![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() ne maat had vroeger ook een digitale effectenbak (geen zo'n goedkoop appje zoals gij ier mee pronkt). We hebben dat ding na een tijd buitengesmeten en terug overgeschakeld op analoge pedalen.
Net zoals de discussie met vinyl: analoog is het enige juiste geluidssignaal, omdat het niet gesampeld werd. En om te componeren heb je al die elektronicashit niet nodig hoor. Ken uw instrument goed en dat doe je gewoon in je hoofd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter? of? ![]() Sfeerbeeld: The Mull of Kintyre Leider van de piperband voor de aanvang van het liedje. Heren, blaas Uw zak op!
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 maart 2013 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: Leer uw akkoorden is pakken zoals het moet, anders ga je zelfs als je je leven lang blijft spelen, blijven prutsen. Het is een beetje zoals met drie vingers spelen, zonder de pink, de luiwammes methode, die achterstand op je pink loop je nooit of nooit meer in.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 maart 2013 om 14:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wanneer ze van die overdreven overdrive en distortionpedalen gaan gebruiken om een muur van lawaai op te trekken, dan geef ik u wel gelijk. edit: of een stempedaal! Mannekes, hoeveel keer ik geen jonge kerels met hun bandje zie spelen, allemaal grote bakken van versterkers en 27 pedalen aan hun voeten, maar géén stempedaal. Die kerels klinken dan meestal zo vals als een kat. Meestal maak ik dan achteraf zo'n schampere opmerking als "twas niet slecht, maar dit jaar toch een stempedaal vragen aan sinterklaas" Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 6 maart 2013 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb er ook wel lang over gedaan om mijn vingers zodanig geplooid kon krijgen dat ik de A kon pakken.
Barré haat ik. Gebruik ik zo weinig mogelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste keer dat ik ging luisteren naar een repetitie van een van die bandjes waar mijn zoon bij speelde leerde ik weer iets nieuw. Een van de gitaristen speelde een solo die zo slecht klonk dat ik begon te vrezen dat hij het speciaal deed. Ik vroeg hem naderhand naar die solo, wat hij daar precies speelde. Je moet weten, de rest van de band speelde een bleus progressie in La mineur, en de gitarist bleek te soleren in een majeur toonladder. Toen ik hem daarop wees, dat hij over een mineur progressie aan het soleren was in een majeur toonladder zei hij, dat klopt, het is een majeur toonladder die ik gevonden heb op het net. Die mannen kennen echt geen mineur akkoord van een majeur akkoord, ga daar mee naar den oorlog. Die begrijpen zelfs niet wat het betekend van "in toon" te spelen. Ik vroeg hem, hoor je dan niet dat het op geen zak trekt, dat die noten niet samenklinken? Hij dacht dat met te oefenen het beter zou gaan na verloop van tijd... ...
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp dat allemaal niet. Duizend keer opnieuw roep ik, "leer uw muziektheorie!" Uw spelen zal ook duizend keer beter worden.
Gewoon zelfs het principe begrijpen achter de majeur toonladder en de relatief mineur daarop. Hoe die toonladders in elkaar zitten, de halve en hele toon afstanden, welke tonen er in uw akkoorden zitten en samenklinken en hoe die tonen klinken over uw akkoorden. Als je het principe begrijpt in één toonladder begrijp je het principe in alle mogelijke toonladders in de wereld.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou je akkoorden moeten pakken 'zoals het moet' als er andere manieren zijn waar je je beter bij voelt? Het is dankzij gitaristen die net niet speelden 'zoals het moet' dat muziek kan evolueren en dat er nieuwe en persoonlijke dingen ontstaan. Ik denk bv aan Django Reinhardt, Chuck Berry, Jimi Hendrix... Wees blij dat er nooit iemand tegen hen heeft gezegd dat ze moesten stoppen met die aardigheidjes en dringend moesten gaan spelen 'zoals het hoort'.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mijn ervaring leert me dat wanneer je beginnende gitaristen direct om de oren begint te slaan met allerlei theorieen ze het sneller zullen opgeven dan wanneer je hen eerst wat liedjes leert. Als je ze daarna wat muziektheorie gaat bijbrengen lukt dat veel beter. Vandaar dat ik altijd aanraad: begin met vingeroefeningen en enkele akkoorden. Want je kan je muziektheorie zo goed kennen als je wil; voor een beginnende gitarist zijn vingeroefeningen zeker zo belangrijk. De theorie kan er later altijd nog bij gehaald worden. Laat de mensen eerst plezier beleven aan hun instrument. Als blijkt dat ze er ook daadwerkelijk plezier in hebben gaan de meesten na verloop van tijd zelf wel op zoek naar de theorie achter hun gejengel.
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan toch niet zeggen, "jaja vriend, pak uw akkoorden maar met ene vinger."
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://lordonly.net/images/john/doub...se%20body1.jpg http://lordonly.net/Images/John/jtdblneck1.jpg http://i874.photobucket.com/albums/a...048_489578.jpg ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 7 maart 2013 om 07:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ken alleen maar beuknoten , bv: http://www.youtube.com/watch?v=8qI8Sa9tOo8 ![]() http://www.youtube.com/watch?v=6DnHc-6LWhY ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 7 maart 2013 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben nogal slecht in dingen doen "omdat het nu eenmaal zo moet" |
|
![]() |
![]() |