Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2004, 22:01   #21
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Ik zie niet in wat het Vlaams blok met de vooruitgang van de Economie te maken heeft, aangezien zij niet mee het beleid bepaalt ...
Zou het mogelijk zijn om niet elke thread Vlaams blok related te maken?

dank u
Neen, dat is hun taktiek.....
Steeds hetzelfde herhalen tot de andersdenkende het beu wordt en het gewoon opgeeft. Ze hebben niets anders te doen.......
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 22:01   #22
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
De harde werkzame Vlaming natuurlijk die Professor Blanpain wil belonen met een 40-uren werkweek en een afschaffing van de anciënniteit.
ik geloof dat 85% van de walen ook werkt
last van de zon?
Oud 29 juli 2004, 22:03   #23
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Als we nu al met een groei van een kleine 3% zitten, hoeveel zou die dan niet bedragen indien ons land:
--> beter bestuurd zou zijn (er zullen er denkelijk niet velen zijn die gaan beweren dat we het laatste anderhalf jaar, dat gekenmerkt werd door (federale, Europese en gewestelijke) verkiezingen, waarbij de federale premier zelfs facteur ging spelen om zijn persoonlijke brief te gaan posten)?

--> geen stuk of 30 regeringen, 200 ministers, 2000 parlementsleden... zou moeten onderhouden?

--> geen miljoen ambtenaren zou tellen (30% meer dan het Europese gemiddelde en dan heeft elke openbare dienst nog personeel te kort)?

--> niet één van de hoogste openbare schuld van de wereld zou hebben?

--> geen ongelooflijke werkloosheidheid (circa 40% van de 'actieve' bevolking is 'inactief')

--> niet het meest sociale stelsel van de wereld had en dus waarschijnlijk het duurste?

--> niet zoveel illegalen?

--> Wallonië als buurland zou kennen?

--> en zo zou ik nog een tijdje kunnen doorgaan

Wie is er dan in feite 'verantwoordelijk' voor die groei?
je vergeet dat de meeste van de zaken die je noemt ook bijdragen aan de economische activiteit
Oud 29 juli 2004, 22:21   #24
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we nu al met een groei van een kleine 3% zitten, hoeveel zou die dan niet bedragen indien ons land:
--> beter bestuurd zou zijn (er zullen er denkelijk niet velen zijn die gaan beweren dat we het laatste anderhalf jaar, dat gekenmerkt werd door (federale, Europese en gewestelijke) verkiezingen, waarbij de federale premier zelfs facteur ging spelen om zijn persoonlijke brief te gaan posten)?

--> geen stuk of 30 regeringen, 200 ministers, 2000 parlementsleden... zou moeten onderhouden?

--> geen miljoen ambtenaren zou tellen (30% meer dan het Europese gemiddelde en dan heeft elke openbare dienst nog personeel te kort)?

--> niet één van de hoogste openbare schuld van de wereld zou hebben?

--> geen ongelooflijke werkloosheidheid (circa 40% van de 'actieve' bevolking is 'inactief')

--> niet het meest sociale stelsel van de wereld had en dus waarschijnlijk het duurste?

--> niet zoveel illegalen?

--> Wallonië als buurland zou kennen?

--> en zo zou ik nog een tijdje kunnen doorgaan

Wie is er dan in feite 'verantwoordelijk' voor die groei?
U maakt van een ingewikkelde economische materie wel iets heel simpel eh

Klinkt mooi, maar klopt niet

*edit* woot ik ben juist opgeklommen tot schepen,
krijg ik nu een kredietkaart?

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 29 juli 2004 om 22:45.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 22:47   #25
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U maakt van een ingewikkelde economische materie wel iets heel simpel eh

Klinkt mooi, maar klopt niet
Iets simpel voorstellen is waarschijnlijk ook een kunst...
Zonder nadere argumentatie zeggen dat die simpele voorstelling niet klopt, is natuurlijk ook erg simpel...

