Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2013, 14:40   #21
Tavek
Banneling

Standaard

Demonen stopt met zagen en zoekt u werk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 14:41   #22
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Immigratiebeleid, wat verstaat u onder deftig? Ik vermoed geen immigranten toelaten? Wie gaat de straat dan kuisen en het vuilnis ophalen? U?
Want de straat kuisen en vuilnis ophalen is het enige wat migranten aankunnen en waar ze goed voor zijn? Wat een achterhaald kolonialistisch idee, alsjeblieft...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 14:41   #23
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen onnodige staatsstructuren, akkoord.
Efficiëntere overheid, tja goed, hoe gaat u dat aanpakken?
Het "profitariaat" wordt aangepakt doordat de verschillende databases gekoppeld zijn... De fraude aanpakken brengt geen miljarden op. Het probleem is kleiner dan algemeen wordt aangevoeld.
Immigratiebeleid, wat verstaat u onder deftig? Ik vermoed geen immigranten toelaten? Wie gaat de straat dan kuisen en het vuilnis ophalen? U?
Lasten verlagen, schitterend idee! Hoe gaat u het gebrek aan inkomen voor de overheid compenseren? Mag het gehaald worden bij de rijken?
Dus je vindt dat een immigrant alleen goed is om het vuilnis op te halen. Wat voor ne communist zijt gij zeg ?

Laatst gewijzigd door Stingray : 29 april 2013 om 14:42.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 14:44   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Gigantische verschillen!
Leuk. Belgie wordt op de hielen gezeten door de tweede en de derde. We moeten nog beter ons best doen

Citaat:
Een verschuiving van belastingen op arbeid naar belastingen op kapitaal, zoals in de rest van Europa zou een uitstekende mogelijkheid zijn.

Niet dat de petite bourgeoisie in Belgie dit snel zal laten gebeuren of zo.

Ook is Vlaanderen mentaal nog helemaal niet klaar voor kapitaalsbelastingen.
Ook op het gebied van vermogenbelasting moeten we europees kampioen worden
Vergeet niet dat kapitaalsbelastingen, of beter gezegd de belastingen op vermogen, in Belgie gemiddeld niet lager zijn dan in de rest van Europa.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 14:49   #25
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En wat de meerkost is voor de belastingsbetaler, door het bestaan van gewesten en gemeenschappen is mij ook niet duidelijk.
Dat is anders heel simpel. Ik geef een eenvoudig voorbeeld.

Stel een Belgisch minister van ruimtelijke ordening verdient 100.000 euro per jaar.
We gaan die taak overdragen naar gewestministers. Gemiddeld hebben die een loon dat minimum 75% bedraagt (in werkelijkheid is dat hoger) van het loon van een federaal minister.
3 x 75.000= 225.000 euro. De kostprijs is dus meer dan verdubbeld.

Stel dat indien we de gewesten en gemeenschappen afschaffen we een besparing doen van 50% van de kosten die nu naar gewesten en gemeenschappen gaan. Dat geeft een besparing van 20 miljard. Het tekort van 10 miljard op de begroting wordt een overschot van 10 miljard om schulden af te betalen bij een ongewijzigd fiscaal beleid.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 14:52   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Want de straat kuisen en vuilnis ophalen is het enige wat migranten aankunnen en waar ze goed voor zijn? Wat een achterhaald kolonialistisch idee, alsjeblieft...
Als men wil besparen, dan zal men inderdaad een rem moeten zetten op het toelaten van laaggeschoolde migranten, en een boost moeten maken met het toelaten van hooggeschoolde migranten. Alleen willen deze laatste niet komen. Ze weten wel beter.
Oud 29 april 2013, 14:58   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is anders heel simpel. Ik geef een eenvoudig voorbeeld.

Stel een Belgisch minister van ruimtelijke ordening verdient 100.000 euro per jaar.
We gaan die taak overdragen naar gewestministers. Gemiddeld hebben die een loon dat minimum 75% bedraagt (in werkelijkheid is dat hoger) van het loon van een federaal minister.
3 x 75.000= 225.000 euro. De kostprijs is dus meer dan verdubbeld.

