Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2004, 12:21   #21
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hoe is die man met zijn "gebrutaliseerde knieën" wel uit de wagen geraakt? Met een katrol of zo?
Gij hebt de prijs gewonen van de zieligste reply van de dag : Congrats !
Oud 4 augustus 2004, 12:21   #22
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
.

Gij gaat dat nu bewijzen, respectloos manneke!
Maar u bent op de proppen gekomen met dat artikel, dus het is aan u om te bewijzen of dat wat erin vermeld staat wel de waarheid is of indien u het artikel zou gewijzigd door informatie weg te laten of te veranderen om de vlamingen weer in een slecht daglicht te plaatsen en dat toe te geven (indien dat nie zo is en u zegt dat zo, geloof ik je! ). Ik vind het echter vrij vreemd wat zulke handelingen is wat een ambtenaar zijn job kan kosten in een faciliteitengemeente...ook vreemd dat we niet mochten weten over welke gemeente het hier gaat.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 12:24   #23
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Een tante van mij verblijft in een rusthuis in Wallonie omdat het mens heel haar leven in Wallonie gewoont en gewerkt heeft. Wel die tante vroeg altijd om buiten de kamer geen Nederlands te praten met haar. Want dan doen de andere bewoners en de verpleesters lastig tegen haar. In haar kamer moge we Nederlands praten.

as ge wilt wil ik U de naam van de gemeente geven.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 12:24   #24
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Maar u bent op de proppen gekomen met dat artikel, dus het is aan u om te bewijzen of dat wat erin vermeld staat wel de waarheid is of indien u het artikel zou gewijzigd door informatie weg te laten of te veranderen om de vlamingen weer in een slecht daglicht te plaatsen en dat toe te geven (indien dat nie zo is en u zegt dat zo, geloof ik je! ). Ik vind het echter vrij vreemd wat zulke handelingen is wat een ambtenaar zijn job kan kosten in een faciliteitengemeente...ook vreemd dat we niet mochten weten over welke gemeente het hier gaat.
Ik vond deze lezersbrief vanmorgen in Het Belang, heb hem gekopieerd en op het forum gezet. Wat zou ik daar nu aan aangepast hebben?!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 12:25   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Een tante van mij verblijft in een rusthuis in Wallonie omdat het mens heel haar leven in Wallonie gewoont en gewerkt heeft. Wel die tante vroeg altijd om buiten de kamer geen Nederlands te praten met haar. Want dan doen de andere bewoners en de verpleesters lastig tegen haar. In haar kamer moge we Nederlands praten.

as ge wilt wil ik U de naam van de gemeente geven.
Hetgeen ook een schande is.
Oud 4 augustus 2004, 12:25   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Dat er trouwens iets niet klopt in het verhaal is het feit dat het gaat om een faciliteitengemeente. Welnu, alle Vlaamse faciliteitengemeenten rond Brussel zijn bevolkt door Fransgezinde besturen: die zullen heus geen ambtenaren tolereren die zo omspringen met de wettelijke bepalingen. En wie dit heeft overkomen, zal zeker niet geaarzeld hebben naam en toenaam bekend te maken, en onmiddellijk klacht neer te leggen bij de burgemeester.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 12:25   #27
Slimmy Slam Slimbo
Vreemdeling

Standaard

Seg mensen, ik weet dat het paranoïa-gehalte op deze fora serieuze proporties begint aan te nemen, maar als iedereen op die manier rond de pot blijft draaien ipv eens terecht aan te klagen dat die ambtenaar verkeerd was, denk ik niet dat dit online politieke forum nog zin heeft. En als je dan toch ergens vindt dat deze ambtenaar gelijk heeft, verdedig hem dan in elk geval op een inhoudelijke manier, ipv respectloos over oude mensen te tateren.

Slukes,

Slimbodingens
Oud 4 augustus 2004, 12:27   #28
Tegendradigaard

Standaard

Ik denk dat het afkomstig is van de gemeente Zuigegem en dat de betrokken ambtenaar de heer Duim is.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 augustus 2004, 12:27   #29
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Ik moet in Frankrijk ook niet in het Nederlands iets vragen. Dus waarom hier dan wel? De Vlamingen moeten maar eens wat assertiever eisen dat men in Vlaanderen Vlaams spreekt, fransman of niet. D�*t heet respect voor de plaatselijke bevolking. Het omgekeerde heet: franstalige arrogantie en luiheid! Gehandicapt of niet ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 12:29   #30
Slimmy Slam Slimbo
Vreemdeling

Standaard

Kerel, die mens was tegen zijn vrouw bezig
Oud 4 augustus 2004, 12:29   #31
Tegendradigaard

Standaard

O vergeef mij dat ik getaterd heb.

Ik heb trouwens toch gezegd (zie mijn eerste bericht) dat die ambtenaar verkeerd was.

Oud 4 augustus 2004, 12:29   #32
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Ik moet in Frankrijk ook niet in het Nederlands iets vragen. Dus waarom hier dan wel? De Vlamingen moeten maar eens wat assertiever eisen dat men in Vlaanderen Vlaams spreekt, fransman of niet. D�*t heet respect voor de plaatselijke bevolking. Het omgekeerde heet: franstalige arrogantie en luiheid! Gehandicapt of niet ...
Zeg manneke, spreekt gij in Frankrijk Frans tegen UW VROUW??

Zo nee, wat voor een achterlijke reply hebt ge nu weer geschreven!
Oud 4 augustus 2004, 12:30   #33
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als Vlaams-Nationalisten iets zeggen dan moet het altijd waar zijn maar als er een Belgich-gezinde iets durft te zeggen moet er altijd bewijzen, cijfers,...

Het klinkt mischien raar in u oren maar de nazi's hebben misdaden gepleegd en dus is het wel mogelijk dat de knieën van die Fransman gebrutaliseerd werden.
eniotna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 12:30   #34
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond deze lezersbrief vanmorgen in Het Belang, heb hem gekopieerd en op het forum gezet. Wat zou ik daar nu aan aangepast hebben?!
Ok, het gaat em om het principe...ik kan best geloven dat zulke dingen gebeuren maar wel twijfel ik eraan dat een gemeente ambtenaar van een faciliteitengemeente zulke fratsen uithaalt want dat zou em zijn job kunnen kosten en een feit dat nog dat hij geen respect heeft voor de oude man.
Wel is het zoals eerder gezegd een lezersbrief die van beide kanten kan komen waarbij de ambtenaar ook wel zijn verhaal zal hebben. Trouwens een vlaming kan dergelijke brief ook schrijven uitgaande van een faciliteitengemeente waar dergelijke wanzaken VAN BEIDE taalkanten voorkomen, vergeet dat niet.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 12:31   #35
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slimmy Slam Slimbo
Kerel, die mens was tegen zijn vrouw bezig
Bon dan zou het toch moeten lukken dat er net naast die twee mensen nen vuilen vlaams nationalistische ambtenaar stond zeker.
als ik tegen mijn vrouw zeg als we ergens lang moeten rechtstaan : 'mijne rug doet zeer' dan zeg ik dat in stilte en roep het niet van de ene kant van het gebouw naar den andere kant.

Oud 4 augustus 2004, 12:32   #36
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zeg manneke, spreekt gij in Frankrijk Frans tegen UW VROUW??

Zo nee, wat voor een achterlijke reply hebt ge nu weer geschreven!
In Frankrijk spreek ik Frans tegen de Franse bevolking ... geen nederlands ... of ben je zo dom dat je het gewoon niet wil verstaan ...

En als ik ergens kom waar ik de taal niet kan excuseer ik mij daar voor. Ik doe niet of het maar normaal is, zoals de franstaligen, dat iedereen frans of engels spreekt ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 4 augustus 2004, 12:34   #37
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniotna
Als Vlaams-Nationalisten iets zeggen dan moet het altijd waar zijn maar als er een Belgich-gezinde iets durft te zeggen moet er altijd bewijzen, cijfers,...

Het klinkt mischien raar in u oren maar de nazi's hebben misdaden gepleegd en dus is het wel mogelijk dat de knieën van die Fransman gebrutaliseerd werden.
Vooral Nazis met Vlaamse gerechtvaardige eisen verbinden is een oude truuk uit de BUB-doos ... het begint afgezaagd te worden ...

(Friedrich Nietzsche)
Oud 4 augustus 2004, 12:37   #38
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
In Frankrijk spreek ik Frans tegen de Franse bevolking ... geen nederlands ... of ben je zo dom dat je het gewoon niet wil verstaan ...

En als ik ergens kom waar ik de taal niet kan excuseer ik mij daar voor. Ik doe niet of het maar normaal is, zoals de franstaligen, dat iedereen frans of engels spreekt ...
Zeg slimmerik! Hij sprak tegen ZIJN VROUW. Mag dat al niet meer in Flandern?
Oud 4 augustus 2004, 12:37   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond deze lezersbrief vanmorgen in Het Belang ...
... nadat mr. Y. u een seintje had gegeven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 12:40   #40
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Zeg slimmerik! Hij sprak tegen ZIJN VROUW. Mag dat al niet meer in Flandern?
Patriot wijs mij in het artikel aub eens aan dat die ambtenaar eiste dat er Duits werd gesproken ? Zoniet stop dan met die onnozele en niet ter zake doende Flandern.
Sleurt er nog eens wat nazis bij... djeezes mins

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be