![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feest van het Licht vb. : Kerstmis. Het was héél belangrijk voor die steentijdmensen om te onthouden dat het terug licht ging worden na de donkere wintermaanden, zodat ze niet in paniek geraakten: het Joelfeest betekende dus het einde van de korter en korter wordende dagen en het begin van het lengen der dagen. De rotsschilderingen in Lascaux blijken ook een soort kalender te zijn: naargelang de stand van de zon die binnenschijnt kan men zien welke kuddes er aan zaten te komen omdat die telkens verlicht werden. Bij de meeste van die heilige rituelen zat er weldegelijk een praktische oorzaak achter, echter helemaal ingepakt in fantasierijke verhalen die dan werden doorgegeven. Wat ik ook altijd leuk vond is dat nomaden het concept van "één god" hebben uitgevonden : moest wel als je steeds andere stammen tegenkomt men allemaal verschillende goden... "wij hebben er maar ééntje" SIMPEL. Maar het belangrijkste in religie is: men moet de hersenspoeling doorvoeren vanaf kindsbeen. Eenmaal men volwassen is krijgt dat religieus gevoel niet echt vorm: het moet in het fantasierijke brein van het kind worden ingeprent zodat het er blijvend kan aanwezig zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag voor mij was dan: in wat zou ik dan kunnen geloven om me uit die put te helpen. Ik heb serieus een dialoog met mezelf gevoerd en toen kwam er dit uit: a) het mag geen product zijn van het menselijk brein b) het moet dus ouder zijn dan de mens zelf Het antwoord stond recht voor mijn neus. Kreeg ik er nog bij dat het: c) overal is d) het kleur en muziek heeft c) het zowel het sterven als het leven eert. Met het natuurorganisme kan ik die soft spot in mijn brein, ons defectief menselijk brein, op het gemak stellen in moeilijke tijden. Het misdadige aan de katholieke geloofsleer en de islam vind ik dat beiden de afstand tussen de mens en dat wat voedt en d e dorst laaft en ouder is dan de mens zelf constant proberen te vergroten om die gelovige voor zichzelf te kunnen opeisen. Dat vind ik serieus smerig. Dat de vrouw doorheen de tijden de stoten letterlijk en figuurlijk moest opvangen. Met een gebedje loste zich een miskraam (misschien was een vrouw wel blij dat ze een miskraam kreeg) zo op, en hup naar de volgende zwangerschap. Zoals zebravinkjes: geen nest, dan leggen we toch een ei in het zaadbakje zeker of op de barre grond. Dat is zo goed als een abortus. De homo sapiens is toch wel een ernstig gedesorienteerd levend wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lag het aan mij, dan zou ik tijdelijk de islam tot NIET als wereldgodsdienst verklaren vanwege de sociale destructieve , economisch inerte stuwingen. Ook op pedagogisch vlak is het afgrijselijk. Kortom, op alle vlak. Wie zich levend wilt begraven , moet zich maar bekeren tot de islam. Je kan je geen grotere dooddoener bedenken momenteel. Zij hebben vrij weinig en zeer gehaaste rituelen voor het dode lichaam. De link tussen leven en dood is voor hen, vermoed ik, zeer dun omdat ze dus geloven in dat instant hiernamaals paradijs (voor de mannen 70 maagden of 70 druiven, een discussie over de vertaling). Eigenlijk kan ik dat wel begrijpen want hun leven zelf stelt toch al niet veel voor. Kinderen lummelen de hele dag en dag na dag wat rond zonder iets omhanden. En die vrouwen krijgen het pinguïnsyndroom na hun laatste bevalling. Vooruit denken is onislamitisch. Durven blij te leven ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Durf een beetje kritisch te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Never mind, just forget it. Je googelde en kwam op wikipedia. Ik volgde jouw link: Citaat:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=394). Opmerking: - correlatie is geen causaliteit. - in andere landen zoals Indië, Iran en Brazilië gelden andere correlaties. - de meeste moslims (in West-Europa) zijn geen gelovige moslims maar de meeste hooggeschoolde en nieuwe moslims zijn gelovige moslims (= praktiseren en ervaren de islam). Citaat:
