![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Zijn er dan geen deftige wetenschapsjournalisten meer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeker met kinderen zouden de mensen beter eens nadenken vooraleer ze scheiden. Niemand is perfect, ook niet in een relatie, daar moet je dus wat moeite en tijd insteken, helaas hebben vele mensen de dag van vandaag onrealistische verwachtingen van hun partner en hebben ze geen geduld om aan de fouten en gebreken van de partner te werken. De prins(es) op het witte paard bestaat helaas niet. Noem me conservatief, maar er wordt tegenwoordig te makkelijk gescheiden. Kinderen zijn daar dan vaak de dupe van. Anders is het natuurlijk wanneer er sprake is van partnergeweld, vormen en uitingen van misbruik of mishandeling, dan is een echtscheiding uiteraard vanzelfsprekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw voorstel om de ouders om beurten bij de kinderen te laten wonen vind ik helemaal niet te doen: ook de ouders hebben het recht om na de scheiding een nieuwe partner te vinden. Hoe ga je dat dan oplossen? mama+vriend komt slapen en de week nadien gaan papa+vriendin in het zelfde bed liggen? Wie beslist er wanneer en wat er gebeurt met het onderhoud van de woning? Wie vult de ijskast, zorgt voor de voorraden? Wie haalt de bar leeg en wie vult ze terug aan, wie zorgt voor de was en de strijk (of laat papa de strijk liggen tot het mama's week is?) Enfin, dat voorstel (ik ken een koppel die het zo doen) toont vooral aan dat die mensen nooit hadden moeten scheiden. Het koppel dat ik ken gaan dan ook nog eens samen naar feestjes en maken van de overgangsdag een hele familiedag.... dan hoef je niet te scheiden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In magazines en andere media kunnen journalisten zich geheel anders ontwikkelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over het onderzoek, nog een vraagje: Zijn er niet te veel kinderen die in het hoger onderwijs gedropt worden?
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Kranten moeten vooral winst maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. In dit land gaat dat vooral ten koste van de inhoud. Als je eens een Volkskrant vastneemt (600.000+ lezers), begrijp je wat zou kunnen bereikt worden met wat meer marge.
Misschien geen slecht idee om eens een krant voor Nederland én Vlaanderen te lanceren. Tenslotte leest iedereen op mijn werk best graag de Paris Match.
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Ik vernam recent van iemand die werkt op de redactie van HLN dat men opzettelijk de inhoud aanpast aan het niveau van de doelgroep, zodat men het gemakkelijk kan volgen. Bij een eerste overpeinzing zou je die methode kunnen goedkeuren, maar ik heb daar mijn twijfels over.
Is het gradueel omhoogtillen van het niveau volksverheffing of is het paternalistisch? Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 20 april 2013 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder iets in termen van "onwenselijk" en "onmogelijk", vrees ik.
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Waarom onwenselijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
er zijn allerlei redenen te verzinnen. eentje is de financiele draagkracht van een alleenstaande moeder. die kan haar kinderen niet ontelbare keren laten dubbelen tot ze per ongeluk een diploma halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar alleszins bedankt dan maar hé... ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat daar het probleem zit. Alles wordt aanzien als een businessplan. Wanneer een handeling wordt uitgevoerd binnen het denkkader: businessplan, dan dient er op verdiend te worden. Ik ga straks met de auto naar vrienden, zo'n 35 km van mijn woonplaats. Laat ik dat beschouwen als een businessplan. Wanneer ik bij mijn vrienden kom, zal ik toch mijn kosten faktureren. Ik heb ook benzine moeten tanken, dat kost mij toch enkele euro's. Slijtage aan de wagen. Mijn aanwezigheid, daar dient toch ook wel iets voor betaald te worden. Indien ze lachten met mijn rake opmerkingen is hun avond toch maar weer mooi geslaagd, maar het is wel mijn humor waar ze mee lachen. Winst is het dogma. Het is de nieuwe religie. Gott ist tot: zei een knappe bol, nog niet zolang geleden. Maar blijkbaar zijn niet alle goden dood... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Really? Als ik straks de baan op ga met mijn auto, dan heb jij daar in Nederland last van?...Ze zeggen soms: 't is weer nen 'ollander, en ik denk dan, jamaar die Nederlanders, dat zijn toch wel pienter knapen. Totdat ik dus zoiets onder ogen krijg...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het viel me teveel op toen ik mensen aanwierf, waarvan degenen uit gebroken gezinnen gewoon de beteren waren (voor een job met zeer hoge vereisten), maar wel uit zuivere één-oudergezinnen kwamen. Laatst gewijzigd door Conscience : 21 april 2013 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaan we dus niet meer over discussiëren. Het feit dat kinderen slechter leren en studeren als hun ouders gescheiden zijn, is echter wel een discussiepunt. Er zijn daar immers meerdere achterliggende oorzaken mogelijk. Daar ik zelf een alleenstaande gescheiden vader ben van kinderen die het niet goed doen in het secundaire onderwijs, heb ik het voor direct met mijn neus op de feiten te zitten. Ik ga echter wel eerst enkele feiten uit de periode van de echtscheiding vrijgeven, want ik denk dat die wel belangrijk zijn. Toen werd beslist het huwelijk op te geven, hebben de kinderen het recht gekregen zelf te mogen beslissen bij welke ouder ze wilden opgroeien. Het waren dus niet vader en moeder of een rechter die besliste voor hen. De kinderen waren toen 8, 10, 12 en 14 jaar jong. De keuze werd vergemakkelijkt omdat vader in de eigen woning bleef en moeder slechts 500 meter verder ging wonen. Elk kind kreeg van vader een eigen sleutel van de woning en mocht zijn slaapkamer met volledige inhoud behouden, ook al ging het kind bij moeder wonen. Dit om het kind steeds een veilige thuishaven te kunnen aanbieden. De schoolresultaten leken niet te lijden onder de echtscheiding, de eerste maanden. Echter, een paar maanden nadat de moeder alleen was gaan wonen, kwam voor de kinderen de ware reden van de echtscheiding naar boven. De vriend van de moeder kwam namelijk steeds meer en meer over de vloer bij haar en zij gaf openlijk toen dat ze voor hem had gekozen omdat hij haar een leven aanbood dat meer op dat uit de boekjes en films leek. Namelijk een leven van uitstapjes, uitgaan en reizen. Geen tijd verspillen aan het toezicht houden op de kinderen hun huiswerk en lessen, want het weekend dient om te ontspannen. Enkele weken na de officiële echtscheiding ging de moeder samenwonen met haar vriend, op meer dan 100 kilometer van de kinderen hun geboorte en opgroei plaats. En iedereen verloor de controle over wat de kinderen nog deden voor school. De moeder had er geen interessen in en als vader was ik verplicht mij aan de gerechtelijke bepalingen van haar omgangsrecht te houden. Om de 2 weekends deden de kinderen dus weinig tot niets voor school, daar ze vanaf vrijdag 6 uur tot maandag 8 uur bij de moeder moesten zijn. De schoolresultaten leden hier enorm onder. Maar ook ik als vader heb fouten gemaakt. Ik wilde hen immers een zo goed mogelijk leven bieden en zo weinig mogelijk laten leiden onder de echtscheiding. Ik zorgde er dus voor dat zij steeds alles hadden dat ik dacht dat ze nodig hadden. De jongste had op zijn 10de levensjaar dus reeds een eigen PC. Ook stonden er steeds de nieuwste spelcomputers in huis en hadden ze elk een eigen TV op hun kamer. Op hun 16de verjaardag hadden de twee oudste hun rijbewijs voor een brommer en stond hun brommers naar keuze klaar in de garage. Enkele weken nadat de oudste 18 jaar werd, kreeg ik de koude douche dat ik een verdomde idioot was en mij als een achterlijke had gedragen. De dame eiste namelijk dat ik haar rijbewijs kado deed en dat ze een nieuw wagen naar keuze kreeg. Want zij voelde zich te goed om nog met de brommer naar school te rijden. Ik had nagelaten om hen te leren dat ze moeten werken om iets te kunnen bereiken. Ik had hen namelijk alles in de schoot geworpen en hen een gratis luxeleven gegeven. Ik heb daarna 2 jaar nodig gehad om het de oudste te leren dat in het leven niets gratis is, zelfs het geluk in een relatie niet. Maar dat men aan alles en voor alles hard moet werken en offers moet brengen. |
|
![]() |
![]() |