Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2013, 19:22   #21
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Kan ik die ook inroepen als ik 57 rijd, waar ik maar 50 mag?
Persoonlijk vind ik dat een lichte normvervaging.
Als je niet de juiste partijkaart bezit mag je dat niet.
Een rode geeft je de meeste zekerheid.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 21:09   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als men het afschaft, zouden sommigen beneden de taalgrens wel eens goesting kunnen krijgen om een afrekening te presenteren met mensen die zij als nazistisch, fascistisch en tegen de francofone cultuur zijnde beschouwen ...

...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 22:08   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als men het afschaft, zouden sommigen beneden de taalgrens wel eens goesting kunnen krijgen om een afrekening te presenteren met mensen die zij als nazistisch, fascistisch en tegen de francofone cultuur zijnde beschouwen ...

...
Iedereen heeft recht op één stommiteit per dag. Bij deze.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 22:11   #24
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Kunnen we voor hem geen uitzondering maken?
Eén is wel heel weinig...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 22:41   #25
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De schoofzak: Als men het (parlementair onschendbaarheidsrecht) afschaft, zouden sommigen beneden de taalgrens wel eens goesting kunnen krijgen om een afrekening te presenteren met mensen die zij als nazistisch, fascistisch en tegen de francofone cultuur zijnde beschouwen ...
Citaat:
U kent geen Frans of u bent niet zo goed op de hoogte van de werkelijke politieke ethica bezuiden de taalgrens t.a.v. van hun Vlaamse medeburgers zoals dit trouwens tot uiting komt in de talrijke discriminerende grendelwetten.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 22:47   #26
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
U kent geen Frans of u bent niet zo goed op de hoogte van de werkelijke politieke ethica bezuiden de taalgrens t.a.v. van hun Vlaamse medeburgers zoals dit trouwens tot uiting komt in de talrijke discriminerende grendelwetten.
Wel leuk dat je mij dat als taalgrensbewoner komt uitleggen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 23:01   #27
Belask0
Banneling

Standaard

dat is gemaakt om parlementairen te beschermen tegen wekelijkse klachtindieners en vooral opdat parlementaire niet zouden kunnen vervolgd worden voor wat ze in het halfrond verklaren

dat het sinds Wilfriet6 synoniem geworden is voor normvervaging is een andere kwestie
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 23:07   #28
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal
Citaat:
Wel leuk dat je mij dat als taalgrensbewoner komt uitleggen.
Tja, men kan natuurlijk ook gewild of ongewild blind en doof zijn voor bepaalde politieke omstandigheden.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 04:35   #29
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 Bekijk bericht
dat is gemaakt om parlementairen te beschermen tegen wekelijkse klachtindieners en vooral opdat parlementaire niet zouden kunnen vervolgd worden voor wat ze in het halfrond verklaren

dat het sinds Wilfriet6 synoniem geworden is voor normvervaging is een andere kwestie

Dus met andere woorden
Zij willen niet verantwoordelijk kunnen gesteld worden door hun wanbeheer indien de maatschappij door persoonlijke fouten van hen hiervoor moeten voor opdraaien ?
Hetgeen men wel in de prive aan zijn broek kan hebben met slechts een vingerknip van een onderzoeksrechter ?
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 08:25   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

...
En als dat terecht is...dan mag dat ook.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 08:27   #31
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 Bekijk bericht

Nogmaals, ze mogen beschermd worden tegen politieke spelletjes, maar daar heb je geen onschendbaarheid voor nodig voor alles.
Oud 18 mei 2013, 08:28   #32
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Dus met andere woorden
Zij willen niet verantwoordelijk kunnen gesteld worden door hun wanbeheer indien de maatschappij door persoonlijke fouten van hen hiervoor moeten voor opdraaien ?
Hetgeen men wel in de prive aan zijn broek kan hebben met slechts een vingerknip van een onderzoeksrechter ?
Waarom zouden ze niet verantwoordelijk gehouden mogen worden? Ze geven constant hun ozo grote verantwoordelijkheid als reden waarom ze een fortuin mogen verdienen...en nu plots zijn ze nergens verantwoordelijk meer voor?
Oud 18 mei 2013, 09:58   #33
Belask0
Banneling