Wetenschappelijke ontdekking door moslims? - Dr. Mustafa el-Sayed - Tariq ibn Ziyad (ontdekking van Europa en beschaving gebracht maar slechts de wereldse ondermaanse kant daarvan is overgebleven). Laatst gewijzigd door porpo : 2 mei 2013 om 17:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie versta jij onder 'elite die mediamacht hebben'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het paradijs bevat immers datgene wat geen oog ooit heeft gezien, geen oor ooit heeft gehoord en wat geen verstand ooit voor mogelijk zou kunnen houden. Lees: http://www.waaromislam.nl/islam-alge...n-het-paradijs Elite die mediamacht hebben zijn bepaalde groepen die achter oorlogen, burgeroorlogen, plunderingen en uitbuitingen staan. Ze ontwerpen openbare opinie en programmeren. Ze maken gebruik van de wet van Joseph Goebbels in kunst van liegen. Media in de autocratische moslimlanden is ook niet anders want daar creëren ze ook illusionaire vijanden: - Politieke vrijheid is de oorzaak van oorlogen en burgeroorlogen. - Extremisten zijn gevaarlijk. - West-Europa is antiislam. Dat soort propaganda en zo stuur je de mensen op straat om te demonstreren tegen uitspraken van Paus en dergelijke. Je wilt niet ontdekt worden dat je de vijand bent? Creëer er eentje, dan! Je moet kritisch omgaan met visies die in jouw directe omgevingen zijn gemaakt. Ik ga jou niet vertellen hoe dat moet. Iemand iets aanleren is onmogelijk, je kunt hem slechts helpen om het nieuwe te leren ontdekken vanuit zichzelf. Galilei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij ontwijkt de essentie om te blijven plakken bij mijn lijst? ![]() De discussie hier gaat over religieus geloof, maar jij begon over de moslims. Joden zijn, met verhoudingen, in meerderheid als het om wetenschappelijk doen en filosofisch denken gaat. Dit bewijst natuurlijk niet dat dit aan hun ras en/of religie (onscheidbaar) ligt. Jodendom stimuleert wetenschap, dat wel, en dat ontken ik niet. Integendeel: ik bevestig het. Het waren vooral de joodse geleerden die filosofische en wetenschappelijke werken van islamitische beschaving ver-europeriseerden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De mens, schepsel, de woorden van de Schepper Allah en Zijn boodschappers-profeten weerleggen? Het kan absoluut niet. Niet geloven in de woorden van de Schepper Allah en Zijn boodschappers-profeten kan wel. Er is hier een groot verschil! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De islam is het geloof van alle profeten van Adam t/m Mu7ammed, dus ook het geloof van Mozes vrede zij met hen allemaal. Is het duidelijker zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want wat je schrijft is zeer oude koek voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Islamwetenschap werd vernietigd door reconquista (kenniscentrum Andalusië), kruistochten (Levantijnse kenniscentra) en Mongolen (Bagdad centrum). Taqlid heeft daar niets mee te maken. Het is een begrip dat gebruikt wordt in islamitisch juridisch denken. Laatst gewijzigd door porpo : 2 mei 2013 om 19:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat de extremisten willen is secularisme dus een ideologische staat. Om dat doel te bereiken gaan ze rechtsstaat onderuit moeten halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Andere extremistische ideologen die in sciëntisme, materialisme, secularisme, naturalisme of evolutionisme geloven en alle mogelijke fictieve en literaire illusies bedenken om de mens en zijn religiositeit te verklaren zijn gefaald en zullen falen en kunnen niets aan de feiten veranderen. Men moet met de andere leren leven en dat is al! Met elkaar leren leven betekent subjectivisme, generalisering, profiteren, plunderen en uitbuiten een halt toeroepen. |
|
![]() |
![]() |