Hoe werkt het dan volgens U? Als ik het zou begrijpen, stelde ik natuurlijk de vraag niet...

Groetjes
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 22:52   #26
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zonder nadere argumentatie zeggen dat die simpele voorstelling niet klopt, is natuurlijk ook erg simpel...

Hoe werkt het dan volgens U? Als ik het zou begrijpen, stelde ik natuurlijk de vraag niet...

Groetjes
Ik zelf kan niet volledig uitleggen, maar ik zal het proberen uitleggen aan de hand van een voorbeeld:

Uw voorbeeld: de miljoenen ambtenaren die teveel zijn.
==> die miljoenen ambtenaren verdienen dus een loon, dat loon geven ze terug uit ==> dat geld komt bij de bedrijven, die investeren, etc etc etc.

Maar ik denk dat u best deze vraag steld aan een econoom als u een volledig antwoord wilt.

Greetz
Eternity

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 29 juli 2004 om 22:52.
Oud 29 juli 2004, 23:47   #27
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Groetjes
simpel wel, simplistisch niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 06:06   #28
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
simpel wel, simplistisch niet
Dat klopt als een bus...
Wilt U het dan eens simplistisch uitleggen, waarvoor mijn dank?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 07:26   #29
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat klopt als een bus...
Wilt U het dan eens simplistisch uitleggen, waarvoor mijn dank?
Ik heb daarboven een voorbeeld in lekentermen gegeven, als u meer uitleg wilt, gelieve u te wenden tot een econoom, en het staat u vrij dit voorbeeld te betwisten ...

Frank Dane
Oud 30 juli 2004, 12:49   #30
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Groetjes
Ik zelf kan niet volledig uitleggen, maar ik zal het proberen uitleggen aan de hand van een voorbeeld:

==> die miljoenen ambtenaren verdienen dus een loon, dat loon geven ze terug uit ==> dat geld komt bij de bedrijven, die investeren, etc etc etc.

Maar ik denk dat u best deze vraag steld aan een econoom als u een volledig antwoord wilt.

Greetz
Eternity
Ik ben een econoom en uw redenering is zeer gebrekkig.

Het maakt niet uit hoeveel ambtenaren terug uit geven in de economie, het netto saldo voor de staat en bedrijven blijft sowieso negatief.

Nu zolang het aantal ambtenaren een redelijk aantal is hoeft dat niet slecht te zijn, want zij leveren idd een aantal 'ondersteunende' diensten voor burgers en de bedrijven die dit verantwoorden.

In een land als belgië waar het aantal ambtenaren verdubbeld is op 30 jaar tijd (terwijl de bevolking amper steeg) en dat proportioneel veel meer ambtenaren heeft dan onze buurlanden (voornamelijk als gevolg van wallonië, geen enkel ander land/regio binnen de EU komt nog maar in de buurt van het relatief aantal staatsjobs van Wallonië !!) begint dit echter als een zeer zware financiële strop op de bedrijven én de werknemers in de privé en zelfstandigen te wegen. Want wat elke keer moet worden bijgepast moet van hen komen.

Dit leid ertoe dat de belastingdruk op de privé onhoudbaar begint te worden, wat er dan weer toe leid dat veel privé bedrijven wegtrekken of gewoon niet meer investeren in België. Wat ertoe leidt dat een steeds kleinere groep de lasten moet gaan dragen voor al die ambtenaren.

Een zeker aantal ambtenaren is levensnoodzakelijk. Maar in België (en dan vooral in wallonië) zijn er veel te veel. Het simpele bewijs ervan kan je al als volgt vaststellen: zonder de vlaamse transfers zou wallonië nooit ofte nooit zoveel ambtenaren kunnen betalen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 13:00   #31
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Citaat:

Groetjes

Greetz
Eternity
Ik ben een econoom en uw redenering is zeer gebrekkig.

Het maakt niet uit hoeveel ambtenaren terug uit geven in de economie, het netto saldo voor de staat en bedrijven blijft sowieso negatief.

