![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2013 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, als de keuringsmeesters willen foeffelen, is dat knopje ook een optie. "jamaar, dat moet neutraal staan, en da's in deze wagen op stand 2. Sorry, uw lampen staan niet goed, kom nog maar eens terug, bedankt voor uw €50."
Trouwens, hoeveel "klanten" kunnen de gegevens interpreteren die de apparatuur van de keuring weergeeft, en dan is de vraag, hoe relevant zijn die gegevens? En een even relevante vraag. Is er niet gekloot met de apparatuur? Uiteindelijk zijn het maar getalletjes weergegeven op een computerscherm. Wie zegt dat dat scherm rechtstreeks data krijgt van de apparatuur? Bof, ik los dat anders op. Al dat gezeik. Ik betaal mijn garagist, en die zorgt voor de rest. Ik heb wel beter te doen dan naar een keuringsstation te rijden en mijn kas op te vreten als er zo'n mislukte mechanicien zijn dagelijkse , saaie routine staat te doen. In't verleden teveel gezeik mee gehad. Droplullen die zeggen dat ik niet kan lassen... met de certificaten als fotolasser op zak... la maar, het leven is veel te kort.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De lichten moeten dus onder dat lijntje zitten, alle twee. Wie eens op zijn garage muur schijnt ziet dat zelfde als de mannen van de keuring op hun schermpje. Een redelijke vlakke lijn met een flauw bochtje naar boven in het midden. Nu men kan zich wel het nut daarvan afvragen maar het nut is dus om uw tegenliggers niet te verblinden. Daarom ook dat er een klein verschil is tussen links en rechtse koplampen. De linkse wijkt de straal een beetje af naar rechts en de rechtse schijnt gewoon rechtdoor. Om de tegenliggers dus niet te verblinden. Veel mensen trekken zich dat niet erg aan...die tegenliggers. Laatst gewijzigd door Mambo : 10 mei 2013 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In zulke gevallen mag je de hoogte blijven regelen tot het einde ter tijden, het zal altijd verschil blijven geven. En doorgaans wie na een regeling in een garage toch moet terug keren is omdat de lichten moeten geregeld worden op een vlakke horizontale grond, de wagen moet dus horizontaal staan...anders is het weeral scheef. Beetje waterpas om zo te zeggen. In de keuring staat dat meetapparaat op een vaste stek om die reden. In de garage staat dat dikwijls op wieltjes en stellen ze dat overal. En dan moet je terug keren en versta je er niks van. Wel dat is dus de reden. t' mag een millimetertje schelen hoor. Laatst gewijzigd door Mambo : 10 mei 2013 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja t' is geen ideale wereld hé? Maar de bedoeling is dus wel goed. Laatst gewijzigd door Mambo : 10 mei 2013 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En men kan op de keuring kappen en zagen, doe ik ook van tijd tot tijd.
Maar als je ziet wat sommigen uitsteken met hun veringen en bandjes en ook uitlaten...is een keuring soms niet slecht. Anders krijg je zo toestanden van afgezaagde springveren, vodden rond gaten in de uitlaat, versleten banden om mee te driften en wat nog allemaal? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() ach de keuring , dat is ergernis die de groene kwieten verzuring zijn gaan noemen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Een wagen kan nooit niet onterecht afgekeurd worden vermits een wagen de grondwettelijk gegarandeerde lichamelijke integriteit van het kind schendt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Auto´s" beschermen vooral kinderen. ![]() ![]() http://www.carscoops.com/2013/01/iih...erica-for.html ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2013 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() ''' Het is ook door die federalisering dat de BIV in vlaanderen een veelvoud is van die in Wallonië
klopt dit ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toemme...gebuur van me ging woensdag naar de keuring(Moorsele)....werd afgekeurd omdat een van zijn koplampen niet goed afgeregeld stond.....
De brave ziel is ermee naar zijn garage gereden,men kon daar niks vaststellen... Hij heeft daar iets van 10€ betaald,is prompt naar datzelfde keuringsstation gereden,waar hij uiteindelijk op DEZELFDe keuringslijn terechtkwam,wel andere keurder en....OK...... ![]() Dat dagje heeft hem ...euh...bijna 100€ gekost.....en er is NIKS verbeterd of veranderd aan zijn wagentje ![]() Dat is nu eens waarom ik jaarlijks zodanig organiseer dat mijn auto EERST een onderhoud in de garage krijgt,met uitdrukkelijk(en vermeld) vraag voor kontrole tbv keuring en DAN naar de keuring... Als er alsnog iets afgekeurd raakt,en het is geen gesprongen lampje,zal iemand mij die keuring terugbetalen of een oude klant(reeds 2 autos daar gekocht en AL het onderhoud AL die jaren) kwijt zijn..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 mei 2013 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had op zo een keuring eens bijna ruzie met één van de medewerkers aldaar.
Ik rijd binnen en geef zowat al mijn papieren waaronder ook mijn verzekering van de wagen. De man zegt: dat moet ik niet hebben. Ik dacht dat ik hem niet goed begrepen had en bood het nog eens aan en die begon 'politiek' te worden ... Al bij al is het allemaal in orde gekomen maar nu stel ik mij bij deze toch de vraag: Is dat niet de uitgelezen plaats om na te gaan of een wagen een verzekering heeft of niet? Want ik dacht al wel eens gelezen te hebben dat er aardig wat zijn die zonder verzekering rondbollen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Welwel, mijn camionette is al voor alles behalve de koplampen afgekeurd geweest.
Raar dat jullie net daar miserie mee hebben. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De volgende keer ga we het helemaal gortig doen. Mijn vrouw en ik nemen een dag vrij. Om 8u Auto inleveren voor groot onderhoud en keuring. En dan naar een in de buurt liggend sauna complex. Een dagje weken ,stomen, garen en gewoon genieten. 's Avonds 1 goedgekeurde wagen ophalen, of een vervangwagen. Dure dag, maar wel zonder frustraties, zorgen of gezeik. En wat betreft klantvriendelijkheid. Ik ben al 22 jaar klant bij dezelfde garage, en ben na een paar 2de handsjes en een autoloze periode (alleen motorfiets) nu bezig aan mijn 2de "nieuw gekochte" wagen. En ik ben niet de enige in de familie. Ik denk dat we wel tevreden zijn als familie, met een 20 tal wagens aangekocht over die periode.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst eens laten nazien wat er aan scheelt op de keuring en dan laten maken. Veel goedkoper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Is dat niet de uitgelezen plaats om na te gaan of een wagen een verzekering heeft of niet?
ja het is een goed moment om eens de papieren te vragen, maar beboeten kunnen ze niet want dat is voor de flikken |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2hands bv. |
|
![]() |
![]() |