![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mag een kind over zijn leven zelf beslissen , aangaande medisch ?? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 63,64% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
hangt ervan af |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Leonard is ondertussen een rode doek geworden voor velen die zich atheïst noemen. Grotendeels ten onrechte volgens mij.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf welke leeftijd is een kind eigenlijk voldoende rijp om een gefundeerd oordeel te kunnen vellen over de keuze tussen euthanasie of palliatieve zorg? Dit valt niet zomaar te beantwoorden. Elk antwoord wordt geconfronteerd met het niet te ontkennen feit dat ook op dat vlak het ene kind vroeger rijp en intelligenter is dan het andere. Overigens, wordt een kind (en eigenlijk evenzeer een volwassene hoor) in die omstandigheden niet al te zeer gevoelsmatig beïnvloed door de stress van het ogenblik. M.a.w. wordt wel steeds een rationele keuze gemaakt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
problemen worden hevig & rijkelijk gecreëerd !!!! Ik vind het celibaat prima !!!! Verder , een baby kan inderdaad niet beslissen , maar vanaf dat ze , zeg maar 1ste studiejaar gaan , waarom zou het kind de situatie niet aanvoelen ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ongeacht de leeftijd van de patiënt...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het spijtige eraan: over euthanasie lijkt iedereen wel een mening te hebben, de rest mag er precies niet bij betrokken worden. Te moeilijk, allicht. Voor de mensen die in die situatie zitten is het wel de dagelijkse werkelijkheid. Iedere dag opnieuw beslissen over je kind.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is vaak nogal moeilijk om je kind los te laten. Er zijn dankzij de medische wetenschappen tal van opties om dat leven te rekken, en te rekken, en te rekken.... Als volwassene kan je er zelf voor kiezen om niet meer te rekken, als baby kan je dat natuurlijk niet.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() "Wat Léonard zei, was slag in mijn gezicht"
"Wat Léonard zei, kan me de kloten schelen" |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er komt heel vaak een moment dat je pijnmedicatie niet meer kan verhogen, omdat anders de dood gaat volgen, maar dat iemand toch nog tekenen geeft dat hij/zij nog afziet. Er zijn ook comapatiënten die pijn voelen. Zelfs met de hoogste pijnmedicatie. En er zijn gevallen waarbij je zo'n coma lang kunt rekken met medische ondersteuning. Eigenlijk is dat een beetje foltering, niet?
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet het, sommigen kunnen daar moeilijk mee overweg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen meningsuiting, dat is een medisch oordeel.
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() [quote=Nynorsk;6560342]Ik vraag mij vooral af waar Leonard het recht vandaan haalt om te oordelen of alle mogelijkheden wel gebruikt werden om een stervend kind het zo comfortabel mogelijk te maken.
QUOTE] In hetzelfde winkeltje waar jij dat recht gekocht hebt... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik zeker nooit ga doen is tegen ouders die hun kind hebben verloren aan een slepende en pijnlijke ziekte, zeggen dat er meer had kunnen gedaan worden om het einde van dat kind comfortabel te maken. Je moet volgens mij echt katholiek zijn om zoiets - onbewogen! - te kunnen zeggen. De katholieke kerk, waar dogma boven menselijkheid primeert.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 8 maart 2013 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Vooral kalm blijven, u mag gerust uw mening hebben hoor. Ik blijf bij de mijne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Léonard heeft het filmpje van baby Ella-Louise gezien, maar zijn standpunt, dat er manieren zijn zodat zo'n kind niet hoeft af te zien blijft ongewijzigd. Het zou eens over jouw kind moeten gaan, misschien dat je dan wel zou inzien dat dat niet zo menslievend is. Wat hadden die ouders of die artsen dan nog meer moeten doen? Of ook: waar zijn ze precies tekortschoten?
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij kende dus de medische achtergronden van dit specifiek geval aan de hand van een filmpje ? Of bedoelde hij soms 'bidden, veel bidden' ???? ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mevrouw Van Roy maakt echter met haar hoogst ongewone situatie een valse analogie, en vervalt nu tot ad hominems, net zoals velen in deze draad. Dat vind ik bijzonder triest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() "In zulke gevallen zijn er andere manieren om een kind dat lijden te besparen", verklaarde hij."
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() 2