Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2013, 23:32   #21
goebezig
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik neem aan dat deze draad er komt na het optreden van de flikken uit Mortsel.
Het is een goede aanzet om een probleem op te werpen die al sinds de eerste flik zijn matrak kreeg bestaat...

Citaat:
Bij deze dan ineens de vraag welke maatregelen er moeten zijn als een buldozer op speed voor problemen zorgt?
Gewoon, van straat halen, opsluiten en laten afkoelen tot de dokter kan komen om hem een beetje te "kalmeren". Wat is daar mis mee? Je gaat toch niet beweren dat ze met z'n ZESSEN die EEN "bulldozer" niet in bedwang kunnen houden ofzo? Blijkbaar konden ze hem maar al te goed de baas, het feit dat hij dood is bewijst dat.

Citaat:
Agenten komen vrijwel dagelijks geweld tegen, en 't er is meer en meer geweld, van voetbal tot de "gewone" criminaliteit. 't Is dan de vraag hoe zij er mee moeten omgaan. Een soldaat die aan het front vecht wordt het ook gewoon om geweld te zien en zal er zelf ook aan wennen.
Zelfs het kijken naar gewelddadige films en videospelletjes zou een bepaalde vorm van gewenning veroorzaken , en de flikken zijn ook maar mensen.
Ja en? Is dit een excuus om te moorden ofzo?

"Tjah sorry hoor, ik zag echt het kwade niet in het overhoop knallen van een winkel vol mensen, in mijn spelletjes thuis doe ik dat namelijk ook... wat is het probleem?"

Ja ok, daar nemen we dus geen genoegen mee, raar dat we dat wel doen als het over politiemensen gaat, want ja... niemand beseft hoe moeilijk hun job wel is, en het geweld, oh jee!!

We aanvaarden het trouwens ook niet dat soldaten zomaar hun lusten gaan botvieren op de burgerij, want die krijgen krijgsraad voor oorlogsmisdaden.

Opsluiten die handel, het is op zijn minst mishandeling met de dood tot gevolg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Inderdaad. U aan de verkeersrgels houden is niet zo moeilijk hoor. Je moet het maar eens proberen. Bekijk het als een uitdaging.
Geen zorgen, binnenkort wordt het ook voor u onmogelijk. Geld moet rollen, en liefst uit de zakken van de menigte natuurlijk, pakken we je niet op verkeersinbreuken, dan gaan we wel wat uitvinden... zoals GAS boetes, sneeuwballen gooien, winden laten, broodjes eten, noem maar op, op de bon ga je!!
goebezig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 00:46   #22
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goebezig Bekijk bericht
Het is een goede aanzet om een probleem op te werpen die al sinds de eerste flik zijn matrak kreeg bestaat...

Gewoon, van straat halen, opsluiten en laten afkoelen tot de dokter kan komen om hem een beetje te "kalmeren". Wat is daar mis mee? Je gaat toch niet beweren dat ze met z'n ZESSEN die EEN "bulldozer" niet in bedwang kunnen houden ofzo? Blijkbaar konden ze hem maar al te goed de baas, het feit dat hij dood is bewijst dat.
Hij moest een spuitje krijgen... Om dan eindelijk bij de dokter binnen te mogen want ze weigerden hem er al een paar keer...
Begrijpt u dat? Ze mochten hem niet binnenpakken want hij was te gevaarlijk, geeft wel een veeg teken dat er een reden was dat ze er met zes man binnenstapten.

U bent mss Rambo, Rocky en de terminator zelve en zou het wel alleen afkunnen maar daarom moeten die flikken nog geen risico lopen. Iemand die zo vol drugs zit kan raar uitpakken.

Citaat:
Ja en? Is dit een excuus om te moorden ofzo?

"Tjah sorry hoor, ik zag echt het kwade niet in het overhoop knallen van een winkel vol mensen, in mijn spelletjes thuis doe ik dat namelijk ook... wat is het probleem?"

Ja ok, daar nemen we dus geen genoegen mee, raar dat we dat wel doen als het over politiemensen gaat, want ja... niemand beseft hoe moeilijk hun job wel is, en het geweld, oh jee!!

We aanvaarden het trouwens ook niet dat soldaten zomaar hun lusten gaan botvieren op de burgerij, want die krijgen krijgsraad voor oorlogsmisdaden.
Maar we aanvaarden wel dat zware criminelen hier op alle mogelijke manieren en met steeds meer geweld de boel onveilig maken...Die arme sukkeltjes moeten met zachte hand opgepakt worden

Citaat:
Opsluiten die handel, het is op zijn minst mishandeling met de dood tot gevolg.
En de volgende flippende junk laat je dan ook maar ineens vrij rondwandelen???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 00:56   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
"Zeg dat je een makaak bent of ik sla harder"

een probleem dat al jaren gekend is, maar steeds weer de doofpot ingaat.

