Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2013, 15:52   #21
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het gaat niet over uw intergratie.
Wel om het feit dat uw berichten ellenlang, onduidelijk en verward zijn.
Integratie Jack, anders geraken de mensen verward
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 15:59   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Integratie Jack, anders geraken de mensen verward
U bent met uw strafblad nu niet echt een voorbeeld van de goed geïntegreerde burger...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 17:16   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

als je als belg bvb naar suriname verhuist en ze storten uw pensioen na op uw rekening, dan zou daar sowieso 20% BTW afmoeten, 30% lasten op arbeide; en is de helft van het bedrag ruim voldoende

als je als belg wilt verhuizen naar suriname, en uw vermogen wilt meepakken, zou je volgens mij ook het deel van de staatsschuld die je hebt helpen scheppen ook mee moeten financieren. Dus een Belgium exit taks van 35.000euro per persoon vind ik ook op zijn plaats

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 maart 2013 om 17:17.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 17:22   #24
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent met uw strafblad nu niet echt een voorbeeld van de goed geïntegreerde burger...
Nee, hij was een geïnterneerde burger.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 17:23   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Nee, hij was een geïnterneerde burger.

Good one
Oud 15 maart 2013, 17:38   #26
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of misschien net wel?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 17:43   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
of misschien net wel?
Ben jij een vriendje van Joachim?
Oud 15 maart 2013, 18:06   #28
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
als je als belg bvb naar suriname verhuist en ze storten uw pensioen na op uw rekening, dan zou daar sowieso 20% BTW afmoeten, 30% lasten op arbeide; en is de helft van het bedrag ruim voldoende

als je als belg wilt verhuizen naar suriname, en uw vermogen wilt meepakken, zou je volgens mij ook het deel van de staatsschuld die je hebt helpen scheppen ook mee moeten financieren. Dus een Belgium exit taks van 35.000euro per persoon vind ik ook op zijn plaats
Een belg met domicilie in Frankrijk kan een supplement vragen aan de Franse overheid om zijn klein pensioentje op het niveau RMI (leefloon) te brengen. Hij ondergaat wel een grondige controle op andere mogelijke inkomsten uit het buitenland en zijn vermogen. Vele Engelse Europese staatsburgers probeerden dit enkele jaren geleden. Zij woonden in een mooie manoir als concierge van hun eigen patrimoniumvennootschap met een klein algemeen pensioentje en een priveepensioen in Engeland. La France heeft deze 'sukkelaars' wandelen gezonden. Evenzo Romas waarvan men de vermogensstaat niet van kon natrekken, werden huiswaarts gezonden.

De pensioenaanpassing dient om de levensduurte in België te betalen. Hier wordt niemand gediscrimineerd.

Zelfs met een Belgische ambtenaarspensioen kan men niet gaan schuilen in een goedkoop land. Dit pensioen blijft belast in België en niet in het land waar je woont. Verhuizen als gepensioneerde ambtenaar naar een land met hoge BTW en accijns (bvb Denemarken) is een extra dure zaak. Verhuizen naar een land met lage personenbelasting heeft dan ook weinig zin bvb Hongarije.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 15 maart 2013 om 18:07.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 18:13   #29
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Een belg met domicilie in Frankrijk kan een supplement vragen aan de Franse overheid om zijn klein pensioentje op het niveau RMI (leefloon) te brengen. Hij ondergaat wel een grondige controle op andere mogelijke inkomsten uit het buitenland en zijn vermogen. Vele Engelse Europese staatsburgers probeerden dit enkele jaren geleden. Zij woonden in een mooie manoir als concierge van hun eigen patrimoniumvennootschap met een klein algemeen pensioentje en een priveepensioen in Engeland. La France heeft deze 'sukkelaars' wandelen gezonden. Evenzo Romas waarvan men de vermogensstaat niet van kon natrekken, werden huiswaarts gezonden.

De pensioenaanpassing dient om de levensduurte in België te betalen. Hier wordt niemand gediscrimineerd.

Zelfs met een Belgische ambtenaarspensioen kan men niet gaan schuilen in een goedkoop land. Dit pensioen blijft belast in België en niet in het land waar je woont. Verhuizen als gepensioneerde ambtenaar naar een land met hoge BTW en accijns (bvb Denemarken) is een extra dure zaak. Verhuizen naar een land met lage personenbelasting heeft dan ook weinig zin bvb Hongarije.
ik ken veel mensen die in spanje en portugal goedkoop gaan wonen, en meer waar voor hun geld hebben. Neem nu uw verwarmingskosten en de bouw van uw huis, kost de helft van Belgie, ipsofacto is uw levenkost daar lager en uw levenstandaard daar hoger..;
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 18:25   #30
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik ken veel mensen die in spanje en portugal goedkoop gaan wonen, en meer waar voor hun geld hebben. Neem nu uw verwarmingskosten en de bouw van uw huis, kost de helft van Belgie, ipsofacto is uw levenkost daar lager en uw levenstandaard daar hoger..;
Dit is juist. Voor een gelijke levensstijl die ik heden heb moet ik in België minimaal + 30 % bijpassen. Ik woon in Zuid-West Frankrijk.

