Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2013, 18:21   #21
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

[IMG ]http://www.guillotine.dk/Media/Ram3D1870back.gif[/IMG]
PVDA is duidelijk over zijn hoogtepunt en vanaf nu gaat het holderdebolder de berg af. Zo gaat dat nu eenmaal met populistische partijtjes die rond één man (Peter Mertens) gebouwd zijn.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 18:22   #22
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Ik had gehoopt eens een draadje zonder de drie letters NVA of BDW te kunnen openen.
Daarom dacht ik met de toch al zo verwaarloosde PVDA een afwisseling gevonden te hebben.
Nee dus.
Het heeft niet lang geduurd of iemand vind wel een link naar Bart.
Proficiat.
De planeten draaien nu eenmaal rond de zon. Er is geen redenen dat nog proberen te ontkennen.
Oud 25 februari 2013, 18:23   #23
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zou Bart zich niet wat inspannen om hem binnen te halen om het bijeengeraapt zootje van overlopers wat te verstevigen of heeft hij misschien schrik dat hij de doodstraf gaat eisen voor zakkenvullers.

Ik mag dat eeuwige rebelse in hem wel.
Wie vraagt er de doodstraf voor de ACW-bonzen?
Oud 25 februari 2013, 22:27   #24
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hosteaux is een sociaal voelende volksmens met het hart op de tong.
Als stemmentrekker worden je ideeën door "fijnbesnaarde" en al dan niet "pseudo" linkse intellectuelen als PJanssen en Peter Mertens hoogstens geduld .....tot na de verkiezingen.
Dan moet je je mond houden.
Hosteaux is nu al voor de zoveelste keer tegen de linkse muur gelopen en moet nu weer 6 jaar tot de volgende verkiezingen wachten .... of zien we hem tegen mei 2014 al terug ?
Logisch toch. De PVDA is sinds haar oprichting een partij van en voor linkse blanken uit de hogere middenklasse, ook al hebben ze nu in Antwerpen wat allochtoon kiesvee kunnen binnenhalen. Een echte arbeider die vertolkt wat er onder de lagere klassen leeft past daar dus absoluut niet bij. En dan krijg je dit. Met Abou Jahjah was het eigenlijk iets soortgelijks.

Maar eigenlijk is het een beetje vreemd dat de PVDA tegen de doodstraf is. Dat zal wellicht enkel in de context van kapitalistische staten zijn. Want de grote helden Stalin en Mao hadden er geen enkel probleem mee om (echte en vooral vermeende) 'vijanden van de revolutie' op die manier uit de weg te ruimen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 00:48   #25
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Vreemd is nu wel dat buiten een non-bericht van subocaj, er niemand van de PVDA-forumvertegenwoordigers op deze uitsluiting van een "kameraad" reageert.
Waar zijn Kallikles, Lampedeir, suqar_7loe, Tommm,enz , die anders zo frenetisch uit de hoek kunnen komen als het gaat om de vrije meningsuiting te verdedigen ... als het weliswaar om andere partijen gaat?
Iedereen herinnert nog hun verontwaardiging bij b.v. de verwijdering van ene dope-dame Geybels.
Vreemd en ongewoon die stilte nu.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 01:27   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Een intelligent communist als Tomm hier op dit forum is ook voor doodstraf. Laat dat een discussiepunt zijn onder communisten, maar geen breekpunt, zou ik denken.

Ik ben zelf geen voorstander van doodstraf.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 februari 2013 om 01:34.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 01:31   #27
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd is nu wel dat buiten een non-bericht van subocaj, er niemand van de PVDA-forumvertegenwoordigers op deze uitsluiting van een "kameraad" reageert.
Daar hoor ik niet bij voor alle duidelijkheid.

Website
Oud 26 februari 2013, 01:35   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Maar eigenlijk is het een beetje vreemd dat de PVDA tegen de doodstraf is. Dat zal wellicht enkel in de context van kapitalistische staten zijn. Want de grote helden Stalin en Mao hadden er geen enkel probleem mee om (echte en vooral vermeende) 'vijanden van de revolutie' op die manier uit de weg te ruimen.
En zijt gij tegen doodstraf? Ik wil gewoon weten wie er het meest op Mao gelijkt, de partij of haar criticus.

Website
Oud 26 februari 2013, 02:08   #29
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En zijt gij tegen doodstraf?
Ja.
Oud 26 februari 2013, 07:23   #30
BonBon
Banneling

Standaard

De discussie over de doodstraf in België is hoogstens een elitaire denkproef in het salon, die komt hier toch nooit terug.

Relevante discussies zijn nog
- euthanasie bij kinderen en geesteszieken
- doden bij geweld door politie en slachtoffer
- doden bij militaire acties in het buitenland
- Belgen die strijden in buitenlandse groeperingen
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 07:41   #31
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Logisch toch. De PVDA is sinds haar oprichting een partij van en voor linkse blanken uit de hogere middenklasse, ook al hebben ze nu in Antwerpen wat allochtoon kiesvee kunnen binnenhalen. Een echte arbeider die vertolkt wat er onder de lagere klassen leeft past daar dus absoluut niet bij. En dan krijg je dit. Met Abou Jahjah was het eigenlijk iets soortgelijks.