Ik pleit ervoor bij elke politieman en -vrouw standaard een camera mee te geven, zodat arrestanten eindelijk eens als mensen behandeld worden. Politiegeweld is al heel lang een verborgen zeer in dit land. Tijd om dat kwaad eens voorgoed de wereld uit te helpen.
Goed idee.
Wellicht zien de burgers dan ook eens waarom de politie in bepaalde wijken niet meer durven komen en wordt daar eindelijk iets aan gedaan.
Uiteraard zonder geweld te gebruiken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 01:40   #24
goebezig
Burger

Standaard

Citaat:
Hij moest een spuitje krijgen... Om dan eindelijk bij de dokter binnen te mogen want ze weigerden hem er al een paar keer...
Begrijpt u dat? Ze mochten hem niet binnenpakken want hij was te gevaarlijk, geeft wel een veeg teken dat er een reden was dat ze er met zes man binnenstapten.

U bent mss Rambo, Rocky en de terminator zelve en zou het wel alleen afkunnen maar daarom moeten die flikken nog geen risico lopen. Iemand die zo vol drugs zit kan raar uitpakken.
Dat junks gewelddadig en dus gevaarlijk kunnen zijn weet iedereen. Dat je beter niet alleen een gevaarlijke junk in bedwang kan proberen houden weet ook wel iedereen... Daar moeten we dus ook niet sarcastisch gaan over doen.

Dat ze met 6 gepantserde en getrainde agenten de cel zijn ingestapt hoor je mij dan ook niet over klagen, want zo zou ik het ook doen. Het is wat erna gebeurd is waar ik me op zijn zachts gezegd aan "erger"... eigenlijk vind ik het gewoon walgelijk. Dat het dan ook afgewimpeld wordt is zo mogelijk nog walgelijker.

Ik dacht ook dat ik een zeer angstig, naakt, en weerloos figuur gezien had net voor die in schroot werd gemept... niet echt de bulldozer waar jij over spreekt, ook al "was" die dat misschien op het toppunt van zijn roes.

Citaat:
Maar we aanvaarden wel dat zware criminelen hier op alle mogelijke manieren en met steeds meer geweld de boel onveilig maken...Die arme sukkeltjes moeten met zachte hand opgepakt worden
Dat aanvaarden we helemaal niet! Niet van straatjunks, niet van zware criminelen en nee, ook niet van BBT'ers. Wat andere mensen ervan denken maakt mijn rekening niet. Als de algemene consensus hier in België is dat we het allemaal zomaar moeten laten gebeuren, dan betreur ik dan diep.

Er is een verschil tussen een fluwelen handschoen en een bloederige executie. Uw drang om het gedrag van de BBT te excuseren terzijde, weet je dat zelf ook wel denk ik.

Citaat:
En de volgende flippende junk laat je dan ook maar ineens vrij rondwandelen???
Voor mij mag je flippen zoveel je wil, zolang je maar andere mensen in hun vrede laat, kun je dat niet, dan moet je maar even gaan afkoelen. Heb je dan een politie interventie nodig om af te koelen, dan is dat maar zo. Als ik een week later de lijkwagen zie passeren met uw lijk erin, dan stel ik mij toch vragen.

Als je dat niet kan begrijpen dan zeg je eigenlijk dat doodgeslagen worden een aanvaardbare sanctie is voor flippend junkgedrag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Goed idee.
Wellicht zien de burgers dan ook eens waarom de politie in bepaalde wijken niet meer durven komen en wordt daar eindelijk iets aan gedaan.
Uiteraard zonder geweld te gebruiken.
Ik betwijfel het... het zal eerder gebruikt worden als materiaal voor een nieuwe TV reeks, want zo wordt er nog wat aan verdient. Dergelijke oorden van verderf kennen we al langer dan vandaag, en daar is nog nooit "echt" iets aan gedaan. Er is gewoon geen geld uit te slaan, dus niemand geeft er wat om... tot het hun eigen straat bereikt.

Laatst gewijzigd door goebezig : 24 februari 2013 om 01:51.
goebezig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 03:12   #25
giserke
Banneling

Standaard

We gaan hier morgen uitgebreide commentaar posten over die reptielen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 12:19   #26
ZION
Banneling

Standaard

Onnodig geweld.Volledig akkoord.
Maar waarom wordt dat enkel uitgebreid getoond en becommentarieerd in duidingprogramma's wanneer een politiebeambte zich daar schuldig aan maakt?
Of is het zo ver dat we met onnodig geweld van goudzoekers en patsers geen probleem meer hebben?
Iemand?
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 13:15   #27
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Onnodig geweld.Volledig akkoord.
Maar waarom wordt dat enkel uitgebreid getoond en becommentarieerd in duidingprogramma's wanneer een politiebeambte zich daar schuldig aan maakt?
Of is het zo ver dat we met onnodig geweld van goudzoekers en patsers geen probleem meer hebben?
Iemand?
Nee, natuurlijk niet!
Maar ik heb die beelden op tv ook gezien, dat politiegeweld leek me buitensporig en fout, dat daar nog discussie over kan bestaan, nee toch?
Wanneer die mensen onvoldoende zijn opgeleid om iemand zonder onnodig geweld te bedwingen, en dat leek me toch, gezien het gemep op iemand die al volledig bedolven was onder maar liefst zes agenten, en dit de dood tot gevolg heeft van een persoon, zit er iets totaal mis.
Niet enkel bij die agenten, evengoed bij de dokter die gewoon dat spuitje gaf,mij lijkt dat een dokter in alle omstandigheden eerst de lichamelijke conditie van een patient hoort na te gaan, alvorens iets toe te dienen, en bovendien leek me die persoon op dat moment dat die agenten binnenvielen, geen gevaar voor zichzelf of anderen.
Het is niet omdat er buitensporig geweld bestaat door criminelen naar agenten, dat je daarmee dit even goedpraat, dat optreden van politie was totaal fout, en daardoor is die man overleden.

Natuurlijk zit hier een voorgeschiedenis aan waar je ook vragen bij kunt stellen, die man stond stijf van de speed, en niet voor de eerste keer wanneer ik het goed begrijp, waarom gebeurde er geen gedwongen opname voordat het weer eens zover was?

Waarom weigerde de psychiatrische instelling hem, toch niet de eerste patient die in een isolatiecel tot bedaren moet komen? Ook daar lijken fouten te zijn gemaakt, maar dat praat niet goed hoe deze man aan zijn einde kwam.Het zal je kind maar wezen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 13:19   #28
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goebezig Bekijk bericht
Geen zorgen, binnenkort wordt het ook voor u onmogelijk. Geld moet rollen, en liefst uit de zakken van de menigte natuurlijk, pakken we je niet op verkeersinbreuken, dan gaan we wel wat uitvinden... zoals GAS boetes, sneeuwballen gooien, winden laten, broodjes eten, noem maar op, op de bon ga je!!
Misschien wel maar laten we in de veronderstelling blijven dat 'in aanraking komen met de politie' een grotere sanctie impliceert dan een proces-verbaal in de brievenbus krijgen.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 15:16   #29
lohabra
Schepen

Standaard

Ik snap er gewoonweg geen sikkepit meer van. Een magistraat die een arts vordert, en hem opdraagt wat die moet doen: platspuiten. En ik die dacht dat een arts autonoom eerst een diagnose zou moeten stellen, en vervolgens (eventueel in overleg) zou beslissen welke behandeling of actie het meest op z'n plaats is. Maar neen, mevrouw de magistraat neemt eventjes een beslissing die een andere arts haar eerder al formeel weigerde, wegens te gevaarlijk want niet geweten w�*t en hoeveel die man precies ingenomen had. Zo'n bende rambo's die een weerloze, hulpbehoevende man verrot slaan, tot hij uiteindelijk overlijdt. Kijk gewoon naar de cel waarin hij uiteindelijk zat. Niks geen schade aan de cel, noch aan zichzelf. Die man moest volgens mij geholpen worden, ipv botweg behandeld als een crimineel. Een arts die dan slaafs een bevel tot platspuiten uitvoert. Voorafgaandelijk niks diagnose stelt, en zelfs nog geeneens doorheeft dat hij iemand een kalmeringsmiddel toedient die dan al overleden is. De parketmagistraat die later kennelijk bedrog pleegt met bewijsmateriaal, want ineens is er bij de bewijsstukken een PV met een �*ndere verklaring van haarentwege, en is haar oospronkelijke verklaring ribbedebie.

Sorry hoor, maar hier waren absoluut meer geschikte, meer humane oplossingen mogelijk geweest. In ieders belang.

Must be Belziek.

Laatst gewijzigd door lohabra : 24 februari 2013 om 15:20.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 16:41   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lohabra Bekijk bericht
Ik snap er gewoonweg geen sikkepit meer van. Een magistraat die een arts vordert, en hem opdraagt wat die moet doen: platspuiten. En ik die dacht dat een arts autonoom eerst een diagnose zou moeten stellen, en vervolgens (eventueel in overleg) zou beslissen welke behandeling of actie het meest op z'n plaats is. Maar neen, mevrouw de magistraat neemt eventjes een beslissing die een andere arts haar eerder al formeel weigerde, wegens te gevaarlijk want niet geweten w�*t en hoeveel die man precies ingenomen had. Zo'n bende rambo's die een weerloze, hulpbehoevende man verrot slaan, tot hij uiteindelijk overlijdt. Kijk gewoon naar de cel waarin hij uiteindelijk zat. Niks geen schade aan de cel, noch aan zichzelf. Die man moest volgens mij geholpen worden, ipv botweg behandeld als een crimineel. Een arts die dan slaafs een bevel tot platspuiten uitvoert. Voorafgaandelijk niks diagnose stelt, en zelfs nog geeneens doorheeft dat hij iemand een kalmeringsmiddel toedient die dan al overleden is. De parketmagistraat die later kennelijk bedrog pleegt met bewijsmateriaal, want ineens is er bij de bewijsstukken een PV met een �*ndere verklaring van haarentwege, en is haar oospronkelijke verklaring ribbedebie.

Sorry hoor, maar hier waren absoluut meer geschikte, meer humane oplossingen mogelijk geweest. In ieders belang.

Must be Belziek.
Ik meen begrepen te hebben dat het juist daar misgegaan was.
De artsen lieten het afweten en weigerden de man te behandelen.
Oud 24 februari 2013, 17:53   #31
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was het wel veilig voor die arts om die man te onderzoeken?
Oud 24 februari 2013, 18:01   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was het wel veilig voor die arts om die man te onderzoeken?
Waarschijnlijk niet, maar voor sommigen hier is dat blijkbaar geen probleem.
Zij hebben geen agressieve man gezien.
Oud 24 februari 2013, 18:09   #33
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Psychiatrische instellingen weigerden de man omdat hij te agressief was, wellicht door zijn amfetamineverslaving.

Je belandt niet naakt in een isoleercel als je een heilig boontje bent.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 18:24   #34
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Psychiatrische instellingen weigerden de man omdat hij te agressief was, wellicht door zijn amfetamineverslaving.

Je belandt niet naakt in een isoleercel als je een heilig boontje bent.
Ja maar daar gaat het toch niet over? Een psychiatrische afdeling zou de nodige vakkundigheid moeten hebben om met ook agresseive patienten, ongeacht of hun gedrag door een psychose of drugs veroorzaakt worden, om te gaan!
Dat lijkt me een van de kerntaken van psychatrie, die man weigeren was dus al fout. Hij had in een isoleercel gebracht kunnen worden, tot hij kalmer was. En ja, speedjunks die door het lint gaan zijn bloedlink, zeker weten, maar dat is totaal geen excuus om een naakte man die op dat moment al niet meer agressief was, zo te lijf te gaan dat hij er het leven bij inschiet.

Die man had gewoon, temeer omdat dit niet de eerste keer was dat hij door het lint ging, gedwongen moeten worden tot opname, dan had deze ellende vermeden kunnen worden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 18:24   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spagaat Bekijk bericht
Waarschijnlijk schijnt morgen de zon.
In dat geval moet men die mens paar uur laten uitrazen. Simpel, goedkoop en geen confrontatie nodig.
Toch jammer dat altijd de onbekwame mensen de job krijgen.
Ik zou mij eens gaan aanbieden, ze zitten daar ongetwijfeld op mensen van uw kaliber te wachten.
Oud 24 februari 2013, 18:40   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen hoor, die waren er aanwezig.
De (gewone) politie van Mortsel die er in slaagden ZONDER PROBLEMEN de man 2X toe over te brengen.

Volg anders even de draad op 'nationaal'.
Waarom hebben zij de klus dan niet geklaard ?
Oud 24 februari 2013, 18:47   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag het aan U.
Oud 24 februari 2013, 18:56   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Befehl, onderzoeksrechter
Waarom haalden ze er de onderzoeksrechter bij als ze hem toch in bedwang hadden?
Oud 24 februari 2013, 19:19   #39
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben ik je enige bron van informatie ofwa?

http://forum.politics.be/showthread....34#post6547734
Je weet het dus niet of je durft het gewoonweg niet zeggen?
Oud 24 februari 2013, 19:30   #40
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik durf niet.
Help me Manta, ik ben zo bang.
Best te begrijpen want die onderzoeksrechter zal wel een goede reden hebben hé.
En wat is het probleem dan spagaatje? Is het omdat die reden iets te maken heeft met het niet zo braaf en stil zijn van die persoon? Dat u wel zou moeten toegeven dat er wel eens een goeie reden zou zijn dat die onderzoeksrechter die opdracht gaf? Dat het medisch personeel ook een probleem had met het niet zo kalm zijn van die persoon?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be