![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar KBC, BNP Paribas, Dexia, die kunnen toch niet omvallen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zijn allemaal kreupele redeneringen.
Heel simpel. Een bank gaat om. De curatoren komen en vorderen direct de nog openstaande som op een hyptheek of lening op. Kan niemand betalen dus gaan ze tot veiling over. Simpel verhaal. Bankfalen is gemakkelijk te voorkoemn door het gokelement uit het bankwezen te halen. Er word ook onder de tafel aardig wat geld door geschoven voor bankmensen die derivaten kopen. Daarboven krijgen ze nog hun bonussen. Hoe mer er verloren is dest te hoger de bonussen. Je hebt te maken met het alergrootste tuig van de richel, inclusief de politiek die hen beschermt.
![]() |
#23 |
|
![]() Nonsens. De hypotheekschuld is alleen direct opeisbaar als de hypotheeknemer zich niet aan de voorwaarden (betaling aflossingen en rente) houdt. Dat is wettelijk geregeld en zo wordt de hypotheeknemer beschermd. Bovendien zijn in de meeste gevallen de hypotheken door de bank verkocht aan investeerders. En deze investeerders worden ook niet door de curatoren onteigend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Een kleine storing van twee maanden is al reden tot opvordering. Vooral als men alles bij een bank onderbrengt. Het doorverkopen van hypotheken is een hele gevaarlijke zaak omdat het kan voorkomen dat de hypotheeknemer de bank blijft betalen maar de bank die betalingen niet doorstort. Dat is in de VS zeer regelmatig voorgekomen.
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Wat gebeurt er dan als je niet met het geheel akkoord gaat? Je hebt een contract afgesloten en dat contract wordt eenzijdig gewijzigd?
Maar de zaak rammelt nog verder. Frank de Grave was zeer snel vertrokken, Zalm, idem dito plus ster. Toen kwam Robin Linschoten - met $$$$ in de ogen. Toch hebben voornoemde heren Scheringa aan z'n bankcertificaat geholpen en er voor gezorgd dat in de eerste jaren de Nederlandse Bank met hun kornuiten wegbleef. Dan plotseling roepen 'het is geen bank meer' en zij een zeer duidelijk taakvervulling hebben genegeerd, is de onrechtmatige daad ten top. Geloof een bankier nooit op een verbaal uitgesproken bericht. Vraag altijd glasharde garanties. Dat heb ik wel geleerd intussen. Bankpapier is wcpapier. List en bedrog, alleen als je een grote mate van liquiditeit hebt kun je iets doen. Risicodragend kapitaal verschaft geen enkele bank daarom is bankieren in vele gevallen een zinloos verhaal en ga ik liever naar de Londense confirminghouses.
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat het erop aan zal komen, de zaak zolang te rekken tot de overheid met geen mogelijkheid nog de wet kan handhaven, bij gebrek aan middelen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() In dat geval is uw spaargeld gedekt door het garantiestelsel. U hoeft niets te doen. Als u meer dan een ton had staan dan is dat meerdere geheel of gedeeltelijk verloren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik waarschuw hier al bijna 3 jaar dat banktegoeden niet veilig zijn, en in november 2011 ging de discussie zelfs de kant van een Cyprus-scenario op: http://forum.politics.be/showthread....23#post5825323.
Als het zo doorgaat, voeg ik met instemming van mijn patroonheilige Sint-Kodus aan mijn naam de formule "vrede zij mij" of "salami alibi walibi" toe, want ik lijk me toch wel een betere profeet te zijn dan die kwibus (vzmh) van de mohammedanen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |