![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Veel consequentie legt u ook niet aan de dag. Tot gisteren waren de Walen ook voor u profiterende nietsnutten. Voor mij zijn ze dat vandaag nog. Accident of niet.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat is trouwens de officiële reactie van het Blok op dit drama? Is het deze? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deze discussie moet los gezien worden van al het communautaire, simpelweg omdat het er niets mee te maken heeft. Waar ter wereld dit ook had kunnen gebeuren, er zijn doden gevallen, en veel mensen hebben eronder geleden. Zij die dit moedwillig in een vlaams-nationale context plaatsen zijn belachelijk, zoals Janssen en Maeschalck. Moest een Vlaams Blok café ontploffen, dan nog zou ik zo geen wartaal uitkramen! Wat een opluchting dat er nog redelijke flaminganten bestaan, en dat ze zich niet allemaal laten meeslepen met dit macaber zoek-een-zondebok-spelletje.
![]()
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Wat een opluchting dat men zulke mensen niet in Belgisch gezinde kringen zien opduiken. De plaatsvervangende schaamte stijgt me naar de kaken, of hoe gaat die uitdrukking nu ook alweer.
Inderdaad, nog een paar van die mensen en België is binnen de kortste keren een eenheidsstaat...
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Elkeen zou dan zijn politieke overtuiging opzij moeten zetten en medeleven en steun betonen. Zelfs de Grieken stuurden hulp toen hun aartsvijand Turkije getroffen werd door aardbevingen. Enig gevoel voor menselijkheid is u blijkbaar volkomen vreemd. Het verschil tussen een nationalist en een ziekelijke egoïst ligt daar nochtans in vervat. Laatst gewijzigd door zorroaster : 31 juli 2004 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik spreek misschien tegen mijn Belgische winkel, maar een dergelijke provocatieve posting zou ik aan geen enkel echte goedmenende flamingant durven toeschrijven.
Dit zou hun zaak toch al te veel in discrediet brengen. Ik vrees het ergste, maar hoop desondanks uiterst hard, dat Janssens géén Belgische pseudo-flamingant is. In elk geval vraag ik:"Janssens, wie of wat ge ook zijt: stop er a.u.b. mee: ge brengt noch de Belgische noch de Vlaamse zaak baat bij" Elke mening mag geuit worden, ook walgelijke, dégoutante, provocatieve of onzinmeningen, maar ik doe een oproep aan iederen, zo Belg als Flamingant om Janssens onzin ofwel ferm af te keuren, ofwel totaal te negeren, zoals het betaamt met bullshit-shitboel.
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus ligt het dan aan de Walen? Neen, want die hebben niets in de pap te brokken wat betreft die leiding. De reden waarom de tol zo zwaar is. Gas kan men niet zomaar afsluiten, eens afgesloten, vallen alle veiligheden uit tot bij de eindgebruiker, en moeten eerst al die veiligheden terug worden opgezet eer men terug een vlotte verdeling heeft, een enorm groot werk. Blijkbaar vonden ze het dus niet eerst nodig het gas af te sluiten..... Dus die brandweermannen zijn het slachtoffer van een bedrijf dat in de kosten wilde besparen. De hoofdzetel ligt nog altijd in Vlaanderen... Honderden jaren? Hoe oud is België? Als ik me niet vergis, zijn we onafhankelijk geworden in de periode rond 1830, dus ongeveer 174 jaar geleden. Ook niet vergeten dat Vlaanderen zijn vruchten heeft geplukt van Wallonië tijdens de ontwikkeling van de hoogovens en dergelijke, die streek die toen zeer arbeidsintensief was. Dat het nu te lang andersom is, daar ben ik wel mee akkoord. Wat Frankrijk betreft, ook Duitsland heeft onmiddelijk hulp aangeboden. En dat de Fransen graag Wallonië erbij zouden willen, is pas echt naïef. Als je beseft dat de Franse economie het niet zo best doet, dat ze de Europese 3%norm voor het derde jaar op rij niet meer halen, dan moet je toch weten dat de Fransen echt niet geïnteresseerd zijn in een bijkomende 'provincie' die het nog slechter doet (of dacht je dat ze dat in Frankrijk niet wisten, dat Wallonië vol 'profiteurs' zitten en het economisch een puinhoop is) Wat die laatste zin betreft, drastisch, maar er moet nu eenmaal iets gebeuren, daar ben ik mee akkoord, en wel dringend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is op dit forum erg gesteld met de inconsequente vlaams-nationalisten, maar blijkbaar weten diezelfde inconsequenten zich gesteund door deze belziekist? Dat brult en schreeuwt allemaal om mededogen, maar enig antwoord op mijn bedenkingen krijg ik niet. Ik zie niet in wat er verkeerd zou zijn aan mijn initiele post, buiten misschien een lichtjes botte bewoording. Korte, krachtige samenvattingen en lichte overdrijvingen kunnen echter vaak meer van de inhoud duidelijk maken dan die continue wollige nuancering en gebruik van inhoudsloze woordjes. Ik blijf bij mijn standpunt: ik vind het erg dat na al die transfers, al die geldverspilling, men van zo ver nog hulp moet gaan krijgen om alles gearrangeerd te krijgen. Henegouwen blijft blijkbaar de bodemloze put.
