Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2013, 19:16   #21
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dit jaar hebben ze toch ook een schuld? Opzettelijk gemaakt omdat ze anders weeral afgeroomd worden door de federale, het is een eerste stap in het droogleggen van de federale regering.

Denk ik hè, zoals ik het verstaan heb kunnen we na 2014 de Walen grotendeels droogleggen om zo een splitsing te forceren. Dat die splitsing er komt is een zekerheid maar hoe het technisch moet weet ik eigenlijk niet.

Je hebt het dus duidelijk niet zo goed verstaan
En splitsen een zekerheid ? jaja... we horen die zever al twintig jaar.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 19:21   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Je hebt het dus duidelijk niet zo goed verstaan
En splitsen een zekerheid ? jaja... we horen die zever al twintig jaar.
Zo is het Peter, België zal eeuwig blijven bestaan.

Alhoewel, ik herinner me de tijd nog dat de USSR, Joegoslavië en Tsjecho-Slowakije ook eeuwig gingen blijven bestaan.
Oud 3 maart 2013, 19:50   #23
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Strak plan, zo'n splitsing.
Hey, ik voer 'm niet uit hé. Er zijn waarschijnlijk honderden manieren om te splitsen maar ik weet ook niet welke de beste is.

Dat het zal gebeuren is zeker, als binnenkort de geldstroom naar Wallonië wat begint te haperen is dat genoeg om het land in chaos te brengen, ons sociaal systeem zal sowieso instorten en dan is de splitsing maar een formaliteit meer. Wallonië is even erg als Griekenland alleen duurt het al veel langer, binnenkort kunnen we ze niet meer onderhouden zelfs al zouden we willen. De verhoogde belastingen brengt net minder op, dan weet je het wel.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 19:52   #24
BonBon
Banneling

Standaard

Ik ken een ceo in het bankwezen en die heeft weet van een Europese studie die de zaak heeft bekeken en hun conclusie was dat Vlaanderen zich geen Wallonië meer kan veroorloven. Bewijzen heb ik natuurlijk niet maar ik zie niet in waarom die zou liegen hierover.

Laatst gewijzigd door BonBon : 3 maart 2013 om 19:55.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 21:06   #25
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken een ceo in het bankwezen en die heeft weet van een Europese studie die de zaak heeft bekeken en hun conclusie was dat Vlaanderen zich geen Wallonië meer kan veroorloven. Bewijzen heb ik natuurlijk niet maar ik zie niet in waarom die zou liegen hierover.
Baas van Belfius...
Oud 3 maart 2013, 21:12   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De CD&V behoort tot de oude, anti-Belgische politieke garde. Jullie weten nog niet eens wie jullie tegenstanders zijn; de ondergang van de CD&V is de ondergang van het hatelijke taalfederalisme.
Anti-Belgisch?

Dan toch de ACW-vleugel zeker niet. En die domineert binnen de CD&V nu meer dan ooit!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 21:55   #27
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht

Inzicht in de werking van de belgische politiek is duidelijk één van de belangrijkste redenen waarom BUB nooit iets zal voorstellen.
Of hij moet gewoon zijn pilletjes nemen... BTW, Smet heeft zelf Fortis in de problemen gebracht toen ze haar voorhuwelijks sparen afkocht.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 21:58   #28
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mietsmet
"De enige fout die het ACW heeft gemaakt, is dat ze op een bepaald moment van een coöperatieve structuur zijn overgegaan naar de haute finance, en dat is hun rol niet",
Miet Smet slaagde er in 1997 in om als minister van arbeid het EIB 200 Miljoen Euro afhandig te maken die via het Gemeentekrediet (later in Dexia hernoemd) in de vorm van goedkope leningen naar allerhande 'sociale' projecten van het ACW en het katholiek onderwijs werden gekanaliseerd. Echt een voorbeeld van ethisch handelen, die madam.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 22:51   #29
giserke
Banneling