Nu zolang het aantal ambtenaren een redelijk aantal is hoeft dat niet slecht te zijn, want zij leveren idd een aantal 'ondersteunende' diensten voor burgers en de bedrijven die dit verantwoorden.

In een land als belgië waar het aantal ambtenaren verdubbeld is op 30 jaar tijd (terwijl de bevolking amper steeg) en dat proportioneel veel meer ambtenaren heeft dan onze buurlanden (voornamelijk als gevolg van wallonië, geen enkel ander land/regio binnen de EU komt nog maar in de buurt van het relatief aantal staatsjobs van Wallonië !!) begint dit echter als een zeer zware financiële strop op de bedrijven én de werknemers in de privé en zelfstandigen te wegen. Want wat elke keer moet worden bijgepast moet van hen komen.

Dit leid ertoe dat de belastingdruk op de privé onhoudbaar begint te worden, wat er dan weer toe leid dat veel privé bedrijven wegtrekken of gewoon niet meer investeren in België. Wat ertoe leidt dat een steeds kleinere groep de lasten moet gaan dragen voor al die ambtenaren.

Een zeker aantal ambtenaren is levensnoodzakelijk. Maar in België (en dan vooral in wallonië) zijn er veel te veel. Het simpele bewijs ervan kan je al als volgt vaststellen: zonder de vlaamse transfers zou wallonië nooit ofte nooit zoveel ambtenaren kunnen betalen.
je bent (naar eigen zeggen) misschien wel een econoom, maar je argumentatie hangt met haken en ogen aan elkaar
nergens lees ik iets over de kwaliteit en relevantie van de ambtenaren
het is theoretisch mogelijk om heel veel ambtenaren te hebben die allen een erg grote toegevoegde waarde hebben, en de belastingsdruk verminderen
(waarmee ik niet zeg dat dit nu het geval is)

kan je trouwens exacte cijfers geven om deze uitspraak te staven?

"geen enkel ander land/regio binnen de EU komt nog maar in de buurt van het relatief aantal staatsjobs van Wallonië !!)"

(ik ontken ze niet hoor, ik wil gewoon bewijs)
Oud 30 juli 2004, 13:13   #32
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
De economische groei in ons land is versneld van 0,7 procent tijdens het laatste kwartaal van vorig jaar en het eerste van dit jaar, tot 0,8 procent in het tweede kwartaal. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van de Nationale Bank. Op jaarbasis geeft dat een groei van 2,8 tot 3,2 procent. Daarmee doet ons land een stuk beter dan de eurozone.

bron de standaard
GROEIT HET VLAAMS BLOK, GROEIT OOK ONZE ECONOMIE!!!
WHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!

Wel, de laatste jaren hadden we anders wel een serieuze terugval...
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 13:18   #33
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Citaat:
De harde werkzame Vlaming natuurlijk die Professor Blanpain wil belonen met een 40-uren werkweek en een afschaffing van de anciënniteit.
last van de zon?
40 % van de Waalse beroepsbevolking 'werkt' als ambtenaar .... Dat is net geen 1 op 2.
Nergens in europa is er een hoger percentage dan dat.
Indien Wallonië deze kost zelf zou moeten dragen, zou dat elke Waals gezin 1/4 van haar inkomen kosten! Gelukkig kunnen de Walen dankzij het koningshuis de Vlaamse belastingbetalers blijven chanteren om de factuur van deze maffieuse état PS praktijken te blijven betalen.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 13:48   #34
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
last van de zon?
Is kinderarbeid dan nog legaal in Wallonië? Of had u last van een lichte vorm van overdrijving tijdens deze pennevrucht?
Oud 30 juli 2004, 13:51   #35
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Greetz
Eternity
Niet dat ik een gediplomeerde econoom ben, maar dat loon van die ambtenaren komt ook van die bedrijven, dus dat is geld dat ze niet kunnen investeren. En aangezien ambtenaren (iedereen trouwens) meer loon krijgen dan ze uitgeven bij bedrijven, verliezen bedrijven dus bij elke ambtenaar die tewerk gesteld wordt.
Oud 30 juli 2004, 13:53   #36
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
je bent (naar eigen zeggen) misschien wel een econoom, maar je argumentatie hangt met haken en ogen aan elkaar
nergens lees ik iets over de kwaliteit en relevantie van de ambtenaren
het is theoretisch mogelijk om heel veel ambtenaren te hebben die allen een erg grote toegevoegde waarde hebben, en de belastingsdruk verminderen
(waarmee ik niet zeg dat dit nu het geval is)
New Element: Administratium

