![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Tjah sorry hoor, ik zag echt het kwade niet in het overhoop knallen van een winkel vol mensen, in mijn spelletjes thuis doe ik dat namelijk ook... wat is het probleem?" Ja ok, daar nemen we dus geen genoegen mee, raar dat we dat wel doen als het over politiemensen gaat, want ja... niemand beseft hoe moeilijk hun job wel is, en het geweld, oh jee!! We aanvaarden het trouwens ook niet dat soldaten zomaar hun lusten gaan botvieren op de burgerij, want die krijgen krijgsraad voor oorlogsmisdaden. Opsluiten die handel, het is op zijn minst mishandeling met de dood tot gevolg. Geen zorgen, binnenkort wordt het ook voor u onmogelijk. Geld moet rollen, en liefst uit de zakken van de menigte natuurlijk, pakken we je niet op verkeersinbreuken, dan gaan we wel wat uitvinden... zoals GAS boetes, sneeuwballen gooien, winden laten, broodjes eten, noem maar op, op de bon ga je!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Begrijpt u dat? Ze mochten hem niet binnenpakken want hij was te gevaarlijk, geeft wel een veeg teken dat er een reden was dat ze er met zes man binnenstapten. U bent mss Rambo, Rocky en de terminator zelve en zou het wel alleen afkunnen maar daarom moeten die flikken nog geen risico lopen. Iemand die zo vol drugs zit kan raar uitpakken. Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wellicht zien de burgers dan ook eens waarom de politie in bepaalde wijken niet meer durven komen en wordt daar eindelijk iets aan gedaan. Uiteraard zonder geweld te gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Dat ze met 6 gepantserde en getrainde agenten de cel zijn ingestapt hoor je mij dan ook niet over klagen, want zo zou ik het ook doen. Het is wat erna gebeurd is waar ik me op zijn zachts gezegd aan "erger"... eigenlijk vind ik het gewoon walgelijk. Dat het dan ook afgewimpeld wordt is zo mogelijk nog walgelijker. Ik dacht ook dat ik een zeer angstig, naakt, en weerloos figuur gezien had net voor die in schroot werd gemept... niet echt de bulldozer waar jij over spreekt, ook al "was" die dat misschien op het toppunt van zijn roes. Citaat:
Er is een verschil tussen een fluwelen handschoen en een bloederige executie. Uw drang om het gedrag van de BBT te excuseren terzijde, weet je dat zelf ook wel denk ik. Citaat:
Als je dat niet kan begrijpen dan zeg je eigenlijk dat doodgeslagen worden een aanvaardbare sanctie is voor flippend junkgedrag. Ik betwijfel het... het zal eerder gebruikt worden als materiaal voor een nieuwe TV reeks, want zo wordt er nog wat aan verdient. Dergelijke oorden van verderf kennen we al langer dan vandaag, en daar is nog nooit "echt" iets aan gedaan. Er is gewoon geen geld uit te slaan, dus niemand geeft er wat om... tot het hun eigen straat bereikt. Laatst gewijzigd door goebezig : 24 februari 2013 om 01:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() We gaan hier morgen uitgebreide commentaar posten over die reptielen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Onnodig geweld.Volledig akkoord.