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() janssen heeft gelijk.
al die heisa voor iets wat int buitenland is gebeurd... wat hebben wij daarmee te maken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ok dat kreatuur heeft het recht op zijn mening op op de vrijheid van ze te verkondigen. Maar wij hebben het recht op onze mening, inbegrepen de zijne te pogen af te breken, binnen de perken van de wet: in deze: belediging. Het staat dat kreatuur vrij om klacht in te dienen, zodat een onafhankelijk rechter kan delibereren of wij een straf moeten krijgen en dat kreatuur mag daarbij zelfs pogen om een schadevergoeding te bekomen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Communautair gesproken is het simpel.
Dergelijke gevallen tonen aan dat met hoe meer we samen werken, hoe grootschaliger de hulp ook die kan geboden worden. De kern van de zaak is: met wie wil ik solidair zijn. Met wie bouw ik samen hulp bij rampen uit. Sommigen blijkbaar volgens een breuklijn als "taal"........ Maar die lijkt me al even arbitrair als haarkleur, schoenmaat,...... Op dit ogenblik leven we in België, en heb ik geen probleem ermee of de hulpdienst uit het Vlaamse dan wel Waalse landsgedeelte een handje komt toesteken.
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ondertussen ga ik verder met mijn strijd om de afstoting van Wallonië, en daar kan geen ramp of aanslag, ontploffing of overrijding iets aan verhelpen, laat staan vertragen. Als men uit de ketenen van een ander land wilt geraken, gaat men geen pleistertjes uitdelen als de ander zich toevallig beschadigt. De ocharmekes-houding helpt ons geen meter vooruit. Wat wordt het volgende: uit medelijden BHV nog eventjes behouden? Ik vind het ronduit hypocriet dat sommigen nu eventjes de communautaire wantoestanden vergeten omdat de omstandigheden dat zouden vereisen. Het is in Wallonië altijd zielig, hoe je het ook draait of keert, en dat verandert niets aan de Waalse overheersing. Misschien heb ik het inderdaad wat bot geformuleerd, waarvoor dan mijn excuses. Ik wou enkel zeer kritisch voortgaan op hetgeen mij tegen de borst stoot: met tientallen miljarden per jaar bouw je toch zeker een hulpverleningstelsel uit zodat we niet nog meer moeten geven? Of nee, dat gaat grotendeels naar werkloosheidsonderhoud - eigen schuld. Ik verberg niet dat ik rechts ben. Ik heb best een vorm van menselijkheid. Alleen is ze niet multikulgeoriënteerd. Ik steun bijvoorbeeld de TAK actie Z11 Z11 Z11. Vlaams geld hoort in Vlaamse handen.
![]() |
![]() |
#36 |
Burgemeester
|
![]() Het is heel spijtig dat in deze zaak nu enkel weer wordt over en weer geroepen tussen Vlaams-nationalisten en belgicisten.
Een ramp als deze kan inderdaad overal gebeuren. Het is zelfs bijna gebeurd in mijn straat, toen een gasleiding werd geraakt en het gas tot boven de daken spoot. Toen kwam buurman met zijn sigaretje naar buiten... Toch mag een kritische noot ook niet uitblijven. Het is ondertussen nog altijd niet geweten wat de oorzaak van de ramp is, maar er zijn op zijn minst bepaalde vraagtekens te plaatsen. Oók bij de rol van de overheid. Ik ken het fijne niet van deze zaak, maar het zou mij niet verbazen als er inderdaad blunders zijn begaan door plaatselijke, regionale, gewestelijke of federale overheden. Wat ik van Janssens wel kan begrijpen, is de kern van de zaak: als er een ramp gebeurt, mag je je plots geen communautaire vragen meer stellen. Ik heb dat ook altijd een beetje verbazend gevonden. Dat was ook zo bij Dutroux. In '96 volgde ik de politiek niet zo sterk en toen hoorde ik een politicus zeggen: "we mogen dit niet communautair beoordelen". Ik begreep toen niet waarom hij dat zei. Nu wel. Blijkt inderdaad dat Dutroux één van die typische Walen was met een ziekteuitkering, zes huizen en hopen zwartwerk die nóóit gecontroleerd werd. Tja. Nu weer Fourniret. Onckelinx verkondigt dat de Belgische justitie nog nóóit met hem in contact was geweest, en dan blijkt dat er al huiszoekingen waren geweest en dies meer. Als er een ramp gebeurt in Wallonië, is bij mij ook in de eerste plaats de reactie: "oei oei, wat hebben ze nu weer verprutst". In Wallonië is nu eenmaal de kans groter dat rampen gebeuren omdat men geen rekening hield met milieu- of veiligheidsvoorschriften. Over dit gasdrama wil ik geen uitspraak doen, want je hebt maar één idioot nodig om een ramp te veroorzaken, en dat kan een Waal of een Vlaming of een Hollander zijn. Maar de omstandigheden om tot zo'n ramp te komen, liggen meestal bij de overheid. En de kans om zulke omstandigheden te creëren, is groter bij een corrupte overheid dan bij een minder corrupte overheid. Daarom kan ik de primaire gedachte van Janssen begrijpen. Het is echter niet juist van geen hulp te willen bieden, of onmiddellijk tot conclusies over te gaan. Het is aan de andere kant ook fout om meteen communautair geladen kritiek te begraven.
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Ik vind dat Janssen een volkje apart is en dat hij onafhankelijk moet worden. Jullie?
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Z11-Z11-Z11 is trouwens van Voorpost en niet van TAK. Ik ga Superstaaf toch moeten geloven als hij zegt dat jij een anti-Vlaamse faker bent. |
|
![]() |
![]() |