Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2013, 13:54   #21
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Mooi voorbeeld van wat de Europese Goldman Sachs club durft uithalen samen met hun politieke slaafjes, de politici.
De loepzuivere diefstal is al veel vroeger gepleegd door de Goldman Sachs club en al de andere grote privé bankiers en industriëlen.

En het gaat gewoon verder ook in Vlaanderen, getuige de 13,5 miljard toekomstige belastingcenten, nu al gegeven aan de privé industrie, maar waar jij voor garant staat bij de banken.

Dus praat liever over privé terrorisme, ons opgelegd door "onze" kapitalistenslaven, "onze" politici.
Nope, fiscaal staatsterrorisme en diefstal.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 13:58   #22
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En op wat van wat ik zeg reageer je nu eigenlijk?
Mensen uit de privé hebben het laagste pensioen vd Westerse wereld. Om dat te compenseren proberen mensen te sparen oa pensioensparen, levensverzekering, ...
De regering Di Rupo heeft dit nu zwaar belast. Deze maatregelen dienen om de exuberante ambtenarenpensioenen te betalen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 20:11   #23
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
The shape of things to come. Een volk heeft de leiders dat het verdient, als dat volk weigert op te staan tegen deze massale bankroof door de banken gepleegd, dan verdient dat volk niet anders dan gepluimd te worden.
2+
Maar we zullen als volk wel opstaan zenne, tegen die leiders.
Alleen nu nog niet.
We hebben het nog te goed.

Maar gezien het aantal draadjes mbt Cyprus... Men wordt wakker.
Wat de gemiddelde marokkaanse immigrant met z'n nakomelingen en aanverwante criminaliteit en overlast niet kon, kan men wel, als men aan de centjes gaat knabbelen.

Hoop doet leven.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 20:13   #24
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Inderdaad. Vooral die laatste zin geeft treffend aan hoe lam de bevolking eigenlijk is geworden.

Ik wil het me eigenlijk niet aantrekken, maar het probleem in een democratie is dat die 50+ % sheeple de wet dicteren voor die weinigen die niet zo volgzaam willen zijn en ook de middelen hebben om hun wet op te leggen.

Je moet ergens in de himalayabergen gaan wonen wil je daar nog aan ontsnappen...
2+
Idd, dichterbij vind je het quasi niet.
Anders zat ik er al.
Ik heb dit al 20 jaar in de mot.

Oud 17 maart 2013, 20:16   #25
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het zou beter zijn geweest om de kosten gewoon te tackelen ipv weer eens extra geld te gaan zoeken. Privatiseer de gezondheidszorg, geef geen cent meer uit onderwijs (laat de privésector dit overnemen) en verlaag de overheidsbestedingen met 60%. Probleem opgelost.
Ja, hou ze dom, ziek en zorg dat ze in een krot wonen.
Dan eten ze helemaal uit je hand.

Neenee.
Dat is zeker niet het model dat we moeten nastreven. Om de dikken, de dikken te laten blijven mss wel, maar om de maatschappij leefbaar en de hoge standaard te laten behouden. Neen.

Oud 17 maart 2013, 20:24   #26
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer, iemand die in de privé werkt en 16 uren per dag werkt en dit aan 7 dagen per week en gedurende 47 jaar (vanaf 18j t&m 65j) zal een maximumpensioen hebben van 1.500 Euro.
Dit is 700 Euro per maand minder dan een leraar godsdienst met een lesrooster van 19 uren per week die 4 maanden verlof per jaar heeft, elke woensdagnamiddag vrij heeft en in vergelijking dus 23 jaar minder effectief gewerkt heeft en NIETS heeft bijgedragen. De afhoudingen voor ambtenaren zijn fictief en er verandert niets voor de staatskas of er nu op een ambtenarenloonbriefje afhouding rsz 230 Euro of 230 miljard Euro staat.
Gevolg is dat na 5 jaar pensionering meer dan 40% vd mensen uit de privésector in de armoede terecht komen. Het aantal zelfmoorden bij gepensioneerden uit de privé ligt 60 keer hoger dan bij hun collega's ambtenaren. Het rode kruis moet steeds meer voedselpaketten geven aan gepensioneerden uit de privésector.
Er zijn ongeveer 260 landen in de wereld en er is maar 1 land in de wereld waar ambtenaren een hoger pensioen hebben dan mensen uit de privésector nl België.
In België heeft een ambtenaar gemiddeld het dubbele pensioen tov zijn collega uit de privé.
Hoewel ambtenaren slechts 20% uitmaken van alle gepensioneerden gaan zij met meer dan 50% van alle pensioengelden lopen. In 2020 zal dat reeds 60% zijn!
Het enige wat U in uw telling vergeet is natuurlijk het vergelijk van het loon van die ambtenaar en dat van die zelfstandige. En de levenskwaliteit.

