![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie ook: gezondheid
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men onderschat vaak wat een smerig goedje turf wel is. Turf als brandstof was tot vrij recent nog gebruikelijk in sommige streken. Echter een huis verwarmen met turf is erger dan kettingroken...
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Luchtvervuiling gaat trouwens veel verder dan de longen alleen; alle ingewanden worden erdoor aangetast en logischerwijze heeft een roker bijvoorbeeld veel meer kans tal van andere kankers. Net zoals een alcoholicus ook een sterk verhoogde kans op een aantal specifieke kankers heeft zoals keelkanker en verhoogde kans op andere kankers heeft. Beide hebben gemeen dat ze rechtstreeks in het lichaam terecht komen via het ademhalingstelsel / spijsverteringsstelsel en ze van daaruit aldus andere organen kunnen aantasten. Vandaar het belang van gezonde lucht en gezonde voeding. Het feit dat mensen nu langer leven dan vroeger heeft in de eerste plaats te maken met de betere voeding, de toegenomen hygiëne, de betere leefomstandigheden en vooral ook de moderne gezondheidszorg. Daarmee wil ik overigens niet gezegd hebben dat kanker niet op natuurlijke wijze kan onstaan; in de vrije natuur kan je bv ook aan radioactieve straling blootgesteld worden die kanker kan veroorzaken. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 5 maart 2013 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Start moren uw auto eens en ga vervolgens eens achter uw uitlaat hangen en adem een paar keer diep in en uit. Kwestie van eens effectief te ervaren waarover men spreekt. Kijk dan eens rond u op de baan en maak de optelsom van al dat verkeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Nee, ze vielen dood terwijl ze op het land zichzelf kapot werkten, gingen kapot aan aandoeningen zoals de Spaanse griep, TBC, ....meestal bereikten ze inderdaad geen erg hoge leeftijd, vooral niet als ze in de fabrieken werkten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het juist door de fabrieken beter beginnen gaan is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Leef jij in de overtuiging dat kanker tenzij onder uitzonderlijke omstandigheden niet op natuurlijke wijze ontstaat? Begrijp ik dat goed?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een minimalisering alweer, niet te geloven. Walgelijk eigenlijk.
"Men schat" dat tegen 2050 het aantal doden door giftig fijnstof (ultafijne partikels) verdrievoudigt tov 2000. Het wordt wslk de grootste doodsveroorzaker door "milieuvervuiling" (de Dalys van een Vlaamse studie -andere topic -bevestigen dat "fijnstof" nu al 20 maal risicorijker is als passief meeroken door tabakomgevingsrook) Dit vooral door verbranding van fossiele brandstoffen, de ene giftiger als de andere. Dat roetfiltergedoe helpt immers niets, hoe moderner de verbrandingsmotor hoe fijner de deeltjes die zich verder verspreiden (1000-den kms ) en natuurlijk dieper indringen. Neushaartjes zijn al lang niet meer voldoende, af en toe hoesten en niezen helpt mss wel... vb. referte OECD, redelijk recent: Citaat:
Studies hebben bewezen dat een black smoke diesel met "vlokken zwarte deeltjes en uitlaatgassen" niet persé schadelijker is als een redelijk recente euro 4 diesel met roetfilter. Euronorm 5 en 6 spreekt men wel van 10 tot de 11e macht aantal deeltjes (Patikelnumbers) maar dat zegt hoegenaamd niets als men ze niet degelijk gaat of kan monitoren. Hier en daar een stad die wat moeite doet schrijft TAZ, maar 4 steden in Duitsland... UFP is grootte PM 0,1 hé. Roetfilters zijn afgstemd op PM 10... ![]() Fabel roetfilter... En dat zeuren dat het maar heel oude mensen zijn die vroegtijdig sterven is nog walgelijker, want ik wil de evolutie van luchtwegaandoeningen en allerhande niet kennen van kinderen... astmapatienten onder 20 jaar bvb... Citaat:
![]() Citaat:
En zoals ik al zei naast vooral de auto is er nog een potentieell het aantal PM en UFP te verminderen (vrachwagens, bussen , schepen , verwarming op diesel en ... enz... ) uiteraard hechten die UFP zich aan zowat alles wat rondvliegt.... Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 maart 2013 om 00:18. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() Ik denk te weten naderhand dat veel van de oorzaken te wijten zijn aan een zielige intellectuele staat en prestatie van het oplossen.
