Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2013, 09:36   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
Afschaffen van de euro zal voor een deel de handel tussen landen verminderen.
Ik vind het gemakkelijk als ik prijzen moet vergelijken op het internet, m de prijs op te zoeken in Frankrijk, Duitsland of Nederland.
Anders hangt alles weer af van de dagkoers van respectievelijke munt.

Langs een kant is het niet de fout van de euro, maar van de verschillende regeringen die boven hun stand hebben geleefd en zo hun land in de dieperik hebben gebracht (Spanje , Portugal, Griekenland ...) .
Het is natuurlijk makkelijker om achteraf geld te gaan lenen in het buitenland met dezelfde munt. Maar dit brengt op den duur die munt in gevaar. Dus voor mij moet de euro niet weg maa die landen die den aap hebben uitgangen, die moeten de euro verlaten.
Die hadden nooit in de euro mogen zitten. Maar ja, zoals al altijd geweest, er stond weer geen rem op, 't kon weer niet snel genoeg gaan. Zoals ik al eerder gezegd heb. Een orkest dat nog niet eens de instrumenten op elkaar afgestemd heeft en dat al volop aan het concert begonnen is.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 09:37   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Steek ze zoveel mogelijk in vast goed. Ja dat is log maar nog altijd het veiligste.
of in gouden munten ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 11:55   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
of in gouden munten ?
Het lijkt er toch sterk op dat goud over zijn topkoers heen is...
http://www.goudkoers-euro.be/

En je zit met een risiko van fysieke diefstal, inbraak, home jacking enz. Al die volstrekt waardeloze kluizen van 1000 �* 2000 euro die nu bij tientallen worden verkocht aan partikulieren geven geen enkele bescherming.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 12:10   #24
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30414_00540325

Gaan we dan misschien toch nog terug naar het Belgisch frankske
ik kan me niet voorstellen als de euro in Duitsland verdwijnt de euro hier zal standhouden
Uit het nieuws op de radio deze morgen meen ik begrepen te hebben dat die nieuwe groepering eerder denkt aan een andere gemeenschappelijke munt voor de sterkere Noord-Europese staten. Landen zoals Duitsland, Oostenrijk, Finland en Nederland. Normaal zou Vlaanderen daar ook kunnen bij horen. Maar ik vrees dat de perceptie die la Belgique buiten onze grenzen geniet niet van aard is om dat te kunnen verwezenlijken. Om die reden is het dringend nodig dat Vlaanderen op alle vlakken duidelijk afstand neemt van de Belgische francofonie en zich affirmeert als een specifieke entiteit met een sterke economie en gezonde publieke financiën. Want la Belgique wordt door de rest van Europa nog steeds té veel gezien als een francofone staat en wordt geassocieerd met Frankrijk. En dat is aardig op weg om tot de zwakkere Europese staten te behoren.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 12:46   #25
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30414_00540325

Gaan we dan misschien toch nog terug naar het Belgisch frankske
ik kan me niet voorstellen als de euro in Duitsland verdwijnt de euro hier zal standhouden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Voor de geïnteresseerden : website van de Duitse anti-euro-partij, Alternatief voor Duitsland

Schluss mit diesem Euro!
Die Bundesrepublik Deutschland steckt in der schwersten Krise ihrer Geschichte. Die Einführung des Euro hat sich als eine fatale Fehlentscheidung erwiesen, die unser aller Wohlstand bedroht.

Die Altparteien sind verkrustet und verbraucht. Beharrlich weigern sie sich, ihren Fehler einzugestehen und zu korrigieren.

www.alternativefuer.de/
Rettung für Vlaanderen in Sicht!!! Deutschland!!!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 12:52   #26
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uit het nieuws op de radio deze morgen meen ik begrepen te hebben dat die nieuwe groepering eerder denkt aan een andere gemeenschappelijke munt voor de sterkere Noord-Europese staten. Landen zoals Duitsland, Oostenrijk, Finland en Nederland. Normaal zou Vlaanderen daar ook kunnen bij horen. Maar ik vrees dat de perceptie die la Belgique buiten onze grenzen geniet niet van aard is om dat te kunnen verwezenlijken. Om die reden is het dringend nodig dat Vlaanderen op alle vlakken duidelijk afstand neemt van de Belgische francofonie en zich affirmeert als een specifieke entiteit met een sterke economie en gezonde publieke financiën. Want la Belgique wordt door de rest van Europa nog steeds té veel gezien als een francofone staat en wordt geassocieerd met Frankrijk. En dat is aardig op weg om tot de zwakkere Europese staten te behoren.
Laat ons van Vlaanderen maar een soort van Zwitserland maken, een neutrale zone die als draaischijf kan functioneren voor alle geinteresseerde partijen. Mits een ruime vergoeding natuurlijk...
HIER
Oud 15 april 2013, 12:55   #27
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zeer juiste analyse... Daarom dat ik aan de andere kant van de grens ben gaan wonen. Ik hoop voor m'n vrienden en familie in Vlaanderen dat er op zijn minst een confederatie ontstaat in 2014 met héél gescheiden bevoegdheden, zonder overdrachten... Want anders idd no way dat ze tot een dergelijk select clubje gaan behoren.
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 13:02   #28
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

En je zit met een risiko van fysieke diefstal, inbraak, home jacking enz. Al die volstrekt waardeloze kluizen van 1000 �* 2000 euro die nu bij tientallen worden verkocht aan partikulieren geven geen enkele bescherming.
Natuurlijk bieden deze bescherming @peter1962, het is een fantastische bliksemafleider tegen ongewenste inslagen van het laag bij de grondse criminele schorriemorrie en tevens tegen de verheven fraudeurs en dieven in maatpak bij wie de idee van confiscatie in het achterhoofd speelt.