Standaard

je moet ze al kunnen betrappen op een zware fout voor ze op het matje kunnen geroepen worden
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 11:59   #34
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Onschendbaarheid is relatief. Mag ik in dit verband de poltieke rechtszaak tegen Geert Wilders aanhalen die zich moest verantwoorden voor hate-crimes?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 12:15   #35
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Kan er mij iemand dat nu eens uitleggen, waarom men dit heeft uitgevonden?
Wat is het positieve aan dergelijke wet? Waarom moeten politici onschendbaar zijn?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...pgeheven.dhtml
Het is eigenlijk heel simpel.
De originele bedoeling was eigenlijk diegenen die beslissingen moesten nemen vrijwaren van elke mogelijke druk op hun beslissingen.

Dat houdt, als pervers gevolg, ook in dat zij gevrijwaard zijn van vervolging voor zaken of uitingen die voor anderen strafbaar zouden zijn.

De afweging was de vrijheid van een democratisch bestuur tegen de waarde van morele beperkingen in de wetten verankerd.

Geen slecht uitgangspunt. Als bescherming tegen illegale zaken was dit nooit bedoeld en de interpretatie van de onschendbaarheid en de misbruiken er van vallen duidelijk niet onder de originele bedoeling van deze onschendbaarheid.

Hoog tijd om de wetgeving hier rond aan te passen en vooral...
om er voor te zorgen dat ook hier de machten gescheiden worden.
De meerderheid beslist hier over de onschendbaarheid van de minderheid...
Hoera...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 13:21   #36
gertc
Europees Commissaris

Standaard

-fout-

Laatst gewijzigd door gertc : 18 mei 2013 om 13:28.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 15:35   #37
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de betekenis van het woord onschendbaarheid. Zoniet, dan heeft dat woord niets te betekenen.

Nee, als je stelt dat enkel een persoon een ander kan aanklagen en dus de kosten dan ook uit zijn eigen zak moet betalen (zoals elke normale burger), dan is er geen partijkast die deze kosten kan/mag betalen.
Ik ben niet naief, ik weet wel dat politici allemaal eigen gecreeerde systeempjes hebben voor hun eigen goed. Maar dat is nu net hetgeen dat ik aanklaag.
Daar heb ik geen prof voor nodig. Kan mijn eigen oordeel over bepaalde zaken zelf goed genoeg maken.
Ik stel voor dat je je eerst eens deftig informeert over deze materie voor je je eigen interpretatie als de regel voorstelt. Misschien kan dit je helpen :
https://www.law.kuleuven.be/jura/art/31n3/buyens.pdf
Oud 19 mei 2013, 12:03   #38
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Onschendbaarheid is relatief. Mag ik in dit verband de poltieke rechtszaak tegen Geert Wilders aanhalen die zich moest verantwoorden voor hate-crimes?
Maakt niet uit...niemand mag onschendbaar zijn.
Daar is gewoonweg geen enkele goede reden voor.
Iedereen is gelijk voor de wet...of niet misschien?
Oud 19 mei 2013, 12:05   #39
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik stel voor dat je je eerst eens deftig informeert over deze materie voor je je eigen interpretatie als de regel voorstelt. Misschien kan dit je helpen :
https://www.law.kuleuven.be/jura/art/31n3/buyens.pdf
Je kan wel documentjes plaatsen...maar als je geen punt hebt zullen ze ook geen bijdrage leveren.
Oud 19 mei 2013, 16:29   #40
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan wel documentjes plaatsen...maar als je geen punt hebt zullen ze ook geen bijdrage leveren.
Skuzeer ? Iemand (jij dus) die overduidelijk geen jota begrijpt van het begrip 'parlementaire onschendbaarheid' start hier een topic daarover en palavert dan maar voor de vuist weg.
Dus geef ik wat leesvoer zodat die tenminste weet waarover het eigenlijk gaat.
Wat jou laatste bijdrage betreft : misschien eens mijn bijdragen lezen voor je gaat beweren dat ik geen punt heb ?
P.S. : al de tekst gelezen uit mijn link ? Echt het lezen waard, hoor.....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 19 mei 2013 om 16:32.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be