Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2004, 13:03   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Na de oorlog zijn de collaborateurs en hun erfgenamen dat de Romeinse groet gaan heten. Waarschijnlijk lieten ze zich daarbij inspireren door de fascisten van Mussolini.
NA de oorlog? Neen, mr. Pianodinges (alias Pianokkio, het liegebeest). Wel VOOR de oorlog was het in katholieke middens heel gebruikelijk dat men aan de geestelijken de Romeinse groet bracht. Ik heb hier in mijn bibliotheek een bijzonder mooi herdenkingsalbum van een of andere massabijeenkomst van de Kajotsters te Brussel. Duizenden jonge meisjes in uniform die in stoet voorbij de eretribune met daarop kardinaal Van Roey en andere prelaten trekken. Die meisjes brengen de Romeinse groet. Met fascisme had het niets te maken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 13:04   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Enkel het "snorretje" ontbreekt nog
Dat draagt hij alleen als de VB-partijraad vergadert.

Oud 6 augustus 2004, 13:05   #23
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Neen, mr. Pianodinges (alias Pianokkio, het liegebeest).
Zeg kwakzalver, wil je dat ik op zoiets reageer?
Oud 6 augustus 2004, 13:06   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg kwakzalver, wil je dat ik op zoiets reageer?
Ja, maar ik vrees dat uw kennis van de vooroorlogse katholieke jeugdbeweging dermate flauw is dat u de confrontatie met mij daarover niet durft aangaan.
Oud 6 augustus 2004, 13:07   #25
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NA de oorlog? Neen, mr. Pianodinges (alias Pianokkio, het liegebeest). Wel VOOR de oorlog was het in katholieke middens heel gebruikelijk dat men aan de geestelijken de Romeinse groet bracht. Ik heb hier in mijn bibliotheek een bijzonder mooi herdenkingsalbum van een of andere massabijeenkomst van de Kajotsters te Brussel. Duizenden jonge meisjes in uniform die in stoet voorbij de eretribune met daarop kardinaal Van Roey en andere prelaten trekken. Die meisjes brengen de Romeinse groet. Met fascisme had het niets te maken.
Jan,

vind je niet dat het brengen van die groet VOOR en NA de oorlog een heel andere perceptie heeft ?

Laatst gewijzigd door jules : 6 augustus 2004 om 13:09.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 13:08   #26
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
in plaats van de realiteit te ontkennen, zou je jezelf beter de vraag stellen waarom FDW persé een gebaar wou brengen dat symbool staat voor een dictatuur waarbij miljoenen mensen om het leven zijn gekomen...
Ik vind het wel erg dat je hand in de lucht steken tegenwoordig al een hitlergroet is. Ga jij maar nooit lesgeven, je zou nogal versteld staan van de facisten in je klas iedere keer ze iets willen vragen.

Maar kom, doe gerust verder, en vertel maar zo veel mogelijk mensen hoe die foto van de eedaflegging, eigenlijk een verdoken hitlergroet is van Filip Dewinter.

En dan hier nog wat fascisten:

En de coup de gras, wat linkse LSP-fascisten

Oud 6 augustus 2004, 13:09   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

De ''Romeinse''groet is met een gestrekte arm en een open hand, geen gebogen arm en gesloten hand.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 13:09   #28
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Overal waar Piano zit, worden leugens als waarheden verkocht! En de achterlijken slikken het als zoete koek!

Mensen, je hoeft niet te denken zoals wij, maar gewoon zelf kritisch nadenken is al voldoende.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 13:11   #29
thePiano

Standaard

Citaat:
Ja, maar ik vrees dat uw kennis van de vooroorlogse katholieke jeugdbeweging dermate flauw is dat u de confrontatie met mij daarover niet durft aangaan.
Ik verbaas mij nog altijd (alhoewel?) dat je nooit de confrontatie bent aangegaan omtrent de artikels op mijn website. Als ik zelf de onderwerpen mag kiezen, verdwijn je bliksemsnel met je staart tussen je poten. Duidelijker kan niet zeker?
Oud 6 augustus 2004, 13:12   #30
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Overal waar Piano zit, worden leugens als waarheden verkocht! En de achterlijken slikken het als zoete koek!

Mensen, je hoeft niet te denken zoals wij, maar gewoon zelf kritisch nadenken is al voldoende.
Jouw Leider verwoordt het iets anders maar met precies dezelfde inhoud:
Filip Dewinter in 1992: "Ik zeg U: geloof niet wat de kranten over het Vlaams Blok schrijven... Geloof die vuilspuiterij niet, maar alleen wat wij in onze eigen tijdschriften schrijven!"

Laatst gewijzigd door thePiano : 6 augustus 2004 om 13:12.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 13:16   #31
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

*Knip*

Persoonlijke aanval.

Jan V.