Laat er maar eens goed op los gaan, op die brandkas gevuld met lood.

Ondertussen pak ik wel de .45 loodjesverspreider in handen. Voila.
HIER
Oud 15 april 2013, 13:03   #29
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UnionJack Bekijk bericht
Zeer juiste analyse... Daarom dat ik aan de andere kant van de grens ben gaan wonen. Ik hoop voor m'n vrienden en familie in Vlaanderen dat er op zijn minst een confederatie ontstaat in 2014 met héél gescheiden bevoegdheden, zonder overdrachten... Want anders idd no way dat ze tot een dergelijk select clubje gaan behoren.
Well done! Een fantastische beslissing!

Zonder crashgevaar.

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 15 april 2013 om 13:11.
Oud 15 april 2013, 13:21   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

Een familielid kocht in 2001, bij de invoering v.d. €, x aantal gouden Krugerrands. In 2012 waren ze 4 X zoveel waard. Hij heeft er toen een groot deel van verkocht...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 14:00   #31
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een familielid kocht in 2001, bij de invoering v.d. €, x aantal gouden Krugerrands. In 2012 waren ze 4 X zoveel waard. Hij heeft er toen een groot deel van verkocht...
groot gelijk dat hij heeft verkocht, de koers van goed staat bijzonder hoog. Een correctie is dan ook heel waarschijnlijk.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 14:22   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

De Euro weg? Maar we zijn toch de beste leerlingen van de klas?
Oud 15 april 2013, 15:04   #33
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Op "de politiek" moet je niet gauw rekenen om ons van de euro te verlossen. Burgerbewegingen zijn meer aan de orde.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 15:11   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De Euro weg? Maar we zijn toch de beste leerlingen van de klas?
Eerder wij weg dan de Euro zeg ik u!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 15:25   #35
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Dat net de Duisters de euro weg willen
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 15:42   #36
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dat net de Duisters de euro weg willen
Tiens

Citaat:
Slechts 27 procent Duitsers wil terug naar de Duitse mark

De Duitsers zijn steeds meer te vinden voor de Europese eenheidsmunt. Uit een peiling in opdracht van de Duitse krant Handelsblatt blijkt dat 69 procent van de Duitsers de euro wil behouden. Vorig jaar wees nog één Duitser op twee de eenheidsmunt af.
bron http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...tse-mark.dhtml
http://www.handelsblatt.com/politik/...t/8037270.html

Laatst gewijzigd door pajoske : 15 april 2013 om 15:43.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 15:44   #37
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ah, ik dacht al
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 17:51   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of in gouden munten ?
Vergeet het. Het goud staat nu de laatste tijd goed maar heeft een tijd geleden heel wat lager gestaan. Niets garandeert dat dat straks niet terug als een pudding in elkaar flopt.
Oud 15 april 2013, 18:00   #39
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Eerder wij weg dan de Euro zeg ik u!
Alles hangt er van af wie hem al dan niet weg wil. Wanneer wij dat zouden willen kan ik u niet anders dan gelijk geven. Maar wij zijn dan ook maar de Belgskes.

Wanneer Nederland en Duitsland dat willen liggen de kaarten we enigszins anders hoor. En het is niet alleen in Duitsland dat de euro begint te rammelen. Ook in Nederland zijn er meer en meer die dat zootje weg willen.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 april 2013 om 18:03.
Oud 15 april 2013, 19:07   #40
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Alles hangt er van af wie hem al dan niet weg wil. Wanneer wij dat zouden willen kan ik u niet anders dan gelijk geven. Maar wij zijn dan ook maar de Belgskes.

Wanneer Nederland en Duitsland dat willen liggen de kaarten we enigszins anders hoor. En het is niet alleen in Duitsland dat de euro begint te rammelen. Ook in Nederland zijn er meer en meer die dat zootje weg willen.
Citaat:
Nur 27 Prozent wollen wieder zurück zur D-Mark. Noch im Jahr 2012 lehnte jeder Zweite die Gemeinschaftswährung ab.
Verleden jaar wilde 50% van de Duitsers van de euro af. Nu in 2013 slechts 27%.

Waar haalt gij het dat de euro in Duitsland begint te rammelen?

Citaat:
Die Deutschen scheinen sich von Euro-Skeptikern in Euro-Befürworter zu verwandeln. Dabei gilt: je höher das Nettohaushaltseinkommen, desto stärker die Zustimmung zur Einheitswährung. Bei Nettoeinkommen ab 3.000 Euro steigt die positive Bewertung auf 79 Prozent.
Bij gezinsinkomens boven 3000 euro stijgt het percentage dat de euro wil behouden tot 79%.

Zou het kunnen dat de lagere inkomstenklasse zich gemakkelijker laten verleiden door volksmisleiders die de euro en Europa aanwijzen als schuldigen voor de crisis?

bron: http://www.handelsblatt.com/politik/...t/8037270.html
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be