Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2013, 20:04   #21
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Zou je als Vlaming ook negatief staan mochten wij de nieuwe Nederlandse koning krijgen
Het nieuwe Nederlandse koningspaar is voor mij prachtig.
Dit zijn echt mensen van hun volk, zij spreekt beter Nederlands als onze Belgische koningen, koniginnen, pronsen enz ... te samen
Deze mensen zijn joviaal, niet achterbaks en zijn fier om Nederlander te zijn, m.a.w : zij zijn fier op hun Nederlandse burgers.

Lach maar met de Nederlanders, ten opzichte van hen zijn wij boeren ( ik neem mij er zelf bij)

Waarom hebben wij toch zo een bende inteelt ajuinen ???

Maat, gewoon al zijn wijf komt uit een bankiersfamilie, om nog maar te zwijgen waar die van Oranje (is trouwens zelfde familie als de Windsors) overal tussen zitten. Neenee, laat maar zitten. Best tegen een muur zetten en afschieten, dat crapuul.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 20:05   #22
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
En nog veel minder als de stekker uittrekt.
Uiteindelijk gaan ze wel moeten natuurlijk
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 20:05   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Sommige vlamingen zijn eigenlijk te zielig voor woorden,
vlaanderen zijn missie is een onafhankelijke republiek
En om die reden zouden wij van jou geen woord goed over Nederland, Willem-Alexander of Maxima mogen zeggen?

Wil je wel eens ophoepelen ja!? Zuurpruim!
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 20:07   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=yHCNFHP0n9s
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 20:07   #25
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En om die reden zouden wij van jou geen woord goed over Nederland, Willem-Alexander of Maxima mogen zeggen?

Wil je wel eens ophoepelen ja!? Zuurpruim!
Leer uw geschiedenis, dat is crapuul
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 21:47   #26
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou je als Vlaming ook negatief staan mochten wij de nieuwe Nederlandse koning krijgen
Dit zijn echt mensen van hun volk, zij spreekt beter Nederlands als onze Belgische koningen, koniginnen, pronsen enz ... te samen
Deze mensen zijn joviaal, niet achterbaks en zijn fier om Nederlander te zijn, m.a.w : zij zijn fier op hun Nederlandse burgers.

Lach maar met de Nederlanders, ten opzichte van hen zijn wij boeren ( ik neem mij er zelf bij)

JA!!!!

Oranje-Nassau's of Saksen Coburgs? 1 pot vuiligheid. Weg ermee!
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 21:47   #27
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Maat, gewoon al zijn wijf komt uit een bankiersfamilie, om nog maar te zwijgen waar die van Oranje (is trouwens zelfde familie als de Windsors) overal tussen zitten. Neenee, laat maar zitten. Best tegen een muur zetten en afschieten, dat crapuul.
²
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 22:27   #28
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Als wij Koning Friso zouden krijgen dan zouden we er ten minste op vooruit gaan in vergelijking met Koning Filip van België.
een goeike !
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 22:28   #29
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ook,"JA", al moet ik toegeven dat ze wel veel sympathieker zijn dan onze stijve wereldvreemde bende zweetdieven van Laeken. En dat ze beter Nederlands kunnen dan onze Koningin lijd geen twijfel. Die kan het gewoon niet. Meer dan 50 jaar koningin hier en ze kan niet eens drie zinnetjes correct aflezen van een briefje in het Nederlands. En uit zo'n lompe koe is onze toekomstige koning geboren. 't Is er aan te zien ook.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 april 2013 om 22:29.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 06:39   #30
Paultje
Lokaal Raadslid