Maar waarom wordt dat enkel uitgebreid getoond en becommentarieerd in duidingprogramma's wanneer een politiebeambte zich daar schuldig aan maakt? Of is het zo ver dat we met onnodig geweld van goudzoekers en patsers geen probleem meer hebben? Iemand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb die beelden op tv ook gezien, dat politiegeweld leek me buitensporig en fout, dat daar nog discussie over kan bestaan, nee toch? Wanneer die mensen onvoldoende zijn opgeleid om iemand zonder onnodig geweld te bedwingen, en dat leek me toch, gezien het gemep op iemand die al volledig bedolven was onder maar liefst zes agenten, en dit de dood tot gevolg heeft van een persoon, zit er iets totaal mis. Niet enkel bij die agenten, evengoed bij de dokter die gewoon dat spuitje gaf,mij lijkt dat een dokter in alle omstandigheden eerst de lichamelijke conditie van een patient hoort na te gaan, alvorens iets toe te dienen, en bovendien leek me die persoon op dat moment dat die agenten binnenvielen, geen gevaar voor zichzelf of anderen. Het is niet omdat er buitensporig geweld bestaat door criminelen naar agenten, dat je daarmee dit even goedpraat, dat optreden van politie was totaal fout, en daardoor is die man overleden. Natuurlijk zit hier een voorgeschiedenis aan waar je ook vragen bij kunt stellen, die man stond stijf van de speed, en niet voor de eerste keer wanneer ik het goed begrijp, waarom gebeurde er geen gedwongen opname voordat het weer eens zover was? Waarom weigerde de psychiatrische instelling hem, toch niet de eerste patient die in een isolatiecel tot bedaren moet komen? Ook daar lijken fouten te zijn gemaakt, maar dat praat niet goed hoe deze man aan zijn einde kwam.Het zal je kind maar wezen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Schepen
|
![]() Ik snap er gewoonweg geen sikkepit meer van. Een magistraat die een arts vordert, en hem opdraagt wat die moet doen: platspuiten. En ik die dacht dat een arts autonoom eerst een diagnose zou moeten stellen, en vervolgens (eventueel in overleg) zou beslissen welke behandeling of actie het meest op z'n plaats is. Maar neen, mevrouw de magistraat neemt eventjes een beslissing die een andere arts haar eerder al formeel weigerde, wegens te gevaarlijk want niet geweten w�*t en hoeveel die man precies ingenomen had. Zo'n bende rambo's die een weerloze, hulpbehoevende man verrot slaan, tot hij uiteindelijk overlijdt. Kijk gewoon naar de cel waarin hij uiteindelijk zat. Niks geen schade aan de cel, noch aan zichzelf. Die man moest volgens mij geholpen worden, ipv botweg behandeld als een crimineel. Een arts die dan slaafs een bevel tot platspuiten uitvoert. Voorafgaandelijk niks diagnose stelt, en zelfs nog geeneens doorheeft dat hij iemand een kalmeringsmiddel toedient die dan al overleden is. De parketmagistraat die later kennelijk bedrog pleegt met bewijsmateriaal, want ineens is er bij de bewijsstukken een PV met een �*ndere verklaring van haarentwege, en is haar oospronkelijke verklaring ribbedebie.
Sorry hoor, maar hier waren absoluut meer geschikte, meer humane oplossingen mogelijk geweest. In ieders belang. Must be Belziek. Laatst gewijzigd door lohabra : 24 februari 2013 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De artsen lieten het afweten en weigerden de man te behandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Je belandt niet naakt in een isoleercel als je een heilig boontje bent. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me een van de kerntaken van psychatrie, die man weigeren was dus al fout. Hij had in een isoleercel gebracht kunnen worden, tot hij kalmer was. En ja, speedjunks die door het lint gaan zijn bloedlink, zeker weten, maar dat is totaal geen excuus om een naakte man die op dat moment al niet meer agressief was, zo te lijf te gaan dat hij er het leven bij inschiet. Die man had gewoon, temeer omdat dit niet de eerste keer was dat hij door het lint ging, gedwongen moeten worden tot opname, dan had deze ellende vermeden kunnen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou mij eens gaan aanbieden, ze zitten daar ongetwijfeld op mensen van uw kaliber te wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag het aan U. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best te begrijpen want die onderzoeksrechter zal wel een goede reden hebben hé.
En wat is het probleem dan spagaatje? Is het omdat die reden iets te maken heeft met het niet zo braaf en stil zijn van die persoon? Dat u wel zou moeten toegeven dat er wel eens een goeie reden zou zijn dat die onderzoeksrechter die opdracht gaf? Dat het medisch personeel ook een probleem had met het niet zo kalm zijn van die persoon? |
![]() |
![]() |