Laatst gewijzigd door Jan V. : 6 augustus 2004 om 16:35.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 13:17   #32
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verbaas mij nog altijd (alhoewel?) dat je nooit de confrontatie bent aangegaan omtrent de artikels op mijn website. Als ik zelf de onderwerpen mag kiezen, verdwijn je bliksemsnel met je staart tussen je poten. Duidelijker kan niet zeker?
Uw site is zo'n typisch propaganda-sitje dat mogelijk wel gebaseerd is op enkele waarheden, maar uw interpretaties kelderen uw geloofwaardigheid enorm.

Men hoeft maar eens een te zien om te weten dat uw site totaal niet objectief is. Bijgevolg niet het lezen waard. En iets dat niet gelezen wordt, zal ook niet echt weerlegd worden.

Moest het trouwens schokkend zijn, dan was het allang leerstof aan de middelbare scholen, maar vermits België veel te veel belang heeft met de geschiedenis na 1830 als niet-verplichte leerstof te beschouwen kan je misschien al raden dat er 2 kanten zijn aan het verhaal.
Oud 6 augustus 2004, 13:18   #33
thePiano

Standaard

*Knip*

Gelieve niet te quoten als u het bericht verwijderd wil zien + hou u aan de forumnamen ipv terug te grijpen naar realnames.

Jan V.

Laatst gewijzigd door Jan V. : 6 augustus 2004 om 16:36.
Oud 6 augustus 2004, 13:19   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Jan,

vind je niet dat het brengen van die groet VOOR en NA de oorlog een heel andere perceptie heeft ?
Misschien. Maar wij kunnen daar toch niet meer over oordelen, daar bijna niemand op dit forum de vooroorlogse (en daarmee aansluitend de naoorlogse) tijd heeft meegemaakt. Wie op dit forum was er voor de oorlog lid van een katholieke jeugdbeweging? Wie heeft onder ons de Romeinse groet nog gebracht aan kardinaal Van Roey? Wie?
Oud 6 augustus 2004, 13:20   #35
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Uw site is zo'n typisch propaganda-sitje dat mogelijk wel gebaseerd is op enkele waarheden, maar uw interpretaties kelderen uw geloofwaardigheid enorm.

Men hoeft maar eens een te zien om te weten dat uw site totaal niet objectief is. Bijgevolg niet het lezen waard. En iets dat niet gelezen wordt, zal ook niet echt weerlegd worden.

.
Met dat al dan niet gelezen worden valt het wel best mee. Ik klaag niet. Tenandere, het zijn alleen neonazi's en Vlaams Blokkers die dat zeggen, ik krijg heel andere reacties dan dit.

Laatst gewijzigd door thePiano : 6 augustus 2004 om 13:20.
Oud 6 augustus 2004, 13:20   #36
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Filip Dewinter in 1992: "Ik zeg U: geloof niet wat de kranten over het Vlaams Blok schrijven... Geloof die vuilspuiterij niet, maar alleen wat wij in onze eigen tijdschriften schrijven!"
In een land als België waar onlangs nog in de Gazet Van Antwerpen hoge ontslagen zijn gevallen louter omdat het niet de regeringsvisie verkondigt, is die uitspraak begrijpelijk.

Tegenwoordig moet men al bijna de Telegraaf gaan lezen wilt men nog objectieve berichtgeving over toestanden in België.
Oud 6 augustus 2004, 13:21   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat hier dan ook niet over "uw" onderwerpen, maar over het brengen van de Romeinse groet voor de oorlog. U stelde dat de "collaborateurs" de Hitlergroet na de oorlog gingen voorstellen als de "Romeinse groet". Dat was uw stelling. Welnu, die klopt helemaal niet.

Alweer een ballonnetje van mr. Pianodinges doorprikt.
Oud 6 augustus 2004, 13:22   #38
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Ja...als je hoort dat de ene na de andere wordt ontslagen bij de kranten omdat ze 'kritisch' durven zijn tegenover de gevestigde orde, ja dan zou FDW wel eens gelijk kunnen hebben.
Oud 6 augustus 2004, 13:23   #39
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met dat al dan niet gelezen worden valt het wel best mee. Ik klaag niet. Tenandere, het zijn alleen neonazi's en Vlaams Blokkers die dat zeggen, ik krijg heel andere reacties dan dit.
Goed voor u hé.
Oud 6 augustus 2004, 13:24   #40
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen nazi's en/of collaborateurs in mijn familie Mister *Knip*. U bent verkeerd ingelicht.
Euh, niet liegen, hé! Of zal ik één van je heel oude topics waarin je het eens goed hebt uitgelegd hoe de vork in de Dinasosteel zat bovenhalen. Ik weet wel dat je intussen veel gewist hebt, maar zo het één en ander heb ik toch wel opgeslagen.

Laatst gewijzigd door Jan V. : 6 augustus 2004 om 16:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be