![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat er niet om mensen harder, maar langer te doen werken! Hoe gaan we concreet die enorme toename van gepensioneerden in de toekomst financieren? Door nog sneller nieuwe hordes jonge gepensioneerden te creëren, door nog meer onwillige werklozen die de vrijgekomen jobs weigeren in te vullen? Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 maart 2013 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is het heel simpel om de roversbende aka "de regering" op de knieën te krijgen: stel dat ze de belastingen met 1% verhogen, dan staken we allemaal een week. Daardoor verliest de regering 2% van haar jaarinkomen, en kunnen ze fluiten naar hun extra buit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch zullen die alles in het werk stellen om uw staking te dwarsbomen. Dus vergeet uw, "dan staken we allemaal een week," maar.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In een economisch dal is de pensioenleeftijd verhogen inderdaad een kortetermijnmaatregel en zorgt het er op de langere termijn voor dat je moeilijker uit dat economisch dal geraakt. In betere omstandigheden kan het wél positieve effecten hebben, los van de wenselijkheid ervan. Die discussie kunnen we nu al voeren, maar is niet echt nodig voor de begrotingen van de eerste paar jaar. We moeten op een bepaald moment de staatsschuld afbouwen, maar nu maak je dat alleen maar moeilijker door dat te proberen. Eerst moeten er jobs zijn, dan kunnen we discussiëren over meer werken en minder vrije tijd. Als je omgekeerd gaat redeneren, dan vergroot je de problemen alleen maar. Laatst gewijzigd door Robinus V : 21 maart 2013 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En als het niet voor een week is, dan zeker wel op die afgeschafte feestdag. Ik vertik om het nog een halve dag op te draven om Beke's bodemloze putten te vullen. ![]() Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 maart 2013 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zoiets voor een ondernemer gunstig kan zijn, omdat hij nu 0,5% minder personeel nodig heeft, kan best zijn. Maar die 0,5% komen dan ten laste van de werkloosheid, als het verbruik niet aantrekt. Wat de overheid daar nu aan overhoudt is mij helemaal niet duidelijk.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ambtenaar mag die 15 november voor mijn part gerust afgeschaft worden.
De rest wil ik gerust terugbrengen tot bijvoorbeeld 7-8 extra verlofdagen, te nemen wanneer ik wil.
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de meeste mensen wil dat zeggen: als het onderwijs beslist verlof te geven aan de kindjes.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus dat kan geen tegenargument zijn. Trouwens, mij interesseert de gebondenheid van anderen aan de vakanties van hun kinderen bitter weinig.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oudere werknemers worden wel degelijk ontslagen nu, en het werk verhuist naar een laagloonland en niet naar een jongere. Die tijd is al lang gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het moet eens stoppen met dat kinderachtig gedoe. De mensen werken te weinig uren in een dag, te weinig dagen in een week en te weinig weken in een jaar. Eén feestdag afschaffen is niets, er zouden er voor mijn part meer mogen verdwijnen. 9 to 5 dagen is ook uit den boze, van 8.30 tot 5.30 en de sigarettenpauzes beperken. Dan pas wordt dit land weer concurrentieler. Want op dit moment verdwijnen de jobs met grote aantallen, gewoon omdat we te duur zijn en veel te weinig werken.
In plaats van zo weinig mogelijk te werken en zo veel mogelijk te ontvangen moeten we weer eens anders gaan denken. Maar dat zal niet gebeuren. Voor elke afschaffing van een stukje verworvenheid zetten de vakbonden het land plat. En over 20 jaar heeft niemand hier nog een job. Dan zijn we vet met onze verworvenheden. Laatst gewijzigd door Antoon : 21 maart 2013 om 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er moet meer gewerkt worden door de mensen die op dit moment inactief zijn. Hoeveel mensen (zelfstandigen, ondernemers en werknemers) moeten in dit land welvaart creeeren om de inactieven (kinderen, studenten, gepensioneerden, werklozen, brugpensioenmannen, gehandicapten, huisvaders/moeders, tijdskredietters,...) en ambtenaren te onderhouden ? Iets zegt mij dat 1 werknemer/ondernemer 3 anderen op zijn schouders moet dragen, of is dat te veel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het van mij afhing werd er morgen geen enkele werkloosheidsuitkering, leefloon, ziektepremie, tijdskrediet, ... meer gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik meen te weten dat men als werkgever werknemers doelen moet voorop stellen. Basisdoelen en extra doelen. Indien de werknemer die kan halen door 10 tot 4 te werken, is dat toch ook ok ? Goed voor hem, slimme kop die efficient kan werken.... Ik werk nu onregelmatige uren, maar ik heb de gedelegeerd bestuurder (= mijn directe chef) al duidelijk gemaakt dat ik soms geen zin heb om 8h te werken. En soms werk ik 12h. En dat hij daarover niet moet mekkeren als ik mijn targets haal. En die targets zijn niet min. Overigens kan het zelfs goed zijn dat meer verlofdagen leidt tot een hogere productiviteit op jaarbasis. Maar voor de lagere echelons binnen een bedrijf vind ik het ook niet meer als eerlijk dat zij ook de vruchten mee mogen plukken van hun welvaartscreatie, ipv dat die nu afgeroomd worden door een parasitaire maatschappij. Ergo: hogere salarissen of meer vrije tijd, betaald door lagere belastingen. |
|
![]() |
![]() |