Standaard

Waarom vragen ze eigenlijk nog de mening van Miet Smet?
Je kunt toch net zo goed de mening van cafégangers gaan vragen?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 23:07   #30
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

gewoon omdat ze iedereen eens op het podium willen voor eens te bashen op de NVA,ze geraken ver rond nu ze een verlopen trien moeten opvoeren!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2013, 08:57   #31
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het ACW heeft blijkbaar niet geleerd uit zijn fouten. Ze kiezen er opnieuw voor haute finance door in te schrijven op de perpetuals. Deze behoren tot de meest riskante vormen van kapitaalinvesteringen.
Dat risico lijkt me wel mee te vallen. De facto is het een eeuwigdurende staatslening, aan een veel hogere rente dan een staatslening.

... tenzij natuurlijk de staat failliet gaat of niet meer bestaat. Maar in dat geval is die perpetual niet hun grootste probleem.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2013, 09:01   #32
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Waarom vragen ze eigenlijk nog de mening van Miet Smet?
Ze wouden het eerst aan Eyskens vragen, maar ze hadden de startkabels vergeten.
Oud 4 maart 2013, 09:03   #33
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
... tenzij natuurlijk de staat failliet gaat of niet meer bestaat. Maar in dat geval is die perpetual niet hun grootste probleem.
Als je aan een lantaarnpaal bengelt is je ROI inderdaad niet het eerste van je zorgen.
Oud 4 maart 2013, 09:41   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat getuigen van een natuurlijke schoonheid:

een oude bomma (acw-tsjeef Smet) die haar kleinkindjes (financien van het acw) beschermt gelijk een leeuwin ...

(en wie zich afvraagt waarom ze op tv of radio mag komen: ze haalt er stemmen mee binnen voor haar partij, van de vele oude bejaarde kiezers ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2013, 10:05   #35
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Logisch ook dat ze daar respect voor tonen en laat het schijnheilig er maar vanaf, die ACW vrijwilligers zijn het Belgische profitariaat kotsbeu en stemmen grotendeels voor de N-VA.
Wat er schijnheilig aan is dat die N-VA wel wenst dat de overheid blijft staan voor de Arco vennoten. De vrijwilligers van het ACW zijn veelal ook vennoot in Arco.

Het is echter door die borgstelling van particuliere vennoten dat de druk op het ACW wordt afgenomen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2013, 10:07   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Veel geforceer is er niet nodig, belgië houdt gewoon vanzelf op te bestaan, tenzij de pot lijm van BUB en Viveladinges op tijd klaar is.

Enkel Brussel nog en we zijn er
Van mij hoef je niets te verwachten. Ik spreek niet in naam van BUB maar ik heb daar nog geen politiek talent opgemerkt met het potentieel om een politieke partij uit te bouwen die meetelt.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 4 maart 2013, 10:09   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo is het Peter, België zal eeuwig blijven bestaan.

Alhoewel, ik herinner me de tijd nog dat de USSR, Joegoslavië en Tsjecho-Slowakije ook eeuwig gingen blijven bestaan.
Bron ?

Oud 4 maart 2013, 10:13   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat risico lijkt me wel mee te vallen. De facto is het een eeuwigdurende staatslening, aan een veel hogere rente dan een staatslening.

De OLO's op 30 jaar noteren momenteel aan 3.17%. Het ACW had veel beter dat gekozen als belegging. Dit zijn veilige staatsleningen.

Voor alle duidelijkheid de overheden staan niet meer borg voor perpetuals. In Nederland gaan de perpetuals van SNS Reaal nu over de OTC toog aan enkele centen per 1000 € nominale waarde.

Oud 4 maart 2013, 10:14   #39
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat beweert die CEO over Brussel ?

Oud 4 maart 2013, 10:17   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Miet Smet slaagde er in 1997 in om als minister van arbeid het EIB 200 Miljoen Euro afhandig te maken die via het Gemeentekrediet (later in Dexia hernoemd) in de vorm van goedkope leningen naar allerhande 'sociale' projecten van het ACW en het katholiek onderwijs werden gekanaliseerd. Echt een voorbeeld van ethisch handelen, die madam.
Wat is daar juist onethisch aan ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be