Paultje's schermafbeelding

Standaard

In Nederland gaat er tenminste niet zoveel geld naar het koningshuis alleen het koningspaar en de troonopvolger krijgen daar een dotatie zoals het hier ook zou moeten zijn
Paultje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 06:42   #31
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk bericht
In Nederland gaat er tenminste niet zoveel geld naar het koningshuis alleen het koningspaar en de troonopvolger krijgen daar een dotatie zoals het hier ook zou moeten zijn
Het Nederlands koningshuis zijn natuurlijk ook goeie commercianten, 100 keer rijker dan de Belgische armoedzaaiers. Neem de dotatie weg en we hebben een koningshuis die aan de grond zit, hoe vlugger hoe beter.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 06:52   #32
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Ik zou Maxima haar vader zeker uitnodigen, die leert ze wel "vliegen" boven open zee.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 07:07   #33
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ook,"JA", al moet ik toegeven dat ze wel veel sympathieker zijn dan onze stijve wereldvreemde bende zweetdieven van Laeken. En dat ze beter Nederlands kunnen dan onze Koningin lijd geen twijfel. Die kan het gewoon niet. Meer dan 50 jaar koningin hier en ze kan niet eens drie zinnetjes correct aflezen van een briefje in het Nederlands. En uit zo'n lompe koe is onze toekomstige koning geboren. 't Is er aan te zien ook.
'tja, als competent = sympathiek dan heeft u ongetwijfeld gelijk.
Alleen, Willem Alexander is geboren in een ééntalig land waar nederlands de voertaal is. Het zou al heel erg moeten zijn als hij nederlands onkundig zou zijn. Wie de moeite doet om Máxima een beetje te volgen weet dat zij zich goed uitdrukt in het Nederlands, maar geen correct nederlands spreekt (u zou eens iets verder dan alleen VTM moeten kijken). Paula is nog geen 50 jaar koningin maar allez we gaan u dat vergeven, ze woont hier al meer dan 50 jaar, inderdaad. Alleen, zij is van geboorte Italiaanse. In België wordt er van de koninklijke familie verwacht dat ze én nederlands én frans én duits onder de knie hebben. Spreekt u de drie landstalen perfect ?
Wat is het verschil als Máxima er in slaagt zich behoorlijk uit te drukken in het Nederlands, maar duidelijk fouten maakt, en Mathilde als franstalige (want tot nader order ligt de provincie Luxemburg in het franstalig landsgedeelte van dit land) zich zeer behoorlijk in het Nederlands uitdrukt ?
Het is fijn te horen dat mensen die geen nederlands kunnen volgens u lompe koeien zijn. Eigenlijk zegt dat vooral iets over u !
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 07:14   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het verschil als Máxima er in slaagt zich behoorlijk uit te drukken in het Nederlands, maar duidelijk fouten maakt, en Mathilde als franstalige (want tot nader order ligt de provincie Luxemburg in het franstalig landsgedeelte van dit land) zich zeer behoorlijk in het Nederlands uitdrukt ?
Het is fijn te horen dat mensen die geen nederlands kunnen volgens u lompe koeien zijn. Eigenlijk zegt dat vooral iets over u !
Wil jij ons nu zitten wijsmaken dat Mathilde beter Nederlands spreekt dan Maxima???? Misschien eens naar de NEDERLANDSE TV kijkn in het vervolg. Ik het zelfs bij hun verloving Maxima al meer correcte nederlandse zinnen horen achter elkaar zeggen dat dat Mathilde de laatste tien jaar bij elkaar kon sprokkelen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 07:17   #35
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weg met de monarchie. Meer moet dat niet zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 07:18   #36
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Ik aanvaard geen enkele koning of koningin, hoe sympathiek ze ook mogen overkomen. Monarchie is in strijd met democratie,ik geloof alleen in een verkozen staatsleider, die ofwel voor een 2de maal kan herverkozen worden of die weggestemd kan worden bij slecht functioneren. Dat is moderne democratie, en koningen,prinsen, keizers, sjeiks, tsaren, graven en baronnen, dat is allemaal romantiek voor in sprookjes, niet meer en niet minder. Dus zou ik zeggen, weg met die poppenkast. En aan de starter van deze draad, ik ben nog altijd geen boer omdat een monarchie niet overeenstemt met mijn visie over democratie.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 07:20   #37
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 08:01   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
'tja, als competent = sympathiek dan heeft u ongetwijfeld gelijk.
Alleen, Willem Alexander is geboren in een ééntalig land waar nederlands de voertaal is. Het zou al heel erg moeten zijn als hij nederlands onkundig zou zijn. Wie de moeite doet om Máxima een beetje te volgen weet dat zij zich goed uitdrukt in het Nederlands, maar geen correct nederlands spreekt (u zou eens iets verder dan alleen VTM moeten kijken). Paula is nog geen 50 jaar koningin maar allez we gaan u dat vergeven, ze woont hier al meer dan 50 jaar, inderdaad. Alleen, zij is van geboorte Italiaanse. In België wordt er van de koninklijke familie verwacht dat ze én nederlands én frans én duits onder de knie hebben. Spreekt u de drie landstalen perfect ?
Wie heeft het over perfect. Ik zou al heel gelukkig zijn mocht Paula het gebrekkig kunnen maar zelfs dat is ons niet gegund. En wat die drie talen betreft. Wellicht ken ik ze niet perfect maar meer dan voldoende om er in te kunnen converseren, maar bovendien spreek en lees en schijf ik, meer dan behoorlijk Italiaans daar ik toch meestal zo een twee maand per jaar mij in Italië bevind en vind dat het dan niet meer dan normaal is dat ik die taal daar spreek in plaats van uit gemakzucht er mij vanaf te maken door Engels te spreken. Schijnbaar moeten we diezelfde inzet niet verwachten van onze Koningin. Na meer dan 50 jaar hier woonachtig te zijn lukt het haar niet eens om in het Nederlands deftig drie zinnetjes, die door haar knechten voor haar zijn voorgekauwd, van papier af te lezen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 08:21   #39
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Als wij Koning Friso zouden krijgen dan zouden we er ten minste op vooruit gaan in vergelijking met Koning Filip van België.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 11:34   #40
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Weg met de monarchie. Meer moet dat niet zijn.
Overduidelijk die antwoorden hier.
Belgen willen een president
Nog maar een verkiezing bij - de presidentsverkiezingen.
Nu moet ik toch eens lachen als je nadenkt wat dit allemaal met zich gaat meebrengen - FRAUDE OP GROTE SCHAAL

Het eindresultaat ? ;
Geen Koning, maar wel een Di Rupo als president nu.
Dat is lachen geblazen of je moet het door een roze bril bekijken
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be