![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij mag over Esperanza's bijdrage aldus oordelen, voor mij komt zijn/haar mening absoluut niet ridicuul over.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen New-Age-achtig excuus nodig om een middagdutje te doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet doen.
Langdurige meditatie schakelt de afweermechanismen van het brein uit en stelt de beoefenaar ervan bloot aan schadelijke invloeden van zowel binnenuit als buitenaf. Het kan leiden tot ernstige geestesstoornis en langdurige opname in een psychiatrische instelling.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook NoTuman. Ik heb de laatste jaren ook geleerd mensen te begrijpen die niet weten waarover ze spreken. Mindfulness, is een leuke ervaring voor wie iets meer zoekt dan VTM of Het Nieuwsblad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoeveel uur meditatieve siësta moet ik achter de kiezen hebben om mee te mogen doen?
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tot nu toe een doxa, een niet onderbouwde opinie in tegenstelling tot een epistèmè, gestoeld op kennis. Een doxa is waardeloos: 'ik denk' in plaats van 'ik ben van mening omdat...' Het verschil tussen meedoen en waardevol meedoen. Misschien eventjes een overdenking waard maar zie dat je niet in een meditatieknoop slaat.
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mocht je nu ook nog vermeld hebben "would-be" zou ik misschien iets meer onder de indruk zijn geweest. Lang moeten over mediteren? Doei.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet in waarom de argumentatie van de would-be geloofwaardiger zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mindfulness is dus dood en begraven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mindfulness is een vorm van ontspanning. Geestelijk dan. Welness voor het hoofd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Wat er staat, noch min, noch meer.
Het verschil tussen het uiten van een waardeloze mening zonder meer of van een onderbouwde mening.
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Voor hen die wetenschappelijke bronnen vroegen:
Blijkbaar is er wel degelijk wetenschappelijke evidentie voor Mindfulness-Based Cognitive Therapy. Zo zijn er 2 RCT-studies (Randomized Controlled Trial) van Teasdale et al. (2000) en van Ma & Teasdale (2004) waaruit blijkt dat bij patiënten die reeds 3 of meer ernstige depressieve episodes hebben gehad MBCT de kans op herval halveerde. Volgens een studie van Kuyken et al. (2008) is MBCT even effectief als antidepressiva in het voorkomen van episodes. Volgens een studie van Geschwind et al. (2012) vermindert MBCT de restsymptomen onafhankelijk van het aantal voorgaande episodes. Het mechanisme achter de effecten van MBCT zou het effect op de cognitieve reactiviteit zijn (Raes et al. (2009), en hier heb ik toevallig nog een linkje naar gevonden ook: http://www.sciencedirect.com/science...05796709000813) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Voor wie meer informatie wil: https://videolab.avnet.kuleuven.be/j...edo_attempts=2, lecture 4 kiezen.
|
![]() |
![]() |