Stel dat indien we de gewesten en gemeenschappen afschaffen we een besparing doen van 50% van de kosten die nu naar gewesten en gemeenschappen gaan. Dat geeft een besparing van 20 miljard. Het tekort van 10 miljard op de begroting wordt een overschot van 10 miljard om schulden af te betalen bij een ongewijzigd fiscaal beleid.
En waarop baseert ge u, dat het afschaffen van de gewesten en gemeenschappen een besparing van 50% zou teweegbrengen. Het onderhoud van de wegen wordt hierdoor ineens 50% goedkoper ? Het onderwijs wordt hierdoor 50% goedkoper ?...
Dat men al eens begint met de provincies en de senaat af te schaffen, als men dan toch wil besparen.
En misschien kunnen de franstalingen hun gewest/gemeenschapsministers al eens reduceren naar een vlaams peil.
Oud 29 april 2013, 14:58   #28
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dankzij de exuberante loon- en energiekosten heeft Di Rupo Ford gedwongen te sluiten.
Geen nood, ik krijg een mooie zak geld en mijn brugpensioen en vertrek binnenkort voorgoed naar Thailand.
ps Ik behoor tot de begoede Vlamingen en zeg U dit : "Trek uwe plan"!
Demonen ik zou maar iets stiller zijn als ik u was. De lonen op FORD waren merkelijk hoger dan elders. Dat was mogelijk o.a. door overheidssteun. Die met onze belastinggeld betaald werd.
Nu gaat gij een uitkering krijgen die hoger is dan collega's die in KMO's even hard gewerkt hebben, dankzij overheidssteun van ons belastinggeld.
In plaats van uit dankbaarheid voor zoveel solidariteit, zelf solidair te zijn met de belastingbetalers die dat mogelijk gemaakt hebben laat ge uw landgenoten in de steek en gaat ge de grote man uithangen in een land waar de arbeiders maar een fractie verdienen van uw loon en in veel moeilijker omstandigheden dan dat gij uw kost verdiend hebt.

Als ik U was zou ik iets minder van mijne teut maken. Alhoewel gij hier wel in de categorie wilt zitten van 'eigen volk eerst' is uw echt motief 'eigen pens eerst'. En is dat niet net hetgeen gij de Walen verwijt?
Oud 29 april 2013, 14:59   #29
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U ziet hoe hoog de rentelasten zijn. U weet nog hoe hoog die waren op het ogenblik dat die Nietsnut(ten) Van Antwerpen zich interessant aan het maken was door de federale regeringsvorming tot in het oneindige proberen tegen te houden?
Alweer die stokoude leugen. De enige reden dat de federale regeringsvorming zolang geduurd heeft, is omdat de PS niet bereid was tot compromis. Meer zelfs, de eisen van de PS waren te gek voor woorden. En daar verzette de N-VA zich tegen.

U herhaalt als een papegaai wat de linkse media u inlepelt

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 29 april 2013 om 15:00.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 15:07   #30
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En waarop baseert ge u, dat het afschaffen van de gewesten en gemeenschappen een besparing van 50% zou teweegbrengen. Het onderhoud van de wegen wordt hierdoor ineens 50% goedkoper ? Het onderwijs wordt hierdoor 50% goedkoper ?...
Dat men al eens begint met de provincies en de senaat af te schaffen, als men dan toch wil besparen.
En misschien kunnen de franstalingen hun gewest/gemeenschapsministers al eens reduceren naar een vlaams peil.
50% is geen wetenschappelijk verantwoord cijfer als ge dat meent. Maar dat gelul over transfers is dat evenmin.

Maar een zaak weet ik wel.

Als ik een bedrijf waar 3 afdelingen elk hun eigen boekhouding voeren kost mij dat veel meer dan indien ik één centrale boekhouding heb.