Die zelfstandige verdient altijd -als we hem mogen geloven- niks.
Maar ambtenaar worden, doet 'm toch ook niet.
Verder woont 'm heel z'n leven in een villa en rijdt met een dikke bak, op naam van de firma.
Uit eten? Relatie-diner. Onkost
Kadootjes voor de familie met kerst? Relatie-geschenk. Onkost
etcetcetc

De gemiddelde ambtenaar leeft van een gemiddeld tot 'net boven gemiddeld loon' rijdt met een simpele wagen, doet niks in 't zwart want die riskeert zijn job als ze 'm pakken...
De top van de ambtenarij daarentegen... Die zijn politiek benoemd en dat zegt het al.

Ik heb een familielid die zelfstandige is en die me eerlijk zegt hoe 't er aan toegaat en me af een toe eens laat mee-eten met die speciale diners...

Oud 17 maart 2013, 20:31   #27
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik reeds een tijd gelede stelde: in dit land zullen ze ook wel een manier vinden om de spaarboekjes te pluimen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 20:51   #28
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Met de regelmaat van de klok ( wonderbaarlijk, wat uniek is in België) word openbaar gemaakt hoeveel geld er staat op de spaarboekjes van de mens.

Steeds toevallig als economische duidelijkheid gegeven moet worden voor economisch staats belijd. Voor IMF en Europa.

Dus het is duidelijk dat onze spaarcenten al ingecalculeerd zijn in de overleving drang van de particratie geld verdampende machine.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 20:56   #29
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Met de regelmaat van de klok ( wonderbaarlijk, wat uniek is in België) word openbaar gemaakt hoeveel geld er staat op de spaarboekjes van de mens.

Steeds toevallig als economische duidelijkheid gegeven moet worden voor economisch staats belijd. Voor IMF en Europa.

Dus het is duidelijk dat onze spaarcenten al ingecalculeerd zijn in de overleving drang van de particratie geld verdampende machine.
2+
Zoals ik schreef.
Die 300 miljard steken de ogen uit.

Oud 18 maart 2013, 00:14   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Het enige wat U in uw telling vergeet is natuurlijk het vergelijk van het loon van die ambtenaar en dat van die zelfstandige. En de levenskwaliteit.

Die zelfstandige verdient altijd -als we hem mogen geloven- niks.
Maar ambtenaar worden, doet 'm toch ook niet.
Verder woont 'm heel z'n leven in een villa en rijdt met een dikke bak, op naam van de firma.
Uit eten? Relatie-diner. Onkost
Kadootjes voor de familie met kerst? Relatie-geschenk. Onkost
etcetcetc

De gemiddelde ambtenaar leeft van een gemiddeld tot 'net boven gemiddeld loon' rijdt met een simpele wagen, doet niks in 't zwart want die riskeert zijn job als ze 'm pakken...
De top van de ambtenarij daarentegen... Die zijn politiek benoemd en dat zegt het al.

