Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2013, 13:19   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De N-VA is heel sterk in deze dupliciteit.
2
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2013, 17:34   #22
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het kapitalisme is een mundiaal systeem. Als je tegen kapitalisme wil zijn in Vlaanderen, moet je ook tegen kapitalisme in Zwitserland zijn. Kapitalistische landen zullen altijd militair interveniëren om alle alternatieve experimenten te beeindigen.
De meeste "alternatieve expereminenten" hebben helemaal geen hulp van buitenaf nodig om vanzelf te eindigen...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2013, 18:31   #23
Klarekijk
Banneling

Standaard

Landen beginnen zich echt wel als hoerkoten te gedragen .

Als je geen centjes hebt mag je er niet binnen , en om er te werken ben je er ook aan het verkeerd adres .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2013, 20:05   #24
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Terecht dat ze vreemdelingen weren. Die dragen geen snipper bij in de economie en het werk dat ze vinden kan beter door een eigenheimer worden gedaan dan door een of andere taalanalfabeet.
Oud 12 februari 2013, 06:01   #25
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Terecht dat ze vreemdelingen weren. Die dragen geen snipper bij in de economie en het werk dat ze vinden kan beter door een eigenheimer worden gedaan dan door een of andere taalanalfabeet.
-2

De werkloosheid is in Zwitserland op dit moment 3,4 %. In sommige sectoren vind men op dit moment gewoon het volk niet meer. Vandaar dat buitenlanders komen om jobs te zoeken, en die ook vinden. En doorgaans hebben de meeste Zwitsers hier ook geen probleem mee.
En ik geef die buitenlanders ook groot gelijk. De lonen in de horeca bijvoorbeeld liggen drie a vier keer hoger dan in Zuid Europa.
Ik zie ook overal buitenlanders. 1/5 van de inwoners in Zwitserland is buitenlander, en ze komen werkelijk van overal.
De meeste Zwitsers weten dat buitenlanders die komen om te werken wel degelijk tot de economie bijdragen. Het probleem op dit moment is echter dat die Portugezen en Spanjaarden die werk komen zoeken vaak in de financiële problemen komen. Het leven is duur in Zwitserland, en als je nog geen job, nog geen inkomen hebt kan je het als arme Spaanse werkloze eigelijk niet veroorloven in Geneve of Lausanne te wonen. Dus kloppen die lieden bij de daklozenopvang aan, en daar is het wel degelijk "eigen volk eerst". Het is vandaar dat sommige roepen dat Zwitserland de "Ventilklausel" in het verdrag met Spanje en Portugal moet inroepen. Op dit moment is het echter enkel nog maar gepraat.
Men zou bijvoorbeeld ook gewoon iets kunnen opzetten waardoor Spaanse en Portugese werklozen in hun eigen land naar Zwitserse jobs kunnen solliciteren, wat overigens voor een deel al gebeurt.
... repeat ...
Oud 12 februari 2013, 14:25   #26
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De meeste "alternatieve expereminenten" hebben helemaal geen hulp van buitenaf nodig om vanzelf te eindigen...

Moeten we de lijst van militaire interventies van Washington, Parijs en Londen sinds W.O. II nog eens afdrukken?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 14:29   #27
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kapitalisme is een mundiaal systeem. Als je tegen kapitalisme wil zijn in Vlaanderen, moet je ook tegen kapitalisme in Zwitserland zijn. Kapitalistische landen zullen altijd militair interveniëren om alle alternatieve experimenten te beeindigen.
Op termijn uiteraard wel. Maar hoe plan je dat te doen? Een militaire 'interventie' in Zwitserland?

Citaat:
Er is binnen neoliberaal rechts een erg hypocriete dubbele houding van enerzijds achter de knuppel van de Europese Commissie te gaan schuilen als het erop aankomt het neoliberaal beleid op te leggen aan de burgers en van anderzijds met wat populistische praat te komen over een "EU-Sovjet" die nog niet rechts genoeg zou zijn.

De N-VA is heel sterk in deze dupliciteit.
In deze? In wel meer dan alleen deze...
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 15:41   #28
Zwitser

Standaard

Citaat:

Moeten we de lijst van militaire interventies van Washington, Parijs en Londen sinds W.O. II nog eens afdrukken?
Die mag je gerust afdrukken, maar het vormt geen bewijs van je stelling.

Je stelling was:
Citaat:
Kapitalistische landen zullen altijd militair interveniëren om alle alternatieve experimenten te beeindigen.
Je schreef "altijd".

Om je stelling te bewijzen moet je ons nu dus een lijst geven van alle alternatieve experimenten en de militaire interventie die ze beëindigt heeft.

Ik ken echter een hoop alternatieve experimenten die onder hun eigen gewicht in gestort zijn. En ik ken zelfs een paar communistische experimenten die op behoorlijk wat militaire steun van de VS konden rekenen.
... repeat ...
Oud 13 februari 2013, 22:12   #29
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je schreef "altijd".

Om je stelling te bewijzen moet je ons nu dus een lijst geven van alle alternatieve experimenten en de militaire interventie die ze beëindigt heeft.

Neen, want ik sprak in de toekomstige tijd, niet in de verleden tijd. Ik maak dus een voorspelling, die al dan niet kan uitkomen.

