![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 8 augustus 2004 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Export (X) en import (P) is belangrijk voor uw het evenwicht of overschot in de handelsbalans:
meer X dan P = rijker worden meer P dan X = armer worden Daar Wallonië maar 1/5 bijdraagt tot het Belgische X maar wel evenveel P heeft als vlaanderen (relatief dan toch), dan zou zij zeker het dubbele moeten exporteren om evenveel bij te dragen als Vlaanderen (= 2/5 of 2 x 1/5)). Dus vlaanderen houdt de Belgische handelsbalans en dus rijkdom staande ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 8 augustus 2004 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat met toerisme? wat met kantorensteden als brussel?
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar in dat geval is brussel vlaanderen zeker ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() En ja, Brussel is Vlaanderen. Vlaanderen zonder Brussel is geen probleem, Brussel zonder Vlaanderen daarentegen ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ooit gehoord van vestigingsfactoren ? Bedrijven die exportgeorienteerd zijn, dus ook multinationals, zullen zich gemakkelijker vestigen in gebieden die een goede ontsluiting hebben. En wat blijkt nu ? Havens spelen daar een enorm grote rol in. bron: "D. VANNESTE, 1998, Cursustekst: Economische geografie: vestigingsfactoren, Acco, Leuven " "Bezint voor ge verzint."
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Da's een typische BUB-smoes: Wallonië heeft geen havens, dus dat ze zich niet ontwikkelen is maar normaal. Dat de grootste bevaarbare waterwegen van Europa door Wallonië stromen en grote zeehavens vlakbij zijn, zeggen ze er nooit bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Kortrijk of Roeselare ligt even ver van Antwerpen als Luik. Er zijn evenveel autostrades en vaarroutes. Evenveel treinverbindingen. Toch gebeurt er in Luik de ballen! De Vlaamse havens zijn voor Waalse bedrijven even bereikbaar als voor Vlaamse![/size][/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ten tweede moet u me nu eens uitleggen wat BUB er bij komt doen ... Als dat de definitie van een Bubber is : " alle mensen die niet mee kakken op Wallonië, alle cijferdata slikken zonder kritische blik" ok dan volg ik u. Dus ter herhaling: het gaat over export; daar de tertiaire sector in belgië het meest vertegenwoordigt is en tot de non-traded goods behoort. En daar de exportgeorienteerde bedrijven zich nabij havens vestigen ( ontsluitingspunten ih algemeen), is het normaal dat er in Vlaanderen meer geexporteerd word als in Wallonie, akkoord ? Ik doe wel geen uitspraak over hoe groot het verschil moet zijn, maar relativering is tenminste wel op zijn plaats.
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]En over mijn aardrijkskunde kennis moet jeje zeker geen zorgen maken (licentiaat geografie en topografie)[/size][/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
* Haven van Oostende (ook een vlieghaven geloof ik) * Haven van Zeebrugge * En tel het aantal autostrades dat ginder doorkruisen ? Redenen genoeg denk ik zo, niet ?
![]() |