The heaviest element known to science was recently discovered by physicists at Yale's Research Center. The element, tentatively named administratium, has no protons or electrons and thus has an atomic number of 0. However, it does have one neutron, 125 assistant neutrons 75 vice- neutrons and 11 assistant vice-neutrons. This gives it an atomic mass of 312. These 312 particles are held together in a nucleus by a force that involves the continuous exchange of meson-like particles called morons.

Since it has no electrons, administratium is inert. However, it can be detected chemically as it impedes every reaction it comes in contact with. According to the discoverers, a minute amount of administratium caused a reaction to take over four days to complete, when it would normally occur in less than one second.

Administratium has a normal life of approximately three years, at which time it does not actually decay but, instead, undergoes a reorganization in which assistant neutrons, vice-neutrons and assistant vice-neutrons exchange places. Some studies have shown that the atomic weight usually increases after each reorganization.

Research at other laboratories indicates that administratium occurs naturally in the atmosphere. It tends to concentrate at certain points such as government agencies, large corporations, universities and hospitals and can actually be found in the newest, best maintained buildings.

Scientists point out that administratium is known to be toxic at any level of concentration and can easily destroy any productive reactions where it is allowed to accumulate. Attempts are being made to determine how administratium can be controlled to prevent irreversible damage, but results to date are not promising.
Oud 30 juli 2004, 13:55   #37
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
last van de zon?
Is kinderarbeid dan nog legaal in Wallonië? Of had u last van een lichte vorm van overdrijving tijdens deze pennevrucht?
Oud 30 juli 2004, 13:56   #38
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Citaat:
Citaat:
last van de zon?
40 % van de Waalse beroepsbevolking 'werkt' als ambtenaar .... Dat is net geen 1 op 2.
Nergens in europa is er een hoger percentage dan dat.
Indien Wallonië deze kost zelf zou moeten dragen, zou dat elke Waals gezin 1/4 van haar inkomen kosten! Gelukkig kunnen de Walen dankzij het koningshuis de Vlaamse belastingbetalers blijven chanteren om de factuur van deze maffieuse état PS praktijken te blijven betalen.
bron + europese tabel aub
anders verkoop je enkel propaganda
Oud 30 juli 2004, 13:59   #39
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:

Greetz
Eternity
Niet dat ik een gediplomeerde econoom ben, maar dat loon van die ambtenaren komt ook van die bedrijven, dus dat is geld dat ze niet kunnen investeren. En aangezien ambtenaren (iedereen trouwens) meer loon krijgen dan ze uitgeven bij bedrijven, verliezen bedrijven dus bij elke ambtenaar die tewerk gesteld wordt.
daarbij (uiteraard) voorbijgaanden aan het simpele gegeven dat zonder goede ambtenaren er geen sprake is van een goed raamwerk voor ondernemingen
Oud 30 juli 2004, 14:04   #40
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
daarbij (uiteraard) voorbijgaanden aan het simpele gegeven dat zonder goede ambtenaren er geen sprake is van een goed raamwerk voor ondernemingen
Sta me toe:

Wallonië heeft dus volgens u het beste ondernemings-raamwerk ter wereld

Nogmaals:

Hell, waarom breiden we ineens het ambtenarenbestand niet uit tot 90% van de bevolking???

Rare jongens, die belgicisten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be