![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, Zuid Oost Azië is mijn stek. Nu Cambodia, volgend jaar Thailand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zuid-Amerika is de toekomst Volg gewoon Interbrew en je zit goed ( ook met je Stella ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Liam Reilly) I can hear the bells of Dublin In this lonely waiting room And the paper boys are singing in the rain Not too long before They take us to the airport And the noise to get on board a transatlantic plane We've got nothing left to stay for We have no more left to say And there isn't any work for us to do So farewell you boys and girls Another bloody flight of Earls Our best asset is our best export too It's not murder, fear or famine that makes us leave this time We're not going to koin McAlpine's fusiliers We've got brains and we've got vision We've got education too But we just can't throw away these precious years So we walk the streets of London And the streets of Baltimore And we meet at night in several Boston bars We're the leaders of the future But we're far away from home And we dream of you beneath the Irish stars As we look on Ellis Island And the Lady in the Bay And Manhattan turns to face another Sunday We just wonder what your doing For to bring us all back home As we look forward to another Monday Because it's not the work that scares us We don't mind an honest job And we know things will get better once again So a thousand times adieu We've got Bono and U2 And all we're missing is the Guinness and the rain So switch off our new computers Cause the writing's on the wall We're leaving as our fathers did before Take a look at Dublin airport Or the boat that leaves Northwall There'll be no youth unemployment anymore Because we're over here in Queensland And in parts of New South Wales We're on the seas and airways and the trains And if we see better days Those big airplanes go both ways And we'll all be coming home to you again
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is niet meer dan logisch dat gij langer zult werken dan de vorige generaties. Citaat:
Als jij aan de unief van Hasselt studeert is dat mogelijk gemaakt door de inzet van o.a. ondergetekende die daarvoor met een heel groot aantal provinciegenoten voor op straat is moeten komen. Om dat politiek door te drukken. Zonder dat EU-projectje dat het mogelijk maakt dat universiteit Maastricht en Hasselt samenwerken zou er van beide universiteiten geen sprake geweest zijn. En dat EU-projecte maakt het wel mogelijk dat je nu zonder problemen met je fiets door Nederland naar Duitsland kan rijden om daar een pint te drinken. Zonder dat de banken dik geld verdienen aan de wisselkoersen. Ik lees dat je droomt van werken in het buitenland. Dat is goed, je moet niet bij de pakken blijven zitten. Let wel dat je geen te hoge verwachtingen moet hebben van werken in het buitenland. Ik ken wel wat mensen die in het buitenland werk(t)en. Velen van hen zouden onmiddellijk terugkeren indien hun werkgever de sociale voordelen van België (vb kindergeld, pensioenen) niet zou compenseren. Omdat deze voordelen daar onbestaande of schier onbetaalbaar zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
IK betaal voor de scholen, ziekenhuizen, wegen, bruggen, etc...die er liggen en waarvan ik nu kan genieten. Niet u. IK. Getuige de massieve staatsschuld van 100 % BNP (350 miljard euro ?). U hebt de boel aangekocht op de poef en de rekening doorgestuurd naar de toekomst. Eigenlijk is de vorige generatie vrij misdadig geweest en onverantwoord tov zijn of haar kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Het best doe je wat op zelfstandige basis, werk dat je overal kan uitvoeren. Ofwel investeren. Voor een gewone job is werken in het buitenland niet veel soeps of zeer moeilijk vast te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() 100%, dat is vrij "conservatief" gerekend, zonder de aangegane verplichtingen in de sociale zekerheid.
![]() |
#29 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De geneeskunde zou het best met minder subsidies en meer markt kunnen doen. Hier wordt heel wat geïnvesteerd in complete bullshit-projecten als Human Brain Project. Men kan ook alvast beginnen met artificiële eigendomsrechten zoals IP af te schaffen. In tegenstelling tot u, verzeker ik U overigens dat ik geen cent van Uw geld moet hebben. Wat ik verdien, wil ik ook echt verdient hebben door waarde bij te dragen, niet doordat de overheid geld van een ander naar mij smijt. Citaat:
Overigens, hoeveel kool word er vandaag nog uit de grond gehaald? Dan vraag ik mij af waarom die import doorgaat. Citaat:
![]() Citaat:
Een reden temeer om te vertrekken voor mij.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 3 mei 2013 om 09:58. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Veel zult gij nog niet betaald hebben. Ikzelf ben vanaf mijn 16e (in die tijd moest je op vakantiewerk gewoon belastingen en sociale lasten betalen zoals ieder andere werknemer) aan het afdragen aan de overheid. Nu nog altijd. Ik weet niet waar gij het haalt dat ik niet zou meebetalen aan scholen, wegen enz. Indien mijn info juist is hebt gij tot verleden jaar gewerkt/gestudeerd aan een onderwijsinstelling die van overheidssubsidie leeft. In de veronderstelling dat gij in België belastingen betaalt (niet zeker voor wie in het buitenland werkt) hoeveel jaren hebt gij dan afgedragen. Hoeveel jaren draag ik al af? Hoeveel generatiegenoten van u krijgen overheidsondersteuning zonder dat ze ooit bijgedragen leverden? Dacht gij dat wij in onze jonge tijd werkloosheidsvergoeding of iets dergelijks kregen zonder te hebben gewerkt? Dat onze leeftijdsgenoten alleen konden gaan wonen op kosten van het OCMW (toen COO)? Ik denk dat ge er te zeer een generatieconflict van maakt. Dat is er niet. Er is een conflict tussen zij die voornamelijk bijdragen en zij die voornamelijk profiteren. Ik verwijt jongeren dat ze zich te gemakkelijk zaken laten wijsmaken door volksmisleiders en schreeuwers. Dat verwondert mij ten zeerste. Nu dat iedereen zoveel informatie kan verzamelen en vooral verifiëren via internet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U stelt zich in een slachtofferrol maar de grootste slachtoffers zijn de jonge mensen. Mijn generatie, en daar hoort U ook bij, hebben op de poef geleefd (lees onze politici) en U bent zo schaamteloos om de schuld bij uw kinderen en kleinkinderen te leggen. Foei! Laatst gewijzigd door demonen : 3 mei 2013 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Als men niet meer zou stemmen,zou men ook niets meer hebben om over te kankeren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we ons toch niet misleiden door de pogingen om generaties tegen elkaar op te zetten. Zoals men probeert om mannen en vrouwen, autochtonen en allochtonen, hetero's en homo's, werkende en werkloze, werkgever en werknemer.. tegen elkaar op te zetten. De kern van de oorzaak, of de oorzaken, van de malaise van vandaag, ligt elders en is inherent aan het systeem dat men in stand probeert te houden. Ik verwijs in deze naar de suggestie van Kallikles: de échte breuklijn is dus tussen de "gealigneerden" die vinden dat we klakkeloos moeten navolgen wat in Washtington, Londen, Tel Aviv & Ryadh wordt beslist en de "niet-gealigneerden" die een alternatief willen. Oordeel vooral niet te hard over uzelf, uw generatiegenoten en andere mensen. Die proberen ook maar er het beste van te maken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
totaal loon overuren(en dat waren er heel wat) inbegrepen: Bruto: 11.286 RMZ: -1224 Belastbaar loon: 10.062 Bedrijfsvoorheffing: -1095 zonder afhouding: 96 netto: 9063 bef. Ik was op dat moment 16 jaar oud. Met dat loon en werk wordt géén rekening gehouden als ik later op pensioen zal gaan. Ik leg geen schuld bij mijn kinderen. Ik schrijf hoger dat er altijd mensen zijn die profiteren, in elke generatie. er zijn mensen die werken en betalen, er zijn anderen die niet of minder werken en minder of niet betalen, of zelfs enkel ontvangen. Ik, noch mijn echtgenote hebben tot heden één dag werkloosheidsvergoeding ontvangen. Datzelfde geldt voor mijn kinderen. Met dit verschil dat mijn kinderen in hun eerste jaar van de overheid vakantiegeld gekregen hebben, via de RVA, alhoewel zij daar het eerste jaar geen recht op hadden van hun werkgever omdat ze er het jaar voordien nog niet aan bijgedragen hadden. Laatst gewijzigd door pajoske : 3 mei 2013 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Gij moet u eerst eens correct laten inlichten voor ge iemand als leugenaar uitmaakt. Dat voorkomt gezichtsverlies.
vakantiewerk 1970: Bruto 13.770bef rmz: -1.612 vergoeding met fiscale afhouding: 782 Netto belaastbaar: 12.940 bedrijfsvoorheffing: -700 ZA: 96 netto loon: 12336 bef. Meent gij nu echt dat ik dat zo maar uit mijn duim zuig? Laatst gewijzigd door pajoske : 3 mei 2013 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien nog een paar honderdduizenden vreemdelingen laten binnenstromen, die gaan dat zeker oplossen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de huidige generatie is ze toch snel aan het vermenigvuldigen. Misschien hebben die nog altijd niet door dat een euro meerdere franken zijn? Ik weet niet...het moet iets zijn. In elk geval loopt onderwijs met de grootste hap weg en stellen ze niks in de plaats; kosten en baten balans komt dus niet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Alleen bedrijfsvoorheffing werd teruggestort. Het betreft een voorheffing, die dus bij de belastingaangifte verrekend wordt.
De RMZ (nu heet dat RSZ) werd niet teruggestort. Ik betaalde dus over die twee jaren: 1224+1612= 1836 bef aan sociale zekerheid. Demonen mag nu braaf zijn verontschuldigingen aanbieden om mij een leugenaar te noemen. Ik vermoed dat demonen nog enkele jonger is dan mijzelf. Maar dat zou ook betekenen dat ik tot mijn 65 zal moeten werken zodat de Belgische overheid demonen die jonger is zijn uitkering kan betalen. Waarmee hij hoopt in Thailand een aangenaam leven te leiden. Wie profiteert dan van wiens arbeid? Voor mij niet gelaten, ik heb daar geen problemen mee. Dat zijn de regels van onze samenleving. Maar ze moeten mij niet gaan verwijten een profiteur te zijn die de toekomst van onze jeugd beknot heeft. En al zeker niet dat ik een leugenaar ben. Laatst gewijzigd door pajoske : 3 mei 2013 om 21:46. |
![]() |
![]() |