Alternatieve experimenten in het verleden die militaire interventie uitlokten waren:
- de Sovjet-Unie: de imperialistische grootmachten beeindigden snel hun onderlinge strijd om de Sovjet-Unie vlak na haar stichting gezamenlijk aan te vallen
- de communisten o.l.v. Mao in China: 4 jaar burgeroorlog met Amerikaanse militaire steun aan de "nationalisten" van Tsjang Kai Tsjek; eigenlijk waren de communisten hier de echte nationalisten; Tsjang heeft China altijd uitverkocht aan de imperialistische grootmachten, of het nu ging om Japan, VS, Frankrijk of Engeland
- Vietnam
- Cuba met het door de VS gesteunde debacle van de varkensbaai
- enzovoort
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 februari 2013 om 22:19.
Oud 15 februari 2013, 11:03   #30
Zwitser

Standaard

Citaat:
Neen, want ik sprak in de toekomstige tijd, niet in de verleden tijd. Ik maak dus een voorspelling, die al dan niet kan uitkomen.
Maar ik had het niet over de toekomst. Ik had het gewoon over iets wat we de afgelopen decennia gewoon hebben kunnen waarnemen.
En afgaande op die waarnemingen lijkt me jouw voorspelling weinig realistisch. Er zijn niet veel van die "experimenten" meer over waar men nog militair tegen zou kunnen ingrijpen.

Citaat:
Alternatieve experimenten in het verleden die militaire interventie uitlokten waren:
- de Sovjet-Unie: de imperialistische grootmachten beeindigden snel hun onderlinge strijd om de Sovjet-Unie vlak na haar stichting gezamenlijk aan te vallen
De eerste die toen de "onderlinge strijd" verliet was toevallig wel de Sovietunie zelve. Vervolgens is men dan tegen de eigen bevolking gaan vechten...

Citaat:
- de communisten o.l.v. Mao in China: 4 jaar burgeroorlog met Amerikaanse militaire steun aan de "nationalisten" van Tsjang Kai Tsjek; eigenlijk waren de communisten hier de echte nationalisten; Tsjang heeft China altijd uitverkocht aan de imperialistische grootmachten, of het nu ging om Japan, VS, Frankrijk of Engeland
- Vietnam
- Cuba met het door de VS gesteunde debacle van de varkensbaai
- enzovoort
Je geeft me nu voorbeelden van pogingen om een communistische staat militaire te ondermijnen, maar je voorbeelden hebben allemaal gemeen dat ze mislukten.
Vreemd dat je hieruit besluit dat het in de toekomst blijkbaar wel zal lukken...

Ondertussen is de Sovietunie niet meer, worden China en Vietnam met de dag minder communistisch.
Alleen Cuba houdt nog vast aan een ouderwets communisme, maar dat zal ook niet lang meer duren. Ook daar begint het systeem eindelijk barstjes te tonen.
Cuba is het enige land ter wereld dat van ontwikkeld land terug ontwikkelingsland geworden is. Voorwaar een prestatie om trots op te zijn...
... repeat ...
Oud 15 februari 2013, 22:12   #31
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik had het niet over de toekomst.
Ja, dat komt ervan als je niet leest wat ik schrijf en dan maar over iets anders begint, hé.

Citaat:
De eerste die toen de "onderlinge strijd" verliet was toevallig wel de Sovietunie zelve.
Uiteraard. De Sovjet-Unie stapte uit de waanzin van W.O. I en terecht. De bolsjevieken vervulden hun belofte van vrede.

Maar dat konden de imperialistische staten niet aanvaarden en zij vielen dus "broederlijk" de Sovjet-Unie aan, en ze werden verslagen.

Citaat:
Je geeft me nu voorbeelden van pogingen om een communistische staat militaire te ondermijnen, maar je voorbeelden hebben allemaal gemeen dat ze mislukten.
Vreemd dat je hieruit besluit dat het in de toekomst blijkbaar wel zal lukken...
Ik heb niet gezegd dat het zal lukken. Alleen dat ze zullen proberen.

Overigens is het duidelijk dat het imperialistische blok van Washington, Parijs en Londen de Koude Oorlog verloren heeft. Peking en Moskou staan sterker dan ze ooit hebben gestaan tijdens de Koude Oorlog en niets lijkt de ineenstorting van de arend, de bulldog en de haan nog tegen te kunnen houden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 februari 2013 om 22:13.
Oud 15 februari 2013, 22:56   #32
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Zwitser

Ik vind (op persoonlijke titel) het absurd dat Portugezen/Spanjaarden of wie dan ook moeten komen herecafferen in La Suisse.

Afhankelijk welk kanton - het SD zullen ze nooit leren - vraag ik me af wat de meerwaarde van hun werkzaamheden zijn. Tenzij de Zwitser zelf die niet wenst uit te voeren.
Horeca in NL werkt vnl met part-timers. Jonge mensen, 18-23 die een leuke cent bijverdienen.
Oud 15 februari 2013, 23:47   #33
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Zwitser

Ik vind (op persoonlijke titel) het absurd dat Portugezen/Spanjaarden of wie dan ook moeten komen herecafferen in La Suisse.

Afhankelijk welk kanton - het SD zullen ze nooit leren - vraag ik me af wat de meerwaarde van hun werkzaamheden zijn. Tenzij de Zwitser zelf die niet wenst uit te voeren.
Horeca in NL werkt vnl met part-timers. Jonge mensen, 18-23 die een leuke cent bijverdienen.
Het verhaaltje van "de eigen bevolking wil het vuile werk niet doen" is altijd al een leugen geweest. De waarheid was: "de werkgevers willen voor het vuile werk geen correcte prijs betalen aan ons eigen volk".

Nu ben ik er niet tegen dat werk soms slecht betaald wordt, maar vind ik dat iedereen daarnaast recht heeft op een basisinkomen, betaald uit belasting op het gebruik van de natuurlijke hulpbronnen van een land. Maar dan wel iedereen in zijn eigen land. En dan mogen de grenzen open blijven. Overal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be