Ik denk aan hoe ik sectors en producties en handel, dikwijls 'switch' in mijn studies. Door de nee van deze markten en situaties in een brede ja te veranderen binnen de sector en gebruikers. Denk aan 'dezelfde winst' en 'duurzame business vooruitzichten voor langere termijn dan boecht', een nieuw gezond product(ie) dikwijls als alternatief, simpeler best gewoon de plaats inneemt bij de betrokken bedrijven en markt. Gewoonlijk blijken aanslepende dossiers meer talent en ambitie en praktische vaardigheid nodig te hebben en dat potentieel ook hebben, wat ik zie als evenwichtige omschrijvingen en grootser. , ik bedenk nu ook even dat 'enkele bepaalde' eigenschappen kunnen verzekeren van nageslacht ook belangrijk is, maar ook stamcellen onderzoek gekoppeld aan (de nu nog kwestie) genen analyse. Ik geloof dat er iets zal gemaakt worden dat de cellen van ons lichaam sereen en betrouwbaar zal kunnen maken, door één keer toe te dienen zelfs. Ik heb trouwens een idee voor een fonds voor lange of minder financiële geneeskundige onderzoeken misschien wel interessant en op hun best maken. Maar ik weet niet of mijn model zou werken. Ik las het net en ik heb bedenkingen, maar het is een schoon idee. Het is om een fonds te maken voor lange, dure en de eerder niet financiële geneeskundige onderzoeken te bekostigen zonder noemenswaardig financieel belang. Niet kapitalistisch maar sociaal. De interessante onderzoeksplannen kunnen fondsen krijgen. Het fonds haar kapitaal komt in mijn studie van kleine belasting (bijvoorbeeld 0,05%) op medische producten en diensten, en producten dat de gezondheid geen goed doen zoals snacks en dranken, heel miniem en dus niet belangwekkend. Anderzijds door (beperkt toegelaten) kleine zekere investering opties voor armere gezinnen en personen, in commerciëlere (lange dure moeilijke of omslachtige) onderzoeken. Wel iedereen weet dat onderzoek maar een heel klein deeltje kost van de markt beloftevolle resultaten/toepassingen hun omzet zullen zijn, dus kunnen de investerende armere personen bijvoorbeeld 50% winst maken op hun investering, exclusief. Dus 250Euro wordt een jaar later 500 Euro, that's it. Weet U, er is geld en er is potentieel en omzet prospect, het moet enkel met verschillende globale humanitaire projecten op de humanitaire problemen hun best toegepast worden om geldige onderzoeken en veldwerken te bekostigen dat nu nog moeilijk in de markt liggen. Laatst gewijzigd door D.J.G. : 9 maart 2013 om 16:32. Reden: Iets vergeten |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NL is dichtbevolkter heeft meer inwoners, meer industrie, en wat minder groen imho, Wallonië is namelijk groter als Vlaanderen. Het aandeel (kosten luchtvervuiling) van alle personenwagens zou in NL 30 % zijn van alle verkeer (zonder vliegverkeer en zeescheepvaart), ik heb geen reden om aan die studiecijfers te twijfelen of überhaupt te weerleggen. Dat een gemiddelde dieselpw in de praktijk 50-100 maal meer roetdeeltjes (PM) en 4-8 maal meer NOx (waaronder NO2) uitstoot als de gemiddelde benzinepw is een feit. Trek zelf je conclusies adhv deze context: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 maart 2013 om 21:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De cijfers van deze NL-voertuigen kan je wslk op CBS.nl terugvinden en uitrekenen. ![]() Citaat:
Maar het lijk me niet meer als logisch dat BE het desondank slechter doet als NL omwille van de vele dieselpersonenwagens die liefst 77 % van alle personenwagenkms afleggen, en dit al in 2010, zal nu wel > 80 % zijn. De link van lne.be maakt dat toch duidelijk tussen de regels. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 maart 2013 om 22:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een statistiekje BE-NL:
NL heeft zowat logische bijna 60 % meer binnenlands personenkms dan Belgie: Citaat:
Echter qua binnenlands vrachtverkeer op de weg heeft BE meer Tonnage-kms ~ 25 % meer ! Hopla...: Citaat:
Zijn die NL nu zo slim of de Belgen zo dom qua mobiliteit en milieu ? ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 maart 2013 om 23:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ten noorden van de lijn Amsterdam, Apeldoorn, Enschede is Nederland leeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Er kan maar één conclusie zijn: het aandeel dieselpersonenwagens doet niet ter zake, het is niet van belang. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Zeur, zeur, zaag, zaag, zever, zever, en dan nog een paar overdrijvingen en hele en halve leugens door de saus en hop! De wereld is weer hopeloos om zeep...
Zeg, stelletje onheilsprofeten... Indien we de wagens, in plaats van af te schaffen, nu eens proper zouden maken? Wat we wel degelijk kunnen en wat twintig jaar geleden al een feit had kunnen zijn indien er wat meer druk op de ketel gelegd zou zijn? Momenteel komen de meeste vorderingen op dat gebied nog altijd van vrije concurrentie. Van overheidsdruk is nog altijd geen sprake. Indien we nu eens zouden zeggen, heren producenten, binnen tien jaar mag hier geen enkele wagen meer verkocht worden die niet proper is, punt uit... Hoe vlug zou het dan gaan denk je? Je kan natuurlijk ook vanuit je comfortabele stoel achter je PC'tje hele en halve leugens blijven verspreiden en jezelf tot held van de natie verheffen (in je eigen ogen althans), maar ik denk dat de mensheid meer baat heeft bij gezond boerenverstand en het effectief toepassen van nieuwe technologieën. ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je dat een producent die een propere wagen kan aanbieden een reden zou hebben om dat niet te doen? Nee, dan hadden ze immers een concurrentieel voordeel. Dat die er niet is, heeft er gewoonweg mee te maken dat hij niet bestaat. Daar gaat geen enkele wet iets aan veranderen. Laatst gewijzigd door Stingray : 16 maart 2013 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wetgeving kan daar wel degelijk een verschil maken. Al zou ik die wetgeving dan liefst zien in de vorm van hoge CO2-belasting of brandstofaccijnzen, dan in een dwingende richtlijn voor of tegen die of deze technologie. |
|
![]() |
![]() |