Mijn kinderen wonen/werken in 3 verschillende landen/gewesten. Zoals elke goede huisvader zoek ik info zodat ze de financiële gevolgen van hun keuzes op voorhand kunnen inschatten. Dat heeft mij al heel veel moeite gekost om voor elk ene duidelijker beeld te krijgen. Indien dat drie maal dezelfde wetgeving betrof zou mij dat heel veel energie bespaard hebben. In een land een wetgeving en bestuur vervangen door 3 verschillende wetgevingen heeft dezelfde kostelijke gevolgen.
Oud 29 april 2013, 16:40   #31
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Typischer kan niet... Werkelozen zijn profiteurs enz maar als ze zelf werkloos worden zijn ze erg blij met dat "linkse" systeem.
Mijnheer, U kan mijn topics nalezen. Ik werk(te) 7/7 12�*16u/dag.
Ik heb niet gevraagd dat Ford zou sluiten.
Ik heb mijn burgpensioen zelf betaald want enorm veel belastingen betaalt (via tax on web uitgeteld : dit jaar 5.924 Euro bijbetalen en ik ben gewoon arbeider).
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 16:42   #32
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijnheer, U kan mijn topics nalezen. Ik werk(te) 7/7 12�*16u/dag.
Ik heb niet gevraagd dat Ford zou sluiten.
Ik heb mijn burgpensioen zelf betaald want enorm veel belastingen betaalt (via tax on web uitgeteld : dit jaar 5.924 Euro bijbetalen en ik ben gewoon arbeider).
Allemaal goed en wel, maar ondertussen leef je toch ook maar op de kap van anderen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 16:43   #33
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Demonen ik zou maar iets stiller zijn als ik u was. De lonen op FORD waren merkelijk hoger dan elders. Dat was mogelijk o.a. door overheidssteun. Die met onze belastinggeld betaald werd.
?
Ik verdiende in de toelevering 500 Euro/maand minder dan mijn Ford collega's.
Ford heeft nooit subsidies gevraagd (uitvinding van links) maar eerlijke belastingen.
Alleen aan rsz betaalt Ford 30 miljoen Euro/jaar.
Oud 29 april 2013, 16:49   #34
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
: De energieprijzen worden ook niet door Di Rupo bepaald maar door prive bedrijven.
Bekijk uw elecktriekrekening : 40 % taxen en ga tanken aan 80% taxen.
Wie is hier idioot U of Di Rupo?
Oud 29 april 2013, 16:50   #35
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verdiende in de toelevering 500 Euro/maand minder dan mijn Ford collega's.
Ford heeft nooit subsidies gevraagd (uitvinding van links) maar eerlijke belastingen.
Alleen aan rsz betaalt Ford 30 miljoen Euro/jaar.
In Duitsland, het gidsland volgens velen hier, sluit Opel de vestiging in Bochum...
Ondanks alle belastingsfabeltjes...
Oud 29 april 2013, 17:16   #36
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze hebben net belachelijk veel winst gemaakt...
For USA heeft winst gemaakt. Ford Europa heeft miljarden verlies gemaakt!
Oud 29 april 2013, 17:54   #37
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer een mooi staaltje van jezelf rijk rekenen.
Als het werkelijk zozou zijn dat centralisatie tot meer efficiëntie leidt, dan zou het beleid ten tijde van de unitaire regeringen fenomenaal efficiënt moeten geweest zijn.
Nochtans zijn toen gigantische tekorten opgebouwd, waar we nu nog altijd de lasten van dragen.
De politici van de traditionele partijen gaan bij zo'n besparing dit gewoon direct compenseren : nog wat nutteloze organisatietjes oprichten, daarin hun mannetjes zetten, en de factuur doorrekenen aan de burger.
De besparing (het voordeel) heb je dus niet, maar de nadelen wel, voornamelijk het feit dat je één beleid moet voeren voor 2 gemeenschappen die duidelijk anders zijn.

En nog iets demagogisch, dat er 3 ministers zijn en geen 2 is de schuld van de Franstaligen, die een federalisme met 3 hebben opgedrongen...
Oud 29 april 2013, 18:05   #38
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dankzij de exuberante loon- en energiekosten heeft Di Rupo Ford gedwongen te sluiten.
Geen nood, ik krijg een mooie zak geld en mijn brugpensioen en vertrek binnenkort voorgoed naar Thailand.
ps Ik behoor tot de begoede Vlamingen en zeg U dit : "Trek uwe plan"!
Dat valt me tegen van jou... voor iemand die zo graag moraliseert en op de baricaden kruipt. En nu ga je als 59 jarige met een door de gemeenschap betaalde uitkering gaan profiteren in het grootste bordeel van de wereld : Thailand. Degoutant.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 18:11   #39
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat valt me tegen van jou... voor iemand die zo graag moraliseert en op de baricaden kruipt. En nu ga je als 59 jarige met een door de gemeenschap betaalde uitkering gaan profiteren in het grootste bordeel van de wereld : Thailand. Degoutant.
Geloof jij dat?
Er zijn er hier zo veel geweest die beloofden te emigreren....

Niemand die zich ooit aan zijn woord hield...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 april 2013 om 18:11.
Oud 29 april 2013, 18:11   #40
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Typischer kan niet... Werkelozen zijn profiteurs enz maar als ze zelf werkloos worden zijn ze erg blij met dat "linkse" systeem.
µ

Het summum van de exploitatie, de over achterstelliing zagende proletariër die met zijn naar onze normen mooie uitkering in een derde wereld land, het grootste hoerenkot van heel de wereld, gaat mooie sier maken.
Wie weet komen we hem nog eens tegen in een toekomstige reportage over exploitation. Zum kotsen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be