Ik heb een familielid die zelfstandige is en die me eerlijk zegt hoe 't er aan toegaat en me af een toe eens laat mee-eten met die speciale diners...
Ambtenaren komen ook niet voor in de faillisementsdossiers.
De gemiddelde klant van de zelfstandige is een ambtenaar. Zelden woont een ambtenaar in een gewoon rijhuis. Doorgaans heeft een ambtenaar minstens 2 auto's en dikwijls een mobilhome.
Ambtenaars trekken weinig af van hun belastingen want ze betalen er meestal geen of weinig.
De meeste restaurants halen hun omzet van de ambtenaars die in groep komen dineren.
Zelfstandigen vind je meestal aan de frituur.

Ambtenaren in cyprus hebben net de spaarboekjes geplunderd.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 00:24   #31
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dit zal een kettingreactie veroorzaken.

Ik zou niet in de plaats van de Italianen, Grieken, Spanjaarden, Portugezen, Ieren...willen zijn.

Maar, ik voel mij hier ook niet op mijn gemak.

Je moet doen wat je moet doen.
Hihi, waarom zet je België niet bij op dat lijstje, of heb je geen geld?
Dat is hier uiteraard het meest lucratieve, als je dan nog in de politiek geraakt zit je zelfs op rozen.
Ik haal m'n paarcentjes voor de oude dag wel weg. Aan 1% rente neem ik geen risico want de vermogenstaks staat ook nog aan de voordeur.
Ik heb geen zin op m'n leeftijd te gaan aanschuiven aan de voedselbanken terwijl "zij daarboven" m'n centen opdoen.
Oud 18 maart 2013, 00:30   #32
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zoals ik reeds een tijd gelede stelde: in dit land zullen ze ook wel een manier vinden om de spaarboekjes te pluimen.
Zorgen dat er niks te pluimen is...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 00:31   #33
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
2+
Maar we zullen als volk wel opstaan zenne, tegen die leiders.
Alleen nu nog niet.
We hebben het nog te goed.

Maar gezien het aantal draadjes mbt Cyprus... Men wordt wakker.
Wat de gemiddelde marokkaanse immigrant met z'n nakomelingen en aanverwante criminaliteit en overlast niet kon, kan men wel, als men aan de centjes gaat knabbelen.

Hoop doet leven.
U spreekt van leiders?
Ik van maffia.
Dit zijn gewoon doortrapte oplichters maar wat doe je er tegen?
Zie nu weer het ACW, gaan we er nog wat van horen?
Ondertussen heeft de NVA de ganse politieke kaste tegen zich in het harnas gejaagd, benieuwd hoe dat eindigd, in quarantaine zoals het VB?
Oud 18 maart 2013, 00:31   #34
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Hihi, waarom zet je België niet bij op dat lijstje, of heb je geen geld?
Dat is hier uiteraard het meest lucratieve, als je dan nog in de politiek geraakt zit je zelfs op rozen.
Ik haal m'n paarcentjes voor de oude dag wel weg. Aan 1% rente neem ik geen risico want de vermogenstaks staat ook nog aan de voordeur.
Ik heb geen zin op m'n leeftijd te gaan aanschuiven aan de voedselbanken terwijl "zij daarboven" m'n centen opdoen.
Wat denk je dat ik al sinds zaterdag aan het doen ben ?
Oud 18 maart 2013, 01:17   #35
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dit zal een kettingreactie veroorzaken.

Ik zou niet in de plaats van de Italianen, Grieken, Spanjaarden, Portugezen, Ieren...willen zijn.
Ik zou ook met hun huidige maatregelen niet in de plaats van Italianen, Portugezen, ... willen zijn. Zij hebben stevig bespaard en hun schulden zijn er enkel groter van geworden. Afwachten wat de maatregel als effect heeft voor je die afbreekt. Misschien krijgt Cyprus op deze manier de schulden wel beter onder controle dan bijvoorbeeld het naburige Griekenland.

