer besparingen of extra belastingen zullen moeten opleggen om hun doelstelling te kunnen bereiken... Dit alles in een slabakkende economische periode waarin ze door europa nog eens verplicht zijn om de staatschuld van 100% terug te dringen tot circa 60% van het BNP..... Zeg eens hoeveel kans geef jij hun bij deze... Voorts moet de staatshervorming nog worden uitgevoerd met als uitsmijter de aanpassing van die vermaledijde bijzondere financiëringswet ten laatste in 2014 waardoor wallonië een héél pak minder dreigt te krijgen dan nu het geval is.... Mijn prognose,begin 2014 ligt de regering op zijn achterste ,zodat de rest van de staatshervorming en de herziening van die bijzondere financiëringswet niet zullen worden uitgevoerd en wallonië verder aan het transfuus kan blijven hangen... Laatst gewijzigd door Svennies : 5 februari 2013 om 23:46. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik ben een andere menig toegedaan. Geef deze mensen waarop ze recht hebben. Niet meer, niet minder. Dwz geen extra's die werknemers bij een kleine zelfstandige ook niet krijgen. Dat geld kan je beter gebruiken om te investeren in de toekomst. In dat opzicht levert de regering Di Rupo tot nu toe goed werk. Bezuinigingen ook voor de werkloosheidsuitkeringen. ik hoop dat ze niet de fout maken om kadokes te geven aan die werknemers van FORD en aanverwante bedrijven Laatst gewijzigd door pajoske : 5 februari 2013 om 23:49. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zullen we de gebeurtenissen bij arcelor -mittal eerst even afwachten mijn beste..... Eens zien wat onze francofone landgenoten als extra's voor hun werkloze metallo's in petto zullen houden.... |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Ik heb een waardeloos A2 diploma, geen rijbewijs en geen ervaring doch heb ik binnen 2 weken een job gevonden in een industriele bakkerij om mijn studies te betalen. Een zoekopdracht op de VDAB voor jobs zonder studievereisten levert duizenden vacatures op. Als je werkelijk gemotiveerd bent om werk te vinden dan zal je deze ook hebben.(behalve als je een handicap hebt natuurlijk maar die werken niet bij Ford) Laatst gewijzigd door stevensterk : 6 februari 2013 om 00:57. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is voor het ogenblik geen enkele politieker die op kniehoogte van BDW staat. Reden waarom ze iedere ademtocht van hem als een orkaan ervaren en er naar handelen. Laatste hilarische zet ((of intriest shownummer): homokentekens achter het loket. De homogemeenschap zelf ziet geen graten in wat BDW zei, politiekers en journalisten en het linkse canaille in zijn geheel zijn aan het doorslaan en zich belachelijk aan het maken. Of wat dacht je? |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2) Helemaal niet. De andere partijen zullen de N-VA laten begrijpen dat hun land België is en dat ze niets van hun splitsingswil willen weten. Als men naar een "cordon" rond de N-VA gaat, perfect, het is alles wat ze verdienen! 3) 4) 5) België zal blijven bestaan zoals ze nu bestaat. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|