Vele Belgen blijven in België ingeschreven omdat zij de rompslomp willen vermijden en in nood in België van de gezondheidszorg willen genieten. Nochtans moeten zij zich na 6 maanden inschrijven in het land waar ze verblijven. Ik kan met mijn Franse SIS-kaart (carte Vital) overal goed terecht met goede kwaliteit en niet duurder. De Belgen houden voor kort verblijf in België toch nog hun SIS-kaart.

Kleine inkomens en kleine pensioenen worden in Frankrijk lager belast dan in België. De verzorging ligt een stuk lager in Spanje en Portugal. Daar heeft men extra verzekeringen nodig.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 15 maart 2013 om 18:27.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 18:52   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij een vriendje van Joachim?
wie is Joachim?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 15:45   #32
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Strafblad omdat je over politiek praat-aanklaagd

Citaat:
Dat is juist beste Jack ik heb nu door mijn oppositie en gebruik van vrije meningsuiting tegenover de politiek een strafblad.

Als je weet dat het ganse schepencollege klacht neerlegde tegen mij op aandringen van de burgemeester. Coalitie Open-Vld en Cd&V was dat.

De dossier die ik aanklaagde bestaan vandaag nog en je mag zelf het aanwezige "gesjoemel" komen vaststellen.

Met de klacht van "stalking" hebben zij mij samen met een "oneerlijk' proces monddood gemaakt.

En spreek mij ook niet van de scheiding der machten of van advocaten die bereid zouden zijn om tegen een overheid op te treden.

Ik heb er veel geraadpleegd maar geen gevonden daarom ben ik oook veroordeeld geweest tot één jaar cel.

De waarheid zeggen heeft volgens mij niets te maken met "stalken".

Ik kan je verzekeren dat dit strafbald (heel) zwaar op mijn maag ligt.

Maar daar heb jij waarschijnlijk geen begrip voor dat stel ik elke keer opnieuw vast in je antwoorden.

Maar ik neem je dat (zeker) niet kwalijk omdat jij ook, best Jack, recht hebt op diezelfde vrije meningsuiting.

Hopelijk krijg jij er nooit één jaar cel voor...
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 19:49   #33
Groentje-18

Standaard

Over de Spaanse gezondheidszorg bestaan serieus wat miskleunen. Mijn ex werkte er als arts. Helemaal niets mis met de kwaliteit daar, ik zou zelfs zeggen van hoger of even hoog niveau als het onze.
Hij wist me zelfs te vertellen dat sommige dingen die ik hier had meegemaakt in de gezondheidszorg, bij hun in geen 1000 jaar mogelijk zouden zijn.
Er wordt ook veel meer gekeken naar mogelijke nadelen van de patiënt en die probeert men te vermijden, men houdt veel beter met alles rekening en betrekt hier alles bij.

Wat kosten betreft kost het je vooral duur als je als buitenlander zonder Europese ziekteverzekering (meestal te verkrijgen via de mut) naar daar trekt. Voor de Spanjaarden wordt er in het begin van het jaar wordt er gewoon een deel van je inkomsten afgeroomd, afhankelijk van de hoogte van je inkomsten (dus de rijken betalen het meest) aan de gezondheidszorg (dit was in de orde van 30% van het inkomen van mijn ex die 3k netto verdiende wat daar natuurlijk een zeer hoog inkomen is - het minimumloon was er toen 600 euro maar veel mensen werken er nog voor veel minder dankzij de crisis). Dit enkel van werkende mensen, voor de anderen is het volledig gratis. Zelfs naar de apotheker gaan, is er overigens volledig gratis (dus voor de ene groep eens de bijdragen zijn betaald, voor de andere niet).
Apothekers overvallen heeft daar dus alvast weinig zin, tenzij je de medicijnen moet
hebben.
Ziekenvervoer is ook heel anders georganiseerd. Ziekenwagens met ambulanciers (mensen die in avondschool een aantal lessen hebben gehad) bestaan daar niet. Er zijn daar verschillende types, maar het is dacht ik altijd met een arts, en dokter op ambu zijn is een aparte job op zich.

Er is wel een grote overconsumptie door de moral hazard, ook daar ziet men dat bepaalde groepen (vooral "kansarmen") bv onrechtmatig gebruik maken van spoedafdelingen e.d.

De levensverwachting ligt in Spanje trouwens hoger dan in België...
Oud 18 maart 2013, 19:52   #34
Groentje-18

Standaard

Overigens begrijp ik niet waar de discriminatie zit. Ik denk dat dit voor iedereen gelijk is, die regel, dat men in het binnenland moet blijven?
Dat je van god weet waar komt, daar kan de overheid toch niets aan doen?
Iemand die in Monaco of Genève wil wonen, kan men toch ook niet een duurder pensioen gaan geven? Of een hogere sociale zekerheidsbijdrage omdat hij daar meer gewoon was?

Met het leefloon (en ik denk werkloosheidsuitkering ook ?) is het maar net zo: nooit langer dan een maand in het buitenland zijn. Anders kan je geschorst worden.
In de praktijk gebeurt dat natuurlijk niet altijd of vindt men er trucjes voor uit "equivalent leefloon" bv omdat men gezinnen met kinderen (allochtonen dus die meestal bv de hele zomer in hun thuisland verblijven) moeilijk plots zonder inkomen kan zetten.
Oud 19 maart 2013, 10:32   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
wie is Joachim?
Joachim Coens van Zeebrugge misschien ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be