Het is in ieder geval verstandig van de Cypriotische regering om van de lagere vermogens percentueel minder af te romen. Na de deflatie die de maatregel teweeg zou kunnen brengen in het binnenland, verliezen zij reëel gezien misschien wel helemaal niets van hun vermogen.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 18 maart 2013 om 01:20.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 01:31   #36
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Ik denk niet dat we in België zo'n scenario moeten vrezen. Onze regeringen financieren de banken in plaats van er geld van af te nemen. In ons land is het ook geen opportune mogelijkheid, aangezien algemeen geweten is dat onze banken dan failliet gaan, met alle gevolgen die erbij horen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 10:11   #37
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik denk niet dat we in België zo'n scenario moeten vrezen. Onze regeringen financieren de banken in plaats van er geld van af te nemen. In ons land is het ook geen opportune mogelijkheid, aangezien algemeen geweten is dat onze banken dan failliet gaan, met alle gevolgen die erbij horen.
Ze zijn failliet, maar we zitten nog in de ontkenningsfase.
Volgende fase is dat iedereen jaarlijks 10% van zijn aandelen aan de bedrijven moet afstaan om ze draaiende te houden en hun leningen af te betalen.

Het komt goed vooral voor de kleine man, zeker nu vanzelf gebeurt wat Europa al in 2008 had moeten doen. Een devaluatie 20% van de oorzaak van de crisis, de Euro.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 10:38   #38
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik zou ook met hun huidige maatregelen niet in de plaats van Italianen, Portugezen, ... willen zijn. Zij hebben stevig bespaard en hun schulden zijn er enkel groter van geworden. Afwachten wat de maatregel als effect heeft voor je die afbreekt. Misschien krijgt Cyprus op deze manier de schulden wel beter onder controle dan bijvoorbeeld het naburige Griekenland.

Het is in ieder geval verstandig van de Cypriotische regering om van de lagere vermogens percentueel minder af te romen. Na de deflatie die de maatregel teweeg zou kunnen brengen in het binnenland, verliezen zij reëel gezien misschien wel helemaal niets van hun vermogen.
Vriend, je moet nodig een lesje economie krijgen. Die deflatie komt er heus niet omdat een handjevol Cyprioten geen geld meer hebben om goederen te kopen. Die komt er alleen als de ECB besluit minder geld te drukken.
Oud 18 maart 2013, 10:51   #39
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Zeker als je weet dat de inflatie net onder 2% is. Wat je dus bij elkaar 'spaart' door geld op een spaarboekje te zetten, zelfs zonder die belasting, is maar de vraag.
1.19% is niet NET onder hé
Oud 18 maart 2013, 10:55   #40
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer, iemand die in de privé werkt en 16 uren per dag werkt en dit aan 7 dagen per week en gedurende 47 jaar (vanaf 18j t&m 65j) zal een maximumpensioen hebben van 1.500 Euro.
Dit is 700 Euro per maand minder dan een leraar godsdienst met een lesrooster van 19 uren per week die 4 maanden verlof per jaar heeft, elke woensdagnamiddag vrij heeft en in vergelijking dus 23 jaar minder effectief gewerkt heeft en NIETS heeft bijgedragen. De afhoudingen voor ambtenaren zijn fictief en er verandert niets voor de staatskas of er nu op een ambtenarenloonbriefje afhouding rsz 230 Euro of 230 miljard Euro staat.
Gevolg is dat na 5 jaar pensionering meer dan 40% vd mensen uit de privésector in de armoede terecht komen. Het aantal zelfmoorden bij gepensioneerden uit de privé ligt 60 keer hoger dan bij hun collega's ambtenaren. Het rode kruis moet steeds meer voedselpaketten geven aan gepensioneerden uit de privésector.
Er zijn ongeveer 260 landen in de wereld en er is maar 1 land in de wereld waar ambtenaren een hoger pensioen hebben dan mensen uit de privésector nl België.
In België heeft een ambtenaar gemiddeld het dubbele pensioen tov zijn collega uit de privé.
Hoewel ambtenaren slechts 20% uitmaken van alle gepensioneerden gaan zij met meer dan 50% van alle pensioengelden lopen. In 2020 zal dat reeds 60% zijn!
't was te denken uw ambtenaren demoon is er weer. Laat iedereen een pensioen gebasseerd op het aantal gewerkte dagen. Dus wie geen werk had heeft geen pensioen, ook geen ocmw toelage of zo hé, niks nada nul
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be