![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Demonen stopt met zagen en zoekt u werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Want de straat kuisen en vuilnis ophalen is het enige wat migranten aankunnen en waar ze goed voor zijn? Wat een achterhaald kolonialistisch idee, alsjeblieft...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Stingray : 29 april 2013 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk. Belgie wordt op de hielen gezeten door de tweede en de derde. We moeten nog beter ons best doen
![]() Citaat:
![]() Vergeet niet dat kapitaalsbelastingen, of beter gezegd de belastingen op vermogen, in Belgie gemiddeld niet lager zijn dan in de rest van Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stel een Belgisch minister van ruimtelijke ordening verdient 100.000 euro per jaar. We gaan die taak overdragen naar gewestministers. Gemiddeld hebben die een loon dat minimum 75% bedraagt (in werkelijkheid is dat hoger) van het loon van een federaal minister. 3 x 75.000= 225.000 euro. De kostprijs is dus meer dan verdubbeld. Stel dat indien we de gewesten en gemeenschappen afschaffen we een besparing doen van 50% van de kosten die nu naar gewesten en gemeenschappen gaan. Dat geeft een besparing van 20 miljard. Het tekort van 10 miljard op de begroting wordt een overschot van 10 miljard om schulden af te betalen bij een ongewijzigd fiscaal beleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men wil besparen, dan zal men inderdaad een rem moeten zetten op het toelaten van laaggeschoolde migranten, en een boost moeten maken met het toelaten van hooggeschoolde migranten. Alleen willen deze laatste niet komen. Ze weten wel beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat men al eens begint met de provincies en de senaat af te schaffen, als men dan toch wil besparen. En misschien kunnen de franstalingen hun gewest/gemeenschapsministers al eens reduceren naar een vlaams peil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Nu gaat gij een uitkering krijgen die hoger is dan collega's die in KMO's even hard gewerkt hebben, dankzij overheidssteun van ons belastinggeld. In plaats van uit dankbaarheid voor zoveel solidariteit, zelf solidair te zijn met de belastingbetalers die dat mogelijk gemaakt hebben laat ge uw landgenoten in de steek en gaat ge de grote man uithangen in een land waar de arbeiders maar een fractie verdienen van uw loon en in veel moeilijker omstandigheden dan dat gij uw kost verdiend hebt. Als ik U was zou ik iets minder van mijne teut maken. Alhoewel gij hier wel in de categorie wilt zitten van 'eigen volk eerst' is uw echt motief 'eigen pens eerst'. En is dat niet net hetgeen gij de Walen verwijt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U herhaalt als een papegaai wat de linkse media u inlepelt
Laatst gewijzigd door Nexer : 29 april 2013 om 15:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Maar een zaak weet ik wel. Als ik een bedrijf waar 3 afdelingen elk hun eigen boekhouding voeren kost mij dat veel meer dan indien ik één centrale boekhouding heb. Mijn kinderen wonen/werken in 3 verschillende landen/gewesten. Zoals elke goede huisvader zoek ik info zodat ze de financiële gevolgen van hun keuzes op voorhand kunnen inschatten. Dat heeft mij al heel veel moeite gekost om voor elk ene duidelijker beeld te krijgen. Indien dat drie maal dezelfde wetgeving betrof zou mij dat heel veel energie bespaard hebben. In een land een wetgeving en bestuur vervangen door 3 verschillende wetgevingen heeft dezelfde kostelijke gevolgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb niet gevraagd dat Ford zou sluiten. Ik heb mijn burgpensioen zelf betaald want enorm veel belastingen betaalt (via tax on web uitgeteld : dit jaar 5.924 Euro bijbetalen en ik ben gewoon arbeider). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ford heeft nooit subsidies gevraagd (uitvinding van links) maar eerlijke belastingen. Alleen aan rsz betaalt Ford 30 miljoen Euro/jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondanks alle belastingsfabeltjes... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Als het werkelijk zozou zijn dat centralisatie tot meer efficiëntie leidt, dan zou het beleid ten tijde van de unitaire regeringen fenomenaal efficiënt moeten geweest zijn. Nochtans zijn toen gigantische tekorten opgebouwd, waar we nu nog altijd de lasten van dragen. De politici van de traditionele partijen gaan bij zo'n besparing dit gewoon direct compenseren : nog wat nutteloze organisatietjes oprichten, daarin hun mannetjes zetten, en de factuur doorrekenen aan de burger. De besparing (het voordeel) heb je dus niet, maar de nadelen wel, voornamelijk het feit dat je één beleid moet voeren voor 2 gemeenschappen die duidelijk anders zijn. En nog iets demagogisch, dat er 3 ministers zijn en geen 2 is de schuld van de Franstaligen, die een federalisme met 3 hebben opgedrongen...
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn er hier zo veel geweest die beloofden te emigreren.... Niemand die zich ooit aan zijn woord hield... ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 april 2013 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het summum van de exploitatie, de over achterstelliing zagende proletariër die met zijn naar onze normen mooie uitkering in een derde wereld land, het grootste hoerenkot van heel de wereld, gaat mooie sier maken. Wie weet komen we hem nog eens tegen in een toekomstige reportage over exploitation. Zum kotsen. |
|
![]() |
![]() |