Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2013, 12:52   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

"Helaas" is het een vorm van vrije meningsuiting dat iemand supportert voor alle Vlaamse renners tegelijk. (hoe antipathiek, als ge dat vergelijkt met supporteren voor de Canadezen ...)

En het zit volledig in de lijn van het belgicisme om de vrije meningsuiting aan banden te leggen. Via wetgeving, via de veiligheid van de staat, via de rechtbank, via de politie, via de burgemeesters die sommige organisatoren onder druk zetten ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 13:04   #22
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Bah, laat ze maar doen! Als dit vakantie voor hen betekent, is dit hun recht.

-"Waar bent u met vakantie geweest?
- Naar Frankrijk!
- Ah, leuk! En wat hebt u er bezocht? Musea, kastelen?
- Niets bezocht! De hele dag met mijn Vlaamse vlag gezwaaid! En het was heel tof!"

Het concept 'sportreizen' is jou blijkbaar onbekend?

Laatst gewijzigd door SDG : 2 april 2013 om 13:20.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 13:09   #23
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De politieke boodschap van de Rode Duivelwedstrijden is?
Prachtige retorische vraag !
En als er toch een antwoord moet gegeven worden dan luidt die : geen !
De Rode Duivelswedstrijden zijn een pure sportieve aangelegenheid en heel de poeha er omheen heeft geen enkele politieke bijbedoeling.
Ook het vlaggezwaai en het deuntje , dat nu schijnbaar uit volle borst wordt meegezongen bij het begin van de wedstrijd is er enkel om de spelers aan te moedigen ...... alleen..... bij de tekst " aanvaard het bloed uit onze adren" zou het vermoeden kunnen rijzen dat het om een verdekte actie van het Rode Kruis zou kunnen gaan , kwestie van bloeddonoren te werven.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 13:35   #24
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Helemaal niet. Ik kan me perfect indenken dat er in de Ronde van Vlaanderen met vlaggetjes met de Vlaamse leeuw wordt gezwaaid. Het is per slot van rekening de Ronde van Vlaanderen. En ik kan ook verstaan dat men in de Waalse pijl zit te zwaaien met vlaggen met rode haantjes. Het gaat hier over de Waalse pijl. Tevens kan ik begrijpen dat men zwaait met Belgische vlaggen m.b.t. de wereldkampioenschappen voetbal. Het gaat hier tenslotte dan ook om de Belgische ploeg die internationaal optreedt en zijn kleuren verdedigt in en tegen een internationaal- en wereldgezelschap van voetbalploegen.

Wat ik echter minder goed kan begrijpen, is dat men bijna bij elke rit in de Ronde van Frankrijk massaal Leeuwenvlaggen aan de eindmeet ziet opdoemen. Dat is duidelijk politieke manipulatie van een wielerwedstrijd.

En inderdaad, ik zou ook wel eens willen weten wie die professionele vendelzwaaiers eigenlijk betaalt?? Want om zo elke dag op post te zijn in de Ronde van Frankrijk en goede plaatstjes te bekomen in het zicht van de camera's, moet men als het ware professioneel te werk te gaan! En ... betaald worden. Met wiens centen??
In Frans Vlaanderen worden de leeuwenvlaggen vakkundig geweerd door de 'gendarmes'.... het zou maar eens moeten gebeuren dat de Frans-Vlamingen zich meer Vlaming dan Fransman zouden gaan voelen
Hoera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 13:46   #25
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
In Frans Vlaanderen worden de leeuwenvlaggen vakkundig geweerd door de 'gendarmes'.... het zou maar eens moeten gebeuren dat de Frans-Vlamingen zich meer Vlaming dan Fransman zouden gaan voelen
Ja want vlaanderen staat te springen op nog meer faciliteiten gemeenten hé

Laatst gewijzigd door santos : 2 april 2013 om 13:46.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 13:56   #26
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij is opgevallen dat de leeuwenvlaggen in de RvV dit jaar op "veilige" afstand van de aankomst stonden opgesteld.
Binnen de 150m was er geen enkele meer te zien.
Toeval of heeft hier de organisatie met een verbod er de hand (of vuist) in gehad ?
Wouter heeft zeker het antwoord.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 15:15   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Prachtige retorische vraag !
En als er toch een antwoord moet gegeven worden dan luidt die : geen !
De Rode Duivelswedstrijden zijn een pure sportieve aangelegenheid en heel de poeha er omheen heeft geen enkele politieke bijbedoeling.
Ook het vlaggezwaai en het deuntje , dat nu schijnbaar uit volle borst wordt meegezongen bij het begin van de wedstrijd is er enkel om de spelers aan te moedigen ...... alleen..... bij de tekst " aanvaard het bloed uit onze adren" zou het vermoeden kunnen rijzen dat het om een verdekte actie van het Rode Kruis zou kunnen gaan , kwestie van bloeddonoren te werven.
Ik vroeg het eigenlijk aan Eberhard, maar ik heb de indruk dat hij me mijdt de laatste tijd...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 15:35   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet goed hoe je bedoelt, cynisch of zoiets ...
want zowel de politie als de gendarmen daar hebben zeer officieel op hun uniformen een zwart-gele leeuw als badge.

Klik eens op deze link van streetview / google-maps, voor het gemeentehuis van Cassel:
http://goo.gl/maps/u5O6F .

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 april 2013, 15:39   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Mij is opgevallen dat de leeuwenvlaggen in de RvV dit jaar op "veilige" afstand van de aankomst stonden opgesteld.
Binnen de 150m was er geen enkele meer te zien.
Toeval of heeft hier de organisatie met een verbod er de hand (of vuist) in gehad ?
Wouter heeft zeker het antwoord.
Dat was vorig jaar ook al.
Tegenwoordig zijn er aan de aankomsten meer (lege) tribunes voor betalende VIP's, op kosten van bedrijven, maar waar slechts een deel van de 'uitgenodigden' op in gaat; en van die er op ingaan, kent slechts een kwart iets van de koers.
....

.

Oud 2 april 2013, 16:02   #30
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk toch wel dat ze op het podium springen voor de prijsuitreiking, op uitnodiging van de organisatie.
Van roi, over minister, tot burgemeester en schepen ...

Tijdens de Ronde eergisteren zag ik Peeters op de moto, die stopte om even een interview af te leggen aan het dorpspodium ...

De organisatoren rekenen op een soort maffia-praktijk: als zij de politieker in beeld brengen, dan krijgen zij volgend jaar wel wat overheidsgeld.
De politieker zegt dat hij dat doet om het welzijn van de mensen op te krikken: hoe meer feestvreugde, hoe beter.

Mijn besluit blijft: de Vlaamse Leeuwen op de wielerwedstrijden moeten blijven, niet alleen om het spellement feestelijk te maken, maar ook als politieke boodschap, en dit laatste net zo lang als de politiekers (de roi de Laeken inbegrepen) misbruik maken van die sport om electorale doeleinden.

.
de kortste weg naar parijs is niet over amsterdam hoor schoof. Moet je nu echt zo een rare redenering opbouwen om toch maar legitimatie te kunnen (uit)vinden voor de leeuwkes tijdens de ronde ? Zelfs door politici en organisatoren van maffia praktijken te beschuldigen... Kom kom...

Elk massa evenement trekt uiteraard ook politici aan. Ze zouden als hautain bekeken worden moesten ze er niet zijn. En dat een politicus de publiciteit niet schuwt en zelfs aktief opzoekt mag ook geen grote verwondering geven toch ?

Voor mij mogen die leeuwkes gerust blijven, het is geen belangrijk item. Ten opzichte van enkele jaren geleden is er veel minder dat vervelende en massale fenomeen van de grote vlag overal te pas en vooral te onpas voor de renners uit te steken. Nu is het wat gematigder, minder fanatiek. Je ziet in de plaats wel massaal veel van die kleine vlaggetjes. Logisch, in elk dorp waren er jonge gasten te zien die heelder rugzakken vol meehadden om uit te delen. De echte zwaaiers zijn er nog altijd, maar op minder vervelende manier. Je kunt met andere woorden langs het parcours meer koers zien als de kopgroep nadert, en minder vlag voor je gezicht.
Dat mag allemaal van mij.

Mijn enig probleem is en blijft : waarom niet de echte vlaamse leeuw ? waarom zijn vlaamsnationalisten beschaamd over hun officiële vlag dat ze de aandrang voelen een andere te promoten ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 16:05   #31
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik vind dat het niet kan dat men een sportieve manifestatie aangrijpt om een politieke boodschap te ventileren.

Veronderstel nu dat bij elke uitgezonden voetbalmatch er een hoop mensen zouden zitten te zwaaien met rode vlaggen of blauwe of groene, of Vlaamse Leeuwen, en nu een vlag met R.O.S.S.E.M. , omdat ze weten dat de TV deze wedstrijd rechtstreeks uitzendt en ze zo propaganda kunnen maken voor hun partij of politieke opvatting. Dat zou er toch niet op trekken.

Neen, voebalwedstrijden moeten zich focussen op het voetbal, niet op de politiek. En zo is dat ook bij wielerwedstrijden. Dat is toch de evidentie zelf.
Dan zou je dat moeten in een verbod zetten, via wetgeving dus. Vergeet niet dat het langs de openbare weg is, op een niet afgesloten parcours. Lijkt me gevaarlijk om die weg op te gaan.
Oud 2 april 2013, 16:12   #32
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
in zowat alle kleine dorpjes van frans-vlaanderen kan je vlaamse leeuwen vinden. Je struikelt zowat over de cafés en restaurants met een vlaamse leeuw in hun logo.
Oud 2 april 2013, 17:15   #33
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dan zou je dat moeten in een verbod zetten, via wetgeving dus. Vergeet niet dat het langs de openbare weg is, op een niet afgesloten parcours. Lijkt me gevaarlijk om die weg op te gaan.
Mocht Vandenhaute ooit zijn natte droom kunnen verwezenlijken - De Ronde betalend maken - vrees ik ergens wel dat de vlaggenzwaaiers eraan zullen zijn voor de moeite. Of dat het hen op zijn minst toch op één of andere manier lastiger gemaakt zal worden.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 17:58   #34
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Mocht Vandenhaute ooit zijn natte droom kunnen verwezenlijken - De Ronde betalend maken - vrees ik ergens wel dat de vlaggenzwaaiers eraan zullen zijn voor de moeite. Of dat het hen op zijn minst toch op één of andere manier lastiger gemaakt zal worden.
Dat denk ik ook. Het is moeilijk gedachten lezen, maar vandenhaute is in de eerste plaats een pure zakenman. Als die "zijn" koers kan zuiveren van boodschappen die gratis zijn, is er meer plaats en visibiliteit voor de betalende sponsors. Vergeet niet dat KBC en anderen daar mega-budgetten tegenaan gooien en dat hun logo soms minder exposure heeft dan de zwaaiers. Het hoeft niet altijd om politieke redenen te zijn hoor, ik denk dat vandenhaute heeel goed beseft dat geld geen politieke kleur heeft. Wie met een pak doekoe's afkomt is welkom. Wie afkomt zonder centen is enkel een stoorzender.
Oud 2 april 2013, 23:16   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- Naar Frankrijk!
- Niets bezocht! De hele dag met mijn Vlaamse vlag gezwaaid! En het was heel tof!"

Die doen dat dan toch vrijwillig.
Kunnen we niet zeggen van schoolkinderen die gedwongen worden bij het bezoek van de koning in weer en wind met Belgische vlagjes te staan zwaaien.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 09:34   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

- Naar Frankrijk!

Ah, meneer de cultuurfanaat.
Wel, noem mij het laatste museum of kasteel dat je bezocht hebt, en ik zal je er een paar vragen over stellen.
Maar inderdaad, zoals in je eerste zin: het is de mensen hun recht om dingen te bezoeken, zelfs al begrijpen ze er eigenlijk geen snars van en doen ze het enkel om thuis te zeggen dat ze op reis "cultuur willen".

.

Oud 3 april 2013, 09:41   #37
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was vorig jaar ook al.
Tegenwoordig zijn er aan de aankomsten meer (lege) tribunes voor betalende VIP's, op kosten van bedrijven, maar waar slechts een deel van de 'uitgenodigden' op in gaat; en van die er op ingaan, kent slechts een kwart iets van de koers.
....

.
Omdat reclame en geld belangrijk zijn.
Nog even en je mag betalen als je huis langs de weg ligt, waar die rijdende reclamepanelen, voorbijkomen.
Een echte volkssport.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:22   #38
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die doen dat dan toch vrijwillig.
Kunnen we niet zeggen van schoolkinderen die gedwongen worden bij het bezoek van de koning in weer en wind met Belgische vlagjes te staan zwaaien.
Wie zegt u dat ze gedwongen zijn?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:27   #39
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, meneer de cultuurfanaat.
Wel, noem mij het laatste museum of kasteel dat je bezocht hebt, en ik zal je er een paar vragen over stellen.
Maar inderdaad, zoals in je eerste zin: het is de mensen hun recht om dingen te bezoeken, zelfs al begrijpen ze er eigenlijk geen snars van en doen ze het enkel om thuis te zeggen dat ze op reis "cultuur willen".

.
Niets te maken met cultuurfanaat. Zelfs de mensen die met vakantie de hele dag op het strand blijven, begrijp ik beter dan vendelzwaaiers op pakweg de Ronde van Frankrijk.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:56   #40
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets te maken met cultuurfanaat. Zelfs de mensen die met vakantie de hele dag op het strand blijven, begrijp ik beter dan vendelzwaaiers op pakweg de Ronde van Frankrijk.
Lol, je hebt niet eens door dat je gigantisch veel van Frankrijk te zien krijgt als je 2 weken de tourkaravaan volgt. Maar laat u dat vooral niet tegenhouden om uw ongefundeerde mening in het rond te spuien, we zijn dat al lang gewoon van u.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be