Jouw grote voorbeelden uit Amerika kennen er ook wel wat van. Ze hebben er zelfs geen moeite mee om geestelijk gestoorde minderjarigen uit de weg te ruimen.
Ze schrikken er zelfs niet voor terug om enkele oorlogen op te starten onder het mom van democratie brengen, terwijl ze bedoelen, we pikken je grondstoffen.
En wie heeft de meeste blanken uit de "hogere" middenklasse onder zijn kiesvee?
Wie is een "echte" arbeider? Volgens jou blijkbaar alleen blanke Vlamingen, die te laf zijn om hun eigen belangen te verdedigen en liefst kruipen voor hun bazen?
Het goede voorbeeld hebben jullie met zijn spreuk: IK BEN DE SLAAF VAN VOKA.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 07:51   #32
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wie vraagt er de doodstraf voor de ACW-bonzen?
De doodstraf is nergens voor nodig, maar diegenen die zich verrijkt hebben op kosten van anderen, alles afnemen en bestraffen zou al een goed begin zijn.
Dat doen ze met andere misdadigers ook.
Tenminste als ze niet een wettelijke constructie opgezet hebben.
Wettelijke constructies die ze zelf gemaakt hebben en die meestal betrekking hebben op hun eigen witte boord criminaliteit.
Zoals belastingontwijking is geen belastingontduiking.
Oud 26 februari 2013, 08:08   #33
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Jouw grote voorbeelden uit Amerika kennen er ook wel wat van. Ze hebben er zelfs geen moeite mee om geestelijk gestoorde minderjarigen uit de weg te ruimen.
Ze schrikken er zelfs niet voor terug om enkele oorlogen op te starten onder het mom van democratie brengen, terwijl ze bedoelen, we pikken je grondstoffen.
En wie heeft de meeste blanken uit de "hogere" middenklasse onder zijn kiesvee?
Wie is een "echte" arbeider? Volgens jou blijkbaar alleen blanke Vlamingen, die te laf zijn om hun eigen belangen te verdedigen en liefst kruipen voor hun bazen?
Het goede voorbeeld hebben jullie met zijn spreuk: IK BEN DE SLAAF VAN VOKA.
Oei, aan het geraaskal gezien heb ik blijkbaar toch een gevoelige snaar geraakt. Ik wist niet dat ik zoveel hield van Amerika, Voka en 'blanke Vlamingen'. Gelukkig ben jij er nog om te beslissen hoe ik denk.
Oud 26 februari 2013, 08:25   #34
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
PVDA is duidelijk over zijn hoogtepunt en vanaf nu gaat het holderdebolder de berg af. Zo gaat dat nu eenmaal met populistische partijtjes die rond één man (Peter Mertens) gebouwd zijn.
Toch mooi dat Bartje dit gekopieerd heeft.
Er is dus nog hoop.
Oud 26 februari 2013, 08:33   #35
subocaj

Standaard

Citaat:
Oei, aan het geraaskal gezien heb ik blijkbaar toch een gevoelige snaar geraakt. Ik wist niet dat ik zoveel hield van Amerika, Voka en 'blanke Vlamingen'. Gelukkig ben jij er nog om te beslissen hoe ik denk.
Ik doe net zoals jij, ik antwoord op jouw vermoedens met mijn vermoedens.

En aan het geraaskal te zien en jouw antwoord zijn we minstens met 2.
Oud 26 februari 2013, 08:48   #36
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Ik doe net zoals jij, ik antwoord op jouw vermoedens met mijn vermoedens.

En aan het geraaskal te zien en jouw antwoord zijn we minstens met 2.
'Vermoedens' zijn niet nodig wanneer men het zelfs niet tracht te verbergen. Wijlen Ludo Martens is de auteur van een negationistisch boek met als titel Een andere kijk op Stalin. Geschreven in 2003.

Kijk, ik zeg niet dat iedere PVDA'er een ultra-orthodoxe communist zonder enig ethisch besef is. Ik ken zelf mensen die voor die partij hebben gestemd. Maar de harde kern bestaat nog steeds uit walgelijke dogmatici die de gruwelijkste misdaden goedpraten. Achter die leuke populistische slogans zitten de goelags, de Holodomor en de Grote Sprong Voorwaarts. Dat zijn regimes die ze letterlijk, openlijk en zonder schaamte verdedigen. Om dat soort mensen gaat het, en dat mogen we nooit uit het oog verliezen, hoe onbetekenend ze momenteel ook zijn.
Oud 26 februari 2013, 09:00   #37
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

In alle partijen zou iemand, die publiekelijk een standpunt inneemt dat indruist tegen de partijlijn, door die partij aangepakt worden. Een eigen mening mag in beperkte mate.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 09:02   #38
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
In alle partijen zou iemand, die publiekelijk een standpunt inneemt dat indruist tegen de partijlijn, door die partij aangepakt worden. Een eigen mening mag in beperkte mate.
Dat klopt eigenlijk wel. Ik vind het niet vreemd dat hij uit de partij wordt gezet. Maar het toont wel de enorme kloof aan tussen de 'revolutionaire voorhoede' en de mensen in wiens naam ze spreken.
Oud 26 februari 2013, 09:17   #39
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De doodstraf is nergens voor nodig, maar diegenen die zich verrijkt hebben op kosten van anderen, alles afnemen en bestraffen zou al een goed begin zijn.
Dat doen ze met andere misdadigers ook.
Tenminste als ze niet een wettelijke constructie opgezet hebben.
Wettelijke constructies die ze zelf gemaakt hebben en die meestal betrekking hebben op hun eigen witte boord criminaliteit.
Zoals belastingontwijking is geen belastingontduiking.
Het is inderdaad een feit dat de witteboordcriminelen van het ACW via hun zetbazen in de regering de wetgeving naar hun hand kunnen zetten. Dan worden risicovolle beleggingen in een gokkantoor plots spaarboekjes met staatsgarantie, na het faillissement weliswaar. Immorele zelfbediening noemen ze dat. Zo zullen ze ook de onterechte DBI-aftrekken wel geregulariseerd krijgen via een wetgevingetje met terugwerkende kracht.
Oud 26 februari 2013, 09:18   #40
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hebben ze geprobeerd bij de Ø-VLD
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be