![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik zeg enkel dat het veel eenvoudiger en goedkoper zou zijn (ook voor de passagier) om 1 nationale vervoersmaatschappij te voorzien. Goedkoper? - slechts 1 directie ipv 3 - slechts 1 administratie ipv 3 - slechts 1 toestellenfabrikant ipv 3 waardoor de prijs per stuk van de toestellen lager zal liggen (hoe groter de oplage, hoe lager de prijs per stuk. - Goedkoper voor de klant: aangezien een ticket van maatschappij A nu niet geldig is op maatschappij B of C en omgekeerd. Indien er slechts 1 maatschappij is, zijn deze tickets wel geldig over heel het net.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() ?
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik betaal al genoeg autobelasting 300 euro per jaar, 1400 euro aan verzekering en ongeveer 1500 liter benzine �* 70 cent per liter of 1.000 euro aan accijnzen en andere taksen !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Van mij mogen deze initiatieven zeker blijven in een nationale openbare vervoersmaatschappij...
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() Mijn vraag was eigenlijk vooral wat jullie vinden van het voorstel van de BBL, niet zozeer wat jullie vinden van mijn mening. Echter, doe gerust voort, maar ik zou wel op het eerste ook van iedereen een eerlijk antwoord willen krijgen, en eventuele alternatieven.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() in ieder geval lijkt het mij het eenvoudigste dat er 1 firma is die de dienstverlening verzorgt. Dat is toch de evidentie zelve dat dat het meest eenvoudige is?
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige manier is sleutelen aan het aanbod van het openbaar vervoer. Laat ook toe dat De Lijn bijvoorbeeld met "light trains" bepaalde door de NMBS afgestoten lijnen kan rijden. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan Eeklo-Brugge, al moet daar op bepaalde plaatsen wel wat gebeuren aan de infrastructuur die her en der volledig is weggehaald. Of de oude treinverbinding tussen Diksmuide-Nieuwpoort die zo kan aangesloten worden op de NMBS-lijn Adinkerke-Gent. Enzovoort. Maar dat alles kost natuurlijk geld, veel geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik pleit zeker voor een stevig uitgebouwd, en voor iedereen bereikbaar openbaar vervoer. Enkel zo kunnen we koning Auto wat meer op stal laten.
Afgedankte lijnen kunnen zeker gebruikt worden, echter, ik denk dat dit zeer moeilijk wordt, daar die lijnen uiteindelijk op het hoofdnet komen. Dit is echter werk voor ingenieurs om dat uit te zoeken, denk ik, maar daar moet een mogelijkheid bestaan. Belangrijk is dat een maximum van mensen bereikbaar is met het openbaar vervoer...
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ik zeg het: de goede zaken moeten uiteraard blijven, de slechte zaken zouden moeten verdwijnen. Ik wil niet het openbaar vervoer uit het verleden hoor, maar een goed, eenvoudig, sterk uitgebouwd nationaal openbaar vervoer!
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een enkele administratie die veel groter en in veel gevallen ook veel logger zal werken. Dit alles weegt niet op tegen de veel grotere doeltreffendheid waarmee de huidige maatschappijen werken. Effeciëntie heeft immers ook een prijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Staatssecretaris
|
![]() efficientie heeft zeker een prijs, maar ik denk niet dat die directie veel groter hoeft te zijn, of dat die administratie zoveel groter moet zijn.
Dat het log is, daar moet uiteraard ook aan gesleuteld worden, maar dat is mogelijk. Ik blijf in de veronderstelling dat 3 openbare netten in een klein land als het onze nutteloos zijn, en veel te duur.
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De lijnpassen is een andere zaak, maar de kostprijs van zo'n lijnpas zal ook hoger zijn wanneer die het hele Belgische grondgebied beslaat i.p.v. bijvoorbeeld alleen het Vlaams Gewest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zou veel beter zijn om die diensten te laten aanbieden door de privesector. Die zal automatisch inspelen op de vraag op de markt. Lijnen die niet gebruikt worden sterven af, en lijnen die druk gebruikt worden zullen meer vervoer krijgen. Met het geld dat je uitspaart, omdat je die structuur niet meer moet onderhouden, geef je de mensen korting op hun belastingen. Dan kunnen ze zelf kiezen waaraan ze hun geld uitgeven, aan openbaar vervoer, of aan iets anders. Het meest gehoorde argument tegen is dat de bus moet blijven rijden voor 1 persoon om 3 uur 's morgens omdat dat nu eenmaal die persoon zijn enige manier van vervoer is. Dat argument is fout. Om drie uur 's morgens voor 1 persoon is het niet alleen goedkoper om een taxi te laten komen, hij zal er ook beter door bediend zijn. Het tweede meest gehoorde argument is dat de rijken meer profiteren van de tax breaks als de armen. Ook een non-argument, want je kan tax breaks zodanig formuleren dat ze vooral te goed komen aan de zwakkeren